قرارداد بازاریابی تلفنی

قرارداد بازاریابی تلفنی ، یکی از انواع قرارداد بازاریابی است که با استفاده از تلفن ثابت و تلفن همراه انجام می‌شود. کار بازاریابی، فعالیت هدفمندی است که کسب و کارهای بسیار زیادی از آن استفاده می‌کنند. بازاریابی به اندازه‌ای گسترش یافته است که یک مهارت و یک شغل مستقل محسوب می‌شود. شخص بازاریاب، نیروی انسانی متخصصی است که به خوبی از بازرگانی و تجارت آگاه است.

بازاریاب با آگاهی از شرایط بازار، بهترین ایده‌ها و طرح‌ها را ارائه می‌دهد. همچنین کار او به نوعی، جذب مشتری و انجام معامله است. با این حال، فعالیت بازاریاب یک شیوه هدفمند و موفق از نوع تبلیغات است. تمام این موارد که ذکر شد، از ویژگی‌های خاصی است که می‌تواند اهمیت و کاربرد قرارداد بازاریابی را مشخص کند.

سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب و کارهای متعددی تمایل دارند با کمک گرفتن از بازاریاب‌های متخصص و حرفه‌ای، کسب و کار خود را گسترش دهند و سود و درآمد بیشتری کسب کنند. صاحبان کسب و کار و بازاریاب‌های حرفه‌ای به دنبال راهکارهایی هستند که بتوانند با سرعت بیشتری امور بازاریابی را انجام دهند. استفاده از روش‌های سریع برقراری ارتباط، می‌تواند این نیاز را برطرف کند. بازاریابی تلفنی از جمله روشی است که برای شیوه جدید بازاریابی شرایط مناسبی را فراهم کرده است.

این قرارداد چه کاربردی دارد؟

برای پاسخ به این سوال که نمونه قرارداد بازاریابی تلفنی ، چه کاربردی دارد و چه زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابتدا لازم است که در رابطه با این مهارت اطلاعات دقیق‌تری کسب کنید. بازاریابی تلفنی، نوعی بازاریابی از راه دور است. به این معنی که بازاریاب با استفاده از امکانات تلفن و وسایل ارتباط اجتماعی، از راه دور با مشتریان و جامعه هدف شرکت یا سازمان گفت و گو می‌کند.

بازاریاب با اطلاعات دقیق و کاربردی و با استفاده از مهارت فن بیان، محصولات را به مراجعان ارائه می‌دهد و تلاش می‌کند که آن‌ها را به مشتری تبدیل کند. بنابراین، بازاریاب تلفنی می‌تواند هم در محل شرکت و هم در مکان دیگری وظایف و مسئولیت‌هایش را انجام دهد. به همین دلیل است که قرارداد دورکاری، یا قرارداد کار از راه دور، از جمله محبوب‌ترین قراردادهایی است که میان بازاریاب‌ها و کارفرما استفاده می‌شود.

می‌توانید انواع دیگر بازاریابی را نیز به صورت تلفنی انجام دهید. در ادامه درباره آن‌ها بیشتر توضیح می‌دهیم.

بازاریابی تلفنی زمانی انجام می‌شود که به دلیل محدودیت زمانی و مکانی حضور بازاریاب امکان پذیر نباشد. از طرف دیگر، سرعت برقراری ارتباط و دسترسی به مجموعه زیادی از مخاطب‌ها و مشتری‌ها، باعث شده است که شیوه بازاریابی تلفنی و بازاریابی در فضای مجازی بسیار رایج شود و بسیاری از اشخاص و کسب و کارها تمایل داشته باشند که از نمونه قرارداد بازاریابی تلفنی برای استخدام بازاریاب تلفنی استفاده کنند. باید به این مساله توجه کرد که قرارداد استخدام بازاریاب، باید بر اساس قرارداد کار باشد.

انواع نمونه قرارداد بازاریابی تلفنی

قرارداد بازاریابی تلفنی ، شیوه نوینی از بازاریابی است که با استفاده از نرم افزارهای ارتباطی و خطوط تلفن اجرایی می‌شود. قرارداد حاضر در شرایط گوناگون کاربرد دارد. آن چیزی که محتوای قرارداد را مشخص می‌کند رابطه کاری میان بازاریاب و کارفرما است. رابطه کاری، نوع همکاری، شرایط کار و ویژگی‌های خاص محصول، از جمله مواردی است که در نوع قرارداد تاثیر می‌گذارد. در ادامه انواع نمونه قرارداد بازاریابی تلفنی را نام می‌بریم و درباره هر کدام از این قراردادها توضیحاتی ارائه می‌دهیم:

قرارداد استخدام بازاریاب تلفنی

قرارداد استخدام بازاریاب تلفنی یا قرارداد کار بازاریابی ، نوعی از بازاریابی است که به صورت یک رابطه کارفرما و کارگری انجام می‌شود. در این قرارداد، کارفرما، بازاریاب را استخدام می‌کند. کارفرما ملزم است که مطابق با قانون کار عمل کند و حقوق و مزایای بازاریاب را بپردازد. در این قرارداد، علاوه بر قانون کار، مساله قانون تامین اجتماعی هم مطرح است. در قرارداد استخدام بازاریاب تلفنی ، کارفرما باید بازاریاب‌های استخدام شده را نزد بیمه تامین اجتماعی، بیمه کند.

اداره کار و اداره تامین اجتماعی، به قراردادهای کار نظارت می‌کنند. برای این منظور کارشناس‌های آن‌ها در محل کارگاه‌ها، اصناف، شرکت‌ها و تمام مراکز مشغول به فعالیت تجاری، حاضر می‌شوند و در صورت دیدن هرگونه تخلف به اداره کار و تامین اجتماعی گزارش می‌دهند. در ادامه جریمه‌های سنگینی برای کارفرمای متخلف تعیین می‌شود.

بنابراین اگر تمایل دارید که با نیروی بازاریاب تلفنی به صورت شرایط استخدامی قرارداد تنظیم کنید، لازم است که از قرارداد استخدام استفاده شود و از قوانین کار تبعیت کنید. لازم است که حقوق و مزایای بازاریاب تلفنی ، به صورت کامل پرداخت شود زیرا که ممکن است شخص بازاریاب برای شکایت به اداره کار مراجعه کند.

مساله دیگر در قرارداد استخدام بازاریاب تلفنی ، توافق کارگر و کارفرما خصوص میزان حقوق و پرداخت بیمه است. نکته‌ای که باید به آن تاکید کنید، این است که بازاریاب و کارفرما به هیچ وجه نمی‌توانند در خصوص این مسائل با یکدیگر توافق کنند زیرا که قانون کار توافق پذیر نیست.

نمونه قرارداد بازاریاب تلفنی به صورت پورسانتی یا درصدی

با اشاره به این نکته که اصطلاح قرارداد پورسانتی به همان معنای قرداد با احتساب درصد است، باید به این مساله اشاره کنیم که این نوع از بازاریابی نیز از انواع دیگر قرارداد بازاریابی محسوب می‌شود. این نوع از نمونه قرارداد بازاریابی تلفنی نیز به دو صورت مختلف تنظیم می‌شود. در یک نمونه از قرارداد کار درصدی ، بازاریاب در محل شرکت یا سازمان حضور دارد و با استفاده از وسایل ارتباطی موجود در شرکت، با مشتری‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

به دلیل حضور در شرکت و ساعت کاری مشخص ، قرارداد مشمول قانون کار است و کارفرما بازاریاب را استخدام می‌کند. بازاریاب نیز ملزم خواهد بود که برای 7 ساعت و 20 دقیقه در روز وظایفی که به او محول می‌شود را انجام دهد. شرایط اخذ درصد به اینگونه است که بازاریاب باید در ساعاتی خارج از ساعت کاری روزانه ، به امور بازاریابی بپردازد. هر میزان ثبت سفارش کالا یا جذب مشتری توسط بازاریاب محاسبه می‌شود و درصد مشخصی از آن به بازاریاب تعلق می‌گیرد.

البته امکان دارد که بازاریابی، با مهارت و توانایی ویژه، بتواند در ساعات کاری، سقف ثبت سفارش را انجام دهد. در این شرایط بازاریاب می‌تواند در ساعات کاری نیز ، به صورت پورسانت فعالیت کند.

قرارداد نسبی یا درصد به صورت همکاری

اگر بازاریاب ملزم به حضور در محل کارگاه نباشد و حقوق ثابت دریافت نکند، نوع قرارداد بازاریاب و کارفرما، قرارداد همکاری است. این قرارداد براساس ماده 10 قانون مدنی تنظیم می‌شود. بنابر ماده 10 قانون مدنی، به شرط رعایت قانون، تمام قراردادهای خصوصی میان دو شخص نافذ هستند. این قرارداد از قانون مدنی تبعیت می‌کند. در این قرارداد، کارفرما حقوق ثابت پرداخت نمی‌کند و در خصوص بیمه بازاریاب‌ها مسئولیتی ندارد. نوع رابطه آن‌ها رابطه همکاری است و بازاریاب هر زمان که بخواهد می‌تواند در زمینه بازاریابی فعالیت کند.

قرارداد کار بازاریابی (مطابق با قانون کار)

نمونه قرارداد کار بازاریابی

قرارداد کار بازاریابی (بدون بیمه)

نمونه قرارداد بازاریابی

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری با * مشخص شده اند

سوالی دارید ؟ با من صحبت کنید!

پشتیبان آنلاین است. image

با تیم رکلا صحبت کنید

rokla-chat