قرارداد طراحی سایت خبری چه شرایطی دارد؟

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/10/26
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد طراحی سایت خبری

یکی از انواع سایت‌هایی که مخاطبان زیادی دارند، سایت‌های خبری هستند. با اینکه به ظاهر مشخص نیست اما این سایت‌ها امکانات یا شرایطی دارند که به واسطه آن می‌توانند به خوبی درآمدزایی کنند. به همین دلیل است که اشخاص زیادی تمایل دارند که سایت‌های خبری تاسیس کنند و در این حوزه فعال باشند. اولین قدم برای شروع به کار و ایجاد یک سایت خبری با کیفیت، تنظیم قرارداد است. نمونه قرارداد طراحی سایت خبری قراردادی است که به شما این امکان را می‌دهد که با یک طراح سایت در تماس باشید و از او بخواهید که سایت مورد نظر شما را با شرایطی که در نظر دارید، طراحی کند.

نمونه قرارداد طراحی سایت خبری در واقع یک قرارداد پیمانکاری محسوب می‌شود و همانند سایر انواع قرارداد طراحی وب سایت است. یعنی توافقی است که به واسطه آن، طراح سایت متعهد می‌شود که در ازای دریافت حق الزحمه، سایت خبری مورد نظر را طراحی کند و در زمانی که معین شده است، به کارفرما تحویل دهد. این شیوه از توافق بسیار متداول است و به همین دلیل، برای موارد متخلف شما نیاز خواهید داشت که حتما درباره آن اطلاعاتی کاربردی داشته باشید. ما نیز پیش‌تر در یک مقاله، به صورت مفصل درباره آن صحبت کرده‌ایم. این شیوه از قرارداد پیمانی اغلب در مواقعی کارایی دارد که با یک شرکت یا موسسه طراحی سایت همکاری ‌کنید. زیرا که در متن قرارداد باید درباره مسئولیت کارمندان و پرسنل شرکت طراحی سایت نیز توضیحاتی بیان شود.

در ادامه این مقاله به صورت اختصاصی درباره نمونه قرارداد طراحی سایت خبری توضیح خواهیم داد.

چند نکته درباره نمونه قرارداد طراحی سایت خبری

علاوه بر شرکت‌‌های طراحی سایت و موسساتی که به صورت اختصاصی در زمینه طراحی انواع سایت‌ها فعالیت می‌کنند؛ اشخاصی نیز هستند که به صورت مستقل در این حوزه فعالیت می‌کنند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر تمایل دارید با یک فریلنسر یا یک طراح سایت مستقل همکاری کنید، از قرارداد پیمانکاری تک نفره استفاده کنید. این قرارداد شرایطی را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید با آسودگی خیال بیشتری با طراح سایت خبری توافق کنید. درباره این قرارداد نیز پیش‌تر مقاله‌ای نوشته شده است که می‌توانید در مجله حقوقی رکلا آن را مطالعه کنید.

در نمونه قرارداد طراحی سایت خبری ، طرفین ملزم هستند که برای انجام موضوع قرارداد حضور داشته باشند و مطابق با توافقات و مسئولیت‌هایی که به عهده گرفته‌اند، به وظایف و تعهدات خود عمل کنند. نکته دارای اهمیت دیگر این است که هیچ کدام از طرفین امکان فسخ قرارداد را ندارند. یعنی اینکه امضای این قرارداد آن‌ها را ملزم می‌کند که حتما موضوع قرارداد را انجام دهند. حتی برای انجام نشدن موضوع قرارداد نیز خسارتی در نظر گرفته می‌شود که طرفین را ملزم به انجام تعهدات خود می‌کند.

در هنگام نوشتن نمونه قرارداد طراحی سایت خبری تعیین میزان حق الزحمه طراح سایت اهمیت زیادی دارد. مبلغ حق الزحمه و میزان خدماتی که از جانب طراح سایت ارائه می‌شود، از معیارهای مهم برای همکاری میان طراح سایت خبری و متقاضی است. این قرارداد در واقع یک توافق معوض خواهد بود که لازم است حتما بها یا عوض فعالیتی که انجام می‌شود، به طراح سایت پرداخت شود.

قرارداد طراحی سایت خبری به چه بازه زمانی نیاز دارد؟

پاسخ به این سوال که چه مدتی برای انجام این قرارداد نیاز است؛ بازه زمانی قرارداد شما را مشخص می‌کند. لازم است که به صورت دقیق معین کنید که موضوع نمونه قرارداد طراحی سایت خبری از چه تاریخی تا چه تاریخی انجام می‌شود. براساس این بازه زمانی، طراح سایت خبری ملزم خواهد بود که در تاریخ معین، فعالیت خود را برای طراحی سایت آغاز کند و در زمانی که برای پایان قرارداد در نظر گرفته شده است، وب سایت خبری را به متقاضی تحویل دهد.

اگر طراح سایت خبری، بعد از امضای قرارداد ، انجام پروژه مورد نظر را پیگیری نکند یا انجام آن را به تعویق اندازد، طرف دیگر می‌تواند از او شاکی باشد و این اجازه را خواهد داشت که قرارداد را فسخ کند. شما می‌توانید در متن قرارداد طراحی سایت خبری ، در خصوص این مساله با جزئیات بیشتری توضیح دهید. همچنین این امکان وجود دارد که برای دیرکرد در تحویل پروژه نیز خسارتی در نظر بگیرید. به این صورت که در ازای هر روز دیرکرد در تحویل سایت خبری، مبلغی را به عنوان خسارت معین کنید. با در نظر گرفتن این شرط، طراح سایت خبری را ملزم می‌کنید که به تعهدات خود پایبند باشد.

میزان حق الزحمه در قرارداد طراحی سایت خبری

اینکه چه میزان حق الزحمه‌ای برای طراح سایت در نظر گرفته می‌شود، به حجم پروژه و توافق میان طرفین بستگی دارد. پیش از امضای قرارداد، نیاز است که طرفین در خصوص امور مختلفی با یکدیگر توافق کنند. مساله حق الزحمه طراح سایت نیز از مواردی است که باید درباره آن توافقاتی انجام شود. شما در این بخش از قرارداد معین می‌کنید که به طور کلی، چه مبلغی به طراح پرداخت خواهد شد. در ادامه نیز می‌توانید شرایط پرداخت حق الزحمه را نیز توضیح دهید. به طور معمول در قرارداد طراحی سایت خبری و سایر قراردادهای پیمانی، اینطور توافق می‌شود که مبلغ حق الزحمه همزمان با پیشرفت پروژه به طراح پرداخت شود. برای این منظور نیز مراحلی را در نظر می‌گیرند که بعد از انجام شدن آن مرحله از پروژه، مبلغی که معین شده است را بپردازند.

یک نکته مهم در خصوص شرایط همکاری با شرکت‌ها و موسساتی که به صورت اختصاصی در زمینه طراحی سایت فعالیت می‌کنند، این است که باید در متن قرارداد با آن‌ها به صورت کاملا صریح توضیح دهید که مسئولیتی از بابت پرداخت حق الزحمه یا بیمه پرسنل آن‌ها ندارید و تمام مسئولیت‌های این مساله با شرکت طراحی سایت خواهد بود.

مشخصات و اطلاعات قرارداد طراحی سایت خبری

از نکات مهمی که باید در هنگام نوشتن یک قرارداد به آن توجه داشته باشیم، چگونگی نوشتن شرح دقیق اطلاعات و مشخصات طرفین قرارداد است. اطلاعات و مشخصاتی که معرفی کننده هویت هر کدام از طرفین قرارداد باشند را باید با جزئیات کامل در متن قرارداد میان آن‌ها بنویسید تا مشخص شود به واسطه امضای این قرارداد، چه اشخاصی نسبت به آن تعهد و مسئولیت دارند.

اگر نمونه قرارداد طراحی سایت خبری میان دو شخص حقیقی تنظیم شده باشد، برای معرفی صحیح آن‌ها می‌توانید اطلاعات و مشخصات هویتی مندرج در کارت شناسایی آن‌ها را در قرارداد بنویسید و همچنین لازم است که آدرس دقیق محل اقامت این اشخاص را نیز در قرارداد ذکر کنید.

و اگر این قرارداد را با یک شخص حقوقی مانند یک موسسه یا یک شرکت امضا می‌کنید که خدمات طراحی سایت ارائه می‌دهند، باید اطلاعات ثبتی آن شرکت یا موسسه را بیان کنید.

شرط فسخ قرارداد طراحی سایت خبری

شما می‌توانید برای این قرارداد چند شرط فسخ در نظر بگیرید. شروط فسخ قرارداد، شروطی هستند که توسط طرفین و با توافق آن‌ها تعیین می‌شوند. اگر در روند انجام شدن این قرارداد، شروط فسخ قرارداد توسط یکی از طرفین انجام شود، طرف دیگر می‌تواند با استناد به آن شروط، قرارداد را فسخ کند. علاوه براین، شروطی که برای فسخ قرارداد در قانون نیز بیان شده‌اند، می‌توانند از شروطی باشند که بتوانید با استفاده از آن‌ها قرارداد را فسخ کنید. لازم به ذکر است که در غیر این صورت، طرفین نمی‌توانند قرارداد را فسخ کنند و ملزم هستند که به تعهدات خود عمل کنند.

یک پیشنهاد کاربردی

زمانی که مسئولیت انجام این پروژه را به یک شخص حقیقی یا موسسه خاصی می‌سپارید، باید از حقوق قانونی خود به عنوان کارفرما مطلع باشید و هچنین به خوبی بدانید محتوای قرارداد شما درباره چه مسائلی توضیح می‌دهد. برای این منظور بهترین راهکار این است که از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی بهره ببرید و در این زمینه با مشاوران متخصص گفتگو کنید. علاوه براین، برای شما بهتر است که یک قرارداد اختصاصی داشته باشید. تنظیم قرارداد اختصاصی نیز از جمله خدماتی است که توسط تیم حقوقی رکلا ارائه می‌شود.

نمونه قرارداد طراحی سایت

دانلود نسخه word و pdf از این قرارداد از طریق همین صفحه ممکن است.

نمونه قرارداد طراحی سایت
دانلود نمونه قرارداد طراحی سایت
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات