قرارداد کار بازاریابی به چند صورت تنظیم می‌شود؟ + نمونه قرارداد کامل

قرارداد کار بازاریابی

ارائه محصولات و معرفی آن‌ها به بازار و مشتریان، بزرگترین هدف صاحبان کسب و کار است. اشخاصی که در حوزه‌های مختلف تجارت و بازرگانی، رشد می‌کنند و کسب و کار خود را توسعه می‌دهند، به خوبی می‌دانند که رسیدن به موفقیت و درآمدزایی، به واسطه تبلیغات صحیح و ارتباط موثر با مخاطب و مشتری‌ها انجام می‌شود. به همین دلیل است که برای پیگیری هدفمند این موضوع باید شناخت کامل و آگاهی مناسبی از شرایط بازار داشته باشید. بازاریاب‌ها اشخاصی هستند که به صورت تخصصی به انجام امور بازاریابی می‌پردازند. قرارداد کار بازاریابی ، یک نوع از قرارداد کار است که می‌توانید به واسطه آن یک بازاریاب را استخدام کنید.

نمونه قرارداد کار با بازاریاب ، یکی از انواع قرارداد بازاریابی است که به صورت قرارداد کار تنظیم شده است. در این قرارداد رابطه کاری، رابطه کارگری و کارفرمایی خواهد بود و طرفین باید مطابق با قوانین، با یکدیگر همکاری کنند.

اگر به دنبال قراردادی هستید که به واسطه آن بتوانید با بازاریاب قرارداد امضا کنید، قرارداد کار بازاریابی را به شما پیشنهاد می‌کنیم زیرا که مناسب‌ترین قرارداد برای شما، نمونه قرارداد کار بازاریابی خواهد بود. در متن این قرارداد، رابطه کاری شما با بازاریاب تعریف می‌شود. مسئولیت‌ها و تعهدات طرفین و مسائل مهم دیگری مانند نوع کار، شروط خاص، مدت قرارداد، ساعت کار روزانه و مواردی از اینگونه در متن قرارداد نوشته می‌شود. این اطلاعات به طرفین کمک می‌کند که با نظم، وحدت و آگاهی بیشتری با یکدیگر همکاری کنند.

اهمیت و کاربرد قرارداد

نمونه فرم قرارداد کار بازاریابی ، از جمله قراردادهای مهمی است که در میان بازاری‌ها و صاحبان کسب و کار بسیار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. بازاریابی شغلی است که برای موفق شدن در آن، علاوه بر تخصص، علم و تجربه، نیازمند بسیاری از مهارت‌های شخصی هستید. شخص بازاریاب، باهوش است . بازاریاب شرایط و موقعیت را به خوبی درک می‌کند و تلاش می‌کند که در راستای شرایط، بهترین تصمیم را بگیرد.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، می‌توانید به روش‌های مختلف و با استفاده از قراردادهای گوناگون ، بازاریابی کنید. هرچند که بیشترین کاربرد بازاریابی برای کسب و کارهایی است که کالایی برای خرید یا ارائه دارند، اما اشخاصی که کارهای خدماتی انجام می‌دهند نیز، از بازاریابی نتایج مثبتی کسب کرده‌اند. همین مساله باعث شده است که اشخاص متعددی تمایل داشته باشند که در این حیطه شغلی فعالیت کنند. این اشخاص می‌توانند با استفاده از نمونه قرارداد کاری بازاریاب ، با شرکت‌ها و سازمان‌ها قرارداد امضا کنند.

البته نمونه قرارداد کار بازاریاب به اشکال متعددی تنظیم می‌شود. یکی از کاربردی‌ترین حالت‌های قرارداد بازاریابی، بازاریابی به صورت قرارداد کاری است.

نمونه قرارداد کار بازاریابی میان چه کسانی تنظیم می‌شود؟

تصور کنید که صاحب شرکت یا سازمانی هستید که کالای خاصی را ارائه می‌دهد. شرک شما قصد دارد که برای افزایش درآمد و کسب سود بیشتر از نیروهای بازاریاب استفاده کند. اگر شرایط کاری به صورتی باشد که بازاریاب‌ها در محل کار حاضر شوند، کارفرما می‌تواند از قرارداد کار بازاریابی استفاده کند.

البته در موارد متعددی نیز بازاریاب به صورت میدانی فعالیت می‌کند و در محل شرکت حاضر نیست. در صورت توافق، در این حالت نیز می‌توانید از قرارداد کار استفاده کنید. مهمترین ویژگی‌های قرارداد استخدام ، ساعت کاری معین، محل انجام کار و حقوق ثابت است. با وجود این ویژگی‌ها، می‌توانیم ادعا کنیم که قرارداد مشمول قانون کار است و باید با توجه به این قانون تنظیم شود.

برای شروع همکاری کارفرما و بازاریاب باید از قرارداد استفاده شود. متن قرارداد استخدام بازاریاب باید به شیوه دقیقی تنظیم شود تا بتواند روابط طرفین را نظامند کند. در این قرارداد شخص متخصصی که می‌پذیرد به عنوان بازاریاب برای شرکت یا سازمان فعالیت کند، کارگر یا کارپذیر است و شرکت و سازمان، کارفرما محسوب می‌شوند. ماده 2 و 3 قانون کار کارفرما و کارگر را تعریف می‌کند.

کارگر و کارفرما در قرارداد

هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند کارفرما باشد. اگر صاحب کسب و کار هستید و تمایل دارید که شخصی را به عنوان بازاریاب استخدام کنید، شما هم یک کارفرما هستید. اگر یک شرکت یا سازمان باشید، باز هم با توجه به موضوع فعالیت شرکت، می‌توانید با بازاریاب همکاری کنید. در این شرایط شرکت یا سازمان کارفرما خواهد بود. کارفرما ملزم است که در ازای انجام کار، حقوق کارگر را بپذیرد.

از طرف دیگر کارگر شما، بازاریابی است که می‌پذیرد در ازای دریافت حق الزحمه، وظیفه بازاریابی محصولات را به عهده بگیرد. قانون کار، اشخاصی را که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر استخدام می‌شوند، کارگر می‌نامد. بنابراین ممکن است سمت شغلی شما کارمند، حسابدار یا هر شغل دیگری باشد. به دلیل رابطه کارگری و کارفرمایی، شما در قانون کارگر نامیده می‌شود. البته در متن قرارداد کار، به سمت شغلی اصلی اشاره می‌شود.

انواع نمونه قرارداد کار بازاریابی

اگر تمایل دارید که متن قرارداد کاری بازاریاب را بنویسید، باید به موارد بسیاری توجه کنید. مساله اول، نوع رابطه کاری میان بازاریاب و کارفرما است. با توجه به شرایط همکاری، مسئولیت‌ها و تعهدات، شروط خاصی در متن قرارداد استخدام بازاریاب نوشته می‌شود. در ادامه به انواعی از این قرارداد اشاره می‌کنیم.

قرارداد کار بازاریابی به صورت درصدی

قرارداد کار درصدی ، از انواع قرارداد بازاریابی است. این قرارداد زمانی استفاده خواهد شد که بازایاب بتواند بیشتر از ساعت کاری، فعالیت کند. در این قرارداد، شرح وظایفی برای بازاریاب در نظر گرفته می‌شود. علاوه براین، کارفرما اعلام می‌کند که هرچقدر بتوانید خارج از 8 ساعت کاری، سفارش ثبت کنید، درصد مشخصی از هر کدام از سفارشات به شما تعلق می‌گیرد.

بنابراین، در این قرارداد نیز از شروط قرارداد کار استفاده می‌شود و طرفین باید مطابق با آن عمل کنند.

نمونه قرارداد کاری بازاریاب به صورت پورسانتی

اصطلاح پورسانت، در میان بازاری‌ها و صاحبان کسب و کار، بسیار متداول است. هرچند در بیشتر مواقع این قرارداد را برای مواردی استفاده می‌کنند که دریافتی‌های بازاریاب، فقط محدود به پورسانت فعالیت‌های او می‌شود اما می‌توانیم این قرارداد را به صورت یک قرارداد کار نیز تنظیم کنیم. این قرارداد، همان قراردادی است که در بخش پیشین درباره آن توضیح دادیم. تفاوت این دو قرارداد فقط مربوط به عنوان آن‌ها خواهد بود. عنوان این قرارداد ،قرارداد پورسانتی است.

نمونه قرارداد کار با بازاریاب به صورت میدانی

شرکت‌ها و سازمان‌ها یا حتی اشخاص حقیقی که صاحب کسب و کارهای کوچک و بزرگ هستند، تمایل دارند از هر روش مناسبی برای افزایش درآمد و درآمدزایی استفاده کنند. این اشخاص می‌توانند بازاریاب‌های متعددی را در مکان‌های مختلف شهر مستقر کنند. یا آنکه مسیر‌های مشخصی را برای آن‌ها در نظر بگیرند تا کالا و محصولات را به خریداران و مشتریان ارائه دهند.

در این موقعیت، با اینکه بازاریاب در محل شرکت حضور ندارد اما موظف است که در مکان‌های تعیین شده حاضر شود. بازاریاب باید در ساعت کاری مشغول به فعالیت باشد. کارفرمایان با استفاده از دستگاه‌های ردیاب، موقعیت مکانی بازاریاب‌ها را مشخص می‌کند. در انتها، مبلغ مشخصی به عنوان حقوق معین می‌شود که از کارفرما دریافت می‌کنند.

قرارداد کار بازاریابی (مطابق با قانون کار)

نمونه قرارداد کار بازاریابی

قرارداد کار بازاریابی (بدون بیمه)

نمونه قرارداد بازاریابی

ثبت نظر یا سوال