قرارداد ویزیتور تلفنی را با رعایت تمام نکات قانونی امضا کنید

قرارداد ویزیتور تلفنی

ویزیتوری از مشاغل کاربردی برای رشد و توسعه کسب و کارهای کوچک و بزرگ، تولیدی‌ها و کارگاه‌ها است. کسب و کارها با توجه به شرایطی که دارند از انواع روش‌ها برای جذب مشتری، معامله کالا و معرفی محصولات استفاده می‌کنند. از راهکارهای جدید که در کنار کار ویزیتوری به صورت حضوری، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، قرارداد ویزیتور تلفنی است. این قرارداد یکی از انواع قرارداد ویزیتوری است.

استفاده از تلفن همراه، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی موجب شده است که انتقال اطلاعات و خدمات با سرعت بیشتری انجام شود. علاوه براین، بسیاری از کسب و کارهای بزرگ نیز برای گسترش و توسعه مجموعه خود، خدمات مجازی ارائه می‌دهند. اینگونه خدمات، در حوزه مشاغل ویزیتوری نیز بسیار کاربرد دارد. ویزیتور، شخصی است که به صورت حضوری و با سیاست‌های کاری خاص، با مشتریان و خریداران ارتباط برقرار می‌کند و با تخصصی که دارد، اشخاص را متقاعد می‌کند که از کالا یا محصولات خریداری کنند.

ویزیتور تلفنی ، پدیده نوظهوری نیست. اما به تازگی و بعد از تاثیر مثبت فضای مجازی، بسیار محبوب شده است. برای شروع همکاری با ویزیتور و به منظور به کار گرفتن ویزیتور تلفنی، می‌توانید از قرارداد ویزیتور تلفنی استفاده بفرمایید. این قرارداد، یکی از انواع قرارداد ویزیتوری است.

قرارداد ویزیتور تلفنی چگونه قراردادی است؟

استفاده از خدمات اینترنت در ارائه و معرفی کالا و خدمات، یک روش مهم و تاثیر گذار است. پیش‌تر، فعالیت ویزیتوری به صورت حضوری انجام می‌شد. به مرور زمان، نیاز به ارتباط تلفنی و پیگیری دوره‌ای بیش از پیش اهمیت یافت. مساله دارای اهمیت این است که به دلیل الزام برای حضور ویزیتور تلفنی در محل کار، پرداخت حقوق ثابت و ساعت کاری مشخص، این قرارداد، مشمول قانون کار و تامین اجتماعی خواهد بود و به صورت قرارداد کار تنظیم می‌شود.

قرارداد ویزیتور تلفنی ، یک قرارداد کار است. براساس این قرارداد، نیروی کار انسانی متعهد می‌شود که برای مدت معین در محل کار آماده باشد. ویزیتور تلفنی در محل کار، به فعالیت می‌پردازد و از حقوق و مزایای اداره کار برخوردار است. این رابطه کاری می‌تواند موقت، ساعتی، پاره وقت و حتی دائم باشد.

این قرارداد، حاوی اطلاعاتی از ویزیتور و کارفرما است. این دو شخص، اشخاصی هستند که مسئولیت این قرارداد را به عهده دارند. در ادامه اطلاعاتی مانند نوع قرارداد، مدت زمان حضور، مبلغ حق الزحمه، محل اجرای کار و موارد مهم دیگر نوشته می‌شود. قرارداد، سند قانونی است که به منظور شروع رابطه کاری میان ویزیتور تلفنی و کارفرما تهیه و تنظیم می‌شود. اعتبار قرارداد به امضای هر دو طرف قرارداد بستگی دارد.

قرارداد ویزیتور تلفنی یک قرارداد کاری است. زیرا که با استفاده از آن، ویزیتور توسط کارفرما به کار گرفته می‌شود. در این قرارداد، ویزیتور کارگر است و صاحب کسب و کار، کارفرما نامیده می‌شود.

قانون ناظر به قرارداد ویزیتور تلفنی

قانون کار برای نظارت به روابط کاری شخص حقیقی تصویب شده است. زمانی که یک شخص حقیقی توسط یک شخص دیگر به کار گرفته می‌شود، به طور معمول قرارداد کاری ایجاد خواهد شد. قانون کار در ابتدا کارگر و کارفرما را تعریف می‌‌کند و یک تعریف دقیق از قرارداد کار ارائه می‌دهد. در تعریف قرارداد کار آمده است که قرارداد کاری بین دو نفر ، چه به صورت مکتوب و چه به صورت شفاهی معتبر است.

البته اثبات شروط و تعهدات در قراردادهای شفاهی با سختی همراه است. به همین دلیل تاکید می‌شود که از قرارداد کتبی استفاده شود. در این قرارداد، شخصی که می‌پذیرد امور مشخصی را در ازای دریافت حق الزحمه انجام دهد، کارگر نامیده می‌شود. بنابراین، ویزیتور تلفنی، کارگر محسوب می‌شود و باید مطابق با قوانین، حقوق، مزایا و بیمه کارگری دریافت کند.

در مقابل شخصی که اشخاصی را به کار می‌گیرد و متعهد می‌شود که بعد از انجام امور توسط آ‌ن‌ها، حق الزحمه آن‌ها را بپردازد، کارفرما است. کارفرما می‌تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد و مانعی برای این مساله وجود ندارد.

آیا قرارداد ویزیتور تلفنی مشمول بیمه می‌شود؟

زمانی که یک قرارداد مطابق با قانون کار باشد، خود به خود قانون تامین اجتماعی نیز به او نظارت خواهد داشت. براساس قانون تامین اجتماعی، ویزیتور به عنوان نیروی کار انسانی مشمول بیمه است و کارفرما باید او را نزد تامین اجتماعی بیمه کند. پرداخت بیمه ویزیتور تلفنی از الزامات قرارداد ویزیتور تلفنی است. اگر کارفرمای این قرارداد، حق بیمه ویزیتور تلفنی را پرداخت نکند، تخلف انجام داده است و در ضورت گزارش به اداره بیمه، یا مراجعه بازرس بیمه، جریمه خواهد شد. علاوه براین، ویزیتور تلفنی نیز می‌تواند در این خصوص از کارفرما شکایت کند.

انواع قرارداد

همانطور که پیش‌تر توضیح دادیم، شرایط کاری ویزیتور تلفنی نیاز به حضور مستمر در محل کار دارد. ویزیتور تلفنی باید از امکانات سازمان برای عمل به وظایف خود استفاده کند. با توجه به این شرایط، بهترین نوع شیوه کاری، تنظیم قرارداد کار است. البته قرارداد ویزیتوری تلفنی به این نوع قرارداد منحصر نمی‌شود.

ممکن است ویزیتور تلفنی، از راه دور و بدون حضور در سازمان، وظایف و تعهدات خود را انجام دهد یا اینکه برای بازه زمانی کوتاه و انجام یک پروژه مشخص قرارداد امضا کند. در این شرایط، کارفرما می‌تواند برای شروع کار با ویزیتوری تلفنی از قرارداد کار موقت، قرارداد دورکاری ، قرارداد پیمانکاری و انواع قراردادهای دیگر استفاده کند. هر کدام از این قراردادها ویژگی‌هایی دارند که کاربرد آن‌ها را در شرایط مختلف مشخص می‌کند.

تنظیم قرارداد

بعد از انجام مذاکرات و توافقات اولیه، ویزیتور و کارفرما می‌توانند با یکدیگر قرارداد امضا کنند. قرارداد، یک سند قانونی است. زمانی که کارفرما و ویزیتور به صورت مکتوب قرارداد امضا می‌کنند، یک سند قانونی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد که رابطه کاری آن‌ها را تایید می‌کند. مهمترین مساله در تنظیم قرارداد، آشنایی با نوع خاص قرارداد است. برای مثال اگر تمایل دارید که قرارداد ویزیتور تلفنی را به صورت قرارداد کار ساعتی تنظیم کنید، لازم است که ابتدا درباره ویژگی‌های قرارداد ساعتی اطلاعات داشته باشید.

شما باید آگاه باشید که در این قرارداد، حقوق و مزایای ویزیتور تلفنی به چه شیوه‌ای محاسبه می‌شود و شرایط کار او چگونه تعریف می‌شود. برای آگاهی از این اطلاعات، باید در حوزه قرارداده‌ها اطلاعات جامع داشته باشید یا اینکه از اشخاص متخصص کمک بگیرید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم که وظیفه تنظیم قرارداد ویزیتور تلفنی را به یک مشاور حقوقی بسپارید. مشاوره حقوقی قراردادها ، به شما کمک می‌کند که قرارداد مناسب تهیه کنید و رابطه کاری با ویزیتور با اطمینان بیشتر شروع شود.

ثبت نظر یا سوال