ثبت درخواست برای وکیل متخصص قرارداد و وکیل برای تنظیم قرارداد

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/05/08
زمان مطالعه: 7 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
وکیل قرارداد

قراردادها از مهمترین اسنادی هستند که از رابطه میان اشخاص خبر می‌دهند. انواع قراردادها با استناد به قوانین و مفاد مربوط به عقود مختلف قانون تنظیم می‌شوند. ماده 183 قانون مدنی، قرارداد را عقد می‌نامد و می‌گوید زمانی که یک یا چند نفر درباره انجام اموری توافق می‌کنند و آن امور مورد تایید آن‌ها است، عقد یا قرارداد به وجود می‌آید. وکیل قرارداد شخصی است که به صورت تخصصی و ویژه در زمینه تنظیم قرارداد، راهنمایی و رسیدگی به انواع دعاوی مربوط به قراردادها فعالیت می‌کند.

دریافت مشورت و راهنمایی از یک وکیل متخصص قرارداد ، به اندازه‌ای در فرآیند انجام توافق و اجرای موضوع قرارداد، کاربردی و موثر است که اشخاص زیادی معتقد هستند حضور وکیل در زمان انجام معامله و بررسی شدن محتوای متن قرارداد توسط او، ضمانتی برای اعتبار آن معامله خواهد بود. بدون شک آگاهی و تسلط وکیل به قوانین مرتبط به موضوع یک قرارداد، به طرفین معامله این اطمینان را می‌دهد که متن توافق آن‌ها مطابق قانون تنظیم و نگارش شده است و ایراد حقوقی و قانونی ندارد. در واقع می‌توانیم بگوییم یک وکیل خوب می‌تواند اعتبار قرارداد و صحت قرارداد شما را بررسی کند.

دریافت خدمات از وکیل حقوقی قرارداد برای نگارش متن قرارداد و همچنین دریافت راهنمایی کاربردی در خصوص نکات حقوقی و قانونی معامله‌ای که انجام می‌شود، دو عامل موثر برای جلوگیری از اختلافات و مشکلات احتمالی میان طرفین قرارداد هستند. به همین دلیل است که متقاضیان زیادی تمایل دارند از حضور وکیل برای قرارداد بهره ببرند. وکیل قرارداد در زمینه مشاوره حقوقی قراردادها فعالیت می‌کند و به سوالات شما در خصوص مسائل حقوقی قراردادها پاسخ می‌دهد.

وکیل امور قراردادی کیست؟

یک وکیل قراردادی ، در واقع یک شخص حقیقی محسوب می‌شود که به عنوان وکیل، دارای پروانه فعالیت است. این شخص علاوه بر پذیرش پرونده‌های مختلف، به صورت تخصصی در زمینه تنظیم قرارداد یا رسیدگی به دعاوی فعالیت می‌کند. علاوه بر مدرک تخصصی، چیزی که یک وکیل امور قراردادی را از یک وکیل عادی متمایز می‌کند، مهارت‌هایی مانند مهارت تنظیم قرارداد، مهارت انجام مذاکرات و هوش و ذکاوت در نوشتن محتوای قرارداد است.

اگر قصد دارید یک وکیل برای قرارداد انتخاب کنید و از او بخواهید که به نیابت از شما برای مذاکرات و امضای قرارداد حاضر شود، ابتدا باید مطمئن شوید که وکیل مورد نظر به فن مذاکره و آداب این کار مسلط باشد. وکیل شما می‌تواند به نیابت از شما حتی متن قرارداد مورد نظرتان را نیز امضا کند. بنابراین ممکن است  وکیل ثبت قرارداد ، با کسب مجوز از طرف شما قراردادی به نامتان امضا کند و باعث شود مسئولیت‌های زیادی بپذیرید. ذکر این چند مورد برای اثبات اهمیت انتخاب وکیل عقد قرارداد کافی است.

با توجه به توضیحاتی که داده شد، هر وکیلی نمی‌تواند به عنوان وکیل تنظیم قرارداد فعالیت کند. وکیل تنظیم قرارداد باید دانش، آگاهی، تجربه و مهارت به خصوصی در زمینه تنظیم قرارداد داشته باشد. آگاهی به انواع قراردادها و مسائل حقوقی مرتبط به آن‌ها از مهمترین ویژگی‌های یک وکیل قرارداد مجرب است. یکی از متداول ترین تخصص‌های وکلا، در زمینه پیمانکاری است. بسیاری از وکلا به صورت اختصاصی به عنوان وکیل قراردادهای پیمانکاری فعالیت می‌کنند.

مشاوره حقوقی تلفنی

 اهمیت انتخاب وکیل برای تنظیم قرارداد

دانش حقوق مانند هر دانش دیگری تخصصی است. اشخاصی که در حوزه این دانش تحصیل کرده‌اند به صورت تخصصی درباره قانون و حقوق مربوط به مسائل مختلف آگاهی می‌یابند. امروزه به اندازه‌ای مشاغل و حرفه‌های مختلف تخصصی شده‌اند که حتی دانش آموخته‌های حقوق نیز نمی‌توانند به تمامی مسائل حقوقی مسلط و آگاه باشند. وکلا نیز به مرور زمان حوزه فعالیت خود را انتخاب می‌کنند و به صورت تخصصی در حوزه‌های خاص فعالیت می‌کنند. یکی از تخصصی‌ترین حوزه‌های حقوقی، تنظیم قرارداد است.

تنظیم قرارداد مهارتی است که هر وکیلی نمی‌تواند به خوبی انجام دهد. به همین دلیل است که انتخاب وکیل برای انجام این کار بسیار مهم می‌شود. توجه به سابقه کار و تجربیات گذشته وکیل، ملاک معتبری برای انتخاب او است. وکیل متخصص قرارداد ، وکیلی است که درباره انواع قرارداد آگاهی دارد. این شخص قوانین مرتبط با قراردادها را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند تصمیم بگیرد که چه قراردادی برای شما مناسب است یا اینکه به شما پیشنهاد می‌دهد که محتوا و شروط و ضمانت لازم برای اجرای تعهد قراردادی باید به چه صورتی نوشته شود.

وکیل قرارداد بین المللی

گستره بزرگی از قراردادها در حوزه قراردادهای تجاری و اجتماعی با اشخاص و شرکت‌های خارجی هستند. قراردادهای صادرات، واردات یا قراردادهایی که برای شروع رابطه یا انتقال مهارت و ایده بین شخص حقیقی یا شخص حقوقی ، در داخل کشور یا بیرون از آن تنظیم می‌شود، قراردادهای بین المللی نام دارند. تنظیم این قراردادها به وکیل‌هایی سپرده می‌‌شود که درباره قانون تجارت در سطح جهان آگاهی کامل دارند. این گروه از وکلا، به صورت تخصصی در حوزه تنظیم قرارداد با کشورهای مختلف فعالیت می‌کنند. آگاهی در خصوص نحوه مذاکره با حریف‌های خارجی از موارد مهمی است که یک وکیل ثبت قرارداد بین المللی باید به آن مسلط باشد. علاوه بر فرهنگ گفت و گو و آداب معاشرت ،آشنایی با قوانین کشور میزبان از اهمیت بالایی برخوردار است. تمام این موارد مهارت‌ها و توانایی‌هایی هستند که یک وکیل قرارداد را از سایر وکلا متمایز می‌کنند.

راهنمایی انتخاب نوع قرارداد

شاید پیش آمده باشد که قصد داشته باشید یک پروژه مشترک یا فعالیتی را انجام دهید اما به درستی ندانید که باید از چه قراردادی استفاده کنید. بدون شک هر نوع از قرارداد محدودیت‌ها و مزیت‌هایی دارد که متناسب با موضوع می‌تواند تاثیرات مثبت یا منفی در قرارداد داشته باشد. از مهمترین اقدامات پیش از تنظیم و امضای قرارداد ، انتخاب نوع قرارداد است. برای آن که بتوانید نوع قرارداد را مشخص کنید، باید به خوبی از انواع قرارداد و قانون مربوط به آن‌ها آگاهی داشته باشید.

برای مثال آگاهی درباره نحوه تنظیم هر کدام از عقود لازم و رعایت احکام قانون مدنی درباره آن‌ها یا تنظیم انواع قرارداد خصوصی به استناد ماده 10 قانون مدنی، نیازمند دانش تخصصی ویژه‌ای در زمینه تنظیم قرارداد است. بدون شک هر شخصی که در رشته حقوق تحصیل کرده است یا مطالعاتی در زمینه حقوق داشته است، نمی‌تواند در زمینه تنظیم قرارداد موفق باشد.

تنظیم قرارداد

وکیل در دادرسی

اگر در زمینه شغلی، معاملات یا قراردادهایتان به مشکل خورده‌اید، بهترین کسی که می‌تواند به شما یاری برساند، وکیل قرارداد است. گاهی پیش می‌آید که میان دو طرف قرارداد اختلافاتی ایجاد می‌شود یا اینکه عمل یک طرف موجب آزردگی خاطر طرف مقابل است. در این شرایط برای رسیدگی به اختلافات و درگیری‌های ایجاد شده، طرفین به مراجع حل اختلاف و دادگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

در این زمان است که می‌توانید برای دفاع از حقوق خود از یک وکیل بخواهید شما را همراهی یا اینکه شما را راهنمایی کند. وکیل می‌تواند به نیابت از شما در جلسه دادگاه هم حضور داشته باشد. تسلط و آگاهی وکیل در زمینه قوانین مربوط به قرارداد، باعث می‌شود که بتواند به بهترین صورت از شما دفاع کند. حضور وکیل متخصص دعاوی قراردادها می‌تواند امتیاز ویژه‌ای برای شما داشته باشد.

مشاوره حقوقی تلفنی و تنظیم قرارداد

شما می‌توانید از خدمات حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کنید. روی لینک قبل بزنید و درخواست خود را ثبت کنید. شما همچنین می‌توانید درخواست تنظیم قرارداد ثبت کنید. روی لینک قبل بزنید و در فرم مرتبط با تنظیم قرارداد، درخواست خود را ثبت کنید.

سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات