وکیل مبایعه نامه در خصوص چه موضوعات و دغدغه‌هایی مشاوره می‌دهد؟

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/05/09
زمان مطالعه: 7 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
وکیل مبایعه نامه

مبایعه نامه یا بیع نامه، یک قرارداد است که برای انجام خرید و فروش میان طرفین تنظیم می‌شود. براساس این قرارداد، مالکیت کالا، ملک یا به طور کلی اموال از شخصی به شخص دیگر منتقل می‌شود. در ازای انتقال مالکیت، شخص خریدار موظف است که ثمن معامله یا مبلغ تعیین شده برای قرارداد را بپردازد. وکیل مبایعه نامه ، وکیلی است که به صورت تخصصی در زمینه معاملات و خرید و فروش فعالیت می‌کند. این وکیل ابعاد مختلف این نوع قرارداد را می‌شناسد، از شروط قرارداد آگاه است و به خوبی می‌تواند قرارداد مورد نظر شما را تنظیم کنند.

قرارداد بیع از عقود معین و لازم است. قانون مدنی درباره این عقد به تفصیل صحبت کرده و مفاد و احکام مشخصی برای تنظیم این قرارداد در نظر گرفته است. بنابراین قرارداد خرید و فروش زمانی معتبر و قانونی است که به درستی و براساس مفاد قانون مدنی تنظیم شده باشد. وکیل مبایعه نامه ، به قوانین مربوط به عقد بیع در قانون مدنی آگاه است و می‌کوشد که قرارداد تنظیم شده از لحاظ قانونی نقص و ایراد نداشته باشد. او همچنین قانون آیین دادرسی را به خوبی می‌شناسد.

اهمیت استفاده از خدمات وکیل برای مبایعه نامه

معامله و خرید و فروش، اساس تجارت و دنیای اقتصاد است. معامله از ابتدایی‌ترین توافقات بشر است. قانون مدنی در خصوص این قبیل قراردادها که به بیع نامه یا مبایعه نامه معروف هستند، به صورت مفصل در باب بیع توضیح داده است. برای آنکه بتوانید به بهترین شکل این قرارداد را تنظیم کنید و متن قرارداد شما ایراد قانونی و حقوقی نداشته باشد، لازم است از مفاد و قواعد عقد بیع به خوبی آگاه باشید.

بدون شک آگاهی از مفاد قانون مدنی درباره انواع عقود، نیاز به دانش تخصصی دارد که با مطالعه این رشته به دست می‌آید. شما می‌توانید از خدماتی که وکیل مبایعه نامه ارائه می‌دهد استفاده کنید و از این طریق درباره نوع معامله و قرارداد مناسبتان اطلاعات کسب کنید. زمانی که با یک وکیل برای مبایعه نامه گفت و گو می‌کنید، به بسیاری از سوالات و ابهامات شما پاسخ داده می‌شود. علاوه براین، درباره قوانین معامله انواع کالا اطلاعات کسب می‌کنید.

براساس قانون، شرایط خاصی برای تنظیم انواع قرارداد بیع برای کالاهای داخلی و خارجی وجود دارد. علاوه براین، نوع و جنس کالا نیز در شرایط خرید یا فروش آن موثر است. البته در بخش‌هایی از قرارداد نیز می‌توانید با اختیاراتی که دارید در زمینه‌های مختلف توافق کنید. آگاهی در مورد شرایط صحت قرارداد و اعتبار قرارداد ، پس از گفت و گو و مشاوره با وکیل مبایعه نامه میسر می‌شود.

استفاده از وکیل برای مبایعه نامه و تنظیم قرارداد

قرارداد بیع نامه یا قولنامه ، نوعی از قرارداد است که برای انتقال اموال به خصوص ملک و خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. براساس این قرارداد، معامله‌ای انجام می‌شود که در آن یک طرف فروشنده و یک طرف خریدار است. مورد معامله یا مورد بیع ، اموال یا کالایی است که در ازای دریافت بهای مشخص، به خریدار تحویل داده می‌شود. از آنجایی که برای معامله ملک یا خودرو مبالغ بسیاری هزینه می‌شود، حساسیت تنظیم این قرارداد بسیار زیاد است. به همین دلیل اشخاص می‌کوشند از یک وکیل مجرب کمک بخواهند و وظیفه تنظیم مبایعه نامه یا قولنامه را به عهده او بسپارند.

تنظیم قرارداد توسط وکیل مبایعه نامه ، موجب به وجود آمدن یک سند معتبر و حقوقی است. قرارداد فروش کالا یا قرارداد خرید کالا از انواع قراردادهای بیع هستند. گاهی در تنظیم این قبیل قراردادها، سوال پیش می‌آید که در متن قرارداد خود چه باید بنویسیم؟ یا اینکه یک قرارداد صحیح و معتبر حقوقی چه بخش‌هایی دارد؟ برای پاسخ به این سوالات لازم است که با وکیل مبایعه نامه صحبت کنید.

ممکن است بخواهید برای انجام تعهدات توسط طرفین این قرارداد، ضمانتی تعیین کنید تا از پرداخت مبلغ قرارداد یا تحویل کالا مطمئن باشید. شروط و اختیارات قرارداد نیز از نکات بسیار مهمی هستند که می‌توانید با آگاهی از حقوق قانونی خود درباره عقد بیع ، در متن قرارداد به آن‌ها اشاره کنید. برای اینکه با خیال آسوده‌تری به این موارد بپردازید، لازم است که با یک وکیل مبایعه نامه مجرب در ارتباط باشید.

مشاوره حقوقی تلفنی

جلوگیری از بروز اختلاف

یکی از خدماتی که وکیل مبایعه نامه به مراجعان خود ارائه می‌دهد، ارائه راهنمایی‌ها و مشاوره در خصوص موضوع قرارداد و پیشنهاد شروط و توافقاتی است که احتمال بروز اختلاف را کاهش می‌دهد. وکیلی که در زمینه تنظیم انواع قراردادهای مبایعه نامه فعالیت می‌کند، به خوبی از دعاوی و مشکلاتی که در دیگر قراردادها پیش آمده آگاه است. سابقه کاری و تجربیات وکیل در حوزه مورد نظر شما که تنظیم یک قرارداد بیع است، از مهمترین ملاک‌های انتخاب وکیل مناسب است.

وکیل متخصص در حوزه تنظیم قراردادهای خرید و فروش، به دلیل تجربیاتی که دارد می‌تواند با دوراندیشی، مفادی را به قرارداد اضافه کند که در صورت بروز اختلاف یا مشکل، فرآیند رسیدگی به دعاوی ساده‌تر باشد. برای مثال اگر در متن قرارداد به دیرکرد پرداخت مبلغ قرارداد اشاره کرده باشند و برای آن خسارت تعیین شده باشد، طرفین قرارداد خود را ملزم می‌دانند که مبلغ قرارداد را در زمان تعیین شده پرداخت کنند. علاوه بر این در صورت بروز اختلاف، مرجع حل اختلاف براساس متن قرارداد رای می‌دهد.

انتخاب وکیل مبایعه نامه به عنوان مرجع حل اختلاف

علاوه بر خدماتی که وکیل مبایعه نامه در خصوص راهنمای پیش از تنظیم قرارداد و خدمات تنظیم قرارداد ارائه می‌دهد، می‌توانید از وکیل به عنوان داور یا مرجع حل اختلاف نیز در متن قرارداد نام ببرید. در بخشی از قرارداد می‌توانید با خواست و توافق یکدیگر، شخصی را به عنوان داور یا مرجع حل اختلاف تعیین کنید. در جریان اجرای قرارداد اگر اختلاف یا مشکلی پیش بیاید، طرفین به جای مراجعه به دادگاه یا شورای حل اختلاف، می‌توانند به داور قرارداد مراجعه کنند. داور به شکایت آن‌ها رسیدگی می‌کند و اختلاف پیش آمده را بررسی می‌کند و در نهایت میان طرفین رای می‌دهد. رای داور لازم الاجرا است و طرفین موظف هستند که به آن عمل کنند. انتخاب داور یا مرجع حل اختلاف، باعث می‌شود که با صرف هزینه کمتر و در زمان کوتاه‌تر به اختلاف طرفین رسیدگی شود.

وکیل برای دادرسی‌ها

گاهی پیش می‌آید که طرفین به دلیل اختلافات و مشکلات پیش آمده در جریان قرارداد، از یکدیگر شکایت می‌کنند و برای رسیدگی به شکایت به دادگاه یا شورای حل اختلاف مراجعه می‌کنند. روند رسیدگی و پیگیری شکایت در دادگاه آداب و رسوم خاصی دارد. برای تنظیم لایحه دفاعی و نحوه بیان دفاعیات و مستنداتی که باعث شود رای به نفع شما صادر شود، لازم است که به قانون و مفاد قانونی آگاهی داشته باشید. بدون شک یک وکیل مجرب که به قوانین و مفاد قرارداد مسلط است، می‌تواند بهترین شخصی باشد که در دادگاه از حقوق شما دفاع می‌کند. شما می‌توانید با خیال آسوده وظیفه رسیدگی به دعاوی و پروسه دادگاه را به یک وکیل واگذار کنید.

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل مبایعه نامه

تیم حقوقی رکلا در کنار خدمات نگارش قرارداد، خدمات مشاوره حقوقی تلفنی را نیز به صورت تخصصی ارائه می‌دهد. برای استفاده از سرویس‌ خدمات مشاوره، پیشنهاد می‌کنیم درخواستتان را در صفحه مربوط به آن ثبت کنید.

علاوه براین، اگر تمایل دارید قراردادی که به شما پیشنهاد شده است را مطالعه کنیم یا اینکه یک قرارداد مطابق با شرایط خودتان تنظیم کنیم، می‌توانید به صفحه تنظیم قرارداد اختصاصی وارد شوید و سفارش خود را ثبت کنید.

سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات
(1 نظر)
account_circle
حسن اژدری
thumb_up_alt
سلام من می‌خوام در دفتر املاک مبایعه نامه تنظیم کنم شما به چه صورت به من کمک می‌کنید؟
21:31
22 خرداد 1402
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
این باعث افتخار ما است که رکلا را برای دریافت خدمات انتخاب کرده‌اید. بخشی از همکاران شما در صنف مشاور املاک نیز این افتخار را پیش از شما نصیب حال ما کرده‌اند. شما می‌توانید از نمونه قراردادهای موجود در بانک قرارداد رکلا استفاده کنید یا اینکه اگر نیاز به تنظیم قرارداد اختصاصی دارید می‌توانید درخواست تنظیم قرارداد خودتان را در وب سایت ثبت کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
19:37
23 خرداد 1402