فرم قرارداد سئو را در قالب چه قراردادی بنویسم؟

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/06/08
زمان مطالعه: 10 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
فرم قرارداد سئو

فرم قرارداد سئو یک قرارداد کاربردی و مهم در حوزه تولید محتوای سایت است. با رشد کسب و کارهای اینترنتی و کاربرد رو به افزایش اینترنت در رفع احتیاجات عمومی مردم، شاهد راه اندازی سایت‌های مختلفی هستیم که تلاش می‌کنند در زمینه‌های گوناگون فعالیت کنند و با توجه به تخصص و دانشی که دارند، خدمات مناسبی را ارائه دهند. بدون شک، کار در فضای اینترنت نیازمند دانش و تخصص خاص است. صاحبان سایت به دنبال راهکارهایی هستند که بتوانند بازدید صفحات سایت را افزایش دهند و به این شیوه، توجه عمومی را به سایت خود جلب کنند.

با افزایش کاربر و با بازدید بیشتری که از سایت انجام می‌شود، به مرور تعداد متقاضیان خدمات یا در اصطلاح، مشتریان نیز افزایش می‌یابد. به همین دلیل است که صاحبان سایت و اشخاصی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، راهکارهای هدفمندی را جست و جو می‌کنند که در بازه زمانی کوتاه‌تر، نتایج بهتری کسب کنند. تولید محتوای اصولی و حرفه‌ای یکی از مهمترین روش‌هایی است که به واسطه آن، می‌توانیم نرخ بازدید بیشتری داشته باشیم. در ادامه مطلب درباره اهمیت و کاربرد فرم قرارداد سئو صحبت می‌کنیم و شرایط استخدام یک شخص متخصص در زمینه سئو را توضیح می‌دهیم.

قرارداد سئو سایت چه کاربردی دارد؟

توضیح دادیم که دغدغه اساسی صاحبان سایت، تولید محتوای اصولی و حرفه‌ای است. علاوه بر استراتژی دقیقی که برای نوع محتوای مورد نظر برنامه ریزی می‌شود، نحوه ارائه مطالب نیز بسیار دارای اهمیت است. سئو کار، شخصی است که به صورت خاص و ویژه در این زمینه مهارت و تخصص دارد. تنظیم فرم قرارداد سئو و به واسطه آن، استخدام یک سئو کار حرفه‌ای، این امکان را ایجاد می‌کند که بتوانید مطالب با کیفیت‌تر و بهینه‌تری منتشر کنید و به همین ترتیب، بازدید بیشتر و نتیجه بهتری کسب کنید.

تجربه بسیاری از صاحبان سایت و اشخاصی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، ثابت کرده است که استفاده از محتوای نوشتاری بهینه شده، باعث می‌شود کاربران شما را در موتورهای جست و جو راحت‌تر پیدا کنند و به احتمال بیشتری به شما اعتماد شود و به مشتریان شما تبدیل شوند. با توجه به مواردی که گفته شد، بدون تردید هر سایت نیاز به یک سئو کار حرفه‌ای دارد. صاحبان سایت برای استخدام این شخص متخصص می‌توانند از قرارداد سئو کار استفاده کنند.

قرارداد سئو کار چه قراردادی است؟

فرم قرارداد سئو ، یک تفاهم نامه یا به عبارت دیگر مجموعه‌ای از تعهدات متقابل است که با توجه به شرایط کار سئو کار به شیوه‌های متعددی تنظیم می‌شود. محتوای این قرارداد، ارتباط مستقیم با شرایط کاری سئو کار شما دارد. به همین دلیل است که نمی‌توانیم این قرارداد را به یک گروه از قراردادها مختص بدانیم. اگرچه بیشترین و متداول‌ترین فرم قرارداد سئو کار ، قراردادی است که به صورت قرارداد کار و منطبق با قانون کار تنظیم می‌شود.

البته نمی‌توانیم نمونه قرارداد سئو سایت را به قرارداد کار محدود بدانیم. شما می‌توانید با توجه به شرایطی که برای همکاری با سئو کار در نظر دارید، از قرارداد پیمانکاری تک نفره یا قرارداد کار موقت استفاده کنید. علاوه براین، ممکن است سئو کار، شریک شما محسوب شود و محتوای قرارداد شما به صورت یک قرارداد مشارکت باشد که در آن، یک شریک مسئولیت سئو سایت را به عهده خواهد گرفت. در ادامه توضیحاتی در خصوص هر کدام از انواع این قراردادها ارائه خواهیم کرد.

قرارداد سئو به صورت قرارداد کار

تصور کنید که یک سایت دارید و تمایل دارید که شخصی را برای انجام امور مربوط به تولید محتوا و سئوی مطالب استخدام کنید. ممکن است بخواهید شخص سئو کار در مکان شرکت حاضر شود یا اینکه در منزل و به صورت شرایط دورکاری برای شما کار کند. در این شرایط، شما ساعت کاری مشخصی را در نظر می‌گیرید و برای توضیح شرح وظایف سئو کار، از او می‌خواهید که روزانه حداقل دو مطلب سئو شده را منتشر کند. همانطور که در نظر دارید، در این مثال، شخص ملزم به حضور در محل کار است یا ساعت کاری مشخص دارد و ملزم خواهد بود که شرح وظایفی که به او سپرده شده است را انجام دهد. تمام این شرایط مشخص می‌کند که رابطه میان سئو کار و صاحب سایت، یک رابطه کارگری و کارفرمایی است و لازم است که فرم قرارداد سئو به صورت قرارداد کار تنظیم شود.

قانون ناظر به شرایط قرارداد کار سئو

این قرارداد مطابق با قانون کار تنظیم می‌شود و از قواعد این قانون پیروی می‌کند. علاوه بر قانون کار، شرط دیگری که برای قرارداد استخدام سئوکار باید مورد توجه قرار بگیرد، قانون تامین اجتماعی است. قانون تامین اجتماعی به انواع قرارداد استخدام نظارت دارد. براساس این قانون، تمام اشخاصی که به عنوان نیروی کار انسانی به خدمت گرفته می‌شوند، باید نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه شوند و مسئولیت بیمه آن‌ها به عهده کارفرما است.

نکته قابل توجه در فرم قرارداد سئو به صورت قرارداد کاری ، مساله حقوق سئو کار است. در این قرارداد، برخلاف سایر قرارداد‌ها، طرفین در زمینه تعیین مبلغ حق الزحمه محدودیت دارند و باید حداقل نرخ پایه حقوق را رعایت کنند. پایه حقوق و مزایای کارگر توسط شورای عالی کار اعلام می‌شود.

قرارداد سئو به صورت یک قرارداد پیمانکاری

علاوه بر شرایطی که در بخش قبلی توضیح دادیم، می‌توانید فرم قرارداد سئو را به صورت یک قرارداد پیمانکاری تنظیم کنید. مساله اصلی این است که اشخاص، محدودیتی در تنظیم انواع قرارداد ندارند. تنها شرط لازم برای تنظیم انواع قرارداد، این است که مطابق با قانون باشد. با استناد به همین قاعده که در حقیقت ماده 10 قانون مدنی است، می‌توانید با سئو کار، قرارداد پیمانکاری یا قرارداد پیمانکاری تک نفره نیز تنظیم کنید.

البته باید توجه کنید که شرایط کاری در این نوع قرارداد، باید با شرایط کاری فرم قرارداد سئو به صورت قرارداد کار متفاوت باشد. برای مثال در قرارداد پیمانکاری سئو کار ، شرطی برای الزام به حضور در مکان شرکت وجود ندارد. یعنی سئو کار ملزم نیست که حتما در ساعات کاری در شرکت حضور داشته باشد. علاوه براین، شما نمی‌توانید برای سئو کار ساعت کاری مشخص کند.

نکته مهم دیگر در زمینه فرم قرارداد سئو به صورت پیمانکاری، مساله حقوق سئو کار است. در این قرارداد، حقوق یا حق الزحمه سئو کار با توافق و نظر طرفین مشخص می‌شود. کارفرما ملزم است که در ازای فعالیتی که سئو کار انجام داده است، حق الزحمه او را بپردازد. محدودیتی برای تعیین مبلغ حق الزحمه وجود ندارد و همه چیز مربوط به توافق میان صاحب سایت و سئو کار است.

نمونه قرارداد سئو سایت شراکتی

در مواقع متعددی پیش می‌آید که شما تمایل دارید در بستر اینترنت یک کسب و کار را شروع کنید. ممکن است شخصی باشید که به صورت حرفه‌ای امور مربوط به تولید محتوا و سئوی سایت را انجام می‌دهید یا اینکه شخصی باشید که به سایر امور مربوط به پشتیبانی فنی سایت مسلط است. به هر حال در هر کدام از این گروه اشخاص قرار بگیرید، به شخص مقابل نیاز خواهید داشت. در این شرایط می‌توانید با تنظیم یک قرارداد شراکت، با یکدیگر همکاری کنید.

این قرارداد نیز براساس عقد شراکت و مطابق با قانون مدنی تنظیم می‌شود. برای تنظیم قرارداد شراکت، لازم است که در ابتدای قرارداد سهم هر شریک مشخص شود. هر شریک به نسب سهمی که از شراکت دارد، در سود و زیان قرارداد شریک است.

طرفین قرارداد استخدام سئو کار

قرارداد کار سئو ، قراردادی است که میان سئو کار (نیروی کار انسانی که در قانون کار عنوان کارگر برای آن به کار برده شده است) و کارفرما تنظیم و امضا می‌شود. قانون کار در این خصوص توضیح می‌دهد که کارگر (کارمند، کارپذیر یا هر نیروی کار انسانی دیگر)، شخصی است که می‌پذیرد در ازای دریافت حق الزحمه، امور مشخصی را انجام دهد. در مقابل، کارفرما نیز شخصی خواهد بود که کارگر را به خدمت می‌گیرد. کارفرما شرح وظایف سئو کار را به او ارائه می‌دهد و سئو کار ملزم است که مطابق با خواست کارفرما و البته با توجه به توانایی و تخصص خود در این زمینه، امور مورد نظر کارفرما را انجام دهد. این نفرات در واقع طرفین قرارداد نامیده می‌شوند.

موضوع قرارداد کار سئو کار

انجام امور مربوط به تولید محتوای نوشتاری، بهینه سازی محتوا و سئو مطالب از جمله وظایفی است که به عهده سئو کار قرار می‌گیرد و به عنوان موضوع در متن قرارداد نوشته می‌شود. در این بخش از قرارداد، توضیحات جامع و مختصری در خصوص شرح وظایف سئو کار ارائه می‌شود اما به طور کلی، سئو کار به صورت اختصاصی وظیفه رسیدگی به امور مربوط به محتوای نوشتاری سایت را به عهده دارد.

توافق درباره حق الزحمه سئو کار در قرارداد کار

سئو کار به واسطه قرارداد استخدام، به عنوان یک نیروی کار انسانی به خدمت گرفته می‌شود. همانطور که اشاره کرده بودیم، قرارداد استخدامی براساس قانون کار و قانون تامین اجتماعی انجام خواهد شد. بنابراین، سئو کار به واسطه قرارداد کار، مستحق دریافت حقوق، مزایا و حق بیمه‌ای است که توسط قانون اعلام می‌شود. البته ممکن است که سئو کار و صاحب سایت، مبلغی بیش از حداقل پایه حقوق تعیین کنند. در این شیوه از توافق ایرادی وجود ندارد اما تعیین حق الزحمه کمتر از نرخ پایه حقوق، صحیح نیست و می‌تواند شرایط را برای شکایت سئو کار مهیا کند.

علاوه بر حقوق، مساله بیمه فرم قرارداد سئو نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از کارفرمایان سوال می‌کنند که آیا می‌توانیم با سئو کار توافق کنیم که بیمه او پرداخت نشود؟ یا اینکه می‌توانیم به نحوی از پرداخت بیمه سئو کار چشم پوشی کنیم؟

در پاسخ باید بگوییم که حق بیمه و پرداخت آن، یک قانون است و هیچ کدام از طرفین نمی‌توانند مخالف با قانون کار توافقی انجام دهند. عدم پرداخت بیمه سئو کار از جانب کارفرما، برای او جریمه به همراه دارد. با گزارش بازرس تامین اجتماعی یا شکایت سئو کار، کارفرما جریمه خواهد شد و ملزم است که علاوه بر پرداخت حق بیمه کارگر، جریمه نیز بپردازد. البته تمام این موارد در خصوص قرارداد کار است و درباره قرارداد با شرکت‌ها و تیم‌ها به نحو دیگری عمل خواهد شد.

پیشنهاد ما

به جهت انتخاب قرارداد مناسب برای همکاری با سئو کار، ابتدا استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مشاوران حقوقی متخصص در زمینه قراردادها، شما را در انتخاب بهترین قرارداد یاری می‌کنند و همچنین برای تنظیم قرارداد نیز کنار شما خواهیم بود.

قرارداد سئو سایت (برون سپاری به یک فرد)

امضای این قرارداد به شما این امکان را می‌دهد که مسئولیت اجرا و پیگیری پروژه سئو سایت خود را به یک متخصص بسپارید.

نمونه قرارداد سئو سایت به صورت تک نفره
دانلود نمونه قرارداد سئو سایت به صورت تک نفره

قرارداد سئو سایت (برون سپاری به یک تیم یا شرکت)

اگر پروژه سئو سایت خود را به یک تیم یا یک شرکت فعال در حوزه خدمات سئو می‌سپارید، این نمونه قرارداد برای شما مناسب خواهد بود.

نمونه قرارداد سئو سایت
دانلود نمونه قرارداد سئو سایت
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات