در رابطه با قرارداد مدیر باشگاه چه می‌دانید؟ + بررسی دقیق این قرارداد

نویسنده:سیما سینوی
-
بروزرسانی:1401/04/29
زمان مطالعه: 9 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد مدیر باشگاه

اولین قدم برای داشتن یک باشگاه موفق، مدیریت صحیح آن است زیرا مدیریت صحیح باشگاه باعث ایجاد نظم و یکپارچگی در برنامه‌های آن می‌شود. عدم مدیریت صحیح باشگاه باعث بروز هرج و مرج و بی‌نظمی در باشگاه خواهد شد. به همین دلیل، حضور یک مدیر در باشگاه الزامی است. مدیر باشگاه مسئولیت‌های مهمی مانند ثبت نام متقاضیان، بایگانی کردن پرونده‌های ثبت نامی، انجام امور حسابداری باشگاه، انجام امور اداری و خریداری لوازم مورد نیاز باشگاه را به عهده می‌گیرد. از دیگر مسئولیت‌های مدیر باشگاه این است به درخواست‌ها و شکایت‌های هنرجویان رسیدگی کند. نمونه قرارداد مدیر باشگاه از نوع قرارداد استخدام است که با هدف استخدام مدیر باشگاه تنظیم می‌شود. فردی که به عنوان مدیر باشگاه استخدام شده است، باید روابط عمومی و قدرت بیان خوبی داشته و از تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشد.

چالش‌های قانونی نمونه قرارداد مدیر باشگاه و مواد قانونی مرتبط به این قرارداد

قانون کار در راستای تعدیل و نظم بخشیدن به روابط کاری میان کارفرمایان و کارگران در سال 1367 به تصویب رسید. از آن پس، تمام قراردادهای کاری باید مطابق با قانون کار تنظیم شوند.

نمونه قرارداد مدیر باشگاه یک نوع قرارداد کار به حساب می‌آید و به همین دلیل، لازم است که مطابق با شرایط و قواعد قانون کار تنظیم شود. قرارداد کار در ماده 7 قانون کار تعریف شده است. مطابق با ماده 7 قانون کار، قرارداد مدیریت باشگاه به وسیله توافق میان مدیر باشگاه و کارفرما تنظیم و امضا می‌شود.

به موجب امضای قرارداد کار، مدیر باشگاه متعهد خواهد بود که به صورت موقت یا غیر موقت باشگاه را مدیریت کند. کارفرما نیز ملزم است که دستمزد مدیر باشگاه را پرداخت کند. در اصطلاح قانون کار، به مدیر باشگاه، کارگر و به دستمزد او نیز حق السعی گفته می‌شود. این قرارداد ممکن است که به صورت شفاهی یا کتبی تنظیم شود اما مدت اعتبار قرارداد شفاهی مدیر باشگاه تنها یک ماه خواهد بود.

قانون کار از قوانین آمره و لازم الاجرا به حساب می‌آید و به همین دلیل توافق برخلاف قواعد و شرایط آن امکان پذیر نیست. بنابراین لازم است که مدیر باشگاه و کارفرما قرارداد مدیریت باشگاه را مطابق با قانون کار تنظیم کنند.

قرارداد مدیر باشگاه را به چه شیوه‌هایی می‌توانیم تنظیم کنیم؟

مطابق با تعریف ماده 7 قانون کار، نمونه قرارداد مدیر باشگاه ممکن است که به صورت غیر موقت (دائم)، موقت و معین تنظیم شود. در ادامه درباره هر کدام توضیح خواهیم داد:

  1. قرارداد دائم (غیر موقت): این قرارداد کاری میان کارفرما و مدیر، بدون ذکر مدت و به صورت دائمی تنظیم می‌شود؛
  2. کار موقت (غیر دائم): این نوع از قرارداد برای یک مدت مشخص تنظیم می‌شود. قرارداد کار موقت با پایان یافتن مدت آن، خاتمه پیدا می‌کند. ذکر تاریخ و مدت در این نوع از قرارداد الزامی است. این شیوه از توافق میان مدیر باشگاه و صاحب آن، از جمله متداول‌ترین نوع قرارداد است و طرفداران زیادی دارد.
  3. قرارداد کار معین مدیر باشگاه: به قراردادی گفته می‌شود که برای انجام کار معین بین کارفرما و مدیر باشگاه تنظیم می‌شود. با انجام شدن کار معین، قرارداد کاری نیز منحل می‌شود. در واقع اگر پروژه‎‌ای که در نظر دارند یا میزان کاری که معین شده است به پایان برسد، عملا رابطه همکاری میان کارفرما و مدیر نیز به پایان خواهد رسید.
  4. قرارداد کار آزمایشی: مدیر باشگاه و کارفرما در هنگام تنظیم قرارداد کار می‌توانند مدتی را به صورت آزمایشی در نظر بگیرند تا از شرایط کاری و تخصص یکدیگر اطلاع پیدا کنند. حداکثر مدت قرارداد کار آزمایشی برای مدیر ماهر، سه ماه و برای مدیر نیمه ماهر و ساده یک ماه است. در نظر داشته باشید که این نوع قرارداد نیز مشمول حقوق و مزایا خواهد بود و کارفرما ملزم است که تعهدات مالی خود نسبت به مدیر باشگاه را پرداخت کند. بنابراین، عنوان آزمایشی، به هیچ وجه به این معنی نیست که می‌توان از پرداخت حقوق و مزایای مدیر باشگاه چشم پوشی کرد.

نکته: کارفرما و مدیر باشگاه می‌توانند در خصوص تمدید قرارداد کار معین و قرارداد کار موقت با یکدیگر توافق کنند.

حق السعی و نحوه پرداخت آن در نمونه قرارداد مدیر باشگاه چگونه است؟

میزان حق السعی مدیر باشگاه به وسیله توافق میان او و کارفرما تعیین می‌شود. حق السعی مدیر باشگاه نمی‌تواند کمتر از حداقل دستمزدی باشد که از سوی شورای عالی کار اعلام شده است.

نکته: شورای عالی کار هر ساله حداقل دستمزد کارگران را با توجه به نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی مشخص می‌کند.

مزد مدیر باشگاه عبارت است از وجوه نقدی یا غیر نقدی که به او پرداخت می‌شود. مزد مدیر باشگاه باید در فواصل زمانی معین و در روزهای غیر تعطیل به او پرداخت شود. حقوق نیز به مزدی گفته می‌شود که در آخر ماه به مدیر باشگاه پرداخت خواهد شد. علاوه بر مزد، مزایای رفاهی و انگیزشی نیز به مدیر باشگاه تعلق می‌گیرد.

حق السعی عبارت است از تمام دریافت‌هایی که مدیر باشگاه به تبع قرارداد کار دریافت می‌کند. دریافت‌های مدیر باشگاه عبارت است از مزد، کمک هزینه عائله‌مندی، کمک هزینه خوار و بار، کمک هزینه ایاب و ذهاب، کمک هزینه مسکن، مزایای نقدی و غیر نقدی. تمام این دریافت‌ها با یکدیگر جمع می‌شوند و حق السعی مدیر باشگاه را تشکیل می‌دهند.

ساعات کاری مدیر باشگاه در نمونه قرارداد مدیر باشگاه

ساعت‌های کاری مدیر باشگاه به وسیله توافق میان او و کارفرما مشخص می‌شود. تعیین ساعت کاری نیز باید مطابق با قانون کار مشخص شود. در اینجا می‌خواهیم بررسی کنیم که مطابق با قانون کار یک مدیر باشگاه در طول روز چند ساعت باید کار کند و ساعات کاری او در طول یک هفته به چه میزان است؟

مطابق با قانون کار ساعات کاری مدیر باشگاه عبارت است از:

حداکثر ساعات کاری در یک روز 8 ساعت است. اگر مدیر باشگاه بیشتر از 8 ساعت در روز کار کند به عنوان اضافه‌کاری او محسوب می‌شود. مطابق با تبصره 1 ماده 51 قانون کار، کارفرما با توافق مدیر باشگاه می‌تواند ساعات کاری را در برخی از روزهای هفته کم کند و در ازای آن ساعات کاری دیگر روزهای هفته را افزایش دهد. در این مورد، ساعات کاری مدیر باشگاه نباید به گونه‌ای تعیین شود که بیشتر از 44 ساعت در هفته باشد.

ساعت کار مدیر باشگاه به محض ورود به باشگاه شروع می‌شود و به محض خروج از آن خاتمه پیدا می‌کند.

نکته: ماموریت مدیر باشگاه و زمانی‌که او مشغول انجام کارهای اداری در خارج از باشگاه است نیز جزء ساعت‌های کاری او محسوب می‌شود.

اضافه کاری مدیر باشگاه، حداکثر تا 4 ساعت در روز امکان پذیر است. کارفرما نمی‌تواند مدیر باشگاه را مجبور به اضافه کند. بنابراین لازم است که اضافه کاری مدیر باشگاه همراه با موافقت او باشد.

به ازای هر یک ساعت اضافه کاری باید فوق‌ العاده‌ای معادل با 40% مزد عادی ساعتی به مدیر باشگاه پرداخت شود. بازه زمانی کار روزانه، از 6 صبح تا 22 بامداد است. شب کاری نیز محدوده زمانی بین 22 بامداد تا 6 صبح را شامل می‌شود. مدیر باشگاه به ازای هر یک ساعت شب کاری، مستحق دریافت فوق‌ العاده‌ای معادل با 35% مزد ساعتی عادی روزانه است.

شرایط تعلیق نمونه قرارداد مدیر باشگاه چگونه است؟

تعلیق نمونه قرارداد مدیر باشگاه به شرایطی گفته می‌شود که در اثر آن کارفرما و مدیر نمی‌توانند به صورت موقت به تعهدات و وظایف کاری خودشان عمل کنند. در این حالت گفته می‌شود که قرارداد کار به حالت تعلیق در آمده است. تعلیق قرارداد کار مدیر باشگاه می‌توند ناشی از؛ شرایط مدیر ، وضعیت باشگاه یا توافقات میان طرفین باشد. درباره هر کدام از این موارد، توضیح می‌دهیم:

بررسی تعلیق ناشی از شرایط مدیر باشگاه

  1. خدمت وظیفه (سربازی)؛
  2. بیماری؛
  3. ایام بارداری و زایمان مدیر خانم؛
  4. توقیف مدیر.

تعلیق ناشی از شرایط باشگاه

  1. تعطیلی تمام یا بخشی از کارگاه در اثر قوای قهریه (سیل، آتش سوزی، زلزله و دیگر موارد)؛
  2. تعطیلی تمام یا بخشی از باشگاه در اثر گزارش بازرس کار ( در اثر نقص فنی وسایل یا عدم رعایت بهداشت در باشگاه ).

تعلیق ناشی از توافق طرفین

  1. مرخصی تحصیلی مدیر باشگاه؛
  2. مرخصی بدون حقوق مدیر باشگاه.

نمونه قرارداد مدیر باشگاه در چه مواردی خاتمه پیدا می‌کند؟

پس از خاتمه قرارداد، رابطه استخدامی میان کارفرما و مدیر باشگاه از بین می‌رود. به عبارت دیگر، می‌توان گفت که خاتمه قرارداد کار به معنای پایان یافتن همکاری کارفرما و مدیر باشگاه است. مطابق با ماده 21 قانون کار، موارد خاتمه قرارداد مدیریت باشگاه عبارتند از:

  1. بازنشستگی مدیر باشگاه؛
  2. از کار افتادگی مدیر باشگاه؛
  3. فوت مدیر باشگاه؛
  4. تمام شدن مدت قرارداد کاری مدیر باشگاه (در قرارداد کار موقت)؛
  5. انجام شدن کار معین موضوع قرارداد کار مدیر باشگاه (در قرارداد کار معین)؛
  6. استعفای مدیر باشگاه؛
  7. اخراج مدیر باشگاه.

راهکارهای حل اختلاف در نمونه قرارداد مدیر باشگاه چگونه است؟

مدیر باشگاه و کارفرما اگر نتوانستند در خصوص حل و فصل اختلاف خودشان به تفاهم برسند باید به مراجع قانونی مستقر در اداره کار مراجعه کنند. هیأت تشخیص و هیات حل اختلاف از مراجع قانونی مستقر در اداره کار هستند که به اختلافات میان مدیر باشگاه و کارفرما رسیدگی می‌کنند. کارفرما و مدیر باشگاه برای حل و فصل اختلافات خودشان در مرحله اول باید به هیات تشخیص مراجعه کنند.

هیات اختلاف، مرجع تجدید نظر از آرای هیات تشخیص است. بنابراین کارفرما و مدیر باشگاه برای تجدید نظر از آرای هیات تشخیص باید به هیات اختلاف مراجعه کنند. دیوان عدات اداری نیز مرجع فرجام خواهی از آرای هیات حل اختلاف است. بنابراین کارفرما و مدیر باشگاه اگر مایل به فرجام خواهی باشند باید به دیوان عدالت اداری مراجعه کنند.

پیشنهادی برای قرارداد شما

بدون شک روابط کاری میان اشخاص، به واسطه قراردادهایی که با یکدیگر امضا می‌کنند، شکل می‌گیرد. به همین دلیل، لازم است قراردادی که مورد استفاده قرار می‌گیرد از همه نظر کامل و جامع باشد. برای این منظور، بهترین اقدامی که می‌توانید انجام دهید، این است که از خدمات تنظیم قرارداد اختصاصی بهره ببرید.

همچنین بسیار مناسب خواهد بود که پیش از امضای قرارداد، درباره محتوا و شرایط آن، از مشاوران حقوقی مجرب اطلاعات بگیرید و با آن‌ها مشورت کنید. به این منظور پیشنهاد ما به شما، استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی است. روی لینک بزنید و درخواستتان را ثبت کنید. بعد از ثبت درخواست، با شما ارتباط می‌گیریم.

قرارداد مدیر باشگاه

با تهیه این قرارداد، می‌توانید با مدیر باشگاه قرارداد امضا کنید.

نمونه قرارداد مدیر باشگاه
دریافت نمونه قرارداد مدیر باشگاه
سیما سینوی
سیما سینوی، کارشناس ارشد حقوقی در رشته حقوق خصوصی و تمرکز ایشان بر مسائل مرتبط با قراردادها است. در همین راستا، بخش قابل توجهی از مقالات تهیه شده در رکلا، توسط ایشان تنظیم و آماده شده است. این مقالات مستقیما با مسائل حقوقی مرتبط با قراردادها ارتباط دارد و سیما، تلاش کرده است مقالات قابل قبولی، تالیف کند.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات