قرارداد مشاوره رستوران را بشناسیم + تمام شرایط نمونه قرارداد مشاوره راه اندازی رستوران

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/09/12
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد مشاوره رستوران

رستوران و رستوران گردی از متداول‌ترین تفریحات مردم در جهان است. مردم تمایل دارند که رستوران‌ها و غذاهای مختلف را امتحان کنند و ساعتی را با خویشاندان یا دوستان خود برای صرف وعده‌های غذایی به رستوران‌های مختلف بروند. رستوران‌ها به اندازه‌ای محبوب و متنوع شده‌اند که یکی از مهمترین مشاغل و از پر درآمد‌ترین‌ کارها محسوب می‌شوند. احتمالا اگر به کشور دیگری سفر کنید، یکی از پیشنهادهایی که به شما خواهد شد، مراجعه به رستوران‌های خاص آن شهر یا کشور است. استقبال و درآمدزایی بسیار فوق العاده از رستوران‌ها، باعث شده است که قرارداد مشاوره رستوران بسیار مورد توجه قرار بگیرد. این قرارداد یکی از انواع قرارداد خدمات مشاوره است.

شاید در گذشته، رستوران‌ها صرفا مکانی برای خرید غذا در وعده‌های غذایی مختلف به شمار می‌رفتند و تا مدت‌ها تنها توقع مردم از رستوران‌ها، خرید و دریافت غذا بود. اما با انجام کارهای خلاقانه و اضافه کردن امکانات نوین و کاربردی، شکل رستوران‌ها از حالت قدیمی خود خارج شد. امروزه تمام ابعاد و اجزای یک رستوران در جذب مشتری یا دفع مشتری تاثیر دارد و موجب تاثیر مستقیم در درآمدزایی رستوران خواهد بود. به همین دلیل مشاوره با یک شخص متخصص در زمینه راه اندازی و رونق رستوران، بسیار کاربردی است.

در ادامه به کاربرد و اهمیت نمونه قرارداد مشاوره راه اندازی رستوران می‌پردازیم و درباره ابعاد مختلف این قرارداد گفتگو می‌کنیم.

اهمیت و کاربرد کمک گرفتن از مشاور رستوران

اگر اینطور به نظرتان می‌رسد که راه اندازی رستوران صرفا به یک آشپز خوب و خدمات و تجهیزات نیاز دارد، باید به شما بگوییم که به هیچ وجه اینچنین نخواهد بود. رستوران‌ها جایگاه ویژه‌ای در زندگی مردم یک جامعه و کشور دارند. زیرا که این مراکز در تمام طول روز و در وعده‌های غذایی مختلف، کار می‌کنند و امکان درآمدزایی برای آن‌ها وجود دارد. در این میان، رستوران داران یا اشخاصی که تمایل داشته‌اند در این زمینه سرمایه گذاری کنند، با آگاهی از میزان بازدهی قابل توجه این صنعت، اقدامات شگرفی را انجام داده‌اند.

شما می‌توانید بالای یک برج گردان، به صورت معلق در آسمان یا حتی داخل یک زیر دریایی، رستوران داشته باشید و غذا سرو کنید. مشاهده می‌کنید که دایره خلاقیت برای ایجاد چنین پایگاه‌هایی به هیچ وجه محدود نیست. از طرف دیگر، مردم به میزان زیادی به دنبال دریافت امکانات بهتر و تجربه سرویس دهی متنوع و مطلوب‌تر هستند. به همین دلیل اگر تمایل دارید که مشتریانی وفادار و دائمی داشته باشید، لازم است که خدمات و امکانات منحصر به فردی را در اختیار آن‌ها قرار دهید. به این منظور بهترین راهکار برای شما، استفاده از قرارداد مشاوره رستوران است.

همکاری با مشاور متخصص در راه اندازی رستوران چگونه است؟

اگر تا به اینجای مطلب متقاعد شده‌اید که لازم است برای راه اندازی یک رستوران، مشاور و راهنما داشته باشید، بهتر است که درباره شیوه همکاری با مشاور و محتوای قرارداد آن اطلاعات کسب کنید. در ابتدا باید بگوییم که قرارداد مشاوره رستوران یک توافق مکتوب میان طرفین قرارداد است. در این قرارداد، یک طرف سرمایه گذار یا سرمایه گذارانی هستند که تمایل دارند یک رستوران یا رستوران‌های زنجیره‌ای احداث کنند و طرف مقابل نیز شخصی است که به صورت اختصاصی در خصوص بازار هدف، شیوه راه اندازی رستوران و ویژگی‌های علاقه جمعی و حال حاضر مردم، آگاهی دارد. شما می‌توانید پیش از شروع به کار و پیش از راه اندازی رستوران، از مشاور کمک بگیرید یا اینکه می‌توانید برای گسترش و رونق کار رستوران و انجام تغییرات کاربردی، با مشاور راه اندازی رستوران گفتگو کنید. بنابراین، محدودیتی برای تنوع در موضوع قرارداد مشاوره رستوران وجود ندارد.

در قراردادی که با مشاور متخصص تنظیم می‌کنید، لازم است که درباره تمام ابعاد و شرایط همکاری توضیح دهید و تمام شرایط را به صورت مکتوب در قرارداد ثبت کنید.

انواع قرارداد مشاوره رستوران

شما می‌توانید تحت شرایط متنوعی با مشاور رستوران، نمونه قرارداد مشاوره راه اندازی رستوران امضا کنید. در ادامه درباره مهمترین و متداول‌ترین شرایط همکاری با مشاور رستوران توضیح خواهیم داد:

تعهد و پیمان در خصوص انجام یک برنامه

شما می‌توانید با یک مشاور متخصص در زمینه راه اندازی و ارزیابی رستوران، قرارداد مشاوره رستوران تنظیم کنید. به این صورت که از او بخواهید یک برنامه و طرح بسیار مناسب برای راه اندازی یک واحد رستوران، طراحی کند. علاوه براین، در این برنامه به هزینه‌ها و میزان بازدهی رستوران در آینده نیز توجه داشته باشد. همچنین می‌توانید از او بخواهید که به عنوان مشاور و ناظر، تا زمان افتتاحیه رستوران، شما را همراهی کند. در چنین شرایطی، همکاری و تعهد میان شما، یک قرارداد پیمانکاری خواهد بود و می‌توانید برای نوشتن آن، از قرارداد پیمانکاری تک نفره استفاده کنید.

در این قرارداد، مشاور راه اندازی رستوران، متعهد می‌شود که موضوع قرارداد را عملی کند و مطابق با خواست شما، کار را انجام دهد. این شخص در ازای انجام این کار، مستحق دریافت حق الزحمه خواهد بود و کارفرما ملزم می‌شود که حق الزحمه او را بپردازد. علاوه براین، این قرارداد جنبه مستمر ندارد و بعد از راه اندازی رستوران، قرارداد مشاوره رستوران میان طرفین به اتمام خواهد رسید.

قرارداد برای انجام مشاوره و جلسات مشاوره

اگر مدتی است که رستوران دارید یا اینکه کار خود را آغاز کرده‌اید و به دنبال راهکار مناسبی برای گسترش کسب و پیشه خود هستید، بهترین راهکار این خواهد بود که از یک متخصص کمک بگیرید. این متخصص احتمالا شخصی است که در زمینه راه اندازی رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری تجربه و آگاهی دارد و می‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما بگذارد و راهنمایی‌های کاربردی را بیان کند.

شما برای استفاده از اطلاعات و مشاوره با این شخص، نیاز دارید که در یک یا چند جلسه با او گفتگو کنید و سوالات خود را بپرسید. بنابراین، شما می‌توانید با استفاده از قرارداد مشاوره ساعتی ، میزان ساعت مکالمه یا تعداد جلسات مشاوره را مشخص کنید و براساس آن‌ها حق الزحمه مشاور را بپردازید. شما می‌توانید با توافق یکدیگر، برای هر ساعت از مشاوره، حق الزحمه‌ در نظر بگیرید و مطابق با آن، پرداخت کنید.

محتوای قرارداد مشاوره رستوران

محتوای قرارداد شما، مشخص می‌کند که میان دو طرف قرارداد، چه توافقات و شروطی مطرح شده است و هر کدام نسبت به یکدیگر و نسبت به موضوع قرارداد، چه تعهدات و وظایفی را باید انجام دهند و با چه شرایطی با یکدیگر همکاری می‌کنند. شما در متن قرارداد مشاوره رستوران ، باید درباره موضوع قرارداد، بازه زمانی همکاری، میزان حق الزحمه، شروط و تعهدات و سایر موارد مهم دیگر، توضیح دهید. این موارد باید به صورت مکتوب میان طرفین ثبت شود و به امضای آن‌ها برسد.

امضای قرارداد مشاوره رستوران نیز به این معنی است که طرفین با آگاهی کامل، شرایط همکاری با یکدیگر را پذیرفته‌اند و متعهد خواهند بود که مطابق توافقاتشان، به تعهدات خود عمل کنند. بنابراین، این قرارداد با امضای طرفین، میان آن‌ها برقرار می‌شود.

قرارداد مشاوره رستوران تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

محتوای قرارداد شما مشخص می‌کند که قرارداد تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. برای مثال ممکن است که برنامه راه اندازی رستوران نیازمند یک همکاری چند ماهه باشد یا اینکه نیازمند 5 تا 10 جلسه مشاوره باشید. در هر صورت، لازم است که مدت قرارداد را مشخص کنید. زیرا مدت قرارداد مشخص می‌کند که طرفین در چه بازه زمانی نسبت به یکدیگر متعهد هستند. لازم است که تاریخ دقیق شروع و پایان قرارداد را مشخص کنید. مشاور رستوران، ملزم خواهد بود که تا پایان زمانی که مشخص شده است، طرح مورد نظر را انجام دهد و در اختیار متقاضی قرار دهد.

پیشنهاد ما

تیم حقوقی رکلا نمونه قرارداد مشاوره را تنظیم کرده است. روی تصویر زیر بزنید و وارد توضیحات این قرارداد شوید.

قرارداد مشاوره رستوران یک قرارداد کاربردی برای اشخاصی است که تمایل دارند سرمایه خود را برای راه اندازی یک رستوران هزینه کنند. برای آگاهی از شرایط همکاری با مشاور رستوران و آشنایی با ابعاد حقوقی و قانونی این قرارداد، به شما پیشنهاد می‌کنم که از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کنید و همچنین می‌توانید تنظیم قرارداد را به تیم حقوقی رکلا بسپارید. در کنار شما هستیم.

قرارداد مشاوره کسب و کار

همین حالا این قرارداد را دریافت کنید.

نمونه قرارداد مشاوره کسب و کار
دانلود قرارداد
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات