قرارداد کارگزاری چیست و نکاتی که لازم است درباره معنی کارگزار و مالیات قرارداد کارگزاری بدانید!

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/10/20
زمان مطالعه: 15 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد کارگزاری

قرارداد کارگزاری از انواع مهم قرارداد در بازار کسب و کار است. این قرارداد، قرارداد انجام کار یا قرارداد بروکری نیز نامیده می‌شود. بازار کسب و کار به ویژه در حوزه تجارت و صنعت، پیچیدگی‌ها و فراز و نشیب‌های بسیاری دارد. شرکت‌ها و اشخاصی که در حیطه شغلی کارگزاری فعالیت می‌کنند، در تلاش هستند که مهارت و دانش خود را در این زمینه افزایش دهند. کسب مهارت و تجربه موجب رشد و توسعه کاری کارگزاران می‌شود. از طرف دیگر کارگزار می‌تواند با انجام معاملات حرفه‌ای و موفق سابقه کاری خود را تقویت کند. سابقه کاری و تجربه حرفه‌ای از عواملی است که باعث می‌شود اشخاص بیشتری به آن‌ها اعتماد کنند و پیگیری معاملات خود را به آن‌ها واگذار کنند.

پرکاربردترین نوع قرارداد کارگزاری که در موارد متعددی قابلیت استفاده دارد، قرارداد کارگزاری انجام کار است. درباره این قرارداد نیز در یک مقاله مجزا توضیح داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم با زدن روی عنوان این قرارداد، مقاله مرتبط با آن را نیز مطالعه کنید. ضمن اینکه این قرارداد را در بانک قرارداد وب سایت رکلا نیز قرار داده‌ایم و می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

نمونه قرارداد کارگزاری

اهمیت کارگزاری در کسب و کارها

اشخاص و شرکت‌ها به بهانه‌هایی مانند کسب سود بیشتر، افزایش سرمایه و به کار انداختن سرمایه راکد، انتخاب بازه زمانی مناسب برای شروع کسب و کار، کاهش ریسک سرمایه گذاری، فراگیری روش و اصول تخصصی و حرفه‌ای کسب و کار  از کارگزار کمک می‌گیرند. حتی پیش از شروع به کار نیز لازم و ضروری است که به تمام جوانب آن توجه شود. برای ورود به هر کار، تخصص و آگاهی مهم‌ترین مسئله است. برای مثال شما تا زمانی که به درستی درباره بورس و نحوه فعالیت در آن آگاهی نداشته باشید، به هیچ وجه در آن موفق نمی‌شوید و حتی نمی‌توانید مدت زیادی در آن کار باقی بمانید. عدم آگاهی شما ممکن است باعث شود که در کسب و کارتان ضرر کنید و خسارت و زیان زیادی متحمل شوید.

یکی از روش‌های سرمایه گذاری، استفاده از سرمایه راکد و کسب سود از معاملات ملکی است. نوسانات بازار ملک و کسب سود و درآمد به وسبله معاملات ملک مساله‌ای است که از هیچ کس پوشیده نیست. تقریبا همه می‌دانند که فعالیت در حوزه املاک می‌تواند درآمد خوبی را برای آن‌ها به وجود بیاورد. به نظر شما آیا هر شخصی که شروع به معاملات ملکی می‌کند موفق است و درآمد خوبی دارد؟

پاسخ به این سوال قطعا خیر است. بدون آگاهی از اصول مربوط به معاملات ملکی، به احتمال زیاد معاملات شما موجب خسارت و زیان می‌شود. ممکن است ملکی را به بهای بسیار بیشتر از قیمت اصلی خریداری کنید یا اینکه ملک شما را به قیمتی کمتر از ارزش واقعی آن بخرند. همین مسائل در کسب و کارهای دیگر نیز پیش می‌آید. برای جلوگیری از این قبیل موارد لازم است که از شخص متخصصی راهنمایی بگیرید یا اینکه انجام بخشی از کار را به او سپارید. کارگزار کسی است که می‌تواند شما را در این مسیر یاری کند.

قرارداد کارگزاری چیست (تعریف قرارداد کارگزاری)

قرارداد کارگزاری قراردادی است که به موجب آن، یک طرف متعهد می‌شود کار مورد نظر طرف مقابل را انجام دهد و در مقابل انجام آن، دستمزد دریافت کند.

به عبارت دیگر، رابطه میان کارگزار و کارفرما به وسیله قرارداد کارگزاری تعیین می‌شود و جنبه قانونی پیدا می‌کند. این قرارداد به پیروی از قانون مدنی و قانون کار نوشته می‌شود.

چندان پیچیده نیست. در واقع برای جواب به سوال «قرارداد کارگزاری چیست» می‌توانیم بگوییم که پیمان نامه‌ای است که به وسیله آن، طرفین نسبت به یکدیگر متعهد می‌شوند. یک طرف اطلاعات و مشاوره و آموزش تخصصی برای کسب و کار بهتر و افزایش سود و درآمد را پیشنهاد می‌دهد و همچنین مشتریان را با کارفرما آشنا می‌کند و یک طرف دیگر قرارداد، بابت این خدمات ذکر شده، به عنوان کمیسیون و حق الزحمه، مبلغی را به کارگزار پرداخت می‌کند. این ارتباط کاری به وسیله قرارداد کارگزاری میسر می‌شود.

به طور معمول این قرارداد با استناد به ماده 10 قانون مدنی و اصل آزادی قراردادها تنظیم می‌شود و تنها شرط لازم برای اعتبار آن، رعایت قانون است. البته ممکن است در شرایط خاصی، سازمان یا ارگان خاصی چند کارگزار را استخدام کند. در این صورت قرارداد تهیه شده باید از قرارداد کار تبعیت کند.

تعریف کارگزار (معنی کارگزار) چیست؟

کارگزار می‌تواند شخص حقیقی یا شخص حقوقی باشد. شخصی که به تمام جوانب یک حوزه کاری آگاهی دارد. از بزرگترین ویژگی‌های کارگزار این است که مانند پل ارتباطی میان مشتری و فروشنده یا مشتری و خدمات دهنده ارتباط برقرار می‌کند. کارگزاران به نوعی می‌تواند مانند یک مشاور نیز همراه شما باشد و در زمینه‌های مختلف کاری شما را راهنمایی کند و به شما مشاوره بدهد. کارگزار گاهی به عنوان وکیل، وکالت کاری شما را می‌پذیرد. یعنی می‌پذیرد که با وکالت از جانب شما، انجام و پیگیری امور خاصی را به عهده بگیرد.

کارگزاران برای به دست آوردن اطلاعات به روز از هر کسب و کاری که به صورت تخصصی در آن مهارت دارند، مدام به تحقیق و مطالعه می‌پردازند. با تخصصی شدن کارها، کارگزاران نیز در تلاش هستند به صورت تخصصی در حیطه خاصی تجربه و مهارت کسب کنند. مطالعه و پیگیری مداوم و همچنین فعالیت‌ در زمینه مورد نظر، موجب می‌شود که مهارت و تخصص کارگزار رشد کند. این موارد در سابقه کاری کارگزار نیز تاثیر می‌گذارد. سابقه کاری موفق موجب می‌شود که اشخاص بیشتری به کارگزار اعتماد کنند و تمایل داشته باشند که مسئولیت کارگزاری کسب و کار خود را به او بسپارند.

کارگزاران شرایط بازار را می‌شناسند و می‌توانند موقعیت‌های سودزا و پر رونق کسب و کارها را شناسایی کنند و به کارفرما پیشنهاد دهند. بدون شک اگر کارفرما در بازه‌های زمانی مناسب فعالیت‌های هدفمند انجام دهد، کسب و کار او بسیار توسعه پیدا کرده و متوجه خواهد شد که استفاده از نیروی کارگزار تاثیر مثبتی در روند رشد کاری و افزایش درآمد آن‌ها دارد. می‌توانید با کارگزاران به صورت حضوری، آنلاین یا تلفنی در ارتباط باشید و از موقعیت‌ها و شرایط مهم و پر سود تجارت آگاهی کسب کنید.

فقط یک نوع کارگزاری نداریم!

لازم به ذکر است که حیطه‌های کاری بسیار گسترده است و یک کارگزار نمی‌تواند به تنهایی در همه شاخه‌ها و حیطه‌های شغلی فعالیت کند. جهان روز به روز بیشتر به سمت تخصصی‌تر شدن کارها پیش می‌رود. شاید در گذشته می‌توانستید شخصی را ملاقات کنید که همزان در چند حوزه کاری بسیار موفق باشد، اما امروزه موفقیت در هر شغلی نیازمند استمرار فعالیت و تلاش و تجربه کاری بسیار است. همین مساله موجب می‌شود که کسب و کارها هر روز تخصصی‌تر شوند.

به همین ترتیب، کارگزاران نیز به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند و هرکدام تنها درباره یک حیطه شغلی خاص تخصص و آگاهی دارند. اشخاصی که می‌پذیرند به عنوان کارگزار در یک حیطه شغلی فعالیت کنند، باید تجربه و آگاهی کاملی درباره آن رشته داشته باشند و از اطلاعات و آگاهی خود به نوعی استفاده کنند که بتوانند با مشاوره و کارهای هدفمند موجب شوند مشتریانشان با  هزینه کم، سود بیشتری کسب می‌کنند.

یکی از حیطه‌هایی که می‌تواند مثال خوبی برای فعالیت حرفه‌ای کارگزاران باشد، مساله کارگزاری بورس است. در بورس کارگزارانی هستند که به خوبی نوسانات بازار را می‌شناسند و می‌توانند نتیجه را پیش بینی کنند. این کارگزاران بورس را تحلیل می‌کنند و اطلاعات موثق و مهمی را برای خرید و فروش و زمان درست خرید و فروش در اختیار سهامداران قرار می‌دهند. در حقیقت، میان کارگزار و کارفرما ارتباطی شکل می‌گیرد. کارفرما موظف می‌شود در ازای دریافت مشاوره‌ها مبلغ معین شده را جهت حق الزحمه به کارگزار بپردازد. برای ایجاد این رابطه میان کارگزار و کارفرما نیاز به تنظیم و نوشتن یک نمونه قرارداد کارگزاری است.

از کارگزار چه می‌خواهید؟ کارگزاران در چه زمینه‌هایی فعالیت دارند؟

محدوده تعهدات و میزان مسئولیت‌هایی که به عهده کارگزار است به نوع پیمان کاری بستگی دارد. البته این قراردادها به دو دسته تقسیم می‌شوند. در نوع اول کارگزار تنها به مشاوره کاری می‌پردازد و شرایط بازار را برای شما تحلیل می‌کند. نوع دوم ممکن است کارفرما از کارگزار بخواهد که به جای او به انجام معامله نیز بپردازد و حق امضای قرارداد و سایر اوراق تعهدآور را داشته باشد. در نوع دوم که کارگزار مسئولیت انجام معامله را نیز به عهده می‌گیرد معمولا حق الزحمه و کمیسیون او کمی بیشتر از نوع اول است. در این معامله‌ها بزرگترین دغدغه کارفرما و کارگزار کاهش ریسک مالی و کاری و  افزایش سود است.

ماده 7 قانون کار در این زمینه نیز می‌گوید که کارگر که در اینجا کارگزار است، در ازای کاری که می‌کند دارای حق السعی و حق الزحمه است که کارفرما باید آن را بپردازد. البته همانطور که گفته شود، این ماده به مواردی اشاره دارد که کارگزار در استخدام شرکت یا سازمان باشد و قرارداد استخدام تنظیم شود.

دستمزد کارگزاران در نمونه قرارداد کارگزاری

از مسائل بسیار مهم هر قراردادی دستمزد و حقوق پروژه است. لازم است که دو طرف در زمینه دستمزد به تفاهم برسند. پرداخت حق الزحمه کارگزار می‌تواند به صورت ماهانه یا به صورت درصدی از هرمعامله باشد. به هر حال پرداخت حقوق به این صورت است که یا ماهانه در ازای کار مشخصی انجام می‎‌شود یا در ازای هر معامله درصدی به کارگزار تعلق می‌گیرد. ممکن است کمیسیون و پورسانت نیز شامل کارگزار شود. اما معمولا برای این قرارداد شیوه درصدی بیشترین طرفدار را نسبت به پرداخت ثابت ماهانه دارد و معمولاً کارکرد کارگزار نیز در این حالت بیشتر و موثرتر است و در انجام معاملان بهتر عمل می‌کند، زیرا که پورسانت موجب ایجاد انگیزه‌ای برای کسب درآمد بیشتر می‌شود.

کارگزاری در کجا انجام می‌شود؟  + موسسات کارگزاری

کارگزاران می‌توانند حقوقی یا حقیقی باشند. کارگزار حقوقی به این معنا است که شما با شخص منفرد و خاصی در جهت کارتان صحبت می‌کنید و وظیفه کارگزاری پروژه شما را به‌عهده می‌گیرد. اما کارگزاران حقوقی، فرد خاصی نیستند. کارگزاران حقوقی موسسات و شرکت‌هایی هستند که کارگزاری را به صورت تخصصی انجام می‌دهند و نیاز شما را در زمینه کارگزاری تامین می‌کنند.

به طور معمول صحبت با کارگزاران حقوقی از کارگزاران حقیقی راحت‌تر است. کارگزاری‌ها دارای قوانین مشخصی هستند که باید به آن آگاهی داشته باشید. همچنین نهادهای نظارتی بر روی کار آن‌ها نظارت می‌کنند و سلامت کاری آن‌ها را می‌سنجند. برای مشاغل متفاوت و در زمینه‌های تولید و تجارت و صنعت، کارگزاری‌های متفاوتی وجود دارند. انتخاب بهترین کارگزاری از میان این گزینه‌های موجود، به شما در انجام هرچه بهتر کارتان کمک می‌کند.

شما باید از میان کارگزاری‌ها، مناسب‌ترین کارگزاری را که بتواند به بهترین شکل به شما کمک کند، انتخاب کنید. لازم است برای این انتخاب نیز با افراد آگاه در این زمینه مشورت داشته باشید و درباره سابقه کار کارگزاری ، اطلاعاتی به دست بیاورید و تحقیقاتی انجام دهید. همچنین باید مطمئن شوید که کارگزاری مورد تایید مقامات رسمی و تحت نظارت دولتی باشد. در آخر هم نوشتن یک قرارداد کارگزاری ، کار شما را از همه نظر تضمین می‌کند.

مالیات نمونه قرارداد کارگزاری

با توجه به این که کارگزاری در چه زمینه مشغول به فعالیت باشد، حقیقی یا حقوقی باشد، داخلی یا خارجی باشد و عوامل مهم دیگر، مالیات قرارداد کارگزاری محاسبه خواهد شد. برای مثال مالیات کارگزاری بیمه و مالیات کارگزاری بورس با هم تفاوت دارد. بنابراین لازم است که به طور مشخص بدانیم که درباره چه کارگزاری صحبت می‌کنیم. قوانین مفصلی درباره مالیات در قانون مالیات‌های مستقیم آمده است که در این باره به خوبی توضیح می‌دهد.

نحوه نوشتن نمونه قرارداد کارگزاری

این قرارداد، یک قرارداد برای انجام کار (پروژه یا هر موضوع مورد توافق طرفین) است و بر اساس اصول مطرح شده در ماده ده قانون مدنی و قوانین مرتبط با کارگزاری تنظیم می‌شود. در واقع مهمترین اصل قانونی مربوط به این قرارداد برای معتبر و موجه بودن آن، این است که مخالف قانون و شرع نباشد. ابتدای محتوای این قرارداد با نوشتن عنوان دقیق قرارداد شروع می‌شود. عنوان عبارت مختصری است که اطلاعات کاملی درباره محتوای قرارداد ارائه می‌دهد. در واقع عنوان باید به طریقی نوشته شده باشد که با دیدن آن بتوانید متوجه شوید که قرارداد درباره چه چیزی است. عنوان مشخص می‌کند که کارگزار به چه منظوری در قرارداد حضور دارد. البته عنوان اطلاعات مختصری را منتقل می‌کند و مناسب است که محتوای اصلی قرارداد را در دیگر بخش‌های آن، به خصوص بخش موضوع قرارداد به دقت توضیح دهید.

مشخصات و اطلاعات طرفین قرارداد

در این بخش از قرارداد با توجه به اینکه طرف مقابل شخص حقیقی یا حقوقی باشد، اطلاعات و مشخصاتی نوشته و ثبت می‌شود. برای افراد حقیقی از اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، شماره ملی، آدرس دقیق محل اقامت، کد پستی و شماره تماس استفاده می‌شود. برای طرفین حقوقی قرارداد مانند شرکت‌ها و موسسات از اطلاعاتی مانند نام شرکت، شماره ثبت، کد اقتصادی، نشانی، تلفن، نام نماینده و سمت نماینده استفاده می‌شود. سند ثابت کننده سمت نماینده نیز، به قرارداد پیوست خواهد شد.

موضوع قرارداد کارگزاری

در این بخش از قرارداد توضیح داده می‌شود که شما از کارگزار چه توقع و انتظاری دارید و می‌خواهید که او چه کاری برای شما انجام دهد. در این بخش می‌توانید مشخص کنید که تنها از خدمات مشاوره و تحلیل اطلاعات کارگزار بهره می‌برید یا می‌خواهید که کارگزار معاملاتی را برایتان انجام دهد. یا حتی با کارگزار توافق می‌کنید که شما را به مشتریان و مراجعان ارتباط دهد تا بتوانید کارهای بیشتر و پروژه‌های بیشتری بگیرید.

مبلغ و نحوه پرداخت حق الزحمه در قرارداد کارگزاری

در ادامه این قرارداد، باید درباره مبلغ و حق الزحمه کارگزار به توافق برسید و مبلغ را در قرارداد ذکر کنید. همچنین نحوه پرداخت مبلغ مورد نظر را مشخص کنید. در این بخش، توافق طرفین دارای اهمیت زیادی است. اما در موارد مشخصی قیمت و نرخ ثابت و مشخصی وجود دارد که باید به آن رجوع کرد.

مدت نمونه قرارداد کارگزاری

در این بخش لازم است درباره مدت زمان قرارداد و تاریخ دقیق شروع و پایان قرارداد صحبت کنید و تاریخ نهایی و تایید شده را نوشته و ثبت کنید. مدت قرارداد براساس توافقات کارفرما و کارگزار تعیین می‌شود. لازم است طرفین پیش از تنظیم قرارداد، با یکدیگر مذاکره کنند و درباره مواردی مانند مدت قرارداد، مبلغ قرارداد، روش انجام آن و مسائل مهم دیگر به توافق برسند. بعد از توافقات اولیه، نتایج توافق در متن قرارداد نوشته می‌شود. برای مثال در این بخش از قرارداد بازه زمانی لازم برای انجام کار کارگزار تعیین می‌شود.

وظایف و تعهدات طرفین در قرارداد کارگزاری

در ادامه به بیان تعهدات و وظایف طرفین قرارداد نسبت به یکدیگر می‌پردازید و شرح می‌دهید که هر کدام نسبت به هم و نسبت به قرارداد چه وظایفی به‌ عهده دارند. بخشی از وظایف مربوط به قانون کار و قرارداد است که باید به نحو احسن انجام شود. بخش دیگری نیز مربوط به تعهدات و شروط طرفین است که درباره آن به توافق رسیده‌اند. در مجموع تمام انتظاراتی که طرفین از یکدیگر دارند در این بخش نوشته می‌شود.

در ادامه می‌توانید از شرایط فسخ قرارداد، خسارت و زیان، مرجع حل اختلاف، ناظر قرارداد و غیره صحبت کنید. قرارداد کارگزاری سندی معتبر و قانونی در دست شما است که می‌توانید با نظارت یک مشاور حقوقی و رعایت اصول قانونی درباره بسیاری از مسائل در آن توضیح دهید.

درباره نمونه قرارداد کارگزاری سوالی دارید؟

اگر در مورد نمونه قرارداد کارگزاری سوالی دارید، در بخش نظرات (پایین همین صفحه) بنویسید. در اولین فرصت، پاسخ گوی آن خواهیم بود.

انواع قرارداد کارگزاری ، تنظیم قرارداد و مشاوره حقوقی تلفنی

برای ثبت درخواست مشاوره حقوقی تلفنی روی لینک قبل بزنید. در اسرع وقت با شما تماس می‌گیریم.

شما همچنین می‌توانید وظیفه تنظیم قرارداد خود را به ما بسپارید. برای ثبت این درخواست، روی لینک قبل بزنید.

از طرف دیگر، تیم حقوقی رکلا انواع قرارداد کارگزاری را تنظیم کرده است. این قراردادها را می‌توانید در بخش نمونه قرارداد سایت مشاهده و تهیه کنید.

دانلود قرارداد

برای آنکه جدیدترین نسخه از این قرارداد کامل را در اختیار داشته باشید روی تصویر زیر بزنید و وارد صفحه توضیحات این قرارداد شوید.

نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار
دانلود نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات
(11 نظر)
account_circle
امید یعقوبی
thumb_up_alt
بسیار کاربردی و مفید بود. با تشکر از مجموعه حقوقی رکلا. من یک نمونه قرارداد نیز از شما تهیه کردم که بسیار کامل بود. ممنونم.
08:27
05 فروردین 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. با تشکر از نظر شما. جناب یعقوبی عزیز، خوشحالیم که خدمت ما مورد رضایت شما بوده است. همچنان در خدمت شما و سایر کاربران گرامی رکلا هستیم.
20:03
12 فروردین 1400
account_circle
امیر
thumb_up_alt
با سپاس از توضیح. یک کار ملکی برای دوستم که با شهرداری و سازمان آب به مشکل خورده در قالب کارگزار می‌خوام انجام بدم. متن قرارداد رو نمی‌دونم چطور بنویسم.
12:35
31 تیر 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. وقت بخیر. در این مورد باید قرارداد کارگزاری یا جعاله انجام کار تنظیم شود. از بخش نمونه قراردادها، روی دسته بندی قرارداد مرتبط بزنید.
17:16
01 تیر 1400
account_circle
محمد حسینی
thumb_up_alt
با سلام و عرض ادب. سوال من در خصوص انتخاب نوع قرارداد است. در خصوص انجام کاری برای شخص دیگر (انجام کلیه امور قضایی در مورد یک پرونده قضایی با حق انتخاب وکیل تا اخذ رای قطعی به نام آن شخص) به جای قرارداد جعاله که قضات محترم ممکنه به آن رای ندهند و رای به اجرت المثل بدهند، چه نوع قراردادی مثلا بر مبنای ماده 10 قانون مدنی میتوان انتخاب کرد؟ و آیا قرارداد کارگزاری مناسب است؟
07:45
07 مرداد 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. وقت بخیر. در این مورد نزدیکترین قرارداد به نظر شما و ساختار جعاله، همین قرارداد کارگزاری است.
16:56
08 مرداد 1400
account_circle
اردلان
thumb_up_alt
سلام برای یکی از دوستانم و به درخواست او قصد خرید ملک مشخصی به نام خودم دارم چه قراردادی مناسب است؟
16:09
07 مهر 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
در این مورد باید جزئیات بیشتری کسب کنیم و سپس قرارداد مناسب پیشنهاد شود. پیشنهاد می‌کنیم درخواست تنظیم قرارداد خود را در بخش منوی سایت ثبت کنید. ما با شما تماس می‌گیریم.
11:05
08 مهر 1400
account_circle
مرسده
thumb_up_alt
با سلام، آیا در زمان تنظیم و تدوین قرارداد کارگزاری، امضاء شاهد یا شهود لازم و ضروری است؟ یا بدون امضاء شهود هم معتبر است؟
18:25
10 آبان 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. اعتبار قرارداد با امضای طرفین آن محقق می‌شود. امضای شهود، نقشی در اعتبار این قرارداد ندارد.
18:26
11 آبان 1400
account_circle
محمد رضایی
thumb_up_alt
سلام و با تشکر از مجموعه رکلا، آیا هزینه مورد نظر در بخش نمونه قراردادها، بابت فرم نمونه قرارداد است یا بابت تنظیم و تدوین آن توسط مجموعه رکلا؟
19:26
11 آبان 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. از شما ممنونیم. در بخش نمونه قراردادها، قرارداد به صورت آنی و بلافاصله پس از بازگشت موفق شما از درگاه بانکی در اختیارتان قرار می‌گیرد. اگر قصد دارید از خدمات تنظیم قرارداد اختصاصی استفاده کنید شرایط و جزئیات همکاری متفاوت خواهد بود. برای این منظور، درخواست خود را در بخش تنظیم قرارداد سایت ثبت کنید.
15:01
12 آبان 1400
account_circle
علی خادمی
thumb_up_alt
با درود. متن قرارداد کارگزاری با موضوع مشارکت در ساخت بین مالک زمین و سازنده.
13:18
22 اسفند 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. وقت بخیر. در این مورد، اگر منظور شما، انجام امور اداری امر، توسط سازنده است باید از قراردادهای موجود در بخش بانک قرارداد وب سایت رکلا استفاده کنید. در غیر این صورت، لطفا مستقیما با شرکت تماس بگیرید.
15:55
23 اسفند 1400
account_circle
علی محمدی
thumb_up_alt
سلام اگر کارگزار گمرگی ماشینی برای کارفرما خریداری کند و وارد کشور کند و بدون اجازه کارفرما ماشین را بفروشد مرتکب چه جرمی شده و در دادگاه به کدام قانون استناد کنم که کارگزار را محکوم کنم؟
06:56
17 آبان 1401
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. در صورتی که خودرو به نام شما است ممکن است مصداق کلاهبرداری یا خیانت در امانت باشد. لازم است جزئیات بیشتری در این مورد دریافت کنیم.
13:10
18 آبان 1401
account_circle
محمودرضاسلیمانی
thumb_up_alt
درودها ممنونم از اطلاعات خوب تان. لطفا یه نمونه قرارداد بزارید.
09:16
23 اردیبهشت 1402
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
ممنون از اینکه این مقاله را مطالعه کردید. همینطور از شما ممنونیم که از خدمات رکلا استفاده می‌کنید. در خصوص نمونه قرارداد نیز باید عرض کنیم که تمام نمونه قراردادهای مرتبط با کارگزاری به صورت اختصاصی توسط مجموعه حقوقی رکلا تنظیم شده است و در بخش نمونه قراردادهای سایت قرار دارد. در منوی سایت، روی «نمونه قرارداد» بزنید و وارد صفحه دسته بندی کارگزاری شوید تا بتوانید فهرست این قراردادها را مطالعه کنید.
14:18
24 اردیبهشت 1402
account_circle
حسن خدری
thumb_up_alt
باسلام و خدا قوت. ببخشید یه سوال دارم من یه ایده با اطلاعاتش و نقشه میخواهم به یه شرکت بدم که با هم بسازیمش و ثبت اختراع و تولید کنیم چه قراردادی باید بنویسیم؟ ممنونم.
18:07
26 اردیبهشت 1402
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
در این مورد با توجه به نوع توافق، قرارداد شما متفاوت خواهد بود. مثلا اگر قرار است طرفین با یک نسبت مشخص، در سود و زیان حاصل از این همکاری سهیم باشند گزینه مناسب برای شما قرارداد مشارکت مدنی است. در حالت دیگر، ممکن است آن‌ها آن کالا یا دستگاه را برای شما تولید کنند و فقط حق الزحمه خود را دریافت کنند که در این صورت نیز قراردادهایی مانند پیمانکاری، کارگزاری و جعاله مناسب خواهد بود. مورد دیگری هم که به حالت اول نزدیک است، قرارداد هم بنیان گذاران است که در واقع نوعی قرارداد مشارکت مدنی با شرط ثبت شرکت در آینده محسوب می‌شود. ما توصیه می‌کنیم پیش از هر اقدامی جهت شروع همکاری با طرف مقابل، حتما از همکاران من راهنمایی دریافت کنید.
21:11
27 اردیبهشت 1402