قرارداد مشاوره فرمولاسیون از نظر مفاد مندرج به چه شکل است؟

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/07/30
زمان مطالعه: 9 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد مشاوره فرمولاسیون

تمام محصولات، تولیدات و کالاهایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، حاصل انجام یک فرمول یا دستورالعمل هستند. صابونی که استفاده می‌کنید، نوشیدنی مورد علاقه شما، تمام مواد شوینده و آرایشی و حتی رنگ دیوارهای اتاق شما نیز از ترکیب چند ماده ایجاد شده است. قاعده و اصول این ترکیب‌ها با نام فرمولاسیون شناخته می‌شوند. بدون شک، فرمول یا دستور العملی که چنین نتایجی را ایجاد می‌کند، برای شما بسیار مهم خواهد بود. شما برای دستیابی به فرمول خاص خودتان، نیاز دارید که از اشخاص با تجربه دیگر، اطلاعات کسب کنید تا از میزان اقدامات اشتباه و تکراری کاسته شود. نمونه قرارداد مشاوره فرمولاسیون یک قرارداد کاربردی و مهم است که شرایط را برای دریافت مشاوره فراهم می‌کند. این قرارداد یکی از انواع قرارداد مشاوره است.

قرارداد مشاور فرمولاسیون به طور معمول یا میان یک متقاضی و یک شخص متخصص، مستقل و با سواد در زمینه فرمولاسیون تنظیم می‌شود یا اینکه طرف مقابل شما، یک شرکت یا موسسه خواهد بود که به صورت اختصاصی در انجام انواع مشاوره فرمولاسیون فعالیت می‌کند. شما با تنظیم این قرارداد و شروع ارتباط با مشاور، می‌توانید به جواب سوالاتتان برسید. همچنین در مسیر ساخت محصول مورد نظرتان، با سرعت و دقت بیشتری عمل کنید.

قرارداد مشاوره فرمولاسیون چه شرایطی ایجاد می‌کند؟

ساخت کالا یا محصول جدیدی که نیازمند آگاهی و استفاده از فرمول‌های شیمی یا دارویی است، باید با مشاوره و راهنمایی یک راهنمای متخصص انجام شود. البته ممکن است که شما با آزمون و خطاهای بسیار زیاد و با صرف زمان طولانی، به فرمول مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید اما به طور حتم شما تمایل دارید که روند اجرایی این مساله در زمان کوتاه‌تر و با بازدهی بیشتری انجام شود.

برای این منظور به شما پیشنهاد می‌شود که با یک شخص متخصص یا با یک شرکت، قرارداد مشاوره فرمولاسیون تنظیم کنید. به واسطه این قرارداد، شخص یا شرکت، متعهد می‌شود که فرمولاسیون فعلی محصول شما را بررسی کند و همچنین به شما اعلام می‌کند که اشکال فرمولاسیون چیست و لازم است که به چه نکاتی در تهیه فرمول توجه کنند. شخص متخصص علاوه بر بررسی و ارزیابی فرمولاسیون محصول، می‌تواند نکات مهمی درباره آن فرمولاسیون  را با شما در میان بگذارد. همچنین می‌تواند راهکارهایی را پیشنهاد کند که اشکال کالا یا محصولی که ساخته شده است، برطرف شود.

این قرارداد یک قرارداد خصوصی میان متقاضی دریافت مشاوره فرمولاسیون و شخص یا شرکتی است که در این زمینه فعالیت می‌کند. علاوه براین، بسیاری از شرکت‌ها و فعالان این حوزه نیز برای افزودن کالا یا محصول جدید به محصولات خود و همچنین برای افزایش کیفیت محصولات قدیمی خود، تمایل دارند که فرمولاسیون قبلی خود را اصلاح کنند یا اینکه با فرمولاسیون جدید، یک کالای جدید بسازند.

موضوع قرارداد مشاوره فرمولاسیون چست؟

شما مشخص می‌کنید که موضوع قراردادتان چه باشد. اینکه چه امکانات و اطلاعاتی دریافت می‌کنید؛ این امکانات و اطلاعات به چه صورتی به شما داده می‌شود؛ مشاور متعهد به انجام چه اقداماتی است و موارد مهم دیگر از این قبیل، مواردی هستند که لازم است به عنوان موضوع قرارداد در قرارداد مشاور فرمولاسیون نوشته شوند.

موضوع قرارداد مشخص می‌کند که شما و مشاور فرمولاسیون به چه شیوه‌ای با یکدیگر همکاری می‌کنید. به دلیل شرایط خاص قرارداد مشاوره و امکان دریافت مشاوره به شیوه‌های مختلف، این امکان وجود دارد که موضوع نمونه قرارداد مشاوره فرمولاسیون شما بسیار متنوع نوشته شود. در مجموع، پیشنهاد می‌کنیم که تمام توافقات خود در زمینه موضوع قرارداد را به صورت مکتوب در متن قرارداد بنویسید.

مبلغ نمونه قرارداد مشاوره فرمولاسیون

شما به چه صورتی درباره تعهدات پرداخت حق الزحمه توافق می‌کنید؟ پاسخ به این سوال، می‌تواند مبلغ قرارداد مشاور فرمولاسیون را برای شما مشخص ‌کند. به طور معمول دریافت مشاوره فرمولاسیون نیازمند صرف وقت است و به سرعت انجام نمی‌شود. مگر در مواقعی که طرفین در زمینه خاصی گفتگو کنند و مشاوره فرمولاسیون، به یک الی دو جلسه ختم شود.

در مواقعی که مشاوره به صورت جلسه‌ای یا ساعتی انجام می‌شود، می‌توانید از قرارداد مشاوره ساعتی استفاده کنید و برای موارد دیگری که نیاز به پیگیری‌ها و طرح و بیان موارد متعدد دیگری است می‌توانید از قرارداد پیمانکاری تک نفره بهره ببرید. برای هر کدام از این موارد نیز می‌توانید به شیوه خاصی مبلغ قرارداد را تعیین کنید. برای مثال، برای قرارداد مشاوره ساعتی، هزینه هر ساعت مشاوره با مشاور متخصص فرمولاسیون، تعیین می‌شود و شما می‌توانید در متن قرارداد معین کنید که به چند ساعت مشاوره نیاز دارید.

از طرف دیگر، شما می‌توانید مواردی را تعیین کنید که تمایل دارید در این قرارداد، انجام شوند. برای مثال، بررسی فرمولاسیون و بیان نتایج به صورت کتبی، تهیه یک فرمولاسیون موثر، بیان ایرادات و مشکلات سایر محصولات و پیشنهاد راه‌ حل‌های مناسب برای افزایش کیفیت و کاربرد محصولات و همچنین پیشنهاد راهکارهایی برای کاهش مضرات بهداشتی و زیست محیطی ساخت یک محصول، از جمله مورادی هستند که می‌توانید در موضوع قرارداد به آن اشاره کنید. به همین تناسب نیز می‌توانید در ازای انجام هر کدام، حق الزحمه‌ای در نظر بگیرید یا مراحل و اقساطی را برای پرداخت مبلغ قرارداد، تعیین کنید.

زمان قرارداد

تعیین زمان برای دریافت مشاوره فرمولاسیون بسیار مهم است. بدون شک شما برای دریافت اطلاعاتی که از مشاوره به دست خواهید آورید، برنامه ریزی کرده‌اید و برایتان مهم است که جواب سوالاتتان را در زمان مشخص، کسب کنید. به همین دلیل برای شما مهم است که در انجام مشاوره و همچنین در انجام امور موضوع قرارداد توسط مشاور فرمولاسیون، اختلال یا دیرکرد ایجاد نشود. برای رسیدگی به این مساله، شما می‌توانید برای دریافت مشاوره فرمولاسیون، مدت تعیین کنید.

برای مثال اگر قرار است که به صورت ساعتی یا جلسه‌ای مشاوره شوید، می‌توانید در متن قرارداد زمان و تاریخ تمام جلسات را مشخص کنید. از طرف دیگر اگر تمایل دارید که موضوع قرارداد در بازه زمانی مشخصی انجام شود و به شما تحویل داده شود، می‌توانید تاریخ شروع و پایان قرارداد را تعیین کنید. این کار باعث می‌شود که مشاور فرمولاسیون متعهد باشد که در بازه زمانی که تعیین شده است، موضوع قرارداد را به اتمام برساند.

متن و محتوای نمونه قرارداد مشاوره فرمولاسیون

محتوای نمونه قرارداد مشاوره فرمولاسیون ، باید حاوی اطلاعات و مشخصاتی باشد که به خوبی بتواند ابعاد مختلف روابط کاری شما را پوشش دهد. برای مثال، مطالعه این قرارداد باید به صورت دقیق مشخص کند که طرفین حاضر در قرارداد چه اشخاصی هستند، چه تعهداتی نسبت به یکدیگر دارند، این توافق نامه برای چه بازه زمانی اعتبار دارد، مبلغی که برای این قرارداد در نظر گرفته شده به چه میزان است، چه شروط و تعهداتی برای هر دو طرف قرارداد مطرح کردند و موارد مهم دیگر که می‌توانید به تفصیل درباره آن‌ها در قرارداد توضیح دهید.

برای نوشتن قرارداد باید دقت زیادی به خرج دهید زیرا قراردادی که امضا می‌کنید، حکم یک سند معتبر و قانونی را دارد که ثابت می‌کند میان طرفین قرارداد چه تعهدی ایجاد شده است. بنابراین، هیچ شرطی را به صورت شفاهی تعیین نکنید. اگر تمایل دارید که مشاور فرمولاسیون، به شیوه خاصی با شما همکاری کند یا اینکه توافق کرده‌اید که درباره موضوع خاصی به شما مشاوره دهد، لازم است که حتما در متن قرارداد درباره این توافقات به صورت کامل و مفصل توضیح دهید. به این صورت، طرفین با امضای قرارداد، متعهد به انجام شروط و مندرجات آن خواهند بود.

نمونه قرارداد مشاوره فرمولاسیون اشکال قانونی ندارد؟

این قرارداد یک قرارداد خصوصی است. به این صورت که مطابق با ماده 10 و ماده 190 قانون مدنی تهیه و تنظیم می‌شود. قانون مدنی شرایطی را در نظر گرفته است که اشخاص بتوانند با توجه شروطی که در نظر دارند، قراردادهایی را مطابق با خواست خود تهیه کنند. این قبیل قراردادها را قراردادهای خصوصی می‌نامند و شرط اصلی آن‌ها این است که متن قرارداد مطابق با قانون باشد و مغایر با قانون تنظیم نشده باشد.

بنابراین، نمونه قرارداد مشاوره فرمولاسیون اگر مطابق با قانون مدنی باشد و شرایط قانونی را رعایت کند، صحیح است و ایرادی برای تنظیم و امضای آن وجود ندارد.

قرارداد مشاور فرمولاسیون یک قرارداد نامعین است. یعنی قانون مدنی به صورت مستقیم و صریح درباره آن توضیح نمی‌دهد و شروطی برای تنظیم آن وجود ندارد. به همین دلیل است که شما می‌توانید به راحتی برای آن شروط خاصی در نظر بگیرید. از طرف دیگر، نمونه قرارداد مشاوره فرمولاسیون یک قرارداد لازم است. یعنی اینکه مشاور متخصص فرمولاسیون و شخصی که تمایل دارد از مشاوره و اطلاعات او استفاده کند، ملزم هستند که تا پایان مدت قرارداد با یکدیگر همکاری کنند و موضوع قرارداد را انجام دهند.

شروط فسخ قرارداد مشاوره فرمولاسیون

همانطور که توضیح دادیم، نمونه قرارداد مشاوره فرمولاسیون یک قرارداد لازم است. به این معنی که هیچ کدام از طرفین نمی‌توانند قرارداد را فسخ کنند. با این حال، شما می‌توانید شروطی را به عنوان شروط فسخ قرارداد ، تعیین کنید. تعیین این شروط، به شما و مشاور فرمولاسیون این اجازه را می‌دهد که در صورت بروز مشکل یا اختلاف مربوط به شروط فسخ قرارداد یا در صورت رعایت نشدن این شروط، قرارداد را فسخ کنید.

پیشنهاد ما

شما می‌توانید سوالاتتان درباره ابعاد قانونی و حقوقی قرارداد مشاوره فرمولاسیون را از مشاوران حقوقی بپرسید. برای دسترسی به این امکان، می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کنید. علاوه براین، تیم رکلا، با خدمات تنظیم قرارداد در کنار شما است تا قرارداد مورد نظرتان را با شروط خودتان تنظیم کنید.

قرارداد مشاوره

روی تصویر بزنید و به صفحه دریافت قرارداد بروید.

نمونه قرارداد مشاوره
دانلود نمونه قرارداد مشاوره
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات
(1 نظر)
account_circle
همت
thumb_up_alt
با سلام شخصی قرار است برای شرکت ما فرمولاسیون تهیه کند می‌خواهیم قبل آن با شما مشاوره داشته باشیم و در صورت امکان متن قرارداد را تنظیم فرمایید. لطفا درباره هزینه تماس گرفته شود. با تشکر.
13:45
24 فروردین 1401
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام و وقت بخیر. درخواست شما را ثبت کردیم. همکارانم در اسرع وقت با شما تماس خواهند داشت تا توضیحات شما را دریافت کنیم.
12:50
25 فروردین 1401