قرارداد ادمین اینستاگرام ؛ قراردادی برای کمک به مدیریت صفحه اینستاگرام و رشد پیج اینستاگرام شما

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/11/10
زمان مطالعه: 11 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد ادمین اینستاگرام

قرارداد ادمین اینستاگرام یکی از انواع قرارداد کار و قرارداد پیمانکاری است که به منظور سپردن هدایت اکانت اینستاگرام به یک ادمین ماهر و حرفه‌ای تنظیم می‌شود. این قرارداد میان صاحب صفحه اینستاگرام و ادمین انتخابی تنظیم می‌شود. هدف اصلی این کار گسترش فعالیت پیچ اینستاگرام و رسیدگی به امور مربوط به آن است. به خصوص در صفحه‌هایی که امکان درآمدزایی بالایی دارند یا اکانت‌هایی که با هدف درآمدزایی تاسیس می‌شود، نیاز به یک مدیر حرفه‌ای است که این رسانه را بشناسد و بتواند بیشترین بازدهی را داشته باشد.

چند سالی است که شبکه اجتماعی اینستاگرام به یکی از مهمترین پایگاه‌های اجتماعی تبدیل شده است و تعداد کاربران زیادی از سراسر دنیا آن را دنبال می‌کنند. به دلیل همین استقبال نیز اینستاگرام به محل فعالیت‌های بی‌شمار فرهنگی، ورزشی و از همه مهمتر اقتصادی و اطلاع رسانی تبدیل شده است. حضور بلاگرها، اینفلوئنسرها، سلبریتی‌ها و بسیاری از برندهای خاصی که برای اولین بار چه خارج و چه داخل این اپلیکیشن فعالیت خود را شروع کرده و به شهرت و محبوبیت رسیده‌اند، موجب به وجود آمدن موج اهمیت کاربرد این اپلیکیشن شده است.

در گذشته فقط شخصیت‌های معروف از ادمین یا مدیر اکانت اینستاگرام استفاده می‌کردند تا بتوانند با توجه به وقت کمی که دارند، ارتباط موثری با طرفداران خود داشته باشند، اما امروزه بسیاری از صفحه‌های معروف و دارای نام نیز حتی با چند ادمین مشغول به فعالیت هستند. بحث ما در این مطلب این است که برای شروع این همکاری از نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام می‌شود. در ادامه مطلب نمونه قرارداد مدیریت صفحه اینستاگرام را بررسی می‌کنیم.

نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام چیست؟

نمونه قرارداد ادمین پیج اینستاگرام ، قرارداد مکتوبی است که میان شخص ماهر و با تجربه‌ای به‌عنوان ادمین یا مدیر اکانت اینستاگرام و صاحب اصلی آن تنظیم می‌شود. متن نمونه قرارداد مدیریت اینستاگرام ، حاوی مطالبی است که چگونگی انجام و عمل به این قرارداد را شرح می‌دهد. در متن قرارداد درباره چگونگی انجام کار، مسئولیت‌ها و وظایف، نوع فعالیت درخواستی، محرمانگی و عدم افشای اطلاعات اصلی پیچ، ساعت کاری، میزان حقوق و موارد مهم دیگر صحبت می‌شود. نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام ، سند معتبری از همکاری طرفین قرارداد است. این سند قانونی قابل استناد در مراجع قضایی است و از حقوق طرفین به طور مساوی حمایت می‌کند. البته به شرط آنکه قرارداد صحیحی باشد و مطابق با قانون تنظیم شود.

نگاه قانون به نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام

نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام را می‌توان به شکل‌های مختلف تنظیم کرد. برای تنظیم این قرارداد می‌توانیم به ماده ده قانون مدنی استناد کنیم و به اعتبار این قانون، انواع مختلفی از این قرارداد تنظیم کنیم. ماده 10 قانون مدنی می‌گوید: «قراردادهای خصوصی به شرط رعایت قانون و شرع ممنوعیتی ندارند.» یعنی اگر متن قرارداد مخالف صریح قانون نباشد، می‌توانیم آن را تنظیم کنیم.

با توجه به شرایط کاری اینستاگرام و با توجه به این مسئله که به کارگیری مدیر یا ادمین برای عناوین مختلفی مثل رسیدگی، افزایش بازدید، برنامه ریزی برای تولید محتوا یا انجام تولید محتوا انجام می‌شود، این قرارداد به صورت قرارداد پیمانکاری نوشته می‌شود. قرارداد پیمانکاری نیز براساس قانون مدنی تنظیم می‌شود. علاوه بر تنظیم این قرارداد به صورت پیمانکاری، طرفین می‌توانند از قرارداد کار موقت، قرارداد کار از راه دور و قرارداد کار برای کار معین نیز استفاده کنند. در این شرایط لازم است که قرارداد بر اساس قانون کار تنظیم شود. باید با توجه به شرایط طرفین، بهترین قرارداد انتخاب شود.

قرارداد ادمین پیج اینستاگرام

کاربرد نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام

نمونه قرارداد ادمین پیج اینستاگرام ، به دلایل مختلفی تنظیم می‌شود. دغدغه‌های مورد نظر صاحبان اکانت‌های اینستاگرام موجب فعالیت ادمین‌ها و مدیران گروه در شاخه‌های مختلف شده است. برخی از این فعالیت‌ها را نام می‌بریم:

  1. بررسی میزان بازدیدها، لایک‌ها و اکانت‌های مخاطبان و بررسی مسیر علاقه‌مندی مخاطبان پیچ
  2. رسیدگی به تناسب فالو و آنفالوهای اکانت و اجرای تمهیداتی برای جلوگیری از نرخ ریزش پیج اینستاگرام
  3. فعالیت در زمینه تولید محتوای مرتبط با سیاست فکری اکانت مورد نظر
  4. تولید محتوای گرافیکی، انیمیشنی و… برای پست‌ها و استوری‌ها
  5. رسیدگی به سفارشات مربوط به محصول اختصاصی پیج اینستاگرام
  6. برقراری ارتباط و گفتگو با صاحبان کالاهای دیگر و ایجاد تبادل برای رونق و توسعه اکانت
  7. پذیرش تبلیغات و هماهنگی جهت انجام سفارش‌های تبلیغاتی
  8. توانایی ارتباط موثر و محترمانه با مخاطب و پاسخگو بودن به کامنت‌ها و دایرکت‌های مردمی

نکته مهم و دارای اهمیت این است که هر پیج با توجه به نوع فعالیتی که دارد، شیوه‌ای خاص از نظارت و بررسی را طلب می‌کند و ادمین‌ها و مدیران گروه می‌توانند شرح وظایف متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته باشند. همچنین گاهی لازم می‌شود که شخص به کار گرفته شده برای مدیریت اینستاگرام، دارای مهارت و حرفه‌ای خاص در فعالیت‌های رسانه‌ای باشد یا در رشته‌هایی مانند گرافیک، موشن گرافی، فیلم سازی، عکاسی، متن نوشته و… دارای مهارت و تجربه باشد.

موضوع قرارداد

موضوع قرارداد دقیقا شرح وظایفی است که از ادمین یا مدیر اکانت اینستاگرام انتظار می‌رود. در این بخش از قرارداد باید به طور کامل توضیح دهید که این قرارداد کاری به چه منظور میان طرفین برقرار شده است. همچنین درباره چگونگی انجام این کار توضیح داده می‌شود. برای مثال تعیین می‌کنید که کار به صورت حضوری باشد یا به صورت دورکاری و کار از راه دور انجام شود. حدود اختیارات ادمین مشخص می‌شود و برای او توضیح داده می‌شود که باید چه فعالیت‌هایی داشته باشد. در ادامه به مواردی از شرح وظایف ادمین اشاره می‌کنیم:

  1. درج پست و استوری در پیج
  2. تولید محتوای مرتبط
  3. رسیدگی و پاسخگویی به پیام‌های دایرکت و کامنت‌ها
  4. ارتباط با تبلیغات و رسیدگی به سفارش مشتریان
  5. پیگیری نظرات مخاطبان و کاربران
  6. بک آپ گیری و گزارش فعالیت‌ها و اطلاعات پیج به کارفرما
  7. تلاش برای حفظ محرمانگی و اسرار پیج

البته شما می‌توانید در خصوص محرمانگی اطلاعات، از قرارداد عدم افشای اطلاعات استفاده کنید و در متن قرارداد ادمین اینستاگرام، به وجود پیوست محرمانگی اشاره شود.

مدت در نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام

لازم است در متن قرارداد به این موضوع اشاره شود که ادمین یا مدیر برای چه بازه زمانی و چه مدتی مشغول به کار و فعالیت برای اکانت مورد نظر و کارفرما است. اشاره به تاریخ دقیق شروع و پایان پروژه مورد نظر این تضمین را ایجاد می‌کند که طرفین تا پایان زمان قرارداد در آن باقی بمانند.

مبلغ حق الزحمه یا هزینه قرارداد

از موارد مهمی که مورد توجه ادمین یا مدیر سایت است و موجب تصمیم گیری بهتر او برای پذیرش پروژه مورد نظر می‌شود، مساله حق الزحمه یا هزینه قرارداد است. کارفرما و ادمین باید روی مبلغ مورد نظرشان برای انجام این کار توافق کنند. مبلغ توافق شده باید در متن قرارداد نوشته شود. میزان مهارت، تجربه، سابقه کار، بازخورد و نتیجه از مواردی است که موجب افزایش حق الزحمه ادمین می‌شود.

نحوه پرداخت مبلغ

بعد از تصمیم درباره مبلغ قرارداد یا حق الزحمه ادمین، لازم است که درباره نحوه پرداخت آن نیز توافقاتی صورت بگیرد. کارفرما و ادمین باید توافق کنند که حق الزحمه به چه صورتی پرداخت شود. بعضی‌ها پرداخت را به صورت هفتگی یا ماهانه انجام می‌دهند. بسیاری نیز برای انجام کار اقساطی را در نظر می‌گیرند و ادمین موظف است که اقساط را در بازه زمانی مشخص شده پرداخت کند.

تعهدات کارفرما در نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام

  1. کارفرما باید شرایط را برای انجام فعالیت‌های ادمین فراهم کند.
  2. کارفرما باید به ادمین اعتماد کند و اجازه دهد که با انجام خلاقیت‌های جدید باز خورد مخاطب را اندازه بگیرد.
  3. براساس توافق، ادمین می‌تواند شرط کند که هزینه اینترنت لازم برای انجام کار به عهده کارفرما باشد.
  4. اگر لازم است کارفرما اطلاعات، عکس یا محتوایی را برای انتشار در اختیار ادمین قرار دهد، لازم است که در اسرع وقت این کار را انجام دهد.
  5. کارفرما باید حقوق و حق الزحمه ادمین را در زمان تعیین شده پرداخت کند.
  6. کارفرما باید تعیین کند که کار از راه دور انجام شود یا مکانی برای انجام کار در اختیار مدیر پیج قرار دهد.
  7. کارفرما می‌تواند به کار ادمین نظارت پیوسته و مستمر داشته باشد و اگر نیاز به تغییرات یا اصلاح باشد، از ادمین بخواهد که تغییرات را اعمال کند.

برای مثال به کادر قرمز رنگ تصویر زیر که بخشی از نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام است و توسط ما تنظیم شده است توجه کنید:

نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام

تعهدات ادمین یا مدیر اکانت در قرارداد ادمین اینستاگرام

  1. مدیر سایت باید به صورت روزانه گزارش فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد را در اختیار کارفرما قرار دهد
  2. ادمین نمی‌تواند در جهت منافع شخصی اقدام به تولید محتوا یا انجام تبلیغات کند.
  3. ادمین نمی‌تواند عقاید سیاسی یا اجتماعی خود را از طریق اکانت مورد نظر به مخاطب انتقال دهد.
  4.  ادمین باید از افشا شدن اطلاعات خصوصی اکانت جلوگیری کند.
  5. هرگونه سو استفاده از اکانت مورد نظر، از نظر قانون خطا محسوب می‌شود و با ادمین خاطی برخورد خواهد شد.

شرایط فسخ قرارداد در نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام

قرارداد حاضر چه به صورت پیمانکاری تنظیم شود و چه به صورت قرارداد کار، طرفین موظف هستند که تا زمان در نظر گرفته شده برای پایان همکاری، در قرارداد باقی بمانند و برای انجام شدن موضوع قرارداد تلاش کنند. با این حال اگر قرارداد میان صاحب صفحه اینستاگرام و ادمین، یک قرارداد پیمانکاری باشد، آن‌ها می‌توانند شرایط خاصی را برای فسخ قرارداد در نظر بگیرند. برای مثال کارشکنی و عدم تعهد هر کدام از طرفین می‌توانند از عللی باشند که امکان فسخ قرارداد را ایجاد می‌کنند. در آن دسته از قراردادها که ادمین استخدام شده باشد نیز، شرایط پایان دادن به قرارداد استخدامی مطابق با قانون کار است.

مرجع حل اختلاف در نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام

اگر نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام در قالب یک قرارداد کار (استخدام) تنظیم شده باشد، مرجع حل اختلاف آن، اداره کار است اما اگر نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام ، در قالب یک قرارداد پیمانکاری تنظیم شود، برا حل کردن و رسیدگی به اختلافات احتمالی مربوط به این قرارداد، می‌توانید به مراجع قضایی مختلف مانند دادگاه یا شورای حل اختلاف مراجعه کنید.

علاوه بر موردی که توضیح دادیم، خودتان نیز می‌توانید شخصی را به‌ عنوان داور این قرارداد انتخاب و معرفی کنید. در نظر داشته باشید شخصی که به عنوان داور معرفی می‌شود باید از صلاحیت قانونی پذیرش این مسئولیت برخوردار باشد. همچنین نیاز است که این شخص، در متن قرارداد نیز به صراحت معرفی شود.

پیشنهاد ما

با توجه به شرایط همکاری و شیوه توافق طرفین، همکاری میان آن‌ها آغاز می‌شود. بسیار مهم است که در همان ابتدای همکاری، تمام شروط و توافقات مطابق قانون و به صورت مکتوب ثبت شوند. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که حتما یک قرارداد داشته باشید. قرارداد شما باید مطابق قانون و با توجه به شروطی که برای طرفین اهمیت دارند، تهیه و تنظیم شود. برای این منظور خدمات تنظیم قرارداد را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

علاوه براین، برای گفتگو با مشاوران حقوقی با تجربه و وکلای مجموعه، می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی نیز بهره ببرید. برای ثبت درخواست، روی لینک بزنید و اطلاعات و موارد خواسته شده را تکمیل کنید. با شما ارتباط می‌گیریم.

قرارداد ادمین اینستاگرام

برای دریافت نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام به منظور همکاری پیمانی با ادمین، روی تصویر بزنید.

نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام
دریافت نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام

قرارداد استخدام ادمین اینستاگرام

اگر رابطه شما با ادمین صفحه اینستاگرام خود به صورت استخدامی است، این نمونه قرارداد برای شما کاربرد دارد.

نمونه قرارداد استخدام ادمین اینستاگرام
دریافت نمونه قرارداد استخدام ادمین اینستاگرام
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات
(3 نظر)
account_circle
رقیه امیدیان
thumb_up_alt
سلام ببخشید شخص ادمین، وظیفه داره پیام‌‎های ارسال شده از سمت مخاطبان به دایرکت پیج رو به کارفرما گزارش بده؟
15:15
05 آبان 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. در این مورد باید به قرارداد مراجعه کرد. اگر در قرارداد ادمین اینستاگرام مسئولیت ارتباط با مشتریان کارفرما به عهده ادمین باشد پاسخ سوال شما مثبت است.
13:22
06 آبان 1400
account_circle
فاطمه نفیسی
thumb_up_alt
سلام وقت تون بخیر. من ادمین هستم‌ و می‌خوام به صورت دورکاری مدیریت یک پیج رو بر عهده بگیرم. شما قرارداد تنظیم می‌کنید؟ هزینش چطوره؟
19:26
01 شهریور 1401
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. ما تمام تمرکزمون رو بر روی خدمات تنظیم قرارداد قرار دادیم. ضمن اینکه درخواست شما رو ثبت کردیم تا همکارانم با شما تماس بگیرند و جزئیات بیشتری در خصوص نوع قرارداد شما و سایر اطلاعات تکمیلی را دریافت کنیم.
15:04
02 شهریور 1401
account_circle
مهدیار مهری
thumb_up_alt
سلام من می‌خوام مدیریت یک پیج رو به عهده بگیرم ولی از صاحب پیج دورم و نمیتونم به صورت حضوری قرارداد ببندم چیکار کنم؟
14:07
12 آذر 1402
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. در حال حاضر امکاناتی مانند امضای الکترونیکی نیز مطرح شده است اما ما تا تاریخ پاسخ گویی به سوال شما، همچنان استفاده از چنین خدماتی را توصیه نمی‌کنیم و بهتر است طرفین، قرارداد را برای هم پست کنند و امضا به صورت دست نویس زیر تک تک صفحات درج شود. ضمن اینکه حتما از طرف مقابل خودتان بخواهید که گواهی امضا نیز بگیرند.
14:44
12 آذر 1402