قرارداد برگزاری جشن چگونه است؟ (نکات نمونه قرارداد جشن تولد و جشن عروسی)

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/02/21
زمان مطالعه: 7 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد برگزاری جشن

داد، قرارداد برگزاری جشن ، توافق نامه‌ای برای مدیریت، پیگیری و اجرای مراسم‌ها و جشن‌ها است که با موضوعات مختلف و به سفارش متقاضی برگزار می‌شوند. این قرارداد را می‌توانیم یکی از انواع قرارداد پیمانکاری در نظر بگیریم که موضوع اصلی آن ارائه خدمات در جهت برگزاری انواع جشن‌ها است. نمونه قرارداد جشن تولد یا جشن ازدواج به شما این امکان را می‌دهد که با آسودگی خاطر، تمام اقدامات لازم و پیگیری‌های مربوط به برگزاری یک جشن را به اشخاص با تجربه و ماهر در این حوزه بسپارید.

گروه‌ها و موسسات زیادی وجود دارند که به صورت اختصاصی در حوزه برگزاری جشن و مراسم‌های مختلف فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید در هر مرحله از برگزاری جشن مورد نظرتان، از مهارت و تخصص این اشخاص بهره ببرید. برای مثال ممکن است با استفاده از قرارداد اجاره سالن جشن ، صرفا نیاز داشته باشید که سالن تزئیین شده و مناسبی را برای جشن مورد نظرتان اجاره کنید یا اینکه ممکن است توافق شما با این موسسه‌ها بیشتر از اجاره کردن سالن باشد و بخواهید که تمام مراحل اجرای جشن به عهده آن‌ها قرار بگیرد.

به طور کلی برای تنظیم قرارداد با این اشخاص محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید با هر شرایطی که در نظر دارید، قراردادتان را امضا کنید. در ادامه این مقاله درباره نمونه قرارداد برگزاری جشن صحبت می‌کنیم و این قرارداد را از جنبه‌های مختلف بررسی خواهیم کرد.

نمونه قرارداد برگزاری جشن را به چه صورتی بنویسیم؟

برای نوشتن قرارداد ، ابتدا لازم است که روابط میان طرفین را مدنظر قرار دهید. این مساله که مسئولیت برگزاری جشن را یک شخص حقیقی به عهده گرفته است یا اینکه برای برگزاری جشن از یک موسسه کمک می‌گیرید در انتخاب نوع قرارداد شما تاثیر می‌گذارد. علاوه براین، عوامل دیگری مانند رابطه میان کارفرما و شخصی که موضوع قرارداد را انجام می‌دهد نیز عامل تاثیر گذاری در نوع قرارداد خواهد بود. در ادامه مطلب درباره انواع این قرارداد توضیح می‌دهیم. زیرا در مرحله اول شروع همکاری برای برگزاری یک جشن، لازم است که ابتدا نوع قرارداد را مشخص کنید تا معلوم شود که قرارداد شما باید با توجه به چه قوانین و ضوابطی تنظیم شود.

نمونه قرارداد جشن تولد و ازدواج با موسسه

اگر تمایل دارید که با تنظیم نمونه قرارداد جشن تولد یا ازدواج، با موسسه‌ها یا شرکت‌های فعال در این حوزه همکاری کنید، بهترین قرارداد برای شما، تنظیم یک قرارداد پیمانی به منظور دریافت خدمات است. به واسطه این قرارداد، شما می‌پذیرید که تمام مسئولیت‌های انجام این جشن را به یک شخص حقوقی بسپارید و در ازای فعالیت‌های آن شخص، حق الزحمه‌ای را نیز بپردازید.

قرارداد برگزاری جشن با شخص حقیقی

در نوع دیگری از این قرارداد، شما می‌توانید مسئولیت تمام مراحل برگزاری مراسم را به یک شخص حقیقی (فرد انسانی) واگذار کنید. با استفاده از این نوع قرارداد، از آن جهت که تمام امور مربوط به موضوع قرارداد را یک شخص حقیقی انجام می‌دهد، مناسب است که برای همکاری با او، از نمونه قرارداد پیمان فردی استفاده کنید. در این قرارداد نیز تمام مسئولیت‌ها و وظایف برگزاری جشن در ازای دریافت حق الزحمه انجام می‌شود و کارفرما ملزم خواهد بود که مبلغی را بابت حق الزحمه به پیمانکار بپردازد.

به خدمت گرفتن نیرو انسانی به منظور برگزاری جشن

تصور کنید که شرایط کاری شما به صورتی است که مدام در حال برگزاری مراسم‌های مختلف هستید یا اینکه مسئولیت برگزاری جشن بزرگی را به شما سپرده‌اند که فرآیند برگزاری آن زمانبر است و ممکن است که چندین ماه به طول انجامد. در این موقعیت شما می‌توانید با استخدام یک یا چند شخص ماهر، از آن‌ها بخواهید که به منظور برگزاری جشن مورد نظر در خدمت شما باشند. به این ترتیب، مناسب‌ترین قراردادی که می‌توانید از آن استفاده کنید، قرارداد کار موقت خواهد بود. این قرارداد مطابق با قانون کار و قانون تامین اجتماعی تنظیم می‌شود و از این قوانین پیروی می‌کند.

اگرچه این نوع قرارداد در مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما چندان متداول نیست و در اکثر مواقع، طرفین قرارداد ترجیح می‌دهند که از قراردادهای پیمانی استفاده کنند. به همین دلیل در ادامه این مقاله شرایطی را در نظر می‌گیریم که نمونه قرارداد برگزاری جشن در قالب یک قرارداد پیمانی تنظیم می‌شود.

قرارداد اجاره سالن جشن

این نوع از قرارداد نیز صرفا در مواقعی کاربرد دارد که شما بخواهید از امکانات، تجهیزات، مکان یا سالن موسسه یا شرکت ارائه دهنده خدمات برگزاری جشن استفاده کنید. در چنین شرایطی به طور کلی ماهیت قرارداد اجاره سالن جشن با موارد قبلی متفاوت خواهد بود.

چند نکته قانونی مهم درباره قرارداد برگزاری جشن

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، قرارداد برگزاری جشن به صورت یک توافق پیمانی تنظیم می‌شود و از قانون مدنی تبعیت می‌کند. برای تنظیم این قرارداد، لازم است که به ماده‌های 10، 190 و 219 قانون مدنی توجه داشته باشیم. ماده 10 این قانون به این مساله اشاره دارد که قراردادهای خصوصی میان اشخاص به شرط رعایت قانون صحیح هستند. بنابراین، توافقی که به منظور برگزاری یک جشن میان طرفین پیمانکار و سفارش دهنده امضا می‌شود، به شرط اینکه مغایر با قانون نباشد، صحیح و معتبر است.

ماده 190 قانون مدنی نیز شروط صحت قرارداد را بیان می‌کند. به موجب این ماده، برای انجام این توافق، لازم است که موضوع قرارداد شما بدون ابهام باشد و به صراحت بیان شود؛ طرفین اهلیت و صلاحیت قانونی داشته باشند؛ موضوع قرارداد مشروع و قانونی باشد و هر دو طرف قرارداد برای انجام این توافق، رضایت خود را اعلام کنند. با رعایت تمام این موارد، قراردادی که میان شما تنظیم می‌شود، صحیح و معتبر خواهد بود و ایرادی برای آن وجود ندارد.

فسخ قرارداد امکان پذیر است؟

اگر نمونه قرارداد برگزاری جشن را امضا می‌کنید، لازم است که از شرایط فسخ این قرارداد مطلع باشید. قرارداد حاضر مطابق با ماده 219 قانون مدنی ، لازم الاتباع است. منظور از لازم الاتباع بودن قرارداد این است که طرفین ملزم هستند که از قراردادی که میان آن‌ها امضا شده است، تبعیت کنند. پیمانکار و متقاضی برگزاری جشن، باید برای انجام تعهدات و مسئولیت‌هایی که به موجب این قرارداد به عهده گرفته‌اند تلاش کنند و نمی‌توانند قرارداد را فسخ کنند. لازم بودن قرارداد به این معنی است که حق فسخ از طرفین سلب شده است و امکان فسخ قرارداد برای آن‌ها وجود ندارد.

البته باید به این مساله نیز اشاره کنیم که فسخ قرارداد در مواردی که در قانون بیان شده یا فسخ به واسطه شروط قرارداد امکان پذیر است. یعنی اگر کارفرما و پیمانکار برای قرارداد برگزاری جشن ، شرط فسخ تعیین کنند، در صورت بروز آن شروط، امکان فسخ برقرار می‌شود. به این صورت که اگر یکی از طرفین قرارداد، مغایر با شروط فسخ رفتاری را انجام دهد، طرف دیگر می‌تواند با استناد به این شروط، قرارداد را فسخ کند.

بنابراین، اگر برای شما اهمیت دارد که در موقعیت‌هایی امکان فسخ قرارداد را داشته باشید، لازم است که حتما برای قراردادی که امضا می‌کنید، شرط فسخ در نظر بگیرید.

این نکته مهم را نیز در نظر داشته باشید شروطی که به عنوان شرط فسخ قرارداد تعیین می‌شوند، باید توسط هر دو طرف این توافق، مورد تایید قرار بگیرند. یعنی هر دو طرف قرارداد باید رضایت داشته باشند که این شروط به عنوان شروط فسخ قرارداد تعیین شوند. یادآوری می‌کنیم که حتی اگر در روند تنظیم قرارداد نیز حضور داشتید، در زمان امضای قرارداد، باز هم تمام محتوای قراردادی که امضا می‌کنید را به دقت مطالعه کنید.

پیشنهاد ما

برای تهیه این قرارداد ابتدا لازم است که درباره نکات مربوط به آن اطلاعات دقیقی داشته باشید. به همین منظور به شما پیشنهاد می‌کنیم که از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی (روی لینک بزنید) بهره ببرید. با کسب اطلاعات کاربردی در خصوص قرارداد مورد نظرتان، این امکان برای شما فراهم است که قرارداد را امضا کنید. علاوه براین، اگر تمایل دارید که این قرارداد به صورت اختصاصی برای شما تنظیم شود، می‌توانید درخواست تنظیم قرارداد (روی لینک بزنید) خود را ثبت کنید.

قرارداد پیمانکاری تک نفره

زمانی که مسئولیت اجرای پروژه برگزاری جشن مورد نظر شما را یک شخص حقیقی به عهده می‌گیرد، می‌توانید با استفاده از فرم ساده قرارداد پیمانکاری انفرادی، قرارداد را مطابق با شرایط و توافقات خود شخصی سازی و استفاده کنید.

نمونه قرارداد پیمانکاری تک نفره
دانلود نمونه قرارداد پیمانکاری تک نفره

نمونه قرارداد پیمانکاری

اگر پروژه برگزاری جشن را به یک گروه یا شرکت می‌سپارید، به یک نمونه فرم قرارداد پیمانکاری نیاز دارید، شما می‌توانید فرم خام قرارداد پیمانکاری را مطابق با شرایط خود، شخصی سازی و استفاده کنید.

نمونه قرارداد پیمانکاری
دریافت نمونه قرارداد پیمانکاری
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات