نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار و جزئیات کامل متن قرارداد کارگزاری انجام کار

-
بروزرسانی:1401/09/14
زمان مطالعه: 17 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد کارگزاری انجام کار

قرارداد کارگزاری انجام کار یکی از انواع قرارداد کارگزاری است. تنوع شغلی روز به روز در حال گسترش است و کاملاً مشخص است که انسان‌ها نمی‌توانند به همه حرفه‌ها تسلط داشته باشند و هر حرفه و شغلی، مسائل و جزئیات مربوط به خودش را دارد که آشنایی با این مسائل و جزئیات تخصص خاص خودش را می‌خواهد. حالا این تخصص یا به صورت دانشگاهی یا به صورت گذراندن دوره‌ها و کارآموزی‌ها یا به صورت کسب تجربه و آگاهی و حتی گاهی با استفاده از تجربه و آگاهی دیگران و مشورت با آن‌ها به دست می‌آید. به همین خاطر اگر کسی بخواهد کاری را انجام دهد اما به دلیل نداشتن تخصص نمی‌تواند آن را به انجام برساند، بهتر است توسط اشخاص متخصص این کار را انجام بدهد.

خب، در این‌جا مسئله‌ای که مهم است این است که باید کار را به اشخاصی بسپاریم که مطمئن باشیم کار و یا پروژه ما را به بهترین شکل به انجام می‌رسانند و مشکلی در زمان اجرای آن کار پیش نمی‌آید اما ممکن است نتوانیم آن اشخاص را به خوبی شناسایی کنیم و همیشه شک، ترس و دلهره داشته باشیم که نکند کار را به دست شخصی بسپاریم که کار ما را به درستی انجام ندهد و مشکلاتی را برای ما به وجود آورد!

نگران نباشید!

این نگرانی بی‌مورد است، شما می‌توانید با مراجعه به یک سری از اشخاص، صاحبان این حرفه و شغل را شناسایی کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید. خب، حالا این سئوال پیش می‌آید که به چه شخصی باید مراجعه کنیم؟ مثلاً شخصی می‌خواهد کالایی را تهیه کند و یا می‌خواهد خدماتی را برایش انجام دهند اما نمی‌داند باید با چه کسی صحبت کند تا بتواند به درستی او را راهنمایی کند. یا برعکس، شخصی می‌خواهد کالا و خدمات خودش را بفروشد اما نمی‌تواند برای آن کالا یا خدمات، مشتری پیدا کند و شخصی را می‌خواهد که برای او مشتری پیدا کند.

آن شخص، کارگزار است!

شما از طریق استخدام کارگزار (Broker) می‌توانید به دانش و مهارت زیادی دسترسی پیدا کنید. این اشخاص مانند پلی هستند که بین شما و شخصی که قرار است کار شما را به عهده بگیرد قرار می‌گیرند و بهترین اجرا کننده یا انجام دهنده کار را به شما معرفی می‌کنند و شما می‌توانید با خیالی راحت مسئولیت این کار را به آن‌ها بسپارید یا حتی اگر خواستید می‌توانید از او مشاوره بگیرید و در مورد قرارداد نهایی با هم مذاکره کنید.

فقط مسئله‌ای که باید خیلی به آن توجه کنید این است که فرم خام قرارداد کارگزاری انجام کار را تهیه کنید و یک قرارداد عالی تنظیم کنید. یک نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار ، می‌تواند حل کننده مشکل شما باشد فقط باید با دقت و توجه به همه جوانب، تنظیم شود. شما با تنظیم فرم قرارداد کارگزاری انجام کار ، می‌توانید زحمت پیدا کردن شخص یا گروهی که کار شما را به خوبی انجام دهند، به کارگزار بدهید. هرچند که کارگزار برای این کار کمیسیون دریافت می‌کند و این توافقنامه برای پاسخگویی به نیاز طرفین است.

مبنای این قرارداد، ماده 10 است!

نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار ، بر اساس ماده 10 قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران تنظیم می‌شود. (هر چند که بعضی‌ها معتقدند که بر مبنای قانون کار می‌باشد.) این ماده می‌گوید که افراد می‌توانند با توافق همدیگر قرارداد خصوصی تنظیم کنند، بنابراین هر قراردادی را می‌شود با توافق یکدیگر تنظیم کرد، فقط نباید مخالف قانون باشد. حالا نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار ، قراردادی است که شما شخصی را مأمور می‌کنید تا شخص دیگری را پیدا کند که کار شما را انجام دهد.

تنظیم متن نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار ، بسیار مهم است و اگر شما می‌خواهید کاری را به کارگزار بسپارید، باید از قبل تمام شرایطی را که می‌خواهید، مشخص کنید چون قراردادی خوب است که وظایف و انتظارات دو طرف به خوبی در آن مشخص شده باشد.

مشخصات طرفین

اولین موردی که در تنظیم این قرارداد، مورد توجه قرار می‌گیرد مشخصات طرفین است. طرفین با عنوان کارفرما و کارگزار شناخته می‌شوند. شخصی که کار را واگذار می‌کند کارفرما است و شخصی که کار به او سپرده می‌شود کارگزار است و می‌توانند شخص حقیقی یا شخص حقوقی باشند. یعنی شما می‌توانید کارگزار خود را یک فرد یا می‌توانید یک شرکت یا مؤسسه یا غیره قرار دهید. از طرف دیگر، کارفرما هم می‌تواند یک شخص عادی باشد یا یک شرکت و غیره باشد. پس فرقی نمی‌کند اما پیشنهاد ما به شما این است که کار خود را به شرکت‌های کارگزاری یا همان اشخاص حقوقی بسپارید چون کارگزاری‌ها تابع قوانین و مقرراتی هستند که از طرف نهاد‌های دولتی خاص مورد نظارت قرار می‌گیرند و با این کار به سرنوشت تجاری خودتان تضمین بیشتری می‌دهید.

دقت داشته باشید که فرم قرارداد کارگزاری انجام کار فقط مابین کارفرما و کارگزار تنظیم می‌شود و شخص یا گروهی که قرار است کار را به انجام برساند جز طرفین قرارداد به حساب نمی‌آید.

قرارداد کارگزاری انجام کار

مدت قرارداد کارگزاری انجام کار

در فرم خام قرارداد کارگزاری انجام کار باید حتماً مدت قرارداد را قید کنید چون ننوشتن مدت قرارداد ممکن است تبعات حقوقی ناخواسته‌ای برای دو طرف داشته باشد و همینطور تخمین نزدن درست مدت انجام قرارداد هم می‌تواند به کار شما لطمه بزند، پس دقت کافی در این زمینه داشته باشید.

البته فراموش نشود که تعیین مدت کاملاً توافقی است و بستگی به توافق طرفین دارد مثلاً مدت قرارداد سه ماه و از تاریخ 1400/3/10 تا تاریخ 1400/6/10 می‌باشد. از طرف دیگر می‌توانید با توجه به حجم کار و یا ایجاد کار جدید، مدت قرارداد را با توافق یکدیگر در فرم قرارداد کارگزاری انجام کار تغییر دهید.

موضوع قرارداد کارگزاری انجام کار

موضوع قرارداد در نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار ، کاری است که از کارگزار می‌خواهید که آن را انجام بدهد. مانند گرفتن پایان کار از شهرداری، تفکیک واحد‌ها، اجرای کامل تمام عملیات ساختمانی مانند تأسیسات گاز، برق، محوطه سازی، ترخیص کالا از گمرک، فروش کالا و تولیدات، انجام خدمات پذیرایی و غیره.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که قرار نیست این کارها را کارگزار انجام دهد بلکه کارگزار با شما نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار تنظیم می‌کند تا این اشخاص را برای شما پیدا کند که کار شما را به بهترین نحو انجام دهند.

به طور کلی یک قرارداد کارگزاری بیشتر مواردی مانند کسب، خرید، فروش، خدمات، فرصت‌های سرمایه گذاری، تأمین مالی و غیره را پوشش می‌دهد.

مبلغ قرارداد کارگزاری انجام کار

مبلغ قرارداد هم به توافق طرفین بستگی دارد و با توجه به نوع کار و حجم کار مشخص می‌شود و باید حتما در متن قرارداد کارگزاری انجام کار نوشته شود که در ازای انجام کار موضوع قرارداد، فلان مبلغ به عنوان مشاوره یا کمیسیون یا کارمزد یا واسطه‌گری یا حق‌التدریس و غیره پرداخت می‌شود. یا مثلاً می‌توان گفت؛ جهت ارائه کل خدماتی که در فرم قرارداد کارگزاری انجام کار ذکر شد جمعاً مبلغ یک میلیون ریال مورد توافق قرار گرفت که کارفرما باید به کارگزار پرداخت کند.

نحوه پرداخت مبالغ

در فرم خام قرارداد کارگزاری انجام کار ، باید نحوه پرداخت نوشته شود که در این‌جا باز هم به توافق طرفین بستگی دارد. شما می‌توانید مقداری از مبلغ قرارداد را در شروع کار پرداخت کنید، حتی می‌توانید پرداخت مقداری از مبلغ قرارداد را موکول به ارائه گزارش پیشرفت کار کنید. یعنی هروقت کارگزار گزارش و به دنبال آن سندی را به شما ارائه کرد که نشان دهنده پیشرفت کار است، آن موقع می‌توانید مقداری از مبلغ را پرداخت کنید. از یک طرف هم می‌توانید مبلغی را به عنوان تضمین حسن انجام کار در این قرارداد در نظر بگیرید تا هر وقت کارگزار کار خود را تمام کرد به او پرداخت کنید. در هر صورت تمام این شرایط بستگی به توافق طرفین دارد.

برای مثال به کادر قرمز رنگ تصویر زیر توجه کنید. این تصویر، بخشی از قرارداد کارگزاری انجام کار است که در بخش نمونه قرارداد قرار گرفته است.

نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار

تعهدات طرفین در فرم قرارداد کارگزاری انجام کار

در نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار ، مسئله‌ای که باید به آن توجه شود این است که چون در هریک از این قرارداد‌ها انجام کار خاصی مد نظر است پس تعهدات کارفرما و کارگزار به تبعیت از آن کار خاص، متفاوت است. مثلاً اگر بخواهیم قرارداد واگذاری تعمیرات کارخانه را با قرارداد مربوط به ترخیص کالا از گمرک یا مثلاً قرارداد مربوط به توافقنامه ضبط موسیقی یا قرارداد ثبت نرم‌افزار مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که وظایف کارفرما و کارگزار در هریک از این‌ها متفاوت است. پس باید جزئیات تعهدات طرفین را با توجه به آن قرارداد خاص مشخص کنیم. اما این قرارداد، یک سری شرایط کلی هم دارد که ممکن است شامل اکثر قرارداد‌ها بشود که ما این شرایط را در متن قرارداد کارگزاری انجام کار آورده‌ایم.

تعهدات کارگزار در متن قرارداد کارگزاری انجام کار

کارگزار باید خدمات کامل و متنوعی از جمله؛ مشاوره، تحقیق، خدمات مالی، مشاوره مالیاتی، دسترسی به بازار‌های خارجی، تجزیه و تحلیل بازار، محصولات بیمه‌ای و غیره ارائه دهد.

کارگزار باید با دستیابی به اطلاعات مشتری، در مورد مسائلی مانند وضعیت مالی مشتری، وضعیت بازار و اهداف سرمایه‌گذاری و غیره یک توصیه منطقی به کارفرما ارائه دهد.

شخص کارگزار باید عملیات موضوع قرارداد را به افراد متخصص و با تجربه که صلاحیت لازم و کافی راداشته باشند بسپارد. کارگزار همچنین باید پیشنهاداتی که در خصوص خرید کالا به دستش می‌رسد را برای بررسی به فروشنده برساند و باید تمام اقداماتی را که برای پیشبرد قرارداد لازم است از قبیل؛ تأدیه هزینه‌های قانونی، مالیات، عوارض، بیمه، حقوق ثبتی و غیره انجام دهد.

کارگزار باید در راستای نوشتن قرارداد ، انواع مکاتبات لازم مثل مکاتبات اداری، تجاری، بانکی و غیره را انجام دهد.

شخص کارگزار باید به نامه‌های اداری که به دستش می‌رسد پاسخ دهد، بدون این‌که هیچ‌گونه تعهد و ضرری برای کارفرما به وجود آورد. کارگزار همچنین باید در صورت لزوم، مفاصا حساب، گواهی‌ها، مجوزات و پاسخ استعلام‌ها را از مراجع مربوط دریافت کند.

شخص کارگزار باید تسلیم اوراق و اسناد و مدارک لازم از قبیل اصل یا رونوشت و کپی و حتی گاهی اسناد مالکیت را از کارفرما درخواست کند.

حفظ محرمانگی اطلاعات

کارگزار باید کلیه اطلاعات سری و اسرار فنی و حرفه‌ای شغل کارفرما را حفظ کند و از افشاء اطلاعات و انتقال اسرار و اطلاعات به تولید کنندگان دیگر خودداری کند و باید از مالکیت معنوی محافظت کند که در صورت تخلف طبق قوانین جاری با او رفتار می‌شود.

وظایف کارگزار در مورد زمان انجام کار

کارگزار وظیفه دارد موضوع قرارداد را در زمان مشخص شده در نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار، انجام دهد و اگر کارگزار در اتمام مدت قرارداد تأخیر داشته باشد و در مدت زمانی که تعیین شد نتواند موضوع قرارداد را انجام دهد باید جریمه پرداخت کند و این جریمه از قبل توسط کارفرما تعیین می‌شود و در فرم خام قرارداد کارگزاری انجام کار نوشته می‌شود.

کارگزار باید عملیات اجرایی نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار را بعد از صدور مجوز‌های قانونی لازم از طرف دستگاه مربوطه و دریافت مدارک از کارفرما، مطابق برنامه زمان‌بندی شده شروع کند.

فرم قرارداد کارگزاری انجام کار

سایر تعهدات کارگزار در فرم قرارداد کارگزاری انجام کار

کارگزار وظیفه دارد تمام کارهای مربوط به انجام قرارداد را با دقت و کوشش و رعایت امانت انجام دهد و با پیچیدگی‌های کارگزاری آشنا باشد و به نفع کارفرما عمل کند و با هزینه اصلی، نفع شخصی به دست نیاورد.

در صورت اجرا نکردن موضوع قرارداد یا تأخیر در مدت قرارداد، کارگزار متعهد می‌شود نسبت به برگرداندن وجوه دریافتی و جبران خسارتی که وارد کرده است اقدام کند و حق هر اعتراضی را از خود سلب کند.

کارگزار باید از تعارض منافع که ممکن است در انجام وظایف برای اشخاص ثالث (یعنی اشخاصی غیر از کارفرما)، به وجود آید جلوگیری کند و باید در نظر داشته باشد کاری را که انجام می‌دهد رابطه کارگزاری باشد نه مشارکت تجاری.

کارگزار باید توجه داشته باشد که کار غیر قانونی انجام ندهد و همانطور که گفته شد تنظیم متن نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار ، بر اساس ماده 10 قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران باشد.

در واقع کارگزار باید به قوانین خاص آن کار دقت داشته باشد و به قوانینی که مربوط به کار خودش است و همیشه در معرض تغییر قرار دارد آگاهی داشته باشد و اطلاعات خود را به روز کند.

کارگزار با توجه به هر شغلی که به آن مراجعه می‌کند باید دقت داشته باشد که آن طرف، مجوز‌های لازم را دارد یا خیر و در صورت اطمینان کار را به او بسپارد. از طرف دیگر، یک کارگزار باید حوزه اختیارات خود را بداند و از آن فراتر نرود.

هر نوع درخواست دیگری که اضافه بر تعهدات کارگزار باشد می‌تواند با توافق طرفین به فرم قرارداد کارگزاری انجام کار اضافه شود و هزینه آن مشخص شود.

تعهدات کارفرما در متن قرارداد کارگزاری انجام کار

کارفرما وظیفه دارد اسناد و مدارک مشخصی که کارگزار از او درخواست کرده است را به کارگزار بدهد و باید حتماً مدارک یا اسنادی را که مربوط به پروژه است و لیست مطالباتی که در پروژه استفاده خواهد شد را به آن اضافه کند.

کارفرما باید تمامی اطلاعاتی را که مرتبط با کار کارگزار است و کارگزار در پروسه کار به آن نیاز دارد را در اختیارش قرار دهد.

همچنین کارفرما باید مالیات‌هایی که پرداخت نکرده است را پرداخت کند یعنی بدهی مالیاتی نداشته باشد تا در پروسه انجام کار مشکلی برایش پیش نیاید و کار با وقفه روبه‌رو نشود.

کارفرما موظف است در مواردی که کارگزار پیشنهادهایی ارائه و یا از او نظر می‌خواهد، متناسب با شرایط کار در اسرع وقت و حداکثر ظرف مدت مثلاً سه روز، نظر نهایی خودش را اعلام کند.

سایر تعهدات کارفرما

کارفرما متعهد می‌شود کلیه پرداخت‌هایی را که با توجه به نوع قرارداد قبول نموده است، در زمانی که در متن نمونه قرارداد کارگزاری تعیین شده پرداخت کند.

کارفرما نمی‌تواند کاری را که به کارگزار سپرده است همزمان به شخص یا کارگزار دیگری بسپارد و نمی‌تواند بگوید هر کدام که زودتر انجام داد کمیسیون را می‌گیرد! این کار به نوعی در حقوق داخلی ما، عقد جعاله محسوب می‌شود و با کارگزاری فرق دارد. مگر این‌که خود کارگزار بخواهد از ادامه کار انصراف بدهد، در اینصورت اگر کارفرما با انصراف موافق باشد بعد از آن می‌تواند کار را به دیگری واگذار کند. پس کارفرما تحت هیچ شرایطی حق واگذاری موضوع این قرارداد را به شخص دیگر ندارد.

اگر برای انجام کاری که به کارگزار سپرده می‌شود نیاز باشد که اقداماتی در خارج از محلی که قرارداد امضا شده است انجام شود، کارفرما وظیفه دارد هزینه‌های اضافه بر مبلغ قرارداد را به کارگزار پرداخت کند.

کارفرما باید مبلغ کارگزاری را از قبل تضمین کند. حالا یا به وسیله چک یا با سپردن مبلغ نزد شخص امین که مورد توافق طرفین باشد یا از هرطریق دیگری این تضمین انجام خواهد شد.

فورس ماژور

اگر به دلیلی که خارج از اختیار و اراده طرفین است اتفاقاتی به وجود آید و امکان این نباشد که تمام یا حتی قسمتی از تعهدات و وظایف انجام شود، انجام ندادن تعهدات و وظایف موضوع قرارداد، تا زمانی که این شرایط ادامه داشته باشد تخلف از مواد متن نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار محسوب نمی‌شود.

در نظر داشته باشید که این عدم مسئولیت به صورت موقتی تعریف شده است. یعنی به محض اینکه شرایط فورس ماژور برطرف شود، طرفین متعهد هستند که به وظایف و تعهدات قراردادی خود عمل کنند. همچنین عدم انجام تعهدات در شرایط از میان رفتن فورس ماژور نیز، می‌تواند بررسی و برای آن خسارت در نظر گرفته شود.

ما در یک مقاله به صورت مفصل درباره فورس ماژور توضیح داده‌ایم. مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

حل اختلاف در قرارداد کارگزاری انجام کار

در صورتی که بین طرفین اختلاف ایجاد شود در ابتدا بهتر است برای توافق و حل اختلاف به داوری مراجعه شود. داور باید با توافق طرفین انتخاب شود و مشخصات آن در فرم خام قرارداد کارگزاری انجام کار آورده شود و طرفین به مدت یک هفته بعد از این‌که اختلاف به وجود آمد باید به داوری مراجعه کنند و داور باید ظرف مثلاً یک ماه تصمیم نهایی را بگیرد و یا سازش ایجاد کند و در صورت عدم توافق و اعتراض به رأی داور، طرفین می‌توانند به دادگاه‌های صالح قضایی مراجعه کنند.

فسخ قرارداد کارگزاری انجام کار

شرایط فسخ هم با توجه به توافق طرفین در نظر گرفته می‌شود. در اینجا می‌توان قید کرد که در صورتی که طرفین از مفاد قرارداد تخلف کنند، طرف دیگر می‌تواند به صورت یکجانبه قرارداد را فسخ کند. توجه داشته باشید با توجه به این که این قرارداد در حالت اولیه قابل فسخ نیست باید حتما شرایط فسخ آن در متن قرارداد نوشته شود. یعنی به طور کامل مشخص کنید که در چه شرایطی، امکان فسخ قرارداد وجود دارد.

تعیین این شروط به شما کمک می‌کند که در مواردی که در نظر می‌گیرید به سهولت امکان فسخ کردن قرارداد را داشته باشید و از این بابت دچار مشکل نشوید.

امضای قرارداد

فرم قرارداد کارگزاری انجام کار در دو نسخه تنظیم می‌شود و هر دو نسخه یکی هستند و طرفین با امضای فرم قرارداد کارگزاری انجام کار ، ضمن این‌که خود را موظف به رعایت آن می‌دانند، حق هرگونه ادعا و اعتراض و یا بی‌اطلاعی نسبت به مفاد نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار را از خود سلب می‌کنند و این حق از آن‌ها ساقط است. پیشنهاد می‌کنیم حتما تمام صفحات قرارداد توسط طرفین امضا شود و اثر انگشت بزنید. حتی یک صفحه از قرارداد را بدون امضا نگذارید.

پس از این‌که هر دو طرف آن را امضا کردند نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار به یک سند کاری تبدیل می‌شود که هر دو طرف باید آن را رعایت کنند.

خب با توضیحاتی که داده شد متوجه شدید که با تنظیم یک نمونه قرارداد، که همان توافق کتبی است، طرفین هم می‌توانند از منافع خودشان محافظت کنند و از طرف دیگر می‌توانند مطمئن باشند که به نتیجه مورد نظر خودشان می‌رسند و حتی جبران خسارت را می‌توانند از این قرارداد دریافت کنند.

پیشنهاد ما

شما می‌توانید وظیفه تنظیم قرارداد خود را به مجموعه حقوقی رکلا بسپارید. برای ثبت درخواست تنظیم قرارداد روی لینک قبل بزنید. ضمن آنکه می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل نیز استفاده کنید.

تیم حقوقی رکلا، قرارداد کارگزاری انجام کار را تنظیم کرده است. این قرارداد را می‌توانید در بانک قراردادهای رکلا جستجو و تهیه کنید. همچنین قراردادهای دیگری با موضوع کارگزاری در سایت موجود است که می‌توانید با توجه به نیازتان از آن‌ها نیز بهره ببرید.

دانلود قرارداد کارگزاری انجام کار

متن این قرارداد از همین جا در دسترس شما قرار گرفته است. شما می‌توانید روی تصویر زیر بزنید و وارد بخش توضیحات این قرارداد کامل شوید.

نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار
دانلود نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار
دکتر ساجده اکبرپور
خانم «دکتر ساجده اکبرپور» فارغ التحصیل رشته حقوق خصوصی در مقطع دکترا است و در تالیف مباحث حقوقی - قراردادی رکلا، نقش مستقیمی داشته است. علاقه دکتر اکبرپور به نگارش مقالات، زمینه ساز تالیف مقالات مهمی در وب سایت حقوقی رکلا شده است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات
(4 نظر)
account_circle
حامد
thumb_up_alt
آیا برای نوشتن و امضای قرارداد کارگزاری نیاز هست که پروانه دلالی داشته باشم؟
18:09
27 آبان 1399
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. وقت بخیر. خیر. نیازی به وجود چنین مجوزی تا این لحظه نیست.
23:30
03 دی 1399
account_circle
محمد رضا فکور
thumb_up_alt
وقتی تعداد کارگزاران بیش از یک نفر است آیا امضا و درج مشخصات هر دو نفر در قرارداد تنظیمی الزامی است؟ یا امضاء یک نفر از کارگزاران به عنوان سرتیم کفایت می‌کند؟
17:12
15 آبان 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
اگر از کارگزار دیگر وکالت داشته باشید امضای شما به نمایندگی از ایشان کفایت می‌کند.
17:23
16 آبان 1400
account_circle
منوچهر
thumb_up_alt
درود بر شما. در نمونه قراردادهای کارگزاری، برای کارگزاریِ «فروش» «کارخانه» های فعال چه نوع قراردادی باید تنظیم گردد؟ کلیت کارخانه اعم از ملک و مستغلات و ماشین آلات خطوط تولید است. به عبارت دیگر «واگذاری کارخانه» به طور کامل.
15:40
15 دی 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
لطفا از منوی سایت، روی تنظیم قرارداد بزنید و درخواست خود را ثبت کنید. همکارانم در خصوص جزئیات سوالات شما و پاسخ به آن‌ها، شما را راهنمایی خواهند کرد.
18:11
16 دی 1400
account_circle
رضا بحری
thumb_up_alt
کارتان خوب بود و سوال قرارداد کارگزاری نوشتم: طبق ماده ۱۰ قانون مدنی کار تمام شده و کارفرما به تعهدش عمل نمی‌کنه. قرار بوده زمین اصلاحات ارضی سال ۱۳۵۲ را که آستان قدس بهشون نداده بگیریم از طریق دادگاه و گرفتیم و قرارداد ۵۰ درصد از کل زمین بوده. حال که به پایان کار رسیده با موفقیت از دادن ۵۰ درصد زمین امتناع کرد. چه کنیم که به تعهدش عمل کنه؟
02:59
24 مهر 1401
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. شما صرفا در خصوص تعهدی که در مقابل شما دارد قادر به اقدامات قانونی هستید. برای ایشان اظهارنامه ارسال کنید و سپس الزام ایشان به انجام تعهد را به موجب قرارداد کارگزاری بخواهید.
12:36
24 مهر 1401