قرارداد آموزشگاه کنکور و فرم قرارداد آموزشگاه کنکور برای متقاضیان و استادان

نویسنده:سیما سینوی
-
بروزرسانی:1400/08/13
زمان مطالعه: 5 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد آموزشگاه کنکور

در ایران کنکور برای نخستین بار در سال 1348 برگزار شد. سالی یک بار در کشور، کنکور برگزار می‌شود و افراد شرکت کننده در آن، با هدف ورود به دانشگاه‌های مطرح کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. آینده تحصیلی، شغلی و حتی اجتماعی داوطلبان کنکور به رتبه آن‌ها و رشته‌ای که در آن قبول می شوند، بستگی دارد. به همین دلیل میان شرکت کنندگان، در خصوص کسب رتبه برتر و قبولی در رشته مورد نظر رقابت شدیدی وجود دارد. به آموزشگاه‌هایی که با برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط اساتید مجرب، داوطلبان را برای شرکت در کنکور آماده می‌کنند، آموزشگاه کنکور گفته می‌‌شود. نمونه قرارداد آموزشگاه کنکور نیز قراردادی است که میان آموزشگاه و متقاضیان تنظیم و امضا خواهد شد.

انواع نمونه قرارداد آموزشگاه کنکور

فرم قرارداد آموزشگاه کنکور به سه صورت تنظیم می‌شود:

  1. نمونه قرارداد به صورت قرارداد کار: استاد به استخدام کارفرما (آموزشگاه) درمی‌آید و میان آن‌ها قرارداد کار تنظیم و امضا می‌شود.
  2. قرارداد آموزشگاه به صورت قرارداد پیمانکاری : قرارداد پیمانکاری میان استاد و آموزشگاه تنظیم می‌شود. استاد کنکور به عنوان پیمانکار، قرارداد را امضا می‌کند و به موجب آن، متعهد می‌شود پروژه آموزش درس یا دروس کنکوری را در مدت زمان معینی انجام دهد.
  3. توافق به صورت قرارداد مشارکت: در این موقعیت، قرارداد میان طرفین به صورت یک قرارداد مشارکت تنظیم می‌شود. به موجب این قرارداد، آموزشگاه کنکور و استاد به عنوان شریک با یکدیگر همکاری می‌کنند. در این قرارداد سود حاصل از برگزاری کلاس میان آموزشگاه و استاد به صورت مساوی یا غیر مساوی، تقسیم می‌شود.

در این نوشته هر یک از این موارد را به صورت مفصل توضیح می‌دهیم:

نمونه قرارداد آموزشگاه کنکور به صورت قرارداد کار

فرم قرارداد آموزشگاه کنکور ، با توافق استاد و آموزشگاه به صورت قرارداد کار و مطابق با ماده 7 قانون کار تنظیم می‌شود. به موجب این قرارداد، استاد به استخدام آموزشگاه درمی‌آید. به همین دلیل قواعد قانون کار بر رابطه استخدامی استاد و آموزشگاه حاکم خواهد شد.

استاد کنکور به موجب این قرارداد متعهد می‌شود به داوطلبان، دروس کنکور را آموزش دهد و در مقابل، از آموزشگاه حق‌السعی (دستمزد) دریافت ‌کند.

نمونه قرارداد آموزشگاه کنکور به صورت پیمانکاری

قرارداد پیمانکاری، نامعین است. قرارداد پیمانی استاد با آموزشگاه کنکور، با استفاده از نمونه قرارداد پیمان فردی و با موافقت طرفین تنظیم می‌شود. این قرارداد مطابق با مواد 10 و 190 قانون مدنی ایجاد و امضا خواهد شد. شروط و تعهدات این قرارداد نیز با توافق استاد و آموزشگاه، معین می‌شود.

در قرارداد پیمانکاری تک نفره، استاد متعهد می‌شود دروس معینی را به داوطلبان آموزش بدهد و در مقابل، حق‌الزحمه‌ خود را از آموزشگاه دریافت ‌کند.

نمونه قرارداد آموزشگاه به صورت مشارکت

قرارداد شراکت با توافق کارفرما و آموزشگاه کنکور، تنظیم و امضا می‌شود. تنظیم قرارداد مشارکت و تعیین شرایط آن مطابق با ماده 10 قانون مدنی است.

آموزشگاه کنکور و استاد پس از تنظیم و امضای قرارداد، شریک کاری یکدیگر محسوب می‌شوند و به همین جهت، سود و زیان حاصل از برگزاری کلاس کنکور نیز میان آن‌ها تقسیم می‌شود.

شرایط قانونی فرم قرارداد آموزشگاه کنکور، طبق قانون کار

در ادامه توجه شما را به نکات قانونی نمونه قرارداد آموزشگاه کنکور به صورت قرارداد کار، جلب می‌کنیم:

  1. این قرارداد معین است و قواعد آن در قانون کار مشخص شده است. به همین دلیل، طرفین این قرارداد نمی‎‌توانند قواعد آمره این قانون را زیر پا بگذارند و برخلاف این قوانین با یکدیگر توافق کنند.
  2. ساعات کاری و همچنین دستمزد استاد باید با توجه به قانون کار، معین شوند.
  3. مرخصی‌ها و تعطیلات استاد نیز با توجه به قانون کار، مشخص خواهد شد.

موارد مندرج در قرارداد به صورت پیمانکاری

موارد زیر باید در فرم قرارداد آموزشگاه کنکور ، قید شوند:

  1. مبلغ قرارداد پیمانکاری و نحوه پرداخت آن: حق الزحمه استاد و نحوه پرداخت آن به توافقات میان او و آموزشگاه بستگی دارد. حق الزحمه استاد به صورت ماهیانه یا براساس تعداد جلسات آموزشی، تعیین می‌شود.
  2. مدت قرارداد پیمانکاری: مدت این قرارداد نیز براساس توافق استاد و آموزشگاه، تعیین می‌شود. تمدید مدت آن نیز مانعی ندارد.
  3. موضوع قرارداد پیمانکاری: موضوع این قرارداد درس یا دروس کنکوری است که استاد باید به داوطلبان آموزش بدهد.

نکته: تعداد ساعات کاری استاد و همچنین روزهای مرخصی و تعطیلات او به توافقات میان او و آموزشگاه بستگی دارد.

مهم‌‌ترین بخش‌های قرارداد مشارکت با آموزشگاه

متن قرارداد مشارکت در حکم سندی عادی است و باید موارد زیر در آن قید شوند:

  1. نحوه تقسیم سود و زیان در قرارداد مشارکت: در این قرارداد، استاد و آموزشگاه کنکور، شرکای یکدیگر هستند و سود و زیان حاصل از این قرارداد متعلق به هر دو آن‎ها خواهد بود.
  2. نحوه تقسیم سود و زیان به توافق میان طرفین قرارداد آموزشگاه کنکور بستگی دارد. برای مثال؛ طرفین اینطور توافق می‌کنند که 30 درصد از شهریه حاصل از برگزاری کلاس‌های کنکور، متعلق به استاد و 70 درصد آن متعلق به آموزشگاه باشد.
  3. مدت مشارکت: مدت این توافق در واقع آن بازه زمانی است که در طول آن، آموزشگاه و استاد به عنوان شریک با یکدیگر همکاری می‌کنند. آن‌ها می‌توانند با توافق یکدیگر مدت این قرارداد را تمدید کنند و به شراکت خود ادامه بدهند.
  4. موضوع قرارداد مشارکت: موضوع این قرارداد، برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط استاد و تقسیم درآمد حاصل از آن میان شرکا است.

پیشنهاد ما

ابتدا مشخص کنید که تمایل دارید به چه شیوه‌ای با آموزشگاه قرارداد امضا کنید. در ادامه، لازم است که درباره الزامات قانونی قرارداد مدنظر خود اطلاعاتی داشته باشید. برای این منظور به شما پیشنهاد می‌کنیم که با زدن روی لینک صفحه مشاوره حقوقی تلفنی ، درخواست خود را ثبت کنید تا مشاوران حقوقی با شما تماس بگیرند. از طرف دیگر، می‌توانید با ثبت درخواست تنظیم قرارداد ، تنظیم قرارداد مدنظرتان را به تیم حقوقی رکلا بسپارید.

سیما سینوی
سیما سینوی، کارشناس ارشد حقوقی در رشته حقوق خصوصی و تمرکز ایشان بر مسائل مرتبط با قراردادها است. در همین راستا، بخش قابل توجهی از مقالات تهیه شده در رکلا، توسط ایشان تنظیم و آماده شده است. این مقالات مستقیما با مسائل حقوقی مرتبط با قراردادها ارتباط دارد و سیما، تلاش کرده است مقالات قابل قبولی، تالیف کند.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات