قرارداد اجاره تاورکرین و چگونگی استفاده از مشاور در نوشتن اجاره نامه تاور کرین

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/07/15
زمان مطالعه: 7 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد اجاره تاورکرین

تاورکرین یا جرثقیل‌های برجی که برای ساخت پروژه‌های عمرانی سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند، ماشین‌ها یا به نوعی تجهیزاتی بسیار بزرگ هستند که شرایط کار در ارتفاع را برای شما مهیا می‌کنند. تاورکرین‌ها جرثقیل‌های بسیار بزرگی هستند که برای پروژه‌هایی مانند سد و پل سازی، ساخت انواع برج‌ها، ساختمان‌های بزرگ، برای حمل بار در بنادر و پروژه‌های عمرانی در وسعت زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه، قابلیت حمل و تحمل وزن‌های مختلف را دارد و دسترسی به ارتفاع را برای ساخت برج‌های بلند فراهم می‌کند. یکی از روش‌های در اختیار گرفتن انواع تاورکرین، قرارداد اجاره تاورکرین است.

نمونه اجاره نامه تاورکرین به شما این امکان را می‌دهد که این ماشین را در اختیار داشته باشید و با استفاده از آن، بتوانید اجرای پروژه عمرانی خود را دنبال کنید. نکته مهم در خصوص نمونه قرارداد اجاره تاور کرین ، مساله گران قیمت بودن و تعداد کم و محدود آن است. اگر بخواهیم بهتر توضیح دهیم، باید بگوییم که تاورکرین یک جرثقیل بزرگ و بسیار گران قیمت محسوب می‌شود و به همین دلیل است که بسیاری از پروژه‌های عمرانی و پیمانکاران و کارفرمایان، امکان تهیه پاورکرین را ندارند. در این شرایط، بدون شک شرایط اجاره تاورکرین، برای طرفین این قرارداد بسیار کاربردی است و نیاز آن‌ها را برطرف می‌کند.

قرارداد اجاره تاورکرین میان چه اشخاصی تنظیم می‌شود؟

تاورکرین‌ها شرایط کاربری مخصوصی دارند. به همین دلیل است که متقاضیان آن‌ها نیز پروژه‌های خاصی هستند. به طور کلی اشخاصی مانند شرکت‌ها، دولت‌ها، کارفرمایان و پیمانکاران مستقل، اشخاصی هستند که می‌توانند متقاضی تاورکرین باشند. البته همانطور که توضیح دادیم، این دستگاه برای حمل بار نیز استفاده می‌شود و شرکت‌هایی که در این زمینه کار می‌کنند نیز ممکن است که متقاضی اجاره پاورکرین باشند. اما به طور کلی، پیشنهاد اجاره پاورکرین برای زمانی است که شما قصد دارید یک پروژه عمرانی بزرگ را انجام دهید و نیاز دارید که بار و تجهیزات و مصالح زیادی حمل کنید یا اینکه نیاز دارید به ارتفاع دسترسی داشته باشید.

البته در این موارد، اگر پروژه بسیار طولانی و زمانبر باشد، اجاره پاورکرین برای شما مناسب نخواهد بود و لازم است که هزینه‌ای برای تهیه و خرید آن در نظر گرفته شود. بنابراین، اگر شرایطی دارید که مدام پروژه‌های بزرگ و طولانی انجام می‌دهید، شرایط اجاره ممکن است که برای شما، هزینه‌ بسیار زیادی داشته باشد. به هرحال نمی‌توانیم منکر این مساله باشیم که شرایط قرارداد اجاره تاورکرین برای بسیاری از پروژه‌ها مناسب است.

طرف دیگر نمونه اجاره نامه تاورکرین ، شخص حقوقی است که مالکیت تاورکرین را در اختیار دارد. منظور از شخص حقوقی در این تعریف، شرکت‌هایی هستند که به صورت خاص در زمینه اجاره و خرید و فروش تاورکرین فعالیت می‌کنند. در این قرارداد، شرکت‌های اجاره دهنده، موجر و صاحبان پروژه مستاجر نامیده خواهند شد و بدون شک با امضای قرارداد ، نسبت به یکدیگر تعهداتی خواهند داشت.

مشاوره و راهنمایی پیش از اجاره تاورکرین

از خدمات کاربردی و مهمی که شرکت‌های اجاره تاورکرین ارائه می‌دهند، امکان مشاوره با متخصصین است. تاورکرین ماشین بسیار بزرگی است که کار با آن شرایط خطرناک و گاها نا ایمنی ایجاد می‌کند. رعایت ایمنی استفاده از تاورین در پروژه، از مسائل بسیار مهمی است که باید پیش از شروع کار با این دستگاه، از جنبه‌های مختلف بررسی شود. با این توضیحات، قصد داریم که به این مساله اشاره کنیم که تاورکرین‌ها در ابعاد و قابلیت‌های متفاوت تهیه می‌شوند. بنابراین، شما بدون آگاهی از شرایط پروژه و بدون تخصص در این زمینه، نمی‌توانید به درستی بدانید که کدام تاورکرین برای شما مناسب است و به همین ترتیب، نمی‌توانید یک تاورکرین مناسب را برای پروژه خود اجاره کنید.

ممکن است تاورکرین انتخابی شما، شرایط مناسبی برای انجام و اجرای پروژه مد نظر را نداشته باشد. در این شرایط، مناسب‌ترین کار، استفاده از خدمات مشاوره با متخصصانی است که در زمینه تاورکرین فعالیت دارند. با ارائه اطلاعات پروژه و توقعاتی که از این دستگاه دارید، مشاوران به درستی، تاورکین مورد نظر را به شما معرفی می‌کنند و درباره استفاده از آن، اطلاعاتی ارائه خواهند داد. با این وجود، هنوز هم نیاز به یک مدرک معتبر برای استفاده از تاورکرین است.

اهمیت و کاربرد قرارداد

تا به اینجای مقاله درباره ماهیت این جرثقیل بزرگ و شرایط اجاره و متقاضیان و فعالان در زمینه اجاره نامه تاورکرین صحبت کردیم. مساله‌ای که در استفاده از تاورکرین بسیار دارای اهمیت است، تنظیم نمونه قرارداد اجاره تاور کرین است. این قرارداد، یک نوع قرارداد اجاره است و مطابق با شرایط سایر اجاره‌ نامه‌هایی که موضوع آن‌ها اجاره اشیاء است، تنظیم خواهد شد.

نمونه قرارداد اجاره تاورکرین ، در حقیقت یک اجاره نامه است که روابط طرفین قرارداد را تعریف می‌کنند. براساس این قرارداد، طرفین در زمینه‌ استفاده و کاربری تاورکرین مسئولیت‌هایی دارند و در مواردی به یکدیگر متعهد هستند. لزوم و اهمیت تنظیم یک سند قانونی و معتبر، تضمینی برای حسن انجام تعهدات طرفین است. با تنظیم یک نمونه قرارداد عادی در قالب یک اجاره نامه، مشخص خواهد شد که شما در چه زمانی تاورکرین را تحویل گرفته‌اید یا اینکه آن را در چه زمانی در اختیار صاحب پروژه گذاشته‌اید.

علاوه براین، حدود اختیارات و میزان استفاده از تاورکرین مشخص خواهد شد. بازه زمانی قرارداد و مبلغ اجاره بها آن، از موارد مهم دیگری است که در اجاره نامه تاور کرین به آن پرداخت می‌شود. به طور معمول زمانی که برای اجاره تاورکرین به شرکت‌ها مراجعه می‌کنید، بعد از توافقات نهایی، میان طرفین، قرارداد اجاره تاورکرین امضا خواهد شد. آیا شما می‌دانید که پیش از امضای قرارداد باید چه مواردی را رعایت کنید؟ یا اینکه آیا می‌دانید برای مطالعه متن قرارداد باید به چه مواردی توجه داشته باشید؟ در بخش بعد در این خصوص توضیح می‌دهیم.

مبلغ قرارداد یا میزان کرایه در این قرارداد

بدون شک مهمترین مساله‌ای که موجر و مستاجر باید پیش از امضای این قرارداد، درباره میزان آن با یکدیگر توافق کنند، تعیین تکلیف درباره مبلغ اجاره بها یا کرایه تاورکرین است. می‌دانیم که تعیین مبلغ اجاره بها این قرارداد به اندازه‌ای اهمیت دارد که عدم توافق در خصوص آن، حتی می‌تواند دلیل مهمی برای عدم شروع همکاری میان دو طرف قرارداد باشد. در مذاکرات و گفتگوهایی که شرکت با صاحب پروژه انجام می‌دهد، مبلغ دقیق اجاره بها نیز مشخص می‌شود و به واسطه ثبت این مبلغ در متن قرارداد، مستاجر ملزم خواهد بود که تعهد خود نسبت به پرداخت این مبلغ را بپذیرد و در موعد معین، اجاره بها را پرداخت کند.

اهمیت مشاوره حقوقی قراردادها در اجاره نامه تاور کرین

زمانی که برای امضای قرارداد به شرکت‌هایی مراجعه می‌کنید که تاورکین اجاره می‌دهند، لازم است که ابتدا به تمام متن نمونه قرارداد اجاره تاورکرین توجه داشته باشید. این کار باعث می‌شود که تمام مواد و بخش‌هایی که در قرارداد شما آمده است را مطالعه کنید. همچنین اطلاعات دقیقی درباره مسئولیت‌ها و تعهدات در قرارداد نوشته می‌شود که برای عملکرد بهتر آن‌ها بسیار کاربردی است. بنابراین، دو پیشنهاد برای شما خواهیم داشت. ابتدا می‌توانید اعلام کنید که تمایل دارید این قرارداد، توسط وکیل یا مشاور حقوقی شما تنظیم شود.

دومین پیشنهاد این است که از شرکت وقت بخواهید تا قرارداد را مطالعه کنید. در این شرایط به وسیله دریافت مشاوره حقوقی قراردادها ، می‌توانید اجاره نامه را بررسی کنید و از ابعاد قانونی آن مطمئن شوید. علاوه براین، مطمئن خواهید بود که قرارداد یک طرفه نیست و می‌توانید اجاره نامه را امضا کنید.

پیشنهاد ما

خدمات مشاوره حقوقی تلفنی ، شرایط مناسبی است که با استفاده از سریع‌ترین خدمات و با صرف هزینه بسیار مناسب، یک مشاور حقوقی همراه داشته باشید تا در زمینه پروژه‌های سنگین و اجاره تجهیزات با او مشورت کنید. ما برای تنظیم قرارداد مورد نیاز شما، همراه شما هستیم.

سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات