مشاوره تلفنی قانون کار یکی از انواع خدمات مهم حقوقی است!

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/05/24
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
مشاوره تلفنی قانون کار

درصد بسیار زیادی از روابط کاری، به صورت رابطه کارگری و کارفرمایی است. هر جایی که شخصی در استخدام شخص دیگر باشد، این رابطه برقرار می‌شود. در حقیقت، به خدمت گرفتن نیروی انسانی، متداول‌ترین شکل کار از گذشته تا به امروز است. مشاوره تلفنی قانون کار یکی از خدمات تلفنی مشاوران حقوقی ما در پاسخ به سوالات متداول در زمینه این رابطه کاری و یکی از انواع مشاوره حقوقی قراردادها است. است. ارتباط میان کارفرما و کارگر براساس قانون کار تعریف می‌شود. قانون کار مجموعه ماده‌هایی است که به صورت کامل درباره چگونگی شکل گیری این رابطه کاری توضیح می‌دهد.

براساس این قانون، کارفرما شخصی است که نیروی انسانی را در ازای پرداخت حق الزحمه به خدمت می‌گیرد. کارفرما انجام امور مشخصی را به کارگر می‌سپارد. کارگر در قانون کار به هر شخص حقیقی (فرد انسانی) مانند کارمند، کارگر یا هر نیروی انسانی اطلاق می‌شود. کارگر شرح وظایف مخصوصی دارد و ملزم است که در بازه زمانی مشخص در محلی که به عنوان محل کار تعیین می‌شود، حضور داشته باشد.

البته رابطه استخدامی و ارتباط میان کارگر و کارفرما به همین سادگی خلاصه نمی‌شود. این نسبت کاری، دارای ابعاد مختلف و ویژگی‌های متفاوت است. بسیار پیش می‌آید که طرفین قرارداد کار درباره نحوه ارتباط کاری و حقوق خود سوال بپرسند. بهترین و ساده‌ترین روش برای رسیدن به پاسخ این سوالات، استفاده از خدمات مشاوره تلفنی قانون کار است.

اهمیت این نوع مشاوره

عدم آگاهی از قانون کار، باعث می‌شود که کارفرما و کارگر به درستی از وظایف، تعهدات و حقوق خود آگاه نباشند. همین عدم آگاهی، باعث می‌شود که اختلافات و دعاوی بسیاری ایجاد شود. به دلیل حمایت اداره کار و اداره تامین اجتماعی از قانون کار، در جریان اختلافات و شکایات، جریمه‌ وضع می‌شود. کارفرمایان به دلیل جریمه‌های سنگین اداره کار و تامین اجتماعی و مشکلاتی که به دنبال آن به وجود می‌آید، بیشتر از گذشته تمایل دارند که روابط کاری خود را کاملا مطابق با قانون پیش ببرند.

بدون شک برای محقق شدن ابعاد قانونی قرارداد استخدام ، لازم است قرارداد کار موقت براساس مفاد این قانون، به درستی تنظیم شود و طرفین براساس آن رفتار کنند. نوشتن قرارداد اصولی و مشاوره در خصوص نحوه تنظیم این قرارداد و شروط مندرج در آن، از مهمترین اقدامات پیش از شروع رابطه کاری است. با مشاور تلفنی قانون کار می‌‌توانید با یک مشاور مجرب در زمینه روابط اداره کار صحبت کنید و سوالات خود در این زمینه بپرسید.

بدون آگاهی از این اطلاعات، امکان دارد قرارداد یا رابطه کاری شما دچار مشکل شود و خسارات و زیان زیادی به شما وارد کند. مشاوره تلفنی وزارت کار ، مشاوره با یک شخص اگاه و مسلط به قوانین کار است.

مشاوره تلفنی اداره کار را چه کسی انجام می‌دهد؟

خدمات مشاوره تلفنی کارگر و کارفرما ، نوعی از خدمات مشاوره‌ای است که توسط اشخاص متخصص در زمینه قرارداد کار ارائه می‌شود. مشاور در مشاوره تلفنی قوانین کار ، معمولا شخصی است که در رشته حقوق تحصیل کرده است و با این پیش زمینه، در زمینه تنظیم قراردادها و به ویژه قرارداد کار تجربه دارد. این شخص به خوبی قانون کار و مفاد آن را می‌شناسد، درباره دعاوی میان کارگر و کارفرما اطلاعات زیادی دارد و می‌داند برای رسیدگی به این دعاوی باید چه اقداماتی انجام داد.

بدون شک هر دانش آموخته حقوق نمی‌تواند سوالات تخصصی شما را در زمینه قرارداد کار و قانون کار پاسخگو باشد. علاوه بر سابقه تحصیلی و علمی، میزان فعالیت شخص در حوزه مورد مشاوره اهمیت بالایی دارد. کسی که به صورت تخصصی در زمینه مشاوره تلفنی روابط کار فعالیت می‌کند، باید آگاهی زیادی در این زمینه داشته باشد و با بسیاری از چالش‌ها و مشکلات این روابط آشنا باشد.

مشاوره حقوقی تلفنی

مشاوره تلفنی شکایت از کارفرما

یکی از انواع درخواست مشاوره تلفنی، مشاوره تلفنی شکایت از کارفرما است. مشاوره تلفنی قانون کار با کمک شخص آگاه از شرایط قانون کار، در زمینه نحوه تنظیم شکایت از کارفرما و ارائه به اداره کار و تامین اجتماعی، انجام می‌شود. گفت و گو با شخص متخصص و دریافت مشاوره تلفنی قانون کار ، شما را از این مساله مطلع می‌کند که مرجع حل اختلاف میان کارگر و کارفرما، اداره کار است. مشاور، به شما اطلاعاتی درباره چگونگی طرح شکایت و پیگیری آن می‌دهد. ضمن آنکه می‌تواند شما را در زمینه جمع آوری و استفاده از اسناد، یاری دهد.

بدون شک اسنادی که در اختیار خواهید داشت، باعث می‌شود که با احتمال بیشتری رای موافق بگیرید. اشخاصی که استفاده از خدمات وکلا برایشان سنگین و پر هزینه است، ترجیح می‌دهند از راه مناسب تری به جواب سوالات خود برسند. در مشاوره تلفنی شکایت از کارفرما ، می‌توانید درباره سوالاتی که در این زمینه دارید، صحبت کنید و جواب سوالاتتان را بیابید.

مشاوره تلفنی قانون کار درباره میزان حقوق و ساعت کار

از نکات مهمی که هر کارگر و کارفرمایی باید نسبت به آن مطلع باشد، میزان دقیق ساعت کار کارگران طبق اداره کار است. قانون در خصوص بازه زمانی که می‌توان یک نیروی کار انسانی را به خدمت گرفت، قوانینی مطرح می‌کند. قانون کار روزانه 7 ساعت و 20 دقیقه را به عنوان زمان انجام کار در نظر گرفته است که از آن به عنوان یک روز کاری نام می‌برند. در بعضی از مواقع کارگر و کارفرما می‌توانند ساعت کار را به شکل دیگری نیز تغییر دهند. ممکن است نیروی کار، کمتر از ساعت کار یا بیشتر از آن مشغول به فعالیت باشد. نحوه محاسبه ساعت کار و میزان دستمزد کارگر و همچنین محاسبه مزایای شغلی قانون کار از جمله مواردی هستند که درباره آن‌ها سوالات بسیار زیادی پرسیده می‌شود.

برای مثال معمولا این سوال مطرح است که اگر قرارداد به صورت ساعتی تنظیم شده باشد، حقوق هر ساعت کاری و هر ساعت اضافه کاری به چه صورتی محاسبه می‌شود؟ مبلغ هر ساعت اضافه کاری چقدر است؟ تا چه سقفی می‌توان اضافه کاری انجام داد؟ شما می‌توانید با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی قانون کار ، به پاسخ این سوالات دست یابید و در یک گفتگوی تخصصی، از مشاوران و وکلای تیم رکلا، راهنمایی بگیرید.

مشاوره تلفنی قانون کار درباره بیمه

قوانین تامین اجتماعی همراه با قانون کار به قراردادهای کار نظارت دارند. بازرسان بیمه می‌کوشند با تحقیقات و بررسی‌های مداوم در سطح شهر و کارگاه‌ها از استخدام بدون بیمه نیروی انسانی جلوگیری کنند. به این منظور برای عدم پرداخت بیمه، جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته شده است. آگاهی از شرایط حق بیمه کارگر و بیمه کارفرما، میزان و سهم هر کدام از طرفین در پرداخت بیمه، معرفی روابط کاری که مشمول بیمه می‌شوند و قراردادهایی که بیمه به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و موارد بسیار دیگر، از عواملی هستند که می‌توانید با دریافت مشاوره تلفنی قانون کار از آن آگاه شوید.

علاوه بر این، بعضی از کارفرمایان تازه کار توانایی پرداخت بیمه ندارند. به همین دلیل به دنبال نوع دیگری از قرارداد هستند که مشمول بیمه تامین اجتماعی نباشد. در مشاوره تلفنی قانون کار ، مشاور با در نظر گرفتن شرایط کاری کارفرما و تغییر شرایط قرارداد، می‌تواند شما را راهنمایی کند که قرارداد را از ذیل قانون کار خارج کنید و از قرارداد دیگری استفاده شود. البته برای دریافت مشاوره در این خصوص، لازم است اطلاعات بیشتری را در خصوص شیوه روابط کاری خود با طرف مقابل در اختیار مشاور تلفنی قرار دهید.

پیشنهاد ما

تیم حقوقی رکلا، مرجع تخصصی تنظیم قرارداد است. شما می‌توانید مسئولیت نوشتن انواع قرارداد را به گروه رکلا بسپارید. برای این منظور کافی است که درخواستتان را در بخش تنظیم قرارداد اختصاصی ثبت کنید. بعد از بررسی درخواست شما، مشاوران و وکلای رکلا با شما ارتباط می‌گیرند و در خصوص نوشتن قرارداد، با شما گفتگو خواهند کرد.

مسلم است که هر معامله یا توافقی دارای ابعاد قانونی و حقوقی منحصر به فردی است. به خصوص در روابط استخدامی که باید به قانون کار و تامین اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم در خصوص توافقات و قراردادهای خود، حتما از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی بهره ببرید. برای این منظور نیز لازم است که درخواستتان را در سایت ثبت کنید.

قرارداد کار موقت

فرم خام قرارداد کار مطابق با قانون کار را از اینجا بگیرید.

نمونه قرارداد کار موقت
دریافت نمونه قرارداد کار موقت
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات