نمونه قرارداد رنگ آمیزی و نکات مهم فرم خام قرارداد رنگ آمیزی

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/05/19
زمان مطالعه: 9 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد رنگ آمیزی

قرارداد رنگ آمیزی یک قرارداد پراستفاده و کاربردی در زمینه کارهای جانبی ساختمان، سازه‌های مختلف، معابر و زیباسازی شهری است. این قرارداد را می‌توان با توجه به قوانین مرتبط با قرارداد پیمانکاری یا قرارداد جعاله تنظیم کرد. در بازار کسب و کار امروز، قراردادهای پیمانکاری جایگاه ویژه‌ای کسب کرده‌اند. فرم خام قرارداد رنگ آمیزی انواع مختلفی دارد. مثل نمونه قرارداد رنگ آمیزی اسکلت ، نمونه قرارداد رنگ آمیزی درب و پنجره ، نمونه قرارداد رنگ کاری چوب ، قرارداد رنگ آمیزی جدول ، نمونه قرارداد رنگ آمیزی کناف و… از انواع مختلف این قرارداد است. در مجموع این قرارداد را با توجه به موضوعی که مورد نظر کارفرما است تنظیم می‌کنند.

نمونه قرارداد رنگ آمیزی چیست؟

همانطور که از عنوان این قرارداد مشخص است، قراردادی است که موضوع اصلی آن رنگ آمیزی و نقاشی است. این قرارداد، برای انجام عملیات نقاشی ساختمان، معابر، جدول‌ها، دیوارها و هر بنا یا ساختمان دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک طرف قرارداد، شخص کارفرما است که درخواست دارد مکان مورد نظرش را نقاشی کنند. طرف دوم این قرارداد شخص عامل و کننده کار یا در اصطلاح، پیمانکار است که می‌پذیرد عملیات نقاشی را به عهده بگیرد. کارفرما نیز در ازای انجام کار موظف می‌شود طبق توافق، دستمزد پیمانکار را بپردازد. در این قرارداد، خواست و نظر کارفرما، موضوع را مشخص می‌کند.

نمونه قرارداد رنگ آمیزی از دیدگاه قانون

این قرارداد از انواع قرارداد خصوصی محسوب می‌شود که طرفین آن می‌توانند شخص حقیقی یا شخص حقوقی باشند. همچنین این قرارداد براساس ماده 10 قانون مدنی که حکم به آزادی قراردادها می‌دهد، جایز و موجه است. ماده 10 قانون مدنی می‌گوید:

«قراردادهای خصوصی نسبت به اشخاصی که آن‌ها را منعقد کرده‌اند در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد، نافذ است.»

قراردادها، سندی معتبر و قانونی هستند که حقوق طرفین در آن ذکر می‌شود. این سند قانونی برای تقدیم به دادگاه و قاضی معتبر است و در صورت به وجود آمدن شرایط خاص، اختلافات، مشکلات و غیره می‌توان با استفاده از این قرارداد، به حقوق هر کدام از طرفین که طبق توافق آن‌ها در قرارداد آمده است، رسیدگی کرد.

انواع نمونه قرارداد رنگ آمیزی

رنگ آمیزی و نقاشی در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه چند نمونه از موارد استفاده این قرارداد را نام می‌بریم و درباره آن‌ها توضیحاتی می‌دهیم.

قرارداد رنگ آمیزی اسکلت

در زمان ساختمان سازی مرحله‌ای وجود دارد که در آن هنوز ساختمان تکمیل نشده است و هنوز لازم است که روی ساخت آن کار شود. برای حفاظت از سازه‌های فولادی در مقابل خوردگی، باید تمام سطوح رنگ شود. در این مورد می‌توان از قرارداد رنگ آمیزی اسکلت استفاده کرد.

قرارداد رنگ آمیزی درب و پنجره

درب و پنجره ساختمان‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌ها و خانه‌ها و مکا‌ن‌های مختلف ساختمانی، می‌توانند موضوع قرارداد، رنگ آمیزی درب و پنجره باشد. در این قرارداد، اشاره می‌شود که درخواست کارفرما از پیمانکار انجام رنگ آمیزی درب و پنجره است.

نمونه قرارداد رنگ آمیزی

نمونه قرارداد رنگ کاری چوب

یکی دیگر از مواردی که می‌توان برای آن از این قرارداد استفاده کرد رنگ کاری چوب است. در این زمینه مانند سایر قراردادهای پیمانکاری، شرط اصلی نوع انجام کار، نظر کارفرما است.

قرارداد رنگ آمیزی جدول

جدول‌های خیابان و معابر بعد از پایان کار، برای یک دست شدن نیازمند نقاشی هستند. در این زمان می‌توان از قرارداد رنگ آمیزی جدول استفاده کرد. طرف این قرارداد، شخص حقوقی است و در ردیف قراردادهای مقاطعه کاری قرار می‌گیرد.

نمونه قرارداد رنگ امیزی کناف

این قرارداد نیز همانند سایر موارد گفته شده، در بخش قراردادهای مختلف نقاشی قرار می‌گیرد و با شرایط مورد نظر طرفین قرارداد تنظیم و امضا می‌شود.

نحوه نوشتن فرم خام قرارداد رنگ آمیزی

برای آنکه بتوانید این سند حقوقی را تنظیم کنید یا برای آشنایی بیشتر با مفاد و محتوای آن لازم است که با نحوه نوشتن و تنظیم یک نمونه از فرم خام قرارداد رنگ آمیزی آشنا شوید. لازم است که پیش از امضا، با آگاهی بیشتری مفاد و ماده‌های آن را بخوانید.

در ادامه به شرح این قرارداد می‌پردازیم و درباره مواد آن و نحوه نوشتن آن توضیح می‌دهیم.

عنوان

همانطور که پیش از این توضیح دادیم، موارد زیادی وجود دارد که برای آن‌ها می‌توان از این نمونه قرارداد استفاده کرد. پیش از تنظیم این قرارداد باید مشخص شود که آن را دقیقاً برای چه کاری تنظیم می‌کنید و نقاشی چه مکانی مورد نظر شما است. بعد از مشخص شدن این موضوع به راحتی می‌توانید عنوان توافق را مشخص کنید. عنوان باید در عین کوتاهی، حاوی اطلاعات کاملی درباره موضوع باشد.

مشخصات و اطلاعات طرفین

در این بخش از قرارداد، مشخصات و اطلاعات افراد حاضر در قرارداد به دقت و با جزئیات نوشته می‌شود. همچنین مشخص می‌شود که چه کسانی در قرارداد حاضر هستند و مسئولیت قرارداد به عهده چه کسانی است. برای نوشتن این بخش در ابتدا اطلاعات و مشخصات طرف اول قرارداد که همان کارفرما است را می‌نویسیم. اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، آدرس دقیق محل اقامتگاه شخص ، کد پستی و شماره تماس نوشته می‌شود. در ادامه اطلاعات و مشخصات طرف دوم که پیمانکار قرارداد محسوب می‌شود نیز در قرارداد نوشته می‌شود. البته نوشتن این اطلاعات برای زمانی است که اشخاص حاضر در قرارداد اشخاص حقیقی باشند.

اگر زمانی اشخاص حاضر در قرارداد اشخاص حقوقی باشند، لازم است که اطلاعاتی مانند نام شرکت، شماره ثبت، کد اقتصادی، نشانی دقیق محل شرکت، تلفن، نام نماینده و سمت نماینده آن‌ها را در قرارداد ثبت کنیم. منظور از اشخاص حقوقی، سازمان‌ها، نهادها، موسسات و شرکت‌ها است.

موضوع قرارداد

موضوع در نمونه قرارداد رنگ آمیزی همان پروژه‌ای است که برای انجام آن اقدام به تنظیم توافق نامه می‌کنید. برای مثال، در این توافق نامه باید توضیح دهید که دقیقاً چه چیزی را انتظار دارید. باید مشخص کنید که هدف از نوشتن آن چیست؟ چه کاری باید انجام شود و کارفرما دقیقاً چه چیزی می‌خواهد. همچنین مشخص شود که در پایان کار، چه چیزی باید تحویل داده شود. در این بخش از متن قرارداد بیان می‌شود که موضوع توافق، انجام تمامی عملیات نقاشی ساختمان است. این عملیات با توجه به نوع کاری که توافق می‌شود دارای مراحل مختلف است که لازم است در این بخش از قرارداد به طور کامل مراحل انجام کار را شرح دهید.

اسناد و مدارک و مشخصات فنی در نمونه قرارداد رنگ آمیزی

در این بخش از نمونه قرارداد رنگ آمیزی اسناد و مدارک و مشخصات فنی قرارداد ذکر می‌شود. در ادامه چند مثال پیشنهاد کرده‌ایم.

  1. قرارداد حاضر به عنوان سندی معتبر و قانونی است.
  2. مشخصات فنی خصوصی که توسط کارفرما به پیمانکار ابلاغ می‌شود.
  3. مشخصات فنی عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که پیمانکار باید از مفاد و محتوای آن مطلع می باشد تا بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد.
  4. جدول پیشرفت فیزیکی و برآورد تقریبی مقادیر کار
  5. استعلام بهاء
  6. برنامه ریزی پیشرفت کار و دستور کارها و صورتمجلس‌ها و موافقت نامه‌ها

این‌ موارد که در بخش اسناد و مدارک آورده‌ شد می‌تواند با توجه به موضوع‌های مختلف قرارداد رنگ آمیزی دارای ابعاد متفاوت باشد.

مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت آن

لازم است که پیش از امضای قرارداد ، طرفین (کارفرما و پیمانکار) درباره قیمت و مبلغ قرارداد توافق کنند و نتیجه توافق خود را در این بخش از قرارداد ذکر کنند. مبلغ قرارداد از مسائل بسیار مهم است که قرارداد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مبلغ کلی که یک توافق میان کارفرما و پیمانکار است، در این بخش نوشته می‌شود. اگر کار دارای مراحل متفاوت بود، در این زمان، هزینه هر بخش از کار به ترتیب و به صورت جزئی نوشته می‌شود. اگر قرار باشد که مصالح و مواد مورد نیاز را پیمانکار تهیه کند، لازم است که در این بخش به این موضوع اشاره شود. از نظر نحوه پرداخت حق الزحمه و مبلغ توافق شده در قرارداد، باید بگوییم که توافق طرفین در این زمینه ملاک اصلی است.

مدت قرارداد در نمونه قرارداد رنگ آمیزی

مدت قرارداد، بازه زمانی مشخص شده‌ای است که در آن حدود، پیمانکار باید درخواست کارفرما (موضوع قرارداد) را انجام دهد. کارفرما و پیمانکار باید مدت قرارداد را به طور دقیق در متن فرم خام قرارداد رنگ آمیزی بنویسند. برای نوشتن مدت قرارداد باید جزئیات را بیان کنید و به ماه، روز و سال شمسی اشاره مستقیم داشته باشید. به موجب این قرارداد، پیمانکار متعهد خواهد بود که در طول این مدت، موضوع قرارداد را انجام دهد. از طرف دیگر، کارفرما می‌تواند برای تاخیر در انجام موضوع قرارداد، خسارت و جریمه نیز در نظر بگیرد.

نظارت در نمونه قرارداد رنگ آمیزی

در این بخش از قرارداد توضیح داده می‌شود که کارفرما از حق نظارت بر عملیات اجرایی قرارداد برخوردار است. یعنی اینکه می‌تواند کلیه فرآیند اجرای موضوع این قرارداد را نظارت کند. بنابراین، اگر کارفرما در روند اجرای موضوع قرارداد ایراد و مشکلی ببیند، می‌تواند به پیمانکار اطلاع دهد و خواهان رفع آن مشکل شود.

ممکن است عملیات رنگ آمیزی زیر مجموعه‌ای از اجرای یک پروژه دیگر باشد و برای اجرای آن از پیمانکار دست دوم استفاده شود. در این حالت نیز، کارفرما می‌تواند گزارش ایراد و اشکال کار پیمانکار دست دوم و نیروهای تحت امر او را به پیمانکار اصلی برساند و خواهان رسیدگی به این مشکلات باشد.

پیشنهاد ما

تیم حقوقی رکلا، قرارداد رنگ آمیزی را تنظیم کرده است. این نمونه قرارداد را می‌توانید در بانک قرارداد رکلا پیدا کنید. ضمن آنکه می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی و تنظیم قرارداد استفاده کنید. برای استفاده از هر یک از این خدمات، روی متن نارنجی رنگ بزنید به صفحه اختصاصی آن‌ها وارد شوید.

دانلود نمونه قرارداد نقاشی روغنی ساختمان

برای آنکه وظیفه رنگ آمیزی یک مکان مشخص را به عهده بگیرید یا این وظیفه را به پیمانکار بسپارید این قرارداد بین طرفین تنظیم و امضا شود.

نمونه قرارداد نقاشی روغنی ساختمان
دانلود نمونه قرارداد نقاشی روغنی ساختمان
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات