مشاوره قرارداد شراکت از نظر قانونی و مفهومی چه حدودی دارد؟

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/09/04
زمان مطالعه: 7 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
مشاوره قرارداد شراکت

مشارکت در ساخت و به طور کلی فعالیت در حوزه ساخت و سازها و املاک، به اندازه‌ای درآمدزا و مهم است که سرمایه گذاران بسیار زیادی را مشتاق می‌کند که در این زمینه فعالیت کنند. البته صرف داشتن سرمایه، به شما کمک نمی‌کند که در طرح‌های شراکت ساخت و ساز موفق عمل کنید. علاوه بر داشتن سرمایه، نیاز است که بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید و طرح‌های قابل قبولی را برای سرمایه گذاری در نظر بگیرید. بدون شک، هدف اصلی و نهایی از انجام شراکت‌ها در زمینه‌های مختلف، کسب منفعت و سود است. بنابراین، شراکت در ساخت زمانی برای شما مناسب خواهد بود که منفعت شما را تضمین کند. برای این منظور، مشاوره قرارداد شراکت و تنظیم قرارداد مشارکت ساخت یک اقدام ضروری است.

مشاوره قرارداد مشارکت در ساخت به شما کمک می‌کند که بتوانید با یک شخص متخصص در زمینه شراکت ساخت، در ارتباط باشید و سوالات خود را از او بپرسید. مشاور می‌تواند در زمینه نحوه سرمایه گذاری، انتخاب طرح مناسب، راهنمایی‌های لازم به منظور چگونگی همکاری با سایر اشخاص و موارد مهم دیگر، به شما مشاوره دهد و شما را راهنمایی کند. شما می‌توانید از یک مشاور حرفه‌ای در زمینه ساخت و ساز بهره ببرید و با او قرارداد امضا کنید. این شخص ممکن است شخصی باشد که در این زمینه مطالعات و تجربیات بسیار زیادی کسب کرده است یا اینکه ممکن است شخصی باشد که در گذشته در زمینه شراکت در ساخت، فعال بوده است. در ادامه مطلب درباره این نوع قرارداد، اطلاعات بیشتری را بیان می‌کنیم.

مشاوره قرارداد شراکت چگونه استفاده می‌شود؟

اگر شخصی هستید که تمایل دارد در پروژه‌های ساخت و ساز سرمایه گذاری کند، احتمالا گفتگو با مشاور برای شما مناسب خواهد بود. شما می‌توانید درباره شرایط و شیوه‌های نوین همکاری در ساخت و ساز، موقعیت جغرافی ملک و زمین مورد نظر و توافقات مالی با مشاور گفتگو کنید یا اینکه ممکن است در مراحل فنی اجرای کار، درباره شرایط انجام مراحل ساخت و ساز اطلاعات بگیرید. برای شروع این همکاری، نیاز است که از مشاوره قرارداد شراکت استفاده کنید.

مشاوره قرارداد شراکت یک قرارداد خصوصی است که میان اشخاص علاقه‌مند به همکاری، امضا خواهد شد. مشاور متخصص در زمینه شراکت ساخت و ساز و کارفرما، متعهد خواهند شد که در موارد مشخصی با یکدیگر همکاری کنند. تعهدات و توافقات آن‌ها به صورت مکتوب در این قرارداد، ثبت می‌شود. ثبت قرارداد این امکان را برای شما ایجاد می‌کند که مدرکی معتبر و قانونی در اختیار داشته باشید. در این قرارداد، اطلاعات و مشخصات طرفین قرارداد به دقت نوشته می‌شود و علاوه براین، موضوع قرارداد و مدت انجام آن نیز معین خواهد شد.

مشاوره حقوقی قرارداد مشارکت در ساخت

نوع دیگری از دریافت مشاوره در خصوص مشارکت در ساخت، به شرایطی مربوط است که شما تمایل داشته باشید درباره ابعاد و ویژگی‌های قانونی قرارداد و قانون همکاری میان طرفین، اطلاعاتی داشته باشید. برای آگاهی از ابعاد قانونی این قرارداد، نیاز دارید که با یک مشاور حقوقی گفتگو کنید. با استفاده از مشاوره حقوقی قراردادها ، سوالات و ابهامات شما در خصوص نکات قانونی قرارداد، پاسخ داده می‌شود.

از متداول‌ترین سوالاتی که درباره مشارکت در ساخت پرسیده می‌شود، درباره تعیین سهم در این نوع از سرمایه‌گذاری‌ها است. از طرف دیگر، مساله مهمی که طرفین را درگیر می‌کند، مساله دریافت ضمانت‌های قوی برای حسن انجام کار و اطمینان از محفوظ ماندن سرمایه است. برای اطمینان از این موارد و برای آگاهی درباره این مساله که چطور می‌توانید چنین ضمانت‌هایی را تعیین کنید، به طور قطع، مشاوره حقوقی قرارداد مشارکت در ساخت برای شما مناسب خواهد بود. شما می‌توانید با استفاده از مشاوره حقوقی قرارداد مشارکت در ساخت ، از مشاور بخواهید که قرارداد مناسب شما را با رعایت تمام شروط و ضمانت‌های لازم، تنظیم کند.

محتوای مشاوره قرارداد شراکت

قرارداد مشاوره برای قرارداد مشارکت در ساخت ، به دلایل مختلفی تنظیم می‌شود. ممکن است که شما بخواهید در خصوص مسائل فنی با مشاور گفتگو کنید یا اینکه تمایل داشته باشید که مشاوره شما درباره مباحث حقوقی باشد. به همین دلیل لازم است که ابتدا مشاور متخصص و حوزه مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس برای انجام مشاوره و تنظیم قرارداد، با یکدیگر مذاکره کنید.

نتایج گفتگو و مذاکره میان شما و مشاور متخصص در زمینه مشارکت ساخت، در متن توافق برای انجام مشاوره قرارداد شراکت نوشته می‌شود. در متن قرارداد ، توضیح می‌دهند که مشاوره درباره چه موضوعی است و به چه شیوه‌ای انجام خواهد شد. موضوع قرارداد، مدت انجام قرارداد، محتوا و موضوع مشاوره، میزان حق الزحمه مشاور متخصص و شروط و تعهدات طرفین، از مهمترین مواردی است که در متن قرارداد مشاوره قرارداد شراکت درباره آن توضیح می‌دهند.

از نگاه قانون!

انجام مشاوره در نگاه قانون، با قراردادها و توافقات متعددی انجام می‌شود. این قبیل توافق‌ها، قراردادهای خصوصی هستند. یعنی اینکه میان طرفین امضا می‌شوند. برای نوشتن متن قرارداد مشاوره قرارداد شراکت ، می‌توانیم به ماده 10 قانون مدنی ، استناد کنیم. این ماده اینطور بیان می‌کند که تنظیم و امضای انواع قراردادهای خصوصی کاملا صحیح و معتبر است و شرط اصلی برای تنظیم این قرارداد‌ها، رعایت قانون خواهد بود. یعنی اینکه شما با رعایت قانون، می‌توانید قراردادهای مختلف را تنظیم کنید و برای آن‌ها شروط متعددی را در نظر بگیرید.

قرارداد برای مشاوره قرارداد شراکت ، یک قرارداد نامعین محسوب می‌شود. زیرا درباره این قرارداد در قانون مدنی ، اطلاعات و توضیحاتی نوشته نشده است. البته نامعین بودن آن، به دلیل نامعتبر بودن قرارداد نیست. در واقع شما این امکان را دارید که بدون محدودیت و با تعیین هر شروطی که در نظر خواهید داشت، قرارداد خود را بنویسید و با توافق یکدیگر آن را امضا کنید.

ویژگی‌ دیگر این قرارداد، این است که این قرارداد، یک عقد لازم محسوب می‌شود. یعنی اینکه قرارداد، شما را ملزم خواهد کرد که به تعهدات خود عمل کنید و تا پایان مدت معین، موضوع آن را انجام داده باشید. شما یا مشاور متخصص در شراکت ساخت، نمی‌توانید قرارداد را یک جانبه فسخ کنید یا اینکه مسئولیت‌هایی که به شما محول شده است را انجام ندهید.

انواع قرارداد برای مشاوره قرارداد شراکت

با توجه به موضوعی که می‌خواهید درباره آن بدانید می‌توانید به شیوه‌های مختلفی با مشاوران متخصص، قرارداد امضا کنید. برای مثال، اگر تمایل دارید که با مشاور چند جلسه گفتگو داشته باشید، می‌توانید از قرارداد مشاوره ساعتی استفاده کنید. با استفاده از این قرارداد، می‌توانید برای هر ساعت مشاوره، مبلغی را در نظر بگیرید و در نهایت با انجام موضوع قرارداد، مبلغ حق الزحمه را به مشاور بپردازید.

همچنین ممکن است که تمایل داشته باشید که برای این شیوه از همکاری، قرارداد پیمانکاری تک نفره امضا کنید. در این نوع از قرارداد، شما می‌توانید اقدام مشخصی را از مشاور بخواهید. برای مثال، ممکن است که شما از مشاور حقوقی بخواهید که یک قرارداد برای شما تنظیم کند یا اینکه تمایل داشته باشید که قرارداد شما را بررسی کند و درباره آن، به شما راهنمایی دهد. در این شرایط، برای انجام این فعالیت‌ها، می‌توانید برای مشاور حق الزحمه‌ای در نظر بگیرید.

پیشنهاد ما

مشاوره قرارداد شراکت بسیار مهم و تاثیر گذار است. دریافت آگاهی فنی درباره شیوه شراکت و همچنین دریافت آگاهی و اطلاعات مفید در خصوص ابعاد حقوقی قرارداد، به شما این امکان را می‌دهد که با اطمینان بیشتری برای انجام قرارداد اقدام کنید. شما می‌توانید در این زمینه از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی نیز بهره ببرید یا اینکه تنظیم قرارداد را به یک مشاور حرفه‌ای بسپارید.

قرارداد مشارکت در ساخت و ساز

اگر به دنبال یک نسخه خام از قرارداد مشارکت در ساخت هستید، روی تصویر زیر بزنید.

نمونه قرارداد مشارکت ساخت و ساز
دانلود نمونه قرارداد مشارکت ساخت و ساز

قرارداد مشاوره

برای دریافت یا ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی، می‌توانید از این نمونه قرارداد استفاده کنید.

نمونه قرارداد مشاوره
دانلود نمونه قرارداد مشاوره
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات