قرارداد اجاره بوفه مدارس و ویژگی‌های مهم این نوع از قراردادها

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/11/15
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد اجاره بوفه مدارس

بوفه‌های مدارس در واقع یک فروشگاه کوچک یا یک غرفه کوچک هستند که اغذیه مناسب کودکان را ارائه می‌دهند. به طور معمول در اکثر مدارس، بوفه‌های کوچکی دایر می‌شوند که در طول بازه زمانی که برای استراحت دانش آموزان در نظر گرفته شده است، اقدام به فروش مواد خوراکی می‌کنند. شاید چندان به نظر نیاید اما این بوفه‌ها درآمدهای خوبی کسب می‌کنند و می‌توانند محصولات و کالاهای زیادی را به کودکان بفروشند. به همین دلیل اشخاص زیادی تمایل دارند که در مدارس، یک بوفه راه اندازی کنند یا اینکه جایگاه بوفه مدرسه را با استفاده از نمونه قرارداد اجاره بوفه مدارس اجاره کنند.

علاوه بر فعالیت بوفه‌ها در مدارس، بوفه‌های دانشگاه و فروشگاه‌هایی که در مجتمع‌های دانشگاهی دایر می‌شوند نیز طرفداران و متقاضیان زیادی دارند که تمایل دارند آن بوفه‌ها را برای مدت مشخصی اجاره کنند و در آن مکان مشغول به کار باشند. یک نکته بسیار مهم که درآمدزایی این بوفه‌ها را نیز تضمین می‌کند، مساله انحصار است. به طور معمول در هر مدرسه و یا هر مجموعه دانشگاهی، تنها یک بوفه دایر خواهد بود. بنابراین، شما اطمینان کسب می‌کنید که با امضای نمونه قرارداد اجاره بوفه دانشگاه ، می‌توانید برای یک محدوده مشخص خدمات رسانی کنید و دانشجویانی که در آن محدوده رفت و آمد می‌کنند، گروه خریداران شما را تشکیل می‌دهند.

فعالیت اقتصادی بدون حضور رقیب تجاری و همچنین با حضور مشتریان و خریداران ثابت، از نکته‌های بسیار مهم و وسوسه انگیزی است که اشخاص را برای اجاره بوفه در مدارس و دانشگاه تشویق می‌کند. در ادامه این مقاله به صورت اختصاصی در خصوص نمونه قرارداد اجاره بوفه مدارس و نمونه قرارداد اجاره بوفه دانشگاه توضیحاتی را بیان خواهیم کرد.

نکات مهم درباره قرارداد اجاره بوفه مدرسه

فرم قرارداد اجاره بوفه مدارس در واقع یک توافق میان اشخاص است. در این قرارداد، یک طرف ممکن است شخص حقیقی یا شخص حقوقی باشد که تمایل دارد با تنظیم و امضای این قرارداد، برای طول بازه زمانی تحصیلی کودکان در مدرسه حضور داشته باشد و در بوفه مدرسه اقدام به فروش مواد خوراکی کند. چنین شرایطی نیز برای اشخاصی برقرار است که تمایل دارند در محوطه دانشکده یا در مجتمع‌های دانشگاهی، یک بوفه اجاره کنند.

طرف دیگر این قرارداد، دانشگاه یا مدرسه است که با توجه به سیاست‌های کاری و قوانینی که برای سازمان‌ مربوط به آن‌ها مهم است، بوفه را به متقاضیان اجاره می‌دهد. مدیریت دانشگاه یا مدیر مدرسه که به تنظیم قراردادهای مختلف این مراکز رسیدگی می‌کنند، باید این مساله را در نظر داشته باشند که لازم است در متن نمونه قرارداد اجاره بوفه مدارس با مستاجر، حتما شروط مورد نظر سازمان بیان شده باشد. برای مثال، برای آموزش و پرورش بسیار اهمیت دارد که سلامت و بهداشت دانش آموزان رعایت شود. بنابراین، یکی از شروط مهم برای تنظیم این اجاره نامه این مساله خواهد بود که چه نوع اجناس و موارد خوراکی در مدارس به فروش برسد.

نمونه قرارداد اجاره بوفه مدارس یک سند قانونی و معتبر است که در آن، رابطه کاری مدرسه و دانشگاه به عنوان صاحب بوفه و شخصی که بوفه را اجاره می‌کند، مشخص خواهد شد و درباره شروط و تعهدات طرفین توضیح می‌دهد. بنابراین، برای در اختیار داشتن یک سند معتبر و قانونی نیاز دارید که حتما فرم قرارداد اجاره بوفه مدارس را در اختیار داشته باشید و این قرارداد میان شما امضا شود.

قرارداد اجاره بوفه مدرسه از چه قانونی پیروی می‌کند؟

نمونه قرارداد اجاره بوفه مدرسه یکی از انواع قرارداد اجاره است و به صورت یک اجاره نامه نوشته و تنظیم می‌شود. قانون ناظر بر نمونه قرارداد اجاره بوفه مدارس ، قانون مدنی است و برای تنظیم این قرارداد، نیاز داریم که حتما از قواعد و ضوابط قانون مدنی درباره اجاره آگاهی داشته باشیم.

نمونه قرارداد اجاره بوفه دانشگاه و مدرسه یک قرارداد معین است. به این دلیل این توافق را معین می‌نامند که شرایط تنظیم و اجرای آن، در قانون مدنی معین شده است. قانون مدنی در باب عقد اجاره ، به صورت صریح و مستقیم در خصوص اجاره توضیح می‌دهد و قواعد مرتبط با آن را بیان می‌کند.

از طرف دیگر، این قرارداد یک عقد معوض و همچنین لازم است. معوض بودن نمونه قرارداد اجاره بوفه مدارس به این دلیل است که شما برای در اختیار گرفتن بوفه، ملزم هستید که عوض یا بهایی را به مدرسه بپردازید که در واقع همان اجاره بها نامیده می‌شود. لازم بودن قرارداد نیز به این معنی است که موجر و مستاجر نمی‌توانند توافقی که انجام شده است را فسخ کنند یا اینکه اعلام کنند که از انجام قرارداد منصرف شده‌اند. البته متقاضی اجاره بوفه و مدرسه یا دانشگاه می‌توانند با توافق یکدیگر، شروطی را برای فسخ قرارداد در نظر بگیرند.

با تعیین شروطی برای فسخ قرارداد، اگر هر کدام از طرفین رفتاری انجام دهند که مغایر با آن شروط باشد، طرف دیگر می‌تواند نمونه قرارداد اجاره بوفه مدرسه را فسخ کند.

محتوا و متن نمونه قرارداد اجاره بوفه مدارس

زمانی که مذاکرات ابتدایی و توافقات لازم برای انجام نمونه قرارداد اجاره بوفه مدارس انجام شود، لازم است که محتوا و متن این قرارداد را تنظیم کنید. شما می‌توانید برای تنظیم این قرارداد از مشاوران حقوقی یا وکلا استفاده کنید تا قرارداد را مطابق با خواست شما و با توجه به قانون تنظیم کنند.

محتوای نمونه قرارداد اجاره بوفه مدارس باید حاوی اطلاعات و مشخصات دقیقی از طرفین قرارداد باشد. لازم است دقیقا مشخص شود که چه شخصی و کدام مرکز دانشگاهی یا مدرسه، قرارداد امضا می‌کنند. بنابراین، باید اطلاعات و مشخصات هویتی طرفین را به دقت بنویسید. بعد از معرفی موجر و مستاجر، نوبت به بیان توضیحات درباره موضوع قرارداد است. موضوع قرارداد باید بدون ابهام و با صراحت بیان شود. شما در این بخش توضیح می‌دهید که دقیقا بوفه را با چه امکانات و شرایطی به مستاجر اجاره داده‌اید.

در ادامه محتوای متن قرارداد اجاره بوفه مدارس ، لازم است که به ترتیب درباره مبلغ اجاره بها، شیوه پرداخت اجاره بها، بازه زمانی قرارداد، شروط و تعهدات، ضمانت‌ها، شرایط فسخ قرارداد و موارد مهم دیگر، توضیحاتی بیان شود. در نهایت لازم است که قرارداد توسط موجر و مستاجر به امضا برسد.

چرا نوشتن مشخصات طرفین اهمیت زیادی دارد؟

چه در متن این قرارداد و چه در انواع قراردادهای دیگر که میان اشخاص حقیقی یا حقوقی تنظیم و امضا می‌شوند، تاکید شده است که حتما اطلاعات و مشخصات طرفین را به دقت در متن قرارداد بنویسید. اطلاعات و مشخصات طرفین به طور معمول از جمله اولین اطلاعاتی هستند که در قرارداد درباره آن‌ها توضیح می‌دهند و معمولا در ابتدای محتوای این سند، نوشته می‌شوند. برای بیان دقیق مشخصات طرفین، معمولا مشخصات شناسنامه‌ای را مدنظر قرار می‌دهند. علاوه براین، به ذکر شماره تماس و آدرس دقیق محل اقامت نیز می‌پردازند. این اطلاعات در زمان بروز مشکل یا اختلاف یا در زمان احضار طرفین به محاکم قضایی مورد توجه قرار می‌گیرند.

تعهدات خاص مستاجر در این قرارداد

می‌دانیم که مدیریت بوفه مدرسه به واسطه قرار گیری بوفه در این مکان آموزشی و به این دلیل که خریداران و مشتریان خاصی چون دانش آموزان دارد، ملزم است اصولی را رعایت کند. نماینده آموزش و پرورش در مدرسه، یعنی همان شخصی که به عنوان موجر، بوفه مدرسه را اجاره می‌دهد و این قرارداد را امضا می‌کند، ملزم خواهد بود که اصول و قواعدی که باید برای فعالیت در بوفه مدرسه رعایت شوند را به اطلاع مستاجر برساند. علاوه براین، لازم است که این اصول و شروط ضروری برای اجاره کردن یک بوفه در مدرسه، به صورت مکتوب در متن قرارداد نیز نوشته شوند. مثلا ممکن است موجر، مستاجر را از فروش اقلام مشخصی منع کند یا برای سلامت دانش آموزان، از مستاجر بخواهد که تمهیدات بهداشتی ویژه‌ای را انجام دهد. تمام این موارد به عنوان شروط مهم و تعهدات قراردادی، باید در متن قرارداد اجاره بوفه مدارس منعکس شوند.

پیشنهاد ما

اگر تمایل دارید که پیش از اقدام برای تنظیم قرارداد، از حقوق قانونی خود در خصوص آن قرارداد آگاه باشید، بدون شک، گفتگو با یک مشاور حقوقی به شما در این خصوص کمک می‌کند. علاوه براین، شما می‌توانید از مشاور حقوقی بخواهید که قرارداد شما را مطالعه کند و نکات مهم آن را برای شما بیان کند. تیم حقوقی رکلا با در اختیار داشتن مشاوران حقوقی مجرب، در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی و همچنین تنظیم قرارداد خدمات ارائه می‌دهد. علاوه براین، شما می‌توانید درخواست بررسی قرارداد خود را نیز ثبت کنید.

از طرف دیگر، تیم حقوقی رکلا دو نمونه قرارداد در این مورد تنظیم کرده است. روی هرکدام از تصاویر زیر بزنید و وارد توضیحات قرارداد مورد نظر شوید.

قرارداد اجاره بوفه مدرسه (بدونِ پولِ پیش)

همین حالا روی تصویر زیر بزنید و وارد توضیحات این قرارداد شوید.

نمونه اجاره نامه بوفه مدرسه
دانلود قرارداد

قرارداد اجاره بوفه مدرسه (با پولِ پیش)

همین حالا روی تصویر زیر بزنید و وارد توضیحات این قرارداد شوید.

نمونه قرارداد اجاره بوفه مدرسه
دانلود قرارداد
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات