قرارداد مشاوره شبکه چه قراردادی است و چه نکات مهمی دارد؟

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/09/09
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد مشاوره شبکه

اگر شرکت یا شخص هستید و تمایل دارید که در فضای اینترنت، یک پایگاه اطلاع رسانی داشته باشید یا اینکه محل تبلیغ و معامله محصولات شما، در بستر اینترنت است، نیاز دارید که با یک شخص متخصص در علم آی تی و به خصوص آگاه به مسائل مربوط به شبکه، همکاری کنید. در زمان حاضر که کسب و پیشه‌ها به سرعت در حال رشد و فعالیت هستند، ایجاد وقفه‌ها یا مشکلاتی که امکان دسترسی کاربران به سایت یا نرم افزار شما را مسدود کند، باعث می‌شود که به میزان زیادی به درآمد شما آسیب وارد شود. قرارداد مشاوره شبکه قراردادی است که می‌تواند از بروز این مساله جلوگیری کند. این قرارداد یکی از انواع قرارداد خدمات مشاوره است.

نمونه قرارداد مشاوره شبکه ، قراردادی است که ارتباط مهندس متخصص در حوزه علوم آی تی و شبکه را با یک شخص حقیقی یا شخص حقوقی ثبت می‌کند. براساس این ارتباط کاری، مشاور متخصص مسئولیت خواهد داشت که مطابق با خواست شرکت یا سازمان، مشاوره‌ها یا راهنمایی‌هایی را بیان کند یا اینکه با توجه به موضوع قرارداد، اقداماتی را برای آن‌ها انجام دهد. نمونه قرارداد مشاوره شبکه را با عناوینی مانند پشتیبانی شبکه نیز تنظیم می‌کنند. زیرا که درخواست اصلی کارفرما در این قرارداد، رسیدگی به کارهای شبکه، سیستم و امنیت آن است. اشخاصی که در این فضا فعالیت می‌کنند، به خوبی می‌دانند که عملکرد و امنیت شبکه، به میزان بسیار زیادی اهمیت دارد و لازم است که در این زمینه حتما از یک شخص متخصص کمک گرفته شود. در ادامه این مطلب به صورت اختصاصی درباره قرارداد مشاوره شبکه ، توضیح خواهیم داد.

نمونه قرارداد مشاوره شبکه با چه شخصی تنظیم می‌شود؟

شما می‌توانید با یک شخص به عنوان مشاور شبکه، قرارداد امضا کنید یا اینکه ممکن است یک شرکت، به صورت اختصاصی به انجام خدمات مشاوره شبکه و پشتیبانی مشغول باشد و شما با او قرارداد امضا کرده باشید. در هر حال، تفاوتی میان شخص و شرکت وجود ندارد و شما می‌توانید با هر کدام از آن‌ها، همکاری کنید. نکته دارای اهمیت، این است که طرفین قرارداد ، هر شخصی که باشند، باید به تعهدات خود عمل کنند و به متن قرارداد متعهد باشند. به این صورت، مانعی برای توافق و همکاری میان اشخاص مختلف وجود ندارد.

مواقعی ممکن است که قرارداد مشاوره شبکه به منظور استخدام مشاور متخصص در یک شرکت باشد. در این شرایط، ممکن است که شرکت برای استخدام، شرایط خاصی را مانند تجربه یا مدرک تحصیلی در نظر بگیرد. در چنین شرایطی، لازم است که مشخصات و مدارک مشاور شبکه، مطابق با خواست شرکت باشد.

مشاور شبکه، تمام وظایف مربوط به طراحی شبکه‌های کامپیوتری، پشتیبانی و نظارت به آن‌ها را به عهده می‌گیرد و ملزم است که با توجه به تعهدات خود، خواسته کارفرما را انجام دهد. مشاور شبکه باید با توجه به دانش و تخصصی که دارد، مشکلات شبکه را بررسی و ارزیابی کند و برای اصلاح آن‌ها اقداماتی را انجام دهد. علاوه براین، مشاور شبکه می‌تواند جدیدترین اطلاعات و روش‌های نوینی که مشاهده شده است را به کار بگیرد و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند. به این ترتیب، با بهبود امنیت، پویایی زیر ساخت‌ها ، افزایش کارایی عملیاتی، بهینه سازی هزینه‌ها و بهینه سازی شبکه، خیال شما را از بابت شبکه آسوده می‌کند.

نمونه قرارداد مشاوره شبکه چگونه قراردادی است؟

قرارداد مشاوره شبکه یک قرارداد خصوصی است که میان مشاور شبکه و اشخاص مختلف تهیه و تنظیم می‌شود. با توجه به شرایط همکاری و نوع درخواستی که دارید، می‌توانید این قرارداد را به شیوه‌های مختلفی تنظیم کنید. برای مثال در اکثر مواقع، این قرارداد، به صورت یک قرارداد پیمانکاری تنظیم می‌شود و مشاور شبکه ملزم خواهد بود که در ازای دریافت حق الزحمه، مسئولیتی که به او سپرده شده است را انجام دهد.

البته به غیر از این قرارداد، امکان استفاده از قرارداد استخدام یا توافق‌های دیگر نیز وجود دارد اما همانطور که بیان شد، ملاک اصلی در تنظیم قرارداد مشاوره شبکه ، نوع رابطه کاری طرفین با یکدیگر است. شما می‌توانید در متن قرارداد خود، شروط خاصی را در نظر بگیرید یا اینکه برای حسن انجام کار، ضمانت قرار دهید. قراردادی که تهیه و امضا می‌شود، یک سند معتبر قانونی است و یک مدرک محسوب می‌شود که مشخص می‌کند میان طرفین یک توافق وجود داشته است و طرفین ملزم به انجام تعهدات آن توافق هستند.

طرفین قرارداد مشاوره شبکه

بدون شک هر قراردادی با طرفین آن معنا پیدا می‌کند. در قرارداد مشاوره شبکه نیز طرفین قرارداد، مشاور متخصص و کارفرما هستند. در ابتدای این قرارداد، لازم است که این اشخاص به صراحت و روشنی معرفی شوند. برای معرفی آن‌ها اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، شماره ملی، آدرس دقیق محل اقامت و شماره تماس نوشته می‌شود. اگر هر کدام از طرفین، شرکت باشند، برای معرفی آن‌ها اطلاعات ثبتی شرکت را در این بخش می‌نویسیم.

براساس اطلاعاتی که در بخش مشخصات طرفین نوشته می‌شود، اشخاصی که معرفی می‌شوند، مسئولیت قرارداد را به عهده دارند و ملزم هستند که به تعهدات مندرج در قرارداد عمل کنند. همچنین اگر خطا یا شکایتی ایجاد شود، این اشخاص باید پاسخگو باشند. طرفین قرارداد با عناوینی مانند کارفرما و پیمانکار معرفی خواهند شد.

موضوع چه چیزی خواهد بود؟

بسیار مهم است که موضوع قرارداد را به صراحت توضیح دهید. زیرا که موضوع قرارداد مشخص می‌کند چه اقداماتی باید انجام شود. موضوع این قرارداد می‌تواند، انجام عملیاتی مانند نگهداری، پشتیبانی و مشاوره شبکه داخلی و خارجی باشد. شما می‌توانید در این بخش از قرارداد، توضیح دهید که تمایل دارید مشاور شبکه، در خصوص رفع اشکال و اختلالات شبکه به شما اطلاعات دهد و اگر ایراد یا مشکلی را مشاهده می‌کند، گزارش آن را بنویسد یا برای اصلاح آن، اقدامات مناسب را انجام دهد.

مشاور می‌تواند در زمینه‌هایی مانند راهکارهای مناسب و نوین برای بهبود امنیت شبکه یا رسیدگی و بررسی بهبود امنیت شبکه، مشاوره دهد و همچنین می‌تواند مشاوره‌هایی کاربردی درباره پیکربندی نرم افزاری شبکه و سرورها را بیان کند. تمام این موارد و موارد دیگر را می‌توانید در متن قرارداد و در بخش موضوع قرارداد مشاوره شبکه بنویسید.

مدت نمونه قرارداد مشاوره شبکه

ممکن است که شما تمایل داشته باشید که برای مدت کوتاهی و در خصوص یک مساله خاص با مشاور شبکه همکاری داشته باشید یا اینکه برای شما مناسب باشد که این همکاری را به صورت بلند مدت انجام دهید. در هر صورت لازم است که مدت دقیق قرارداد را معین کنید و به صورت مکتوب، در قرارداد ثبت شود.

مدت نمونه قرارداد مشاوره شبکه ممکن است چند ماه یا حتی سالانه باشد. آن چیز که مهم است، این است که این قرارداد یک عقد لازم است و متعهد هستید که تا پایان مدت قرارداد، به تعهدات خود عمل کنید. علاوه بر این، این امکان برای شما وجود دارد که با تعیین شروط موارد فسخ قرارداد ، امکان فسخ نمونه قرارداد مشاوره شبکه را داشته باشید. شما می‌توانید با خواست و نظر توافقی طرفین، شروطی را برای فسخ قرارداد تعیین کنید.

تعیین حق الزحمه مشاور در قرارداد

تعیین میزان دقیق مبلغ حق الزحمه مشاور شبکه و نوشتن این مبلغ در متن قرارداد، از نکات مهمی است که باید در زمان نگارش محتوای این قرارداد به خاطر داشته باشید. گاهی ممکن است برای به خدمت گرفتن یک مشاور متخصص شبکه، هزینه زیادی را متقبل شوید. البته همه چیز به توافق شما بستگی دارد. شما می‌توانید درباره مبلغ قرارداد و شرایط پرداخت آن، با مشاور شبکه گفتگو کنید و در نهایت با توافق یکدیگر، مبلغی را در نظر بگیرید. علاوه براین، می‌توانید درباره شرایط پرداخت حق الزحمه نیز، تعیین تکلیف کنید. مثلا بنویسید که حق الزحمه مشاور را به صورت اقساط پرداخت می‌کنید یا اینکه یکجا با مشاور تسویه خواهید کرد.

پیشنهاد ما

قرارداد مشاوره شبکه یک قرارداد مناسب برای اشخاصی است که تمایل دارند از راهنمایی‌ها، مشاوره‌ها، تجربیات و اقدامات مشاوره شبکه بهره ببرند و با او قرارداد همکاری امضا کنند. اگر تمایل دارید که درباره این قرارداد اطلاعات بیشتری داشته باشید، می‌توانید با ثبت درخواست مشاوره حقوقی تلفنی ، سوالاتتان را بپرسید و علاوه براین، تنظیم قرارداد مورد نظر را نیز به تیم حقوقی رکلا بسپارید.

نمونه قرارداد مشاوره

تیم حقوقی رکلا یک نمونه قرارداد مشاوره کامل تنظیم کرده است. روی تصویر زیر بزنید و وارد توضیحات این قرارداد شوید.

نمونه قرارداد مشاوره
دانلود قرارداد
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات