قرارداد مدیر برنامه و نکات و شرایط قانونی حاکم بر متن قرارداد مدیر برنامه ورزشی و خواننده

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/05/01
زمان مطالعه: 9 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد مدیر برنامه

قرارداد مدیر برنامه یک قرارداد مهم است که در دسته انواع قرارداد پیمانکاری قرار می‌گیرد. برنامه ریزی پدیده‌ای کاربردی برای استفاده بهینه از زمان، انرژی و سرمایه است. رسیدن به هدف نهایی و مقصود اصلی هر پروژه یا کسب و کار، وابستگی شدیدی به فعالیت‌های دارد. فعالیت هدفمند رمز اصلی موفقیت‌ها است و رسیدن به فعالیت هدفمند نیازمند طرح و الگوی مشخصی برای حرکت است. برنامه و برنامه ریزی همان نقشه راهی است که می‌تواند مسیر رسیدن به موفقیت شما را کوتاه‌تر کند. قرارداد مدیر برنامه شرایط را برای رسیدن به خواسته‌ها هموار می‌کند و بهینه‌ترین مسیر موجود را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اصطلاح مدیر برنامه را بیشتر برای فعالیت‌های هنری و ورزشی شنیده‌اید. هنرمندان، ورزشکاران و به صورت کلی اشخاص مشهور بسیاری را می‌شناسید که مدیر برنامه دارند. زمانی که به این اشخاص پیشنهاد کاری داده می‌شود یا اینکه درباره روند کاری آن‌ها سوالی می‌پرسند، احتمالا این پاسخ را می‌شنوید که باید با مدیر برنامه هماهنگ شود یا اینکه باید از مدیر برنامه‌ بپرسیم. البته این مثال به این معنی نیست که فعالیت مدیران برنامه صرفا در حوزه‌های هنری و ورزشی محدود می‌شود. در هر پروژه یا کسب و کاری ممکن است از خدمات مدیر برنامه استفاده شود. البته به طور معمول، فعالیت مدیر برنامه در حوزه‌هایی است که نیازمند برنامه ریزی دقیق باشد.

اهمیت استفاده از قرارداد مدیر برنامه

اگر در زمینه هنری و ورزشی فعالیت می‌کنید، اگر شخص مشهوری هستید که برای فعالیت‌های خود نیازمند یک مدیر برنامه باهوش و توانا است یا اگر به هر نحو دیگری نیازمند استفاده از خدمات یک شخص متخصص در زمینه کاری خود هستید، می‌توانید از قرارداد مدیر برنامه استفاده کنید. یک خواننده جوان را در نظر بگیرید که مارکت موسیقی را به خوبی نمی‌شناسد، اما صدای منحصر به فرد و استعداد بی نظیری دارد. این شخص ممکن است در مسیر کاری خود، اقداماتی انجام دهد که نه تنها به شهرت و محبوبیت او کمک نمی‌کند بلکه موجب وارد آمدن آسیب و خسارت روحی و معنوی به او نیز می‌شود.

ممکن است به دلیل انتخاب‌های اشتباه، زیان جبران ناپذیری به او برسد و در نهایت نتواند اهداف و مقاصد هنری خود را دنبال کند. اما در مقابل یک خواننده جوان و مستعد با استفاده از نمونه قرارداد مدیر برنامه خواننده و همکاری با یک مدیر برنامه باهوش و توانمند، می‌تواند سریع‌تر در مسیر موفقیت‌ قرار بگیرد و با انتخاب‌های معقول، شانس رسیدن به شهرت و محبوبیت خود را افزایش دهد.

این شرایط در حوزه ورزشی هم با استفاده از قرارداد مدیر برنامه فوتبال یا به طور کلی نمونه قرارداد مدیر برنامه ورزشی برای ورزشکاران، خدمات مشابهی را به همراه دارد. استفاده از مدیر برنامه باعث شده است که بسیاری از ورزشکاران و به ویژه فوتبالیست‌ها در تیم‌های ورزشی خوبی جذب شوند و فعالیت حرفه‌ای خود را با موفقیت بیشتری دنبال کنند.

قرارداد مدیر برنامه چگونه قراردادی است؟

قرارداد مدیر برنامه نوعی قرارداد همکاری است. به وسیله این قرارداد یک ارتباط کاری میان کارفرما و مدیر برنامه ایجاد می‌شود. ممکن است مدیر برنامه باشید یا شخصی باشید که تمایل دارد با یک مدیر برنامه همکاری کند و از خدمات او در مسیر کاری خود استفاده کند. در هر صورت لازم است که سندی معتبر و قانونی در اختیار داشته باشید که این ارتباط کاری شما را اثبات کند.

قرارداد مدیر برنامه به صورت خاص قراردادی است که نشان می‌دهد میان دو طرف، رابطه‌ای کاری برقرار است. این سند توسط هر دو طرف امضا می‌شود و با امضا کردن قرارداد ، آن‌ها ملزم به انجام تعهدات و مسئولیت‌های خود هستند. قانون مدنی قرارداد را به صورت یک پیمان و تعهد تعریف می‌کند. به عبارت دیگر هدف از نوشتن قرارداد ، انجام مسئولیت و اموری است که از جانب یک طرف به طرف دیگر سپرده می‌شود.

برای مثال در نمونه قرارداد مدیر برنامه خواننده ، مدیر برنامه می‌پذیرد که جلسات گفت و گو با ترانه سرایان، آهنگ سازان و شرکت‌های سرمایه گذار در حوزه موسیقی را مدیریت کند. علاوه بر این، برنامه ریزی درباره زمان و مکان اجرای زنده خواننده، حضور در برنامه‌ تلوزیونی و سایر مصاحبه‌های دیگر نیز به عهده مدیر برنامه است. در نمونه قرارداد مدیر برنامه خواننده ، مدیر برنامه با میل و رضایت قلبی خود می‌پذیرد که این دسته از وظایف را به انجام رساند. در مقابل خواننده نیز به مدیر برنامه حق الزحمه پرداخت می‌کند.

قرارداد مدیر برنامه قانونی است؟

اطمینان از رعایت شدن اصول صحت قرارداد و وجود ویژگی‌های لازم برای اعتبار قرارداد ، از مهم‌ترین دغدغه‌های اشخاص برای انتخاب و استفاده از یک قرارداد است. اولین سوالی که درباره هر قراردادی پرسیده می‌شود این است که آیا این قرارداد از نظر قانونی معتبر است؟ در پاسخ به این سوال در خصوص قرارداد مدیر برنامه ، می‌توانیم به این مسئله اشاره کنیم که قرارداد حاضر از جمله قراردادهایی است که از قانون مدنی پیروی می‌کند.

همانطور که اشاره کردیم، قرارداد با مدیر برنامه معمولا به صورت رابطه پیمانکاری تنظیم می‌شود. برای تنطیم این قرارداد لازم است که به قانون مدنی توجه شود. با استناد به ماده 10 قانون مدنی، شرط اصلی برای تنظیم این قرارداد، رعایت قانون است. همچنین قرارداد پیمانکاری این امکان را ایجاد می‌کند که طرفین بتوانند به شیوه‌های مختلف با یکدیگر توافق کنند.

قبل از تنظیم قرارداد، مدیر برنامه و کارفرما با یکدیگر گفت و گو می‌کنند. در این مذاکره، توافقات و شروطی نیز بیان می‌شود. در نتیجه متن قرارداد مذکور، با توجه به شروط و توافقات انجام شده تنظیم می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این قرارداد، عدم وجود محدودیت در تعیین شروط و توافقات است.

نمونه قرارداد مدیر برنامه ورزشی

حوزه ورزشی از مهمترین حوزه‌ها برای کار مدیران برنامه است. فعالان رشته‌های ورزشی به ویژه بازیکن‌های فوتبال و مربیان، بیش از هر حرفه دیگری از خدمات مدیر برنامه استفاده می‌کنند. قرارداد مدیر برنامه فوتبال از جمله قراردادهای کاربردی است که استفاده از آن در میان اهالی فوتبال نیز بسیار متداول است.

امروزه فعالیت مدیر برنامه ورزشی یا مدیر برنامه فوتبالی به اندازه‌ای تخصصی شده است که به وضوح در شکل گیری تیم‌ها، جذب بازیکن، ثبت قراردادهای بازیکنان و مربیان، نقل و انتقالات و بسیاری موارد دیگر نقش تعیین کننده‌ای دارند. اهمیت کار مدیران برنامه و روابط و ارتباطاتی که با تیم‌ها و اشخاص مختلف دارند باعث شده است که روز به روز به میزان تاثیرگذاری آن‌ها افزوده شود. کمک گرفتن از یک شخص آگاه و با تجربه که ارتباط قوی و محکمی دارد و مارکت را به خوبی می‌شناسد، باعث می‌شود که انتخابات و تصمیمات معقول‌تری بگیرید و با احتمال خطای بسیار کمتری فعالیت حرفه‌ای خود را ادامه دهید.

جایز یا لازم بودن قرارداد

به طور کلی در قراردادها اصل بر لازم بودن است، مگر اینکه قانون مدنی به صراحت اعلام کرده باشد که قرارداد مورد نظر جایز است. بنابراین قراردادی که میان کارفرما و مدیر برنامه تنظیم می‌شود، یک قرارداد لازم است. لازم بودن قرارداد به این معنی است که طرفین نمی‌توانند آن را فسخ کنند، مگر در شرایطی که هر دو طرف به اقاله قرارداد رضایت داشته باشند. ماده 219 قانون مدنی به لازم بودن قراردادهایی که براساس قانون تنظیم می‌شوند اشاره دارد. براساس این ماده طرفین قرارداد یا نمایندگان آن‌ها باید از قرارداد تبعیت کنند مگرآنکه به واسطه توافقاتی که در آینده حاصل می‌شود، اقاله انجام شود یا قرارداد به واسطه وجود یکی از اختیارات قانونی، فسخ شود.

براساس توضیحاتی که ارائه شد، می‌توانیم اینطور استنباط کنیم که قرارداد با مدیر برنامه نیز در گروه انواع قراردادهای لازم قرار می‌گیرد. البته قانون، امکان تعیین شروط فسخ برای قرارداد را نیز در نظر گرفته است. به این صورت که مدیر برنامه و کارفرما می‌توانند در مذاکرات و گفتگوهای ابتدایی خود در رابطه با قرارداد، با رضایت و توافق یکدیگر شروطی را برای فسخ آن در نظر بگیرند تا در صورت بروز آن‌ شروط، بتوانند قرارداد را فسخ کنند. این شروط تحت عنوان شروط فسخ قرارداد ، در متن آن نوشته می‌شوند. امضای قرارداد به این معنی است که طرفین این شروط را پذیرفته‌اند و از آن‌ها آگاه هستند. بنابراین هر دو طرف قرارداد به محض امضای آن، ملزم خواهند بود که شروط فسخ قرارداد را نیز رعایت کنند.

معین یا غیر معین بودن

قانون مدنی قراردادها را به دو دسته قراردادهای معین و قراردادهای غیر معین تقسیم می‌کند. قرارداد معین در قانون شناخته شده و برای آن‌ها احکام خاصی در نظر گرفته شده است. در مقابل، انواع قرارداد نامعین آن دسته از قراردادها هستند که قانون مدنی احکام خاصی برای آن‌ها در نظر نگرفته است و در نتیجه نام مشخصی در قانون ندارند. قرارداد موضوع این نوشتار، از عقود غیر معین است و احکام مخصوصی برای آن وجود ندارد. بنابراین طرفین می‌توانند با توجه به شرایط و علایق مد نظر خود، قرارداد مورد نظر را تنظیم کنند.

موضوع قرارداد

موضوع قرارداد مدیر برنامه عبارت است از انجام امور مربوط به مدیریت روند فعالیت حرفه‌ای کارفرما و انجام کلیه امور مربوط به برنامه ریزی، نظارت، مذاکرات و موارد مهم دیگر.

به طور کلی شرح وظایف مدیر برنامه و سمت او در رابطه کاری ایجاد شده با کارفرما در این بخش از قرارداد نوشته می‌شود. براساس متن قرارداد، مدیر برنامه موظف است که موضوع قرارداد را انجام دهد و به تعهدات خود در خصوص موضوع قرارداد پایبند باشد.

پیشنهاد ما

شما می‌توانید تنظیم قرارداد مدیر برنامه خود را به ما بسپارید. برای تنظیم قرارداد ، بر روی لینک قبل بزنید. شما همچنین می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کنید. برای ثبت این درخواست روی لینک قبل بزنید.

قرارداد مدیر برنامه فوتبال

برای دسترسی به این قرارداد کامل، روی تصویر زیر بزنید.

نمونه قرارداد مدیر برنامه فوتبال
دریافت قرارداد

قرارداد مدیر برنامه خواننده

این قرارداد در دسترس شما است. روی تصویر زیر بزنید و وارد توضیحات مرتبط با آن شوید.

نمونه قرارداد مدیر برنامه خواننده
دانلود قرارداد
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات
(1 نظر)
account_circle
میلاد مظهری
thumb_up_alt
سلام. بنده مدیر گروه ارکست هستم. یه متن قرارداد کاری بین خودم و نوازنده گروه می‌خواستم. ممنون میشم راهنماییم کنین.
11:53
14 فروردین 1401
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. کاربر گرامی! همکارانم با شما تماس خواهند داشت تا اطلاعات بیشتری در خصوص روابط کاری شما دریافت کنیم و بتوانیم به صورت دقیق نسبت به راهنمایی شما، اقدام کنیم.
11:10
15 فروردین 1401