نمونه قرارداد اجاره دستگاه خودپرداز را خیلی قانونی بشناسید!

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/04/11
زمان مطالعه: 7 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد اجاره دستگاه خودپرداز

دستگاه خودپرداز که در میان عموم مردم بیشتر با نام عابر بانک یا «ATM» شناخته می‌شود، دستگاهی است که بسیاری از خدماتی که در گذشته فقط از طریق بانک‌ها اجرا می‌شد را به مردم ارائه می‌دهد. برای مثال، شرایطی ایجاد می‌کند که شما بتوانید از حساب خود، وجه نقد برداشت کنید، مانده حساب خود را چک کنید، به شماره کارت شخص دیگر، پول واریز کنید و حتی رمز کارت بانکی خود را تغییر دهید. علاوه بر مواردی که گفته شد، این دستگاه‌ها خدمات بسیار زیاد دیگری نیز ارائه می‌دهند و نقش موثری در ارائه خدمات بانکی در تعداد زیاد دارند. نمونه قرارداد اجاره دستگاه خودپرداز ، یک قرارداد اجاره است که برای در اختیار داشتن این دستگاه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در گذشته تمام خدمات بانکی ، توسط بانک‌ها انجام می‌شد. یعنی اینکه شما ملزم بودید برای هر کار کوچک بانکی به بانک‌ها مراجعه کنید و با معطلی در صف‌های طولانی و گذر زمان بسیار زیاد، امور مورد نظرتان را پیگیری کنید. با گسترش استفاده از کارت‌های بانکی، اهمیت خدمات رسانی با سرعت بیشتر، بسیار مورد توجه قرار گرفت. حضور خودپردازها انقلابی در نحوه ارائه خدمات سیستم بانکی بود که امروزه بیش از پیش مورد توجه است و هر روزه با ارائه خدمات بیشتر، کارایی و کاربرد بیشتری خواهد داشت. همین مساله باعث شده است که شرایط خرید و فروش این دستگاه و شرایط اجاره آن، مورد توجه باشد.

نمونه قرارداد اجاره دستگاه خودپرداز چه کاربردی دارد؟

توضیح دادیم که ساخت و استفاده از دستگاه‌های خودپرداز، به میزان بسیار زیادی موجب آسودگی اجرا و انجام عملیات بانکی شده است و از این جهت در موارد متعدد مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرد. تعدد عابر بانک‌ها در سطح شهر به اندازه‌ای است که ناخودآگاه چنین تصور و توقعی را ایجاد می‌کند که باید در سطح شهر و در مراکز تجاری، حتما نصب شده باشند. بدون شک، تعداد مراجعانی که هر روزه از دستگاه خودپرداز استفاده می‌کنند، بسیار زیاد است. همین مساله از یک جهت می‌تواند نقطه قوت یا یک موقعیت خاص تبلیغاتی برای کسب و کارها باشد. به نظرتان چطور چنین شرایطی پیش می‌آید؟ توضیح می‌دهیم!

تصور کنید که فروشگاهی دارید و یک دستگاه خودپرداز در مقابل فروشگاه شما نصب شده است. بدون شک، اشخاصی که برای اجرای عملیات بانکی به جلوی فروشگاه شما مراجعه می‌کنند، حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشند، از شرایط تخفیف، جشنواره فروش و حتی اجناس تازه‌ای که آورده‌اید مطلع می‌شوند و به این شیوه، تبلیغ گسترده برای کسب و کار شما انجام خواهد شد. این تبلیغات ناخودآگاه، هر روز و در موارد متعددی اجرا می‌شود و دلیلی برای افزایش تعداد مشتریان شما خواهد بود.

به چه شیوه‌ای می‌توانیم از خودپرداز درآمدزایی کنیم؟

دلایلی که در بخش پیش برای کاربرد اجاره نامه دستگاه خودپرداز توضیح دادیم، مساله کسب درآمد را مورد توجه قرار نداد. با این حال، بخش بسیار زیادی از سوالات در خصوص اجاره نامه دستگاه خودپرداز ، درباره مساله درآمدزایی و سود نقدی حاصل از قرارداد است. در پاسخ به این سوالات باید توضیح دهیم که علاوه بر تمام مواردی که پیش‌تر گفتیم، شما به صورت خاص، می‌توانید از خرید یا اجاره خودپرداز، درآمد کسب کنید. بسیاری از اشخاص با شرکت‌ در مزایده شهرداری و بانک‌ها درباره اجاره دستگاه خودپرداز در مناطق پر رفت و آمد شهر، در تلاش هستند که با بانک‌ها قرارداد اجاره دستگاه خودپرداز تنظیم کنند و به این شیوه با اجاره عابر بانک، درآمدزایی داشته باشند. از طرف دیگر، بسیاری از سرمایه داران نیز با خرید دستگاه خودپرداز، با بانک، قرارداد شراکت خودپرداز تنظیم می‌کنند و به این شیوه درصدی از تراکنش‌های خودپرداز به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

بنابراین، به طور کلی شیوه‌های درآمدزایی از دستگاه خودپرداز در دو قرارداد مشارکت و اجاره نامه تعریف می‌شوند.

نمونه قرارداد اجاره دستگاه خودپرداز با شخص حقیقی

اگر شما شخص حقیقی هستید، یعنی تمایل دارید که با نام خود دستگاه خودپرداز را اجاره کنید و شرکت یا کارگاه نیستید، مانعی برای شما وجود ندارد. شما نیز می‌توانید برای اجاره دستگاه خود پرداز اقدام کنید. شما می‌توانید با یکی از شرکت‌هایی که خودپرداز نصب می‌کنند، همکاری کنید. این موسسات با دریافت کارت شناسایی و مشخصات کامل شما، به علاوه جواز کسب معتبر و پروانه بهره برداری و اطمینان از وجود محل مناسب برای استقرار دستگاه خودپرداز، با شما همکاری خواهند کرد. شما می‌توانید با این شرکت‌ها نمونه قرارداد اجاره دستگاه خودپرداز ، امضا کنید یا اینکه دستگاه خودپرداز را بخرید و با آن‌ها شراکت کنید.

اجاره نامه دستگاه خودپرداز با شخص حقوقی

اگر تمایل دارید که به عنوان یک شرکت، کارگاه یا سازمان، نمونه قرارداد اجاره دستگاه خودپرداز تنظیم کنید، لازم است که اساس نامه شرکت و اظهارنامه ثبت شرکت را در اختیار داشته باشید. علاوه براین، اطلاعات هویتی تمام اعضا هیئت مدیره سازمان یا شرکت نیز باید ارائه شود. کد اقتصادی، گواهی ثبت نام در نظام مالیات، اظهار نامه مالیاتی و صورت حساب‌ها، دیگر مدارکی هستند که لازم است، به همراه داشته باشید.

ملاحظه می‌کنید که هم به صورت شخص حقیقی و هم به صورت شخص حقوقی یعنی شرکت، سازمان یا کارگاه می‌توانید از نمونه قرارداد اجاره دستگاه خودپرداز استفاده کنید یا این امکان وجود دارد که یک دستگاه خودپرداز بخرید. مانعی برای شما وجود ندارد و در این زمینه شرکت‌هایی هستند که به صورت ویژه با شما همکاری می‌کنند.

نمونه قرارداد اجاره دستگاه خودپرداز بهتر است یا شرایط شراکت؟

در میان اشخاصی که تمایل دارند از نمونه قرارداد اجاره دستگاه خودپرداز استفاده کنند یا اینکه یک خودپرداز را بخرند، اختلافاتی وجود دارد و هر کدام از طرفین دلایلی دارند که با استفاده از آن، مشخص می‌کنند که تهیه دستگاه خودپرداز با شرایط قرارداد شراکت ، بسیار بهتر است.

زمانی که با استفاده از نمونه قرارداد اجاره دستگاه خودپرداز ، یک دستگاه اجاره می‌کنید، مسئولیت نگهداری، پرداخت قبض برق و موارد دیگر به عهده شما است اما زمانی که یک دستگاه خودپرداز خریداری می‌کنید، شما شریک بانک خواهید بود. یعنی از تمام درآمد حاصل از تراکنش‌های دستگاه خودپرداز، درصد مشخصی به شما تعلق می‌گیرد.

اجاره نامه دستگاه خودپرداز از نظر قانونی چگونه است؟

نمونه قرارداد اجاره دستگاه خودپرداز ، مطابق با قواعد قانون مدنی در خصوص عقد اجاره تنظیم می‌شود. دستگاه خودپرداز، در واقع یک شیء است و قرارداد اجاره آن مطابق با قوانین اجاره اشیاء تنظیم خواهد شد. در این قرارداد، مالکیت دستگاه خودپرداز در اختیار بانک یا در اختیار شرکت‌هایی قرارداد دارد که به صورت ویژه در زمینه ارائه دستگاه عابر بانک فعالیت می‌کنند. به واسطه نمونه قرارداد اجاره دستگاه خودپرداز ، این دستگاه برای مدت مشخص در اختیار مستاجر یا متقاضی اجاره دستگاه قرار می‌گیرد. در مقابل مستاجر ملزم می‌شود که در ازای استفاده از این خودپرداز، مبلغی را به عنوان اجاره بها بپردازد و می‌تواند در طول مدت اجاره، از دستگاه استفاده کند.

پیشنهاد ما

اگر درباره محتوا و شرایط این قرارداد اطلاعات بیشتری نیاز دارید، ما در کنار شما هستیم و می‌توانید با استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی با تیم حقوقی رکلا در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید از خدمات تنظیم قرارداد نیز استفاده کنید.

سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات
(2 نظر)
account_circle
داود منصوری
thumb_up_alt
ما در نظر داریم برای حدود ۶۰ نقطه حدود ۱۴۰ دستگاه خودپرداز نقدی و ۱۸۰ پوز خرید قرارداد ببندیم. لطفا اگر نمونه فایل قرارداد معرفی می‌فرمایید؟
15:12
12 مهر 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
جناب منصوری عزیز، ما با شما از طریق تماس تلفنی همراه خواهیم بود و شرایط تنظیم قرارداد را از همان طریق به اطلاع شما خواهیم رساند. با تشکر از شما برای انتخاب ما.
17:12
13 مهر 1400
account_circle
امیر توانا
thumb_up_alt
با سلام من تصمیم دارم محلی را برای گذاشتن خودپرداز شخصی خودم اجاره کنم و نیاز به مشاوره و نمونه قرارداد دارم.
15:56
03 اسفند 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. درخواست شما را ثبت کردیم. همکاران من در اسرع وقت با شما در تماس خواهند بود.
12:01
04 اسفند 1400