نمونه قرارداد مربی سرود چه شرایطی دارد؟

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/08/27
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد مربی سرود

مربی سرود شخصی است که به صورت اختصاصی در زمینه رهبری یک گروه سرود فعالیت می‌کند. این شخص می‌تواند با مهارت و دانشی که دارد، اشخاصی را برای اعضای گروه مورد ارزیابی و سنجش قرار دهد. همچنین با جلسات تمرینی که برگزار خواهد کرد، گروه سرود را برای اجرای نهایی آماده می‌کند. به طور کلی، مربی سرود، شخصی است که هوش موسیقیایی بسیار خوبی داشته باشد و به فنون موسیقی و آواز مسلط باشد. مربی سرود تلاش می‌کند که گروه مورد نظر، به بهترین شیوه ممکن، سرودی که تعیین شده است را اجرا کنند. قرارداد مربی سرود ، یک قرارداد است که به واسطه آن، مربی سرود برای انجام اموری که پیش‌تر درباره آن توضیح داده‌ایم، به کارگرفته می‌شود.

متن قرارداد مربی سرود ، حاوی اطلاعاتی درباره شرایط انجام کار مربی، طرفین قرارداد و موارد دیگری است که مشخص می‌کند این قرارداد میان چه اشخاصی تنظیم شده است و چه هدفی را دنبال می‌کند. اگر شما مربی سرود هستید یا اگر موسسه‌ای هستید که تمایل دارد با یک مربی سرود قرارداد امضا کند، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم. لازم است که پیش از امضای این قرارداد، اطلاعاتی کاربردی درباره آن، داشته باشید. در ادامه، نمونه قرارداد مربی سرود را از ابعاد مختلف، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

چه کسانی از نمونه قرارداد مربی سرود استفاده می‌کنند؟

پاسخ به این سوال که چه کسانی از نمونه قرارداد مربی سرود استفاده می‌کنند یا پاسخ به این سوال که طرفین این قرارداد، چه اشخاصی هستند به عوامل متعددی بستگی دارد. ابتدا باید بررسی شود که گروه سرود مستقل است یا اینکه به یک موسسه خاص اختصاص دارد. در واقع هر دو حالت، امکان پذیر است. ممکن است که چند نفر با گرد هم آمدن، یک گروه سرود تشکیل دهند و به صورت مستقل در مراسم مختلف اجرای سرود داشته باشند. این گروه برای عملکرد بهتر، با یک مربی سرود قرارداد امضا می‌کنند.

از طرف دیگر، موسسات و مدارس مختلف می‌توانند یک گروه سرود تشکیل دهند که اعضای آن از پرسنل یا دانش آموزان آن مرکز باشد. این گروه سرود به موسسه یا مدرسه مورد نظر وابسته است و تمام مسئولیت‌ها و برنامه‌ ریزی‌ها به عهده مسئولان آن مرکز خواهد بود. در چنین شرایطی، مربی سرود توسط مسئول مورد نظر به کار گرفته می‌شود. در این قرارداد، مربی سرود وظیفه خواهد داشت که گروه سرود مورد نظر را برای اجرای نهایی در مسابقات و جشنواره‌ها، تمرین دهد.

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، ممکن است کارفرما در این قرارداد، یک شخص حقیقی یا یک شخص حقوقی مانند سازمان یا موسسه‌ای خاص باشد. در مقابل، مربی سرود نیز یک شخص حقیقی است که در متن قرارداد ، با اطلاعات و مشخصات هویتی معرفی می‌شود.

شرایط قانونی قرارداد مربی سرود

اگر بخواهیم متن قرارداد مربی سرود را از منظر قانون مورد توجه قرار دهیم، باید بگوییم که این قرارداد، یک قرارداد کار است. به همین دلیل لازم است که برای تنظیم این قرارداد، به قانون کار و قانون تامین اجتماعی توجه شود. براساس این قرارداد، مربی سرود توسط کارفرما به کار گرفته می‌شود و ملزم خواهد بود که اموری که به او سپرده شده است را انجام دهد. البته در این قرارداد، لازم است که  شرح وظایف مربی سرود، مطابق با موضوع قرارداد باشد.

مربی سرود در ازای انجام کار، حق الزحمه دریافت می‌کند. علاوه براین، به واسطه قرارداد استخدام ، از مزایا، حق بیمه و سنوات نیز برخوردار است. قرارداد مربی سرود ، یک قرارداد لازم محسوب می‌شود. به این معنی که مربی سرود ملزم خواهد بود که در بازه زمانی معین، در مکان مورد نظر حاضر باشد و وظایف خود را در قبال گروه سرود، انجام دهد. طرفین قرارداد، نمی‌توانند قرارداد را فسخ کنند یا اینکه اعلام کنند که از ادامه کار پشیمان و منصرف شده‌اند. البته قانون کار، چند شرط را برای اتمام قرارداد در نظر گرفته است که در آن شرایط خاص، امکان به اتمام رساندن قرارداد وجود دارد.

حقوق و مزایای مربی

زمانی که یک نیروی انسانی را با استفاده از قرارداد کار، به خدمت می‌گیرید، لازم است که حقوق و مزایای او را مطابق با مصوبه شورای عالی کار، پرداخت کنید. به کار گرفتن مربی سرود نیز چنین شرایطی را به همراه دارد. شورای عالی کار، هر ساله نرخ مشخصی را برای حقوق پایه و مزایا اعلام می‌کند. کارفرما در این قرارداد، ملزم است که با توجه به مصوبه مورد نظر، حقوق و مزایای مربی سرود را پرداخت کند. اگر طرفین با مبلغ بیشتری از حقوق پایه با یکدیگر توافق کرده‌اند، مانعی وجود ندارد اما مبلغ نهایی نباید از حقوق پایه شورای عالی کار، کمتر باشد.

برای آگاهی از جدول حقوق و مزایای کارگر در قانون کار، پیشنهاد می‌کنیم مقاله میزان دستمزد سال را مطالعه کنید. در این مقاله به میزان حقوق و مزایایی که قانون برای روابط کارگری و کارفرمایی تعیین کرده است اشاره کرده‌ایم. امروزه به طور معمول تمام اشخاص تازه کار یا اشخاصی که به تازگی به بازار کار وارد شده‌اند، مبلغی معادل نرخ پایه حقوق وزارت کار دریافت می‌کنند اما اشخاص متخصص و حرفه‌ای به واسطه تجربه و کاربردی که برای سازمان دارند، ممکن است حقوقی بیشتر از دستمزد پایه دریافت کنند. درباره این قبیل موارد با توافق میان نیروی کار متخصص و کارفرما تصمیم گیری می‌شود.

مساله بیمه!

قانون تامین اجتماعی به این مساله تاکید دارد که تمام نیروهای کار انسانی، باید توسط کارفرمای خود بیمه شود. یعنی اینکه اگر شخصی یا شرکتی، یک مربی سرود را به خدمت بگیرد، ملزم است که مربی سرود را نزد بیمه تامین اجتماعی، بیمه کند. در این زمینه سوالات زیادی پرسیده می‌شود. ممکن است که مربی درخواست کند که هزینه بیمه را به خود او پرداخت کنید یا با او توافق کنید که او را بیمه نخواهید کرد. در این موارد و در موارد مشابه دیگر، چنین اقداماتی اشتباه است و شما را از جریمه تامین اجتماعی مصون نخواهد کرد. در این حالت اگر بازرس تامین اجتماعی به موسسه شما مراجعه کند، شما را به میزان بسیار زیادی جریمه خواهد کرد.

علاوه براین، نیروی کار نیز می‌تواند علی رغم امضای قرارداد، از شما بابت بیمه شکایت کند و حقوق خود را بخواهد. بنابراین تحت هیچ شرایطی مساله بیمه را نادیده نگیرید و درباره آن مغایر با قانون، توافق نکنید. زیرا توافق مغایر با قانون در زمینه بیمه، نامعتبر است.

انواع قرارداد

شما می‌توانید به شیوه‌های مختلف با مربی سرود قرارداد کار امضا کنید. برای مثال، ممکن است که قرارداد شما با مربی سرود، به صورت قرارداد کار موقت ، قرارداد پاره وقت، قرارداد ساعتی یا قرارداد معین باشد. نوع قرارداد با توجه به شرایط شما و نیازی که دارید، مشخص خواهد شد. برای مثال ممکن است برای شما مفید باشد که از قرارداد کار ساعتی استفاده کنید یا اینکه ممکن است قرارداد کار معین را ترجیح دهید. با این حال، در هر کدام از انواع قرارداد کار مربی سرود ، باید تمام قوانین مربوط به قانون کار و قانون تامین اجتماعی رعایت شود.

در مواقعی نیز ممکن است شرایط همکاری شما با مربی به گونه‌ای باشد که بتوانید با او قراردادی در چهارچوب قرارداد پیمانکاری امضا کنید. برای استفاده از این نوع قرارداد، رابطه همکاری شما با مربی حتما باید در چهارچوب این قرارداد بگنجد و بتوانید پروژه‌ای قابل اجرا تعریف کنید. برای مثال ممکن است توافق کنید که برای ضبط و اجرای یک یا چند آهنگ مشخص یا برای آمادگی گروه سرود جهت ضبط چند فایل صوتی، با مربی همکاری خواهید کرد.

پیشنهاد ما

اگر تمایل دارید که به عنوان یک مربی سرود مشغول به کار شوید یا اینکه اگر شخصی هستید که نیاز دارید با یک مربی سرود همکاری کنید، ابتدا لازم است که درباره ابعاد قانونی این توافق نامه اطلاعاتی داشته باشید. استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی ، شما را با محوریت قانونی این قرارداد آشنا می‌کند و به شما کمک خواهد کرد که حقوق و مسئولیت‌های طرفین را به دقت در قرارداد اعمال کنید. شما می‌توانید تنظیم قرارداد را به تیم حقوقی رکلا بسپارید.

قرارداد کار موقت

اگر مربی سرود را استخدام می‌کنید، این نمونه قرارداد برای شما کاربردی خواهد بود.

نمونه قرارداد کار موقت
دریافت نمونه قرارداد کار موقت
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات