قرارداد مربی ایروبیک و انواع مختلف آن + مهمترین مطالب درباره این قرارداد

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/09/15
زمان مطالعه: 9 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد مربی ایروبیک

ایروبیک از ورزش‌های بسیار محبوب در میان تمام رده‌های سنی است. ترکیب این رشته با موسیقی‌های محرک و هیجان انگیز به همراه حرکت دسته جمعی و هماهنگی تمام نفرات، باعث شده است که این ورزش به یک فعالیت محبوب در میان مردم تبدیل شود. شرایط ساده برای انجام ایروبیک و ویژگی خاص آن، به عنوان یک فعالیت سبک و تاثیرگذار در چربی سوزی و لاغری ، باعث شده است که این فعالیت علاقه‌مندان زیادی داشته باشد. با این وجود، ایروبیک یک فعالیت کاملا تخصصی است و برای انجام آن، نیاز دارید که از یک مربی کمک بگیرید. مجموعه‌های مختلف، تلاش می‌کنند که مربی‌های متخصص را با استفاده از قرارداد مربی ایروبیک جذب کنند.

نمونه قرارداد مربی ایروبیک یک توافق کاری میان مربی و مجموعه است. در آکادمی‌ها و مجموعه‌هایی که به صورت اختصاصی به تمرین و آموزش رشته‌های مختلف می‌پردازند، رشته ایروبیک، جایگاه ویژه‌ای دارد. این مجموعه‌ها برای کسب رضایت مراجعه کنندگان و علاقه‌مندان ایروبیک، تلاش می‌کنند که مربی متخصصی را جذب کنند تا به این وسیله، به کیفیت آموزش‌ها و جلسات حضور هنرجویان افزوده شود.

حضور یک مربی متخصص، می‌تواند برای مجموعه، بازده بسیار خوبی داشته باشد و موجب افزایش درآمد آن‌ها شود. در این میان، نمونه قرارداد مربی ایروبیک به شیوه‌های مختلفی تنظیم و امضا می‌شود. در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم که درباره این قرارداد، توضیحات بیشتری ارائه دهیم.

نمونه قرارداد مربی ایروبیک را بیشتر بشناسیم!

بدون شک، برای شروع هر توافق کاری، لازم است که طرفین با یکدیگر توافق کنند. توافق میان مجموعه و مربی، به واسطه مذاکرات و گفتگوهای میان آن‌ها انجام می‌شود. یعنی ابتدا لازم است که دو طرف با یکدیگر گفتگو کنند و نتیجه گفتگوی خود را در قالب یک توافق نامه یا قرارداد، به صورت مکتوب ثبت کنند. گاهی مشاهده می‌شود که مربی ایروبیک با مجموعه مورد نظر، به صورت شفاهی به توافق می‌رسند و شروع به کار می‌کنند. در این میان، به دلیل عدم وجود قرارداد مکتوب، ممکن است که ایرادات و مشکلات زیادی ایجاد شود.

به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم، از تنظیم قرارداد مکتوب غافل نشوید و حتما پیش از شروع به کار، قرارداد مربی ایروبیک را تنظیم کنید. دلیل ضرورت تنظیم این قرارداد، این است که شما برای اثبات توافق کاری و جزئیات توافقی که انجام داده‌اید، نیازمند ارائه مدرک معتبری به مراجع قضایی هستید. قرارداد مربی ایروبیک ، همان مدرک معتبر و قانونی است و صحت توافقات و جزئیات قرارداد شما را مشخص می‌کند. در متن این توافق نامه، لازم است که به تمام ابعاد تعهدات متقابل میان اعضا اشاره شود.

برای قرارداد مربی ایروبیک از چه قراردادی استفاده کنیم؟

همانطور که مهم است توافق کاری شما با استفاده از یک قرارداد آغاز شود، این مساله هم دارای اهمیت است که قرارداد مناسبی را برای ثبت این اقدام انتخاب کنید. قرارداد، برای شما ایجاد مسئولیت می‌کند. یعنی اینکه ملزم می‌شوید مطابق با بخش‌های قرارداد، مسئولیت‌هایی را انجام دهید. به همین دلیل، لازم است که قرارداد مناسبی را انتخاب کنید. یعنی قرارداد شما به صورتی باشد که تمام توافقات و خواست شما را بیان کند و محتوای آن، مغایر با توافقات شما نباشد. از طرف دیگر، لازم است که قرارداد شما مطابق با قانون تنظیم و نوشته شود.

در ادامه به انواع این قرارداد می‌پردازیم و درباره آن صحبت می‌کنیم:

شراکت مجموعه و مربی ایروبیک

یکی از شیوه‌های متداول انجام کار میان مجموعه و مربی ایروبیک، استفاده از شرایط قرارداد شراکت است. به این صورت که مربی و مجموعه، با یکدیگر قرارداد مشارکت تنظیم می‌کنند. براساس این قرارداد، درآمد حاصل از آموزش و برگزاری کلاس‌های ایروبیک، با درصدهای مشخصی میان مجموعه و مربی تقسیم خواهد شد.

این شیوه از قرارداد نویسی ، برای هر دو طرف نمونه قرارداد مربی ایروبیک بسیار مناسب است. زیرا این امکان را ایجاد می‌‎کند که طرفین به میزان تلاش و زحمات خود و به صورت درصد مشخصی از یک فعالیت مشترک، درآمد کسب کنند. مساله‌ای که اهمیت دارد این است که در این قرارداد، اقدام و فعالیت بیشتر طرفین، برای آن‌ها منفعت کسب می‌کند و صرفا پرداخت حقوق ثابت به مربی ایروبیک مطرح نیست.

در نمونه قرارداد مربی ایروبیک به صورت شراکتی، مجموعه، محل انجام ایروبیک و امکانات مورد نیاز را در اختیار شاگردان قرار می‌دهد و با تبلیغات، سعی در جذب متقاضیان بیشتری برای این رشته دارد. از طرف دیگر، مربی ایروبیک نیز می‌تواند برای جذب شاگردان بیشتر تلاش کند و همچنین مسئولیت برگزاری کلاس‌ها، آموزش ایروبیک و ارتباط با شاگردان، به عهده مربی خواهد بود.

شرایط به خدمت گرفتن مربی

علاوه بر توافق کاری به صورت شراکت، شما می‌توانید به شیوه دیگری نیز با مربی ایروبیک قرارداد امضا کنید. همانطور که پیش‌تر توضیح دادیم، تعیین نوع قرارداد، به شرایط شما و توافقاتی که انجام داده‌اید بستگی دارد. بنابراین، ممکن است یک مجموعه به این نتیجه برسد که شرایط شراکت برای او بهتر است یا اینکه ممکن است به خدمت گرفتن مربی برای او بهتر باشد.

اگر مجموعه و مربی درباره این شیوه از کار، توافق داشته باشند، می‌توانند قرارداد مربی ایروبیک را به صورت یک قرارداد استخدام تنظیم کنند. شرایط استخدامی که با عنوان قرارداد کار نیز نامیده می‌شود، به این صورت است که مربی ایروبیک را ملزم می‌کند که روزانه و به صورت مداوم در محل مجموعه حاضر شود و امور مشخصی را انجام دهد. بدون شک، مسئولیت‌هایی که به مربی ایروبیک سپرده می‌شود، با توجه به تخصص او خواهد بود.

شرح وظایف و مسئولیت‌های مربی ایروبیک، در متن قرارداد نوشته می‌شود و علاوه براین، ساعت حضور و ساعت اتمام کار، مدت قرارداد، مبلغ حق الزحمه و سایر مزایای او نیز تعیین خواهد شد. این نوع قرارداد، تابع قانون کار و قانون تامین اجتماعی است. بنابراین، کارفرما ملزم خواهد بود که براساس مصوبه شورای عالی کار، حقوق و مزایای مربی را بپردازد و او را نزد تامین اجتماعی، بیمه کند.

محتوای قرارداد مربی ایروبیک

قرارداد مربی ایروبیک نیز مانند قراردادهای دیگر، حاوی بخش‌هایی است که روابط میان طرفین و حدود اختیارات و مسئولیت‌های آن‌ها را مشخص می‌کند. در متن این قرارداد، اطلاعات مجموعه و همچنین اطلاعات و مشخصات هویتی مربی نوشته می‌شود. به این شکل، طرفین معرفی خواهند شد. در ادامه، موضوع توافق کاری آن‌ها و نوع قراردادی که با یکدیگر امضا می‌کنند نیز مشخص می‌شود.

موضوع قرارداد مربی ایروبیک چیست؟

بعد از مشخص شدن طرفین قرارداد ، لازم است که موضوع قرارداد نیز مشخص شود. شما در این بخش می‌نویسید که موضوع قرارداد برگزاری چند سانس کلاس ایروبیک به ظرفیت 20 نفر است. علاوه براین، اگر شرایط توافق شما به موارد دیگری نیز اشاره دارد، می‌توانید در این بخش به آن اشاره کنید و درباره آن بنویسید. موضوع قرارداد مشخص می‌کند که مربی ایروبیک و مجموعه مورد نظر، درباره انجام چه فعالیتی توافق کرده‌اند.

مشخصات طرفین قرارداد را چگونه بنویسیم؟

بسیار مهم است که مشخصات و اطلاعات طرفین قرارداد به درستی در متن قرارداد مربی ایروبیک نوشته شود. از دلایل اهمیت و ضرورت نوشتن اطلاعات و مشخصات طرفین در متن قرارداد این است که باید مشخص شود این قرارداد دقیقا میان چه اشخاصی برقرار شده است و چه کسانی مسئولیت اجرای موضوع آن را به عهده دارند. برای نوشتن اطلاعات، ابتدا لازم است بدانیم شخص مورد نظر، یک شخص حقیقی است یا اینکه به عنوان یک شخص حقوقی در قرارداد حضور دارد؟

مربی ایروبیک در این قرارداد، یک شخص حقیقی محسوب می‌شود و برای معرفی او، می‌توانید مشخصات هویتی مندرج در کارت شناسایی او را در متن قرارداد بنویسید. علاوه براین، لازم است که آدرس دقیق محل اقامت و شماره تماس مربی را نیز به متن قرارداد اضافه کنید. در مقابل، مجموعه ورزشی که طرف دیگر این قرارداد است، یک شخص حقوقی خواهد بود. برای معرفی مجموعه ورزشی نیز باید به اطلاعاتی مانند مجوز، شماره پروانه، آدرس دقیق، کد پستی و شماره تماس مجموعه اشاره کنید. علاوه براین، لازم است که مدیریت مجموعه به عنوان نماینده در این قرارداد معرفی شود و در نهایت، قرارداد را نیز امضا کند.

مدت قرارداد مربی ایروبیک

تمایل دارید که مدت قرارداد شما چقدر باشد؟ در بخش مدت قرارداد، باید مشخص کنید که از چه تاریخ تا چه تاریخی با یکدیگر کار می‌کنید. مسئولیت و تعهد طرفین در زمان شروع قرارداد و به محض امضای آن، آغاز می‌شود و آن‌ها متعهد هستند که تا تاریخ اتمام قرارداد، مسئولیت‌های خود را انجام دهند.

حق الزحمه یا مبلغ قرارداد!

بدون شک، این توافق به منظور کسب منفعت ایجاد شده است. بنابراین، لازم است که درباره چگونگی تعیین سهم هر کدام از طرفین صحبت شود. اگر قرارداد مربی ایروبیک مشمول قانون کار باشد، میزان حقوق و مزایای مربی ایروبیک، مبلغ معینی در نظر گرفته می‌شود که به صورت ماهانه به او پرداخت خواهد شد. اگر قرارداد را شراکتی تنظیم کنید، می‌توانید سهم هر کدام از طرفین را به صورت درصد مشخصی از درآمد، بنویسید.

پیشنهاد ما

برای نوشتن محتوای قرارداد مربی ایروبیک ، لازم است که اطلاعات دقیقی از ابعاد قانونی و حقوقی این قرارداد داشته باشید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم که پیش از هر کاری، ابتدا با مشاور حقوقی تلفنی ارتباط بگیرید و سپس با آگاهی بیشتر برای تنظیم قرارداد اقدام کنید. علاوه براین، شما می‌توانید از خدمات تنظیم قرارداد نیز استفاده کنید.

قرارداد مربی با باشگاه (درصدی)

برای آنکه به این قرارداد دسترسی داشته باشید روی تصویر زیر بزنید.

نمونه قرارداد مربی با باشگاه
دریافت قرارداد

قرارداد مربی ایروبیک (استخدامی با پورسانت)

برای دسترسی به این قرارداد، روی تصویر زیر بزنید.

نمونه قرارداد مربی ایروبیک
دریافت قرارداد
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات