قرارداد ویزیتوری را با توجه به تمام جزئیات قانونی و حقوقی آن بشناسید!

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/06/21
زمان مطالعه: 7 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد ویزیتوری

کسب و کارهایی که در حوزه تولید و ارائه محصول و خدمات فعالیت می‌کنند، برای ادامه کار و توسعه آن، به جذب مشتری یا مراجعه کننده نیازمند هستند. این مساله از بنیادی‌ترین اصول اقتصاد و بازرگانی است. بدون شک پیگیری اموری مانند جذب مشتری، به تخصص و فعالیت اختصاصی نیاز دارد. بنابراین هماهنگی و مدیریت همزمان این کار با سایر امور مربوط به یک کسب و کار، هم زمانبر و هم مشکل است. قرارداد ویزیتوری قراردادی است که به عنوان راه حلی برای این موضوع، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویزیتور یا ویزیتوری، کاری است که به واسطه آن، درباره محصولات و خدمات، مزایای آن‌ها و موارد مهم دیگر به مراجع یا مشتری اطلاعات داده می‌شود. این اطلاعات، خریدار را برای تهیه محصول متقاعد می‌کند. علاوه براین، ویزیتور حرفه‌ای تلاش می‌کند که در انتخاب نوع محصول، راهنمایی‌هایی ارائه دهد. ویزیتور اطلاعات جامع و کاملی در خصوص خدمات و محصول دارد.

با ارائه این اطلاعات، مشتری می‌تواند راحت‌تر در خصوص انتخاب محصول مناسب تصمیم بگیرد. از جانب دیگر، این عمل موجب رونق کسب و کار می‌شود و اشخاص بیشتری با کالا یا خدمات کارفرما آشنا خواهند شد. در این راستا، نمونه فرم قرارداد ویزیتوری قراردادی است که به واسطه آن، رابطه کاری ویزیتور و کارفرما شکل می‌گیرد.

نمونه قرارداد ویزیتوری چگونه قراردادی است؟

نمونه قرارداد با ویزیتور قراردادی است که به موجب آن، نیروی کار متخصص در حوزه ویزیتوری، توسط کارفرما به کار گرفته می‌شود. با توجه به رابطه کارفرما و ویزیتور، قرارداد همکاری ویزیتور به روش‌های متفاوتی تنظیم خواهد شد. رابطه طرفین، نوع کالا و خدمات، موجب می‌شود که این قرارداد نیاز به شروط خاص داشته باشد. برای مثال، مسائلی مانند نرخ مشخص ارزش کالا، انحصاری یا غیر انحصاری بودن و موارد مهم دیگر از شروط مهمی هستند که در نوشتن قرارداد به آن‌ها توجه می‌شود.

قرارداد بستن با ویزیتور به منزله ثبت یک سند همکاری است. با استفاده از این سند همکاری، هر کدام از طرفین، وظایفی به عهده خواهند گرفت. وظایف، مسئولیت‌ها و تعهدات که در نمونه قرارداد ویزیتوری نوشته می‌شود، به محض امضای قرارداد ، لازم الاجرا است. ویزیتور و کارفرما با امضای این قرارداد متعهد می‌شوند که وظایف محوله را انجام دهند. نمونه قرارداد ویزیتوری حاوی اطلاعاتی درباره ویزیتور و کارفرما است. موضوع قرارداد، ساعت کاری، بازه زمانی همکاری، میزان حق الزحمه، شروط، تعهدات و موارد مهم دیگر از جمله اطلاعاتی هستند که در فرم خام قرارداد ویزیتوری نوشته می‌شود.

بررسی انواع این قرارداد

تنظیم نمونه قرارداد ویزیتوری ، وابسته به شرایط قرارداد و روابط کاری طرفین است. بر همین اساس، انواع قرارداد ویزیتور نیز معین می‌شود. پیش از تنظیم قرارداد، لازم است که توافقات طرفین مشخص باشد. تعدد استفاده از این قرارداد برای کسب و کارهای مختلف موجب شده است که شرایط کاری متفاوتی ایجاد شود و به تناسب آن لازم باشد که قرارداد مناسبی برای هر کدام از آن‌ها تنظیم کنند. متداولترین نوع قرارداد ویزیتوری ، نمونه قرارداد استخدام ویزیتور است. این نوع رابطه کاری، مشمول قانون کار خواهد بود. نوع دیگر این قرارداد، به صورت یک همکاری دو جانبه میان ویزیتور و شرکت انجام می‌شود. در ادامه درباره هر کدام از این قراردادها اطلاعاتی ارائه می‌کنیم.

فرم قرارداد استخدام ویزیتور

نمونه قرارداد کار ویزیتوری یا قرارداد استخدام ویزیتور یک قرارداد کار است. براساس قانون کار، در این قرارداد، ویزیتور کارگر نامیده می‌شود و شرکت تولید کننده کالا، کارفرما است. در این نوع رابطه کاری، ویزیتور توسط کارفرما استخدام می‌شود. کارفرما برای انجام کار، ساعت شروع و پایان تعیین می‌کند. ویزیتور ملزم به حضور در مکان کار است و حق الزحمه او، مطابق با حقوق اداره کار معین می‌شود.

این ویژگی‌ها عواملی هستند که یک رابطه کاری را مشمول قانون کار خواهند کرد. نمونه قرارداد کار ویزیتور در چنین مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قرارداد باید مطابق با قانون کار و قانون تامین اجتماعی نوشته شود.

قرارداد ویزیتوری به صورت همکاری دو جانبه

اگر ویزیتور ملزم به حضور در محل کار نباشد، حقوق ثابت دریافت نکند و ساعت کاری مشخص نداشته باشد، به این معنا است که رابطه کاری او با کارفرما، مشمول قانون کار نیست. به همین دلیل می‌تواند به صورت همکاری یا به صورت تعیین نسبت معین از درآمد، با کارفرما قرارداد تنظیم کند.

در این نوع قرارداد، محصول یا کالا در اختیار ویزیتور قرار می‌گیرد یا اینکه به ویزیتور اجازه داده می‌شود که با استفاده از نمونه محصولات فعالیت کند. جذب مشتری، معامله کالا و ثبت فاکتور از جمله مواردی است که یک ویزیتور باید انجام دهد. در این نوع همکاری، ویزیتور در هر زمان که بخواهد و در هر مکان، محصولات و کالا را معرفی می‌کند و با مهارتی که در این زمینه دارد، مردم را متقاعد به خرید خواهد کرد. در مقابل، شرکت یا تولید کننده، متعهد می‌شود که کالا و محصولات را در اختیار ویزیتور بگذارد. علاوه براین، میزان مشخصی از درآمد حاصل از معامله کالا، به ویزیتور تعلق می‌گیرد.

قرارداد کاری ویزیتور غیر حضوری

قرارداد کاری ویزیتور به طور معمول توسط مردان و به صورت مراجعه حضوری انجام می‌شود. از خدمات جدیدی که به منظور دسترسی راحت‌تر به شرکت و واحد تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد، خدمات آنلاین است. ویزیتور در این قرارداد، مرد یا زنی است که متعهد می‌شود برای بازه زمانی مشخص و ساعت کاری معین، در شرکت یا واحد تولیدی فعالیت کند. شرایط این کار به این صورت است که ویزیتور ملزم به حضور در محل کار است و با استفاده از ابزاری مانند اینترنت، رایانه و استفاده از شبکه‌های اجتماعی، به مشتریان خدمات آنلاین ارائه می‌‌دهد. این قرارداد نیز مشمول قانون کار خواهد بود و با استفاده از قرارداد کاری بین دو نفر تنظیم می‌شود.

قرارداد همکاری ویزیتور همراه با شروط

زمانی که شرکت یا واحد تولیدی می‌پذیرد با یک شخص، قرارداد ویزیتوری به صورت همکاری تنظیم کند، شروطی را معین می‌کند. رعایت این شروط از سوی ویزیتور مهم است و به صورت مستقیم به اعتبار و نام برند تولیدی مربوط خواهد بود، زیرا ویزیتور با مشتری ارتباط مستقیم است.

بیمه این قرارداد

نمونه قرارداد کار ویزیتوری از آن جهت که یک قرارداد کار موقت محسوب می‌شود، مشمول بیمه تامین اجتماعی خواهد بود. قانون تامین اجتماعی به صراحت بیان می‌کند که نیروی انسانی شاغل در واحدهای تجاری و کارگاه‌ها باید بیمه شوند. به این ترتیب، کارفرما ملزم است که ویزیتور را نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه کند.

توجه کنیم که شرط بیمه شدن ایشان در شرایط قرارداد ویزیتور مطابق با قانون کار است. یعنی مطابق با قانون، حق بیمه کارگر باید پرداخت شود.

پیشنهاد می‌کنیم

شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، قرارداد مختص به خودتان را داشته باشید. تیم حقوقی رکلا با ارائه خدمات تنظیم قرارداد اختصاصی ، سفارش‎‌ تنظیم قرارداد شما را می‌پذیرند و مسئولیت نگارش متن قرارداد مورد نظرتان را به عهده خواهد گرفت. با ثبت درخواست برای استفاده از این سرویس، می‌توانید در خصوص قراردادی که در نظر دارید، با دپارتمان حقوقی رکلا ارتباط بگیرید و گفتگو کنید.

علاوه بر مساله نگارش قرارداد، برای دریافت مشاوره و راهنمایی در خصوص نکات قانونی و حقوقی قراردادی که امضا می‌کنید نیز، می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی بهره ببرید.

قرارداد کار بازاریابی

با استفاده از این نمونه قرارداد، ویزیتور را استخدام کنید.

نمونه قرارداد کار بازاریابی
دریافت نمونه قرارداد کار بازاریابی

قرارداد بازاریابی

این قرارداد برای همکاری با ویزیتور خارج از روابط استخدامی است.

نمونه قرارداد بازاریابی
دریافت نمونه قرارداد بازاریابی
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات