قرارداد بهینه سازی سایت چیست؟

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/11/09
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت در واقع انجام مجموعه‌ای از روش‌ها و استراتژی‌هایی است که باعث می‌شوند یک سایت در گوگل جایگاه، رتبه و رنک بهتری داشته باشد. به این صورت که آن سایت بتواند در سرچ‌هایی که انجام می‌شوند، جز سایت‌های برتری باشد که نمایش داده می‌شوند. برای داشتن یک سایت پویا و فعال در زمینه کاری مورد نظرتان و همچنین برای عملکرد بهتر آن سایت در موتورهای جست و جو و جذب بازدید کنندگان بیشتر، لازم است که عملیات مربوط به بهینه سازی سایت را انجام دهید. البته این امکان برای شما فراهم است که انجام این عملیات را به شخص متخصصی واگذار کنید. نمونه قرارداد بهینه سازی سایت یک قرارداد کاربردی و مناسب در این زمینه است که میان کارفرما و نیروی متخصص امضا می‌شود.

اگر تمایل دارید که مسئولیت بهینه سازی سایت خود را به یک شخص متخصص بسپارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از نمونه قرارداد بهینه سازی سایت استفاده کنید. این قرارداد، رابطه کاری میان شما و متخصص بهینه سازی سایت را مشخص می‌کند. شما می‌توانید به شیوه‌های مختلفی با یک متخصص بهینه سازی سایت قرارداد امضا کنید. انتخاب شیوه همکاری، به نوع فعالیت و همچنین شرایط شما بستگی دارد. در ادامه این مطلب به صورت اختصاصی در این زمینه توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

اهمیت و کاربرد نمونه قرارداد بهینه سازی سایت

نمونه قرارداد بهینه سازی سایت یا قرارداد سئو ، یک توافق میان صاحب وب سایت و متخصص بهینه سازی سایت است. این دو شخص اینگونه با یکدیگر توافق می‌کنند که صاحب وب سایت در ازای خدماتی که دریافت می‌کند، مبلغ مشخصی را به متخصص بهینه سازی سایت پرداخت کند. با به خدمت گرفتن یک متخصص بهینه سازی حرفه‌ای، این امکان ایجاد می‌شود که مطالب شما در موتور جست و جو، جز نتایج ابتدایی بیاید تا به این شیوه با جذب مخاطبان بیشتر، کالا یا محصول خود را به میزان بیشتری به فروش برسانید. بنابراین، برای رشد وب سایت خود حتما نیاز دارید که با یک متخصص در این حوزه همکاری کنید.

بنابراین استخدام یا همکاری با شخصی که در حوزه بهینه سازی سایت دارای تخصص باشد، اهمیت زیادی دارد و یک اقدام بسیار کاربردی و مهم است. شما می‌توانید بهینه سازی سایت را به صورت پروژه‌ای یا به صورت پیمانکاری به یک شخص متخصص بسپارید یا اینکه می‌توانید براساس ضوابط قانون کار با این شخص قرارداد استخدام تنظیم کنید. در هر نوع از شیوه همکاری با متخصص بهینه سازی سایت، لازم است که حتما یک نمونه قرارداد بهینه سازی سایت داشته باشید و با توجه به توافقاتی که انجام داده‌اید، قرارداد را امضا کنید.

قانون مرتبط با قرارداد بهینه سازی سایت

از آنجایی که نمونه قرارداد بهینه سازی سایت در اغلب موارد به صورت یک قرارداد پیمانکاری تنظیم و امضا می‌شود، در ادامه این مقاله این قرارداد را از جنبه پیمانی بودن آن بررسی می‌کنیم. قانون ناظر به این نوع قرارداد نیز، قانون مدنی است. قانون مدنی بیان می‌کند که اشخاص خصوصی با رعایت قوانین، می‌توانند با یکدیگر به شیوه‌های مختلفی توافق کنند. یعنی اگر قانون رعایت شده باشد، توافق میان طرفین ایرادی ندارد و صحیح است. به این ترتیب، اشخاص می‌توانند در خصوص موارد متعددی با یکدیگر قرارداد امضا کنند.

لازم بودن قرارداد بهینه سازی سایت

قرارداد بهینه سازی سایت یک قرارداد لازم است. لازم بودن این قرارداد به این معنی است که متخصص و کارفرما نمی‌توانند قرارداد را فسخ کنند یا نمی‌توانند اعلام کنند که از انجام این توافق پشیمان شده‌اند. علاوه براین به واسطه لازم بودن قرارداد، حق فسخ قرارداد از طرفین سلب می‌شود. اگرچه در چند مورد که در قانون بیان شده است، طرفین امکان فسخ قرارداد را در آن شرایط دارند. یعنی شما می‌توانید در مواردی که در قانون مدنی امکان فسخ توضیح داده شده است، قرارداد را فسخ کنید.

علاوه بر قانون، اگر هر دو طرف قرارداد با توافق یکدیگر شروطی را برای فسخ در نظر بگیرند، آن شروط نیز معتبر خواهند بود و در صورت انجام شدن هر کدام از آن شروط نیز طرفین می‌توانند قرارداد را فسخ کنند. بنابراین شما می‌توانید با تعیین چند شرط مشخص، حق فسخ قرارداد را به موارد معینی محدود کنید.

محتوای متن قرارداد

اگر تمایل دارید که با تنظیم نمونه قرارداد بهینه سازی سایت با یک متخصص همکاری کنید یا اگر شخصی هستید که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنید و تمایل دارید که با شرکت‌ها و موسسات متخلف قرارداد داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از مواد قانونی و محتوای قرارداد مورد نیازتان اطلاع داشته باشید. آشنایی با ابعاد حقوقی این قرارداد و آگاهی از بخش‌های مختلف آن به شما کمک می‌کند که با اطمینان بیشتری قرارداد مورد نظر خود را امضا کنید.

محتوای توافق، حاوی اطلاعات و مشخصاتی است که طرفین قرارداد را معرفی می‌کند. علاوه بر اطلاعاتی که هویت طرفین را مشخص می‌کند، قرارداد شما باید حاوی توضیحات دقیقی درباره موضوع قرارداد نیز باشد. همچنین لازم است که به صورت دقیق بازه زمانی توافق و مدت قرارداد را نیز مشخص کنید. با نوشتن این اطلاعات، رابطه متخصص بهینه سازی سایت و کارفرما به روشنی معین می‌شود. هر چقدر که قرارداد شما بدون ابهام نوشته شده باشد، حدود روابط و مسئولیت‌های طرفین بهتر مشخص می‌شود.

اطلاعات و مشخصات طرفین

ابتدای قرارداد با بیان اطلاعات و مشخصاتی از طرفین آغاز می‌شود. این اطلاعات به طور معمول مشخصات هویتی مندرج در کارت شناسایی دو طرف قرارداد هستند. اگر طرفین قرارداد شخص حقوقی و شرکت‌ها یا موسسات نیز باشند، لازم است که اطلاعات ثبتی آن‌ها در متن قرارداد نوشته شود. با بیان این مشخصات، به صورت صریح مشخص می‌شود که چه اشخاصی در قرارداد حضور دارند و مسئولیت این توافق به عهده چه کسانی خواهد بود.

لازم است که در هنگام بیان اطلاعات و مشخصات طرفین، به این مساله نیز اشاره شود که هر کدام از این اشخاص چه جایگاهی در این قرارداد دارند. برای مثال شما می‌توانید از عبارت‌هایی مانند کارفرما استفاده کنید که جایگاه اشخاص را در این قرارداد مشخص می‌کند.

موضوع نمونه قرارداد بهینه سازی سایت

موضوع قرارداد شما باید حاوی توضیحاتی دقیق درباره رابطه میان کارفرما و متخصص بهینه سازی سایت باشد. علاوه براین لازم است مسئولیتی که به متخصص سپرده می‌شود را در بخش موضوع قرارداد به دقت بنویسید تا معلوم شود که متخصص بهینه سازی سایت، دقیقا برای انجام چه کاری در این قرارداد حضور دارد و انجام چه وظایفی را به عهده گرفته است.

اگر قرار است که متخصص بهینه سازی سایت برای شما امور مشخصی را انجام دهد یا مسئولیت اجرای موارد متعددی را به عهده گرفته است، به شما پشنهاد می‌کنیم که حتما در بخش موضوع قرارداد به تمام آن مسئولیت‌ها اشاره کنید. این اقدام به شما کمک می‌کند که در خصوص انجام شدن موضوع قرارداد مطالبه گر باشید و بخواهید که تمام مواردی که در قرارداد بیان شده‌اند، حتما انجام شوند.

مدت قرارداد بهینه سازی سایت

همکاری میان صاحب سایت و متخصص بهینه سازی سایت، در محدوده زمانی مشخصی انجام و پیگیری می‌شود. برای مدیریت و کنترل بهتر این بازه زمانی، لازم است که تاریخ دقیق شروع و پایان همکاری طرفین در متن قرارداد نوشته شود. به واسطه تاریخی که برای انجام موضوع این قرارداد، معین شده است، کارفرما و متخصص بهینه سازی سایت با یکدیگر شروع به کار می‌کنند و رابطه کاری آن‌ها در پایان مدت قرارداد به اتمام می‌رسد. البته بعد از به پایان رسیدن مدت قرارداد نیز، این امکان برای طرفین وجود دارد که با توافق یکدیگر قرارداد را تمدید کنند.

مبلغ قرارداد

بدون شک برای امضای قرارداد بهینه سازی سایت نیاز است که مبلغی به عنوان حق الزحمه متخصص بهینه سازی سایت در نظر گرفته شود. میزان حق الزحمه متخصص با توافق طرفین معین می‌شود. لازم است که پیش از تنظیم قرارداد هر دو طرف در خصوص شرایط قرارداد با یکدیگر گفتگو کنند. تعیین مبلغ قرارداد از جمله موارد مهمی است که لازم است درباره آن تصمیم گرفته شود. بعد از توافق نهایی درباره مبلغ قرارداد، لازم است که به طور دقیق مبلغ مورد نظر را در متن قرارداد درج کنید.

علاوه بر تعیین مبلغ حق الزحمه، لازم است که شیوه پرداخت آن را نیز در نظر بگیرید. برای مثال شما می‌توانید معین کنید که مبلغ حق الزحمه را به چه صورتی و با چه شرایطی پرداخت خواهید کرد. برای مثال می‌توانید توضیح دهید که میزان حق الزحمه را با توجه به میزان و درصد انجام پروژه محاسبه خواهید کرد یا اینکه تمام مبلغ حق الزحمه را در انتهای قرارداد به متخصص بهینه سازی سایت پرداخت خواهید کرد.

یک پیشنهاد!

همکاری با متخصصان در حوزه بهینه سازی سایت، یک همکاری بسیار مهم و کاربردی است. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم برای انجام این توافق، حتما یک قرارداد اختصاصی تنظیم کنید تا شروط مورد نظر خود را در قرارداد در نظر بگیرید. تیم حقوقی رکلا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی این امکان را برای شما فراهم کرده است که با یک مشاور حقوقی مجرب گفتگو کنید و همچنین بخواهید که تنظیم قرارداد شما را به صورت اختصاصی به عهده بگیرند.

قرارداد سئو سایت (برون سپاری به یک تیم یا شرکت)

با زدن روی تصویر زیر، می‌توانید این قرارداد را به آسانی دریافت کنید.

نمونه قرارداد سئو سایت
دانلود نمونه قرارداد سئو سایت

قرارداد سئو سایت (برون سپاری به یک فرد)

برای تهیه این فرم قرارداد، اینجا بزنید.

نمونه قرارداد سئو سایت به صورت تک نفره
دانلود نمونه قرارداد سئو سایت به صورت تک نفره
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات