قرارداد اجاره آرایشگاه و مهمترین اقدامات پیش از امضای اجاره نامه ارایشگاه

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/12/07
زمان مطالعه: 9 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد اجاره آرایشگاه

قرارداد اجاره آرایشگاه ، در واقع یک قرارداد کاربردی برای اجاره کردن یک ملک با کاربری تجاری است که مستاجر تمایل دارد در آن مکان یک آرایشگاه راه اندازی کند. ممکن است که ملک مورد نظر از زمان گذشته نیز به عنوان یک آرایشگاه مشغول به کار باشد و در طی سال‌ها به آرایشگران متفاوتی اجاره داده شود یا اینکه ممکن است شما اولین آرایشگری باشید که تمایل دارد در آن مکان یک سالن آرایشگاه تاسیس کند. قرارداد اجاره ارایشگاه در واقع یک نوع از قرارداد اجاره است که با قواعد و ضوابط مربوط به این نوع توافق، تهیه و تنظیم می‌شود.

آرایشگاه‌ها از جمله مراکزی هستند که متقاضیان و مراجعه کنندگان زیادی دارند و در گروه مشاغل درآمدزا قرار می‌گیرند. به همین دلیل اشخاص زیادی تمایل دارند در این حرفه فعالیت کنند. یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین مسائل در راه اندازی یک آرایشگاه، انتخاب مکان مناسب برای آن است. بدون شک، مکانی که برای سالن زیبایی خود در نظر می‌گیرید، می‌تواند به صورت مستقیم در تعداد مشتریان شما تاثیر داشته باشد. به همین دلیل است که آرایشگران و صاحبان آرایشگاه‌ها، در انتخاب مکان مناسب حساسیت زیادی دارند.

این مساله به خوبی مشخص است که هر آرایشگری توانایی خرید یا تهیه ملکی با موقعیت مکانی مناسب برای آرایشگری را ندارد. بنابراین، بهترین گزینه برای این اشخاص، استفاده از شرایط اجاره نامه ارایشگاه خواهد بود.

اقدامات پیش از امضای نمونه قرارداد اجاره آرایشگاه

اگر تمایل دارید که با استفاده از نمونه قرارداد اجاره آرایشگاه و با اجاره یک ملک تجاری، آرایشگاه خود را راه اندازی کنید، ابتدا باید به این مساله توجه داشته باشید که برای تاسیس یک آرایشگاه باید ملزومات قانونی این کار را رعایت کنید. منظور از ملزومات قانونی، اخذ پروانه کسب ، مجوزهای لازم و تاییدیه اتحادیه آرایشگران شهر شما است. بدون شک بدون در نظر گرفتن این موارد، راه اندازی آرایشگاه برای شما ممکن نخواهد بود و حتی این امکان وجود دارد که با شما برخورد شود و جریمه‌هایی نیز به شما تعلق بگیرد. بنابراین، باید به این مساله توجه داشته باشید که ابتدا باید تمام مجوزها و پروانه‌های قانونی مربوط به این کار را دریافت کنید.

توجه به شرایط مکان در انتخاب آرایشگاه

اتحادیه‌های آرایشگری حتی برای مکانی که به عنوان آرایشگاه در نظر می‌گیرید نیز شرایطی را در نظر گرفته‌اند که تنها در صورت رعایت آن شروط، مجوز کسب آرایشگاه را صادر خواهند کرد. بنابراین، برای انتخاب ملک تجاری مورد نظر به منظور اجاره کردن آن، نیاز خواهید داشت که شرایط آن ملک را با شروطی که اتحادیه مطرح کرده است، مقایسه کنید. این اقدام به شما کمک می‌کند که مکان مناسبی را برای راه اندازی آرایشگاه خود انتخاب کنید.

رعایت مواردی که توضیح داده شد، اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا اگر به این مسائل توجه نداشته باشید و بدون در نظر گرفتن این موارد، یک ملک تجاری را اجاره کنید، ممکن است نتوانید در آن ملک به فعالیت بپردازید. از طرف دیگر، نمونه قرارداد اجاره آرایشگاه با موجر، یک قرارداد لازم است. به همین دلیل مستاجر نمی‌تواند پیش از موعد و بدون توافق با موجر، قرارداد را فسخ کند. با توجه به این مساله، عدم امکان برگرداندن ملک به موجر نیز ممکن است خسارت و زیان زیادی به مستاجر وارد کند. بنابراین، مهمترین اقدام برای اجاره کردن آرایشگاه، توجه به شروطی است که به صورت قانونی برای مکان آرایشگاه در نظر گرفته شده است.

مذاکرات و توافقات اولیه برای نمونه قرارداد اجاره آرایشگاه

پیش از امضای اجاره نامه ارایشگاه طرفین قرارداد باید با یکدیگر درباره شروط و تعهداتی که در نظر دارند، مذاکره و گفتگو کنند. شما در این مذاکرات، درباره مسائل مهم و تاثیرگذار مربوط به قرارداد صحبت می‌کنید. برای مثال، بازه زمانی اجاره آرایشگاه، مبلغی که به عنوان اجاره بها یا کرایه در نظر گرفته می‌شود، امکانات و تجهیزاتی که در اختیار مستاجر قرار می‌گیرد و دیگر شروطی که برای طرفین اهمیت دارد، از مسائل مهمی هستند که باید پیش از امضای قرارداد درباره آن‌ها به توافق برسید.

در نهایت لازم است که این توافقات در متن قرارداد نوشته شوند. طرفین این قرارداد به موجب امضای اجاره نامه، متعهد هستند که مطابق شروط و تعهداتی که در قرارداد بیان شده است، عمل کنند. بنابراین مذاکرات ابتدایی میان موجر و مستاجر، در تنظیم قرارداد اهمیت زیادی دارد.

امکان اجاره دادن مجدد ملک در اجاره نامه ارایشگاه

اگر تمایل دارید که یک ملک را برای راه اندازی آرایشگاه اجاره کنید، حتما در متن قرارداد به شرط امکان اجاره دادن مجدد ملک اشاره کنید. کار در آرایشگاه شرایط خاصی دارد. امروزه بسیار متداول است که صاحبان سالن‌های آرایشگاه، بخشی از فضای آرایشگاه خود را به آرایشگران با تخصص‌های مختلف اجاره می‌دهند. این اقدام هم موجب افزایش تعداد مشتریان آرایشگاه می‌شود و هم شیوه‌ای از درآمدزایی برای صاحب آرایشگاه است.

با توجه به توضیحاتی که بیان شد، آرایشگران باید بتوانند ملک آرایشگاه یا بخشی از آن را اجاره دهند. قانون ناظر به اجاره نامه ارایشگاه ، قانون مدنی است. این قانون برای عقد اجاره ضوابط و قواعدی را مطرح می‌کند که برای انجام و اجرای قرارداد، باید به آن توجه داشته باشید. علاوه براین در این قانون توضیح داده شده است که مستاجر می‌تواند از مال اجاره منفعت کسب کند. در این توافق نیز، ملکی که اجاره داده شده است، مال اجاره یا عین اجاره خواهد بود و اجاره دادن مجدد ملک نیز موجب کسب منفعت مستاجر می‌شود. بنابراین، به لحاظ قانونی برای این اقدام مانعی وجود ندارد.

البته در متن قرارداد به این مساله تاکید می‌کنند که اگر موجر شرطی تعیین کند که به موجب آن شرط، حق اجاره مجدد ملک از مستاجر سلب شده باشد، مستاجر دیگر نمی‌تواند این اقدام را انجام دهد. بنابراین، تاکید می‌کنیم که اگر یک آرایشگاه اجاره می‌کنید، حتما در متن نمونه قرارداد اجاره آرایشگاه درباره این شرط بنویسید.

قانون ناظر بر نمونه قرارداد اجاره آرایشگاه

نمونه قرارداد اجاره آرایشگاه در واقع به صورت یک اجاره نامه نوشته می‌شود و یکی از انواع عقد اجاره محسوب خواهد شد. این قرارداد، از عقود معین در قانون است. زیرا قانون مدنی به صراحت اجاره را تعریف کرده است و درباره آن توضیح می‌دهد. به موجب این تعریف، اجاره توافقی است که به موجب آن مالک یا موجر، ملک خود را در ازای دریافت اجاره بها، در اختیار مستاجر می‌گذارد و در مقابل، مستاجر نیز در ازای پرداخت اجاره بها، می‌تواند از آن مکان استفاده کند. به همین دلیل است که این عقد را یک عقد معوض می‌نامند. زیرا برای انجام آن، عوض یا بها در نظر گرفته می‌شود.

برای تنظیم نمونه قرارداد اجاره آرایشگاه ، باید به قواعد و ضوابطی که در قانون مدنی برای این عقد بیان شده است، توجه داشته باشید. علاوه براین، باید شرایط صحت قرارداد نیز رعایت شود.

قابل فسخ بودن نمونه قرارداد اجاره آرایشگاه

نمونه قرارداد اجاره آرایشگاه یک عقد لازم است. یعنی طرفین را ملزم می‌کند که برای انجام موضوع این قرارداد با یکدیگر همکاری کنند. طرفین قرارداد نمی‌توانند پیش از موعد معین، قرارداد را فسخ کنند یا نمی‌توانند اعلام کنند که از انجام موضوع قرارداد پشیمان شده‌اند. بنابراین، موجر و مستاجر بعد از امضای نمونه قرارداد اجاره آرایشگاه امکان فسخ قرارداد را ندارند. مگر در زمانی که شروطی را برای فسخ قرارداد در نظر گرفته باشند یا اینکه با خواست و توافق یکدیگر، قرارداد را اقاله کنند.

منظور از شروط فسخ قرارداد، شروطی است که موجر و مستاجر، در مذاکراتی که با یکدیگر داشتند، درباره آن توافق کرده‌اند. این شروط باید به صورت مکتوب در متن قرارداد نوشته شود. به این صورت به عنوان سند و مدرکی میان طرفین برقرار خواهد شد.

نوشتن محتوای نمونه قرارداد اجاره آرایشگاه و اهمیت معرفی موجر و مستاجر

برای نوشتن محتوای اجاره نامه ارایشگاه ، لازم است نسبت به شیوه نگارش این نوع قرارداد اطلاعاتی داشته باشید. همچنین باید از قوانین مربوطه و مطالبی که در متن قرارداد بیان می‌شوند نیز اطلاع کسب کنید. به صورت پیشفرض، برای نوشتن قرارداد حاضر، لازم است که ابتدا اطلاعات و مشخصات اشخاصی که در قرارداد حضور دارند را به دقت بیان کنید.

برای نوشتن این اطلاعات می‌توانید از مشخصات هویتی مندرج در شناسنامه یا کارت ملی افراد بهره ببرید. این مساله اهمیت زیادی دارد زیرا موجر و مستاجر باید به صراحت در متن قرارداد معرفی شوند تا مشخص شود که چه اشخاصی نسبت به اجاره آرایشگاه موضوع قرارداد، با یکدیگر توافق کرده‌اند و مسئولیت اجرای این توافقات به عهده چه اشخاصی خواهد بود؟

پیشنهاد ما

اجاره آرایشگاه، در اختیار گرفتن مکانی برای کسب و کار شما است و کوچکترین مساله‌ای در رابطه با آن، ممکن است که به منبع درآمد شما آسیب بزند. به همین دلیل است که حساسیت زیادی در خصوص تنظیم و امضای این قرارداد وجود دارد. برای اطمینان از محتوای قراردادی که امضا می‌کنید، حتما با مشاور حقوقی گفتگو کنید. شما می‌توانید برای این منظور از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی بهره ببرید. از جهت دیگر، با استفاده از خدمات تنظیم قرارداد نیز، می‌توانید مطمئن باشید که قرارداد دقیقا مطابق با خواسته و شروط مدنظر شما، تنظیم می‌شود.

قرارداد اجاره اتاق آرایشگاه (با پولِ پیش)

با امضای این نمونه قرارداد می‌توانید یک اتاق از سالن زیبایی را برای ارائه خدماتی در حوزه آرایشی اجاره کنید.

نمونه اجاره نامه اتاق آرایشگاه
دانلود نمونه اجاره نامه اتاق آرایشگاه

قرارداد اجاره آرایشگاه (با پولِ پیش)

همین حالا روی تصویر زیر بزنید و وارد صفحه توضیحات قرارداد شوید.

نمونه قرارداد اجاره آرایشگاه
دانلود قرارداد

قرارداد اجاره آرایشگاه (بدونِ پولِ پیش)

همین حالا روی تصویر زیر بزنید و وارد توضیحات این قرارداد شوید.

نمونه اجاره نامه آرایشگاه
دانلود قرارداد
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات