قرارداد طراحی کارت ویزیت با طراح متخصص و زمانبندی و تعهدات آن!

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1403/01/21
زمان مطالعه: 9 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت، با هدف معرفی شخص، مجموعه، کسب و کار و برند شما طراحی می‌شود، بنابراین، لازم است که دقیقا بیانگر اطلاعات دقیقی در خصوص این موارد باشد. علاوه براین، لازم است که کارت ویزیت شما جذابیت و زیبایی بصری هم داشته باشد. داشتن کارت ویزیت به شما کمک می‌کند که علاوه بر معرفی برند خود، راه ارتباطی مشخصی را اعلام کنید تا اشخاص دیگر بتوانند به شما دسترسی داشته باشند. علاوه براین، طراحی کارت ویزیت شیوه‌ای از تبلیغات است که تاثیرات مثبتی به همراه دارد. به طور معمول برای طراحی کارت ویزیت، لازم است که با متخصصان در این حوزه، قرارداد امضا کنید. برای این منظور، نمونه قرارداد طراحی کارت ویزیت ، یک قرارداد کاربردی و مناسب خواهد بود.

اگر تمایل دارید که طراحی کارت ویزیت خود را به یک متخصص در این زمینه بسپارید یا اگر شخصی هستید که به صورت اختصاصی در زمینه طراحی کارت ویزیت فعالیت می‌کند، برای شما مناسب خواهد بود که رابطه کاری خود را با استفاده از نمونه قرارداد طراحی کارت ویزیت مکتوب کنید. این قرارداد در واقع یکی از انواع قرارداد پیمانکاری است که میان طرفین تنظیم و امضا می‌شود. به واسطه این قرارداد، مسئولیت طراحی کارت ویزیت به شخصی متخصص سپرده می‌شود و آن شخص متعهد خواهد بود که در بازه زمانی که معین شده است، کارت ویزیت مورد نظر را طراحی کند و طرح نهایی را به شما تحویل دهد. در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم که به ابعاد دیگر این قرارداد توجه داشته باشیم و درباره آن توضیح دهیم.

نمونه قرارداد طراحی کارت ویزیت چگونه قراردادی است؟

نمونه قرارداد طراحی کارت ویزیت یک توافق برای طراحی کارت ویزیت است که میان مشتری و شخصی که در این حوزه فعالیت می‌کند، تنظیم و امضا می‌شود. در این قرارداد، شخصی که می‌پذیرد طراحی کارت ویزیت شما را انجام دهد پیمانکار نامیده خواهد شد و شما نیز در این قرارداد نقش کارفرما را به عهده خواهید داشت. طراح کارت ویزیت به واسطه این قرارداد می‌پذیرد که با توجه به خواست و نظر شما، طرح کارت ویزیت مورد نظر را آماده کند و در زمانی که برای اتمام قرارداد در نظر گرفته می‌شود، طرح نهایی را به شما تحویل دهد.

از طرف دیگر، شما نیز متعهد خواهید بود که در ازای انجام شدن موضوع این قرارداد و دریافت طرح کارت ویزیت مورد نظرتان، مبلغی که به عنوان حق الزحمه معین شده بود را به طراح پرداخت کنید. برای نوشتن این توافق به صورت مکتوب، می‌توانید از قرارداد پیمانکاری تک نفره استفاده کنید. در نوشتن این قرارداد باید ابتدا دو طرف قرارداد معرفی شوند و اطلاعات و مشخصات هویتی آن‌ها در متن قرارداد نوشته شود. در ادامه لازم است که اطلاعات دقیقی درباره موضوع قرارداد، بازه زمانی انجام کار، مبلغ حق الزحمه، مسئولیت‌ها و تعهدات، شروط خاص طرفین، شروط فسخ قرارداد و موارد مهم دیگر نیز بیان شوند. این اطلاعات، روابط میان طرفین را مشخص می‌کند و مسئولیت‌ها و تعهدات هر کدام از طرفین را معین خواهد کرد.

موضوع قرارداد و دستورالعمل‌ها و توضیحات

برای اینکه با طراح کارت ویزیت همکاری خوبی داشته باشید، مهم است که بتوانید به صورت دقیق، خواسته و نظر خود را به طراح منتقل کنید. این کار به این دلیل انجام می‌شود که طراح از معیارهایی که در ذهن دارید آگاه باشد. برای این منظور، بهترین راهکار این است که در بخش موضوع قرارداد، توضیح دهید که هدف از انجام این همکاری چه چیزی است. برای مثال می‌توانید بنویسید که قرار است که به واسطه این قرارداد، یک یا چند طرح برای کارت ویزیت طراحی شوند.

علاوه بر توضیح درباره موضوع نمونه قرارداد طراحی کارت ویزیت ، لازم است که اطلاعات دقیقی از ویژگی‌هایی که از طرح کارت ویزیت در نظر دارید را در متن قرارداد بنویسید. در متن این قرارداد باید دستورالعمل‌ها و توضیحات و همچنین اطلاعاتی که باید در کارت ویزیت درج شوند را توضیح دهید. به همین ترتیب، طراح کارت ویزیت نیز متعهد می‌شود که دقیقا مطابق با دستورالعمل‌هایی که دریافت کرده است، کارت ویزیت شما را طراحی کند.

زمانبندی انجام نمونه قرارداد طراحی کارت ویزیت

بازه زمانی قرارداد یا زمانبندی انجام موضوع قرارداد، تاریخ دقیق شروع و پایان همکاری با طراح است. در تاریخی که برای شروع همکاری در نظر گرفته می‌شود، طراح کارت ویزیت ملزم خواهد بود که پروژه طراحی کارت ویزیت را آغاز کند. همچنین طراح متعهد است که در تاریخی که برای اتمام قرارداد در نظر می‌گیرند، طرح نهایی را به سفارش دهنده، تحویل دهد.

نکته مهمی که در خصوص زمانبندی این قرارداد باید به آن توجه کنید، این است که شما می‌توانید انجام طراحی کارت ویزیت را به مراحل مشخصی تقسیم کنید و برای اتمام هر مرحله نیز تاریخ دقیقی در نظر بگیرید. به این ترتیب، می‌توانید به روند انجام موضوع قرارداد نیز نظارت داشته باشید.

برای ضمانت تحویل طرح کارت ویزیت در تاریخی که معین شده است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از شرط خسارت دیرکرد استفاده کنید. به این صورت که برای دیرکرد تحویل طرح، مبلغی را به عنوان جریمه در نظر بگیرید. شما می‌توانید مبلغ مشخصی را در ازای هر روز تاخیر، معین کنید تا اگر طراح کارت ویزیت در تحویل طرح نهایی تاخیر داشته باشد، ملزم به پرداخت جریمه شود.

تعهدات مالی کارفرما در قرارداد

از ارکان مهم این قرارداد، مبلغی است که بابت حق الزحمه به طراح کارت ویزیت پرداخت می‌شود. لازم است که در متن قرارداد به صورت دقیق و روشن، مبلغ حق الزحمه را بنویسید تا مشخص باشد که تعهدات مالی کارفرما به طراح، دقیقا چه مبلغی خواهد بود. علاوه براین، این امکان وجود دارد که شیوه پرداخت حق الزحمه طراح کارت ویزیت را نیز معین کنید. به این صورت که مشخص شود حق الزحمه طراح با چه شرایطی و طی چند مرحله به او پرداخت خواهد شد.

تعیین میزان حق الزحمه طراح کارت ویزیت، با توافق طرفین انجام می‌شود. یعنی اینکه لازم است طراح و سفارش دهنده با یکدیگر مذاکره کنند و نتیجه نهایی مذاکرات خود را در متن قرارداد بنویسید. بنابراین، طرفین قرارداد می‌توانند در خصوص مبلغ قرارداد نیز با یکدیگر توافق کنند. اگرچه لازم است که در نهایت، مبلغی که توافق شده است را به صورت مکتوب در قرارداد بنویسند.

نکته مهم: از دغدغه‌های مهم طراحان برای انجام پروژه‌های طراحی کارت ویزیت این است که کارفرما یا همان شخصی که سفارش طراحی کارت ویزیت موضوع این قرارداد را مطرح کرده، در زمانی که تعیین شده است، حق الزحمه طراح را نپردازد. به همین دلیل طراحان به دنبال شروطی برای قراردادشان هستند که با استفاده از آن شروط کارفرما را ملزم به اجرای تعهدات خود کنند. بهترین اقدامی که در این خصوص می‌توانید انجام دهید، تعیین ضمانت اجرا برای تعهدات کارفرما است. شما می‌توانید برای تاخیر در پرداخت شدن مطالباتتان از کارفرما، برای او خسارت یا جریمه در نظر بگیرید. البته مبلغ این خسارت باید با توافق کارفرما تعیین شود و در نهایت، در نظر داشته باشید که باید تصمیم نهایی در خصوص این شرط را در متن قراردادتان بنویسید.

شروط و تعهدات مورد نظر هر کدام از طرفین

هر کدام از طرفین قرارداد، می‌توانند در ابتدای همکاری شروطی را مطرح کنند. در نهایت، با پذیرش تمام شروط و توافقات توسط هر دو طرف، میان آن‌ها قرارداد امضا خواهد شد. باید تاکید کنیم که لازم است تمام شروط و توافقات شفاهی میان سفارش دهنده و طراح کارت ویزیت، به صورت مکتوب در متن توافق نامه نوشته شده باشد. به این صورت، سند و مدرک مکتوبی از توافقات میان طرفین در دست خواهد بود که در زمان وقوع اختلاف یا مشکل، می‌توانند به آن مراجعه یا در محاکم قضایی به آن استناد کنند.

اگر تعهدات و مسئولیت‌هایی که برای طرف مقابلتان تعیین می‌کنید، باید حتما در موعد مشخصی انجام شوند، می‌توانید برای تضمین انجام شدن به موقع آن تعهدات، جریمه یا خسارت در نظر بگیرید. تعیین ضمانت اجرا برای تعهدات قراردادی، از روش‌های کاربردی و موثر است که معمولا در زمان نگارش قراردادها، به آن توجه می‌کنند. برای مثال در این قرارداد پیمانکار و کارفرما می‌توانند با رضایت و توافق یکدیگر، معین کنند که در صورت اجرا نشدن تعهدات قراردادی، پرداخت چه میزان خسارت به عهده شخص خاطی قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد ما

قرارداد طراحی کارت ویزیت یک قرارداد مهم و کاربردی برای اشخاصی است که در این حوزه مشغول به کار هستند و تمایل دارند که با مشتریان خود، قرارداد امضا کنند. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با ابعاد حقوقی این قرارداد از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کنید و با یک مشاور حقوقی مجرب گفتگو داشته باشید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که بخواهید با استفاده از خدمات تنظیم قرارداد ، این قرارداد را به صورت اختصاصی در اختیار داشته باشید.

قرارداد پیمانکاری تک نفره

اگر با یک شخص حقیقی برای اجرای یک پروژه مشخصی قرارداد امضا می‌کنید، این نمونه قرارداد می‌تواند برای شما مناسب باشد.

نمونه قرارداد پیمانکاری تک نفره
دانلود نمونه قرارداد پیمانکاری تک نفره
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات