نمونه قرارداد سرمایه گذاری چیست و انواع نمونه قرارداد سرمایه گذاری خطرپذیر کدام است؟

-
بروزرسانی:1402/12/22
زمان مطالعه: 17 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
نمونه قرارداد سرمایه گذاری

قرارداد سرمایه گذاری از انواع نمونه قرارداد جذب سرمایه گذار است. با کمک این قرارداد، سرمایه جذب می‌شود و مشارکت اتفاق می‌افتد. نمونه قرارداد مشارکت در سرمایه‌گذاری زیربنای هرفعالیت موفقی است. کسب و کار‌ها قبل از جذب سرمایه و پس از آن، قابل مقایسه نیستند و رشدی که پس از سرمایه‌گذاری در یک کسب و کار آینده‌دار اتفاق می‌افتد، یک رشد پرسرعت و دست ‌نیافتنی است. بنابراین، طبیعی است که هر صاحب شغل و کارآفرینی به دنبال جذب سرمایه و تنظیم نمونه قرارداد تامین سرمایه باشد. برعکس، سرمایه گذاران نیز اهمیت این موضوع را به خوبی می‌دانند و به دنبال کاری و تیمی موفق برای شراکت تامین سرمایه قانونی می‌باشند. کسب سود به ویژه در سرمایه گذاری خطرپذیر بسیار بالا است.

فعالیت‌های سرمایه‌ای با وضعیت اقتصادی هرکشور ارتباط دارد. اگر شرایط اقتصادی موجود در کشور مناسب باشد، درصد خطرپذیری سرمایه‌گذاری کم می‌شود اما برعکس، اگر کشوری دارای اقتصاد ضعیف و نامناسب باشد، شرایط برای جذب سرمایه گذار دشوار می‌شود. زیرا سرمایه‌گذاری در این نوع از کشور‌ها تا حد زیادی دشوار است. دشواری این کار و تغییرات نرخ ارز و کاهش ارزش پول داخلی سبب می‌شود که درصد اختلافات در همکاری‌ها و شراکت‌ها روز به روز بیشتر شود. بدیهی است که در این صورت، وجود یک قرارداد قانونی و قدرتمند، بسیاری از این اختلافات را پایان می‌دهد.

با ما همراه باشید تا مهم‌ترین قواعد انواع مدل های مشارکت و قراردادهای این حوزه را بررسی کنیم.

نمونه قرارداد سرمایه گذاری چیست

نمونه قرارداد تامین سرمایه نخستین گام امن در یک همکاری تجاری و بازرگانی است. طرفین این توافق، یک هدف مشترک دارند و آن افزایش سرمایه‌های مالی خود است. توجه به تمامی جوانب این شراکت مالی ضرورت دارد. لازم است در مورد میزان آورده سرمایه گذار و سهم او از شراکت، قواعد قدرتمندی وجود داشته باشد. از طرف دیگر، ضروری است در مورد نحوه پرداخت سرمایه به طرف دیگر قرارداد، قواعد منسجمی بین طرفین، توافق شود. از طرف دیگر، در مورد حل اختلافات نیز، ضرورت‌های قانونی زیادی وجود دارد. پاسخ مسائل بالا و بسیاری از مسائل نگران کننده و اختلاف ساز دیگر، باید در نمونه قرارداد تامین سرمایه وجود داشته باشد.

در واقع نمونه قرارداد سرمایه‌ گذاری به قراردادی گفته می‌شود که به موجب آن، یکی از طرفین در مقابل طرف دیگر تعهد می‌دهد که سرمایه‌ خودش را در راستای کمک به تحقق موضوع (هدف) مورد تقاضای او به ‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم قرار دهد.

تصور کنید شخصی یک باغ بسیار بزرگ درخت انجیر دارد. این شخص می‌خواهد محصولات باغ خود را در قالب میوه خشک، مربا، کمپوت و موارد مانند آن صادر کند، اما سرمایه لازم جهت این اقدامات را ندارد. در این شرایط، شخصی تعهد می‌دهد که تمام سرمایه مورد نیاز برای خرید دستگاه‌های لازم و صادرات را تامین کند. طرفین بعد از توافق می‌توانند قرارداد سرمایه گذاری را امضا کنند و شرایط مورد نظرشان را در متن آن بنویسند.

قرارداد سرمایه گذاری برای شروع یا ادامه فعالیت

یکی از موضوعات مهم در جامعه امروز، سرمایه‌ گذاری است. با توجه به توسعه شهرنشینی و افزایش جمعیت، مردم برای شروع یا گسترش فعالیت خود، از انواع روش‌های سرمایه گذاری استفاده می‌کنند. جذب سرمایه موجب می‌شود تا یک کسب‌ و کار فعالیت خودش را شروع کند. همچنین در مواردی ممکن است یک کسب‌ و کار در آستانه‌ نابودی باشد، ولی جذب سرمایه و انعقاد قرارداد سرمایه‌ گذاری این مجموعه را از شکست نجات دهد.

تصور کنید شخصی برای اجرای ایده‌ای که در ذهن دارد، سرمایه‌ای به میزان 3 میلیارد می‌خواهد. در این شرایط اگر یک سرمایه‌ گذار حاضر شود، این مبلغ را در اختیار او قرار دهد، آن‌ها با یکدیگر قرارداد سرمایه گذاری را امضا می‌کنند. هرکدام از طرفین، شروط و تعهدات خود را در متن قرارداد می‌نویسد و هر دو طرف ملزم به انجام تعهدات هستند.

همانطور ‌که بیان شد در شرایطی ممکن است یک مجموعه، فعالیت خودش را آغاز کند و حتی چندین سال سابقه داشته باشد. با این‌ حال، اقداماتی صورت‌ گرفته است که این مجموعه، نمی‌تواند فعالیت خود را مانند سابق ادامه دهد. در این شرایط، یک سرمایه‌ گذار، برای تامین سرمایه آن فعالیت تعهد می‌دهد.

تصور کنید یک کارخانه تولید نخ در شهری کوچک، حدود ۱۰ سال است که فعالیت دارد. این کارخانه برای تامین مواد اولیه و خرید دستگاه‌های جدید با مشکلاتی مواجه است. در این شرایط، شخصی اعلام می‌کند که سرمایه این کارخانه را تامین می‌کند و در سود و زیان آن کارخانه شریک خواهد شد. طرفین می‌توانند با امضای قرارداد، میزان سود هر شریک، سهم و تعهدات مد نظرشان را بنویسند و امضا کنند.

انواع قرارداد سرمایه گذاری

انواع قرارداد سرمایه گذاری

اینکه سرمایه گذاری در داخل یا خارج از کشور انجام می‌شود در تعیین انواع این قرارداد موثر است. از طرف دیگر، سطح خطرپذیری سرمایه گذار و هدف جذب سرمایه انواع مدل های مشارکت و انواع قراردادهاي سرمايه گذاري را تعیین می‌کند.

قرارداد سرمایه گذاری مشترک

گاهی دو شخص یا بیشتر تصمیم می‌گیرند که برای افزایش سود و سرمایه، بخشی از دارایی خود را روی هم بگذارند و برای موضوع مالی مشخص، نمونه قرارداد سرمایه گذاری مشترک امضا کنند. سود حاصل از این قرارداد همكاري، مطابق با مفاد قرارداد، بین طرفین تقسیم می‌شود.

نمونه قرارداد تامین سرمایه مشترک ، به ویژه در زمان شراکت در پروژه‌های متوسط و بزرگ کاربرد بیشتری دارد.

در نمونه قرارداد سرمایه گذاری مشترک ، سهم هر سرمایه گذار مشخص می‌شود و در مواعد دریافت سود، سهم هریک از آن‌ها براساس میزان سهم، تقسیم می‌شود.

تصور کنید سه نفر هستند که هرکدام مبلغ ۲ میلیارد تومان دارند و می‌خواهند یک فروشگاه لوازم یدکی خودرو راه‌ اندازی کنند. در این شرایط، هر سه نفر سرمایه خود را می‌آورند و با این مبالغ، فروشگاهی راه‌ اندازی می‌کنند. آن‌ها در سود و زیان حاصل از این فروشگاه به میزان سهم خودشان سهیم هستند.

در شرایطی ممکن است آورده یک شریک تجربه، دانش و تخصص او و آورده شریک دیگر سرمایه نقدی او باشد. در این حالت نیز هر کدام از آن‌ها به میزان سهم خود در سود و زیان شریک خواهند بود.

نمونه قرارداد سرمایه گذاری در ساختمان

بازار ساخت و ساز با تمام ریسک خود، همیشه جاذبه داشته است. همین جاذبه است که باعث می‌شود نمونه قرارداد تامین سرمایه ساختمان تنظیم شود و پس از پایان ساختمان سازی، سهم هریک از سرمایه گذاران از مجموع ساختمان، به ایشان منتقل شود.

یکی از پرطرفدارترین حوزه‌ها جهت سرمایه‌ گذاری، ساختمان‌سازی است.

تصور کنید شخصی یک زمین دارد. او می‌خواهد یک مجتمع تجاری تفریحی در آنجا احداث کند. برای این کار به سرمایه فراوانی نیاز دارد. شخص سرمایه‌گذار بعد از اطلاع از این موضوع و با توجه به موقعیت خوب این زمین، با مالک همکاری می‌کند. در این شرایط هرکدام از آن‌ها به میزان آورده خود، در سود و زیان شریک خواهند بود.

گاهی ممکن است شخصی یک خانه یا ساختمان قدیمی داشته باشد. او برای بازسازی و احداث ساختمان جدید به‌ جای آن ساختمان، به سرمایه نیاز دارد. شخصی متعهد می‌شود تا سرمایه مورد نیاز را بپردازد و در مقابل، در مالکیت واحدهای این ساختمان به میزان سهم خود شریک باشد. آن‌ها برای این موضوع قراردادی تنظیم می‌کنند و میزان سود و سهم، تعهدات و تعداد واحدهای هر کدام را می‌نویسند.

در خصوص قرارداد مشارکت در ساخت در مطلب دیگر به صورت مفصل صحبت شده است. نمونه قرارداد سرمایه گذاری ساخت و ساز نیز تهیه شده است و می‌توانید این قرارداد یا همان نمونه قرارداد مشارکت ساخت و ساز را در دو نسخه pdf (قابل چاپ) و word (قابل ویرایش) با زدن بر روی لینک قبل دریافت کنید.

نمونه قرارداد سرمایه گذاری بورس

یکی از انواع قرارداد‌های سرمایه گذاری، مشارکت در بورس است.

بازار سرمایه همیشه جذاب بوده است اما تخصصی بودن مدیریت سرمایه در بورس و ضرورت گذراندن دوره‌های آموزشی ایجاب می‌کند افرادی که دارای سرمایه می‌باشند اما وقت کافی ندارند، سرمایه خود را در قالب نمونه قرارداد سرمایه گذاری در بورس به کار بگیرند و از منافع حاصل از آن، استفاده کنند.

یکی از مزیت‌های بازار بورس، نبود محدودیت مالی است. ما با هر میزان سرمایه‌ای که داریم، می‌توانیم به این بازار ورود کنیم و سرمایه گذاری کوچک در بورس امکان پذیر است.

قرارداد مضاربه یکی از انواع این قرارداد است. یک طرف این قرارداد، صاحب سرمایه است و طرف دیگر آن، شخصی است که وظیفه استفاده از سرمایه را در بازار بورس یا هر کار مشروع دیگری دارد. طرف دوم دارای دانش کافی در حوزه بورس یا سایر امور مشروع است و در مقابل دریافت درصد مشخص از سود، تلاش می‌کند سرمایه را افزایش دهد. ریسک این نوع از قرارداد همكاري مانند بسیاری از حوزه‌های دیگر سرمایه گذاری، بالا است. در واقع این تفاهم نامه ، یک نمونه قرارداد مشاوره سرمایه گذاری نیز است با این تفاوت که شخص مشاور، شخصاً اقدام به تزریق سرمایه در بازار بورس می‌کند و سرمایه گذار پس از تحویل سرمایه به طرف مقابل، فقط برای دریافت سود در زمان‌های مشخص منتظر می‌شود.

موضوعی که در خصوص قرارداد مضاربه وجود دارد این است که این سرمایه‌ گذاری در بسیاری از امور قابل تصور است.

مضاربه به ‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین قراردادها در حقوق ما محسوب می‌شود. در شرایطی که شخصی قصد دارد سرمایه‌ خودش را به دیگری بدهد و صرفا در سود آن شریک باشد و نقشی در اموری که انجام می‌شود، نداشته باشد، قرارداد مضاربه امضا می‌شود.

تصور کنید شخصی در خصوص تولید محصولات چوبی مهارت دارد. او قصد دارد با استفاده از این مهارت خود، محصولات زیادی را تولید و صادر کند. با این‌ حال برای این موضوع به سرمایه نیاز دارد. دوست این شخص متعهد می‌شود که مبلغ مورد نیاز را بپردازد، اما در زیان او شریک نباشد. علاوه ‌بر این مورد، آن‌ها درصدی از سود را مشخص می‌کنند تا در زمان مشخص به صاحب سرمایه پرداخت شود. پرداخت درصدی از سود و بازگشت تمام مال بعد از سپری شدن مدت خاص، در عقد مضاربه قابل نگارش است.

نمونه قرارداد تامین سرمایه خارجی

نوسان‌ قیمت ارز و مقایسه آن با پول رایج کشور، باعث شده است که تمایل به سرمایه گذاری خارجی زیاد شود و حوزه صادرات و واردات کالا به سرعت رونق بگیرد. نمونه قرارداد تامین سرمایه خارجی ، یک نوع قرارداد بازرگانی است که مختص به همین موضوع می‌باشد.

مشارکت در صادرات و واردات کالا، نیازمند صرف هزینه‌های بالای نقل و انتقال کالا و پرداخت صورتحساب‌های اداری از قبیل مالیات است. تعیین میزان مسئولیت هریک از طرف‌های همكاري ، فقط به لطف نمونه قرارداد تامین سرمایه خارجی امکان پذیر است.

نمونه قرارداد تامین سرمایه در تولید

یکی از انواع مدل های مشارکت سرمایه گذاری، تولید ارزش افزوده است.

صنایع تولیدی نیازمند به زیرساخت‌های متعددی هستند. از یک طرف، دستگاه‌های تولیدی و سازنده قطعه و از سوی دیگر، تهیه مواد اولیه، این صنعت را در مقایسه با اکثر شراکت‌های دیگر، نیازمند به سرمایه بیشتر کرده است. از طرفی، دستگاه‌های تولیدی، عمر محدودی دارند و پس از گذشت مدتی نیازمند به جایگزینی می‌باشند. تمام مسائل فوق باعث شده است که جذب سرمایه در این بازار، یک شرط نجات بخش باشد. قرارداد سرمایه گذاری در تولید میزان ریسک یک نمونه قرارداد همكاري است که ریسک این نوع از همکاری از نظر قانونی به حداقل ممکن می‌رساند.

نمونه قرارداد سرمایه گذاری خطرپذیر

نمونه قرارداد سرمایه گذاری خطرپذیر

نمونه قرارداد سرمایه گذاری خطرپذیر (Venture capital) به صورت مخفف، vc نامیده می‌شود.

سرمایه گذاری در بسیاری از بخش‌ها خطر از دست دادن سرمایه را به همراه دارد. در این حوزه‌ها، سرمایه گذار با مدیریت حرفه‌ای و برنامه ریزی‌های راهبردی، نقش مهمی در موفقیت سرمایه گذاری دارد. بنابراین نظارت بالای سرمایه گذار در سرمایه گذاری خطرپذیر به دلیل بالا بودن ریسک موضوع سرمایه است. بهترین نمونه قرارداد سرمایه گذاری خطرپذیر ، قرارداد سرمایه گذاری در ازای سهام است. در این قرارداد میزان مشارکت هریک از طرفین به روشنی مشخص شده است و ابهامی وجود نخواهد داشت. ما قرارداد سرمایه گذاری در ازای سهام را تنظیم کرده‌ایم.

نمونه قرارداد تامین سرمایه در استارتاپ

استارت آپ‌ها در شرایط عدم قطعیت می‌باشند و موفقیت آن‌ها از قبل مشخص نیست.

سرمایه گذاری در استارتاپ‌ها نمونه بارز تامین سرمایه خطرپذیر و در این نوع از همکاری، نقش سرمایه گذار در موفقیت استارت آپ و سرمایه گذاری پررنگ است. طرف دیگر این قرارداد، معمولا بیشتر از یک نفر است و نمونه قرارداد مشارکت سرمایه گذاری در استارتاپ یک قرارداد چند جانبه محسوب می‌شود.

تصور کنید شخصی قصد دارد یک استارتاپ در زمینه ارسال غذا به مناطق مختلف شهر راه‌ اندازی کند. برای این موضوع نیازمند همکاری با رستوران‌ها، کترینگ‌ها، فروشگاه‌های فست فود و آشپزخانه‌ها است. علاوه ‌بر آن، برای این موضوع به سرمایه فراوانی نیاز دارد. چنانچه شخصی بپذیرد که سرمایه مورد نیاز این فعالیت را تامین کند، نمونه قرارداد تامین سرمایه در استارتاپ امضا می‌شود.

نمونه قرارداد تامین سرمایه در مشارکت مدنی

این تفاهم نامه یک قرارداد سرمایه گذاری شخصی است و باعث ایجاد یک شراکت کاری بین دو نفر و بیشتر می‌شود. ما در مورد این قرارداد مشارکت به صورت مفصل صحبت کرده‌ایم. همچنین نمونه قرارداد مشارکت مدنی تنظیم شده است. این قرارداد در دو نسخه pdf (قابل چاپ) و word (قابل ویرایش) قابل دریافت خواهد بود.

در شرایطی که آورده شخصی مال منقول یا غیرمنقول، وجه نقد و سرمایه طرف دیگر کار، دانش و مهارت باشد، آن‌ها می‌توانند نمونه قرارداد تامین سرمایه در مشارکت مدنی را امضا کنند.

تصور کنید سه نفر قصد شراکت با یکدیگر را دارند. آن‌ها می‌خواهند فروشگاه پوشاک راه‌ اندازی کنند. در این‌ صورت یکی از شرکا مغازه‌ خودش را می‌دهد و آورده‌ او مغازه است. شریک دیگر مغازه را مدیریت می‌کند و بنا به تجربه‌ای که دارد وظیفه‌ فروشندگی را بر عهده می‌گیرد. یکی دیگر از شرکا با سرمایه خود در زمینه خرید عمده و تهیه پوشاک از بنادر و فروشگاه‌ها فعالیت می‌کند و تامین پوشاک مغازه را بر عهده می‌گیرد. در این حالت، هر سه شریک با توجه به میزان آورده خود، در فروشگاه شریک می‌شوند.

نمونه قرارداد سرمایه گذاری در تولید فیلم

فیلم و فیلم سازی، دنیای بزرگ و پرجاذبه‌ای است. مخاطبان و بینندگان این هنر در ایران بسیار زیاد است و هرساله فیلم‌های زیادی موفق به کسب درآمد‌های میلیاردی می‌شوند. برخی از این فیلم‌ها بیشترین فروش تاریخ سینمای ایران را تحت تاثیر قرار داده‌اند و رکورد زده‌اند. این موضوع باعث شده است که تعدادی صاحبان سرمایه علاقه مند به تهیه کنندگی فیلم‌های سینمایی شوند. این نوع از تفاهم نامه ، نوعی قرارداد همكاري است و امضای نمونه قرارداد تامین سرمایه در تولید فیلم ، ضروری است.

نمونه قرارداد سرمایه گذاری در پروژه

در این نمونه تفاهم نامه سرمایه گذاری ، سرمایه گذار در تولید پروژه سهیم می‌شود و پس از تکمیل و راه اندازی پروژه ، برای مدتی از تولیدات پروژه بهره می‌برد اما پس از پایان مدت قرارداد تامین سرمایه در پروژه ، موضوع اصلی قرارداد به مالک آن تحویل داده می‌شود.

نمونه اقاله قرارداد مشارکت چیست

اقاله قرارداد زمانی اتفاق می‌افتد که تمامی طرف‌های نمونه قرارداد تامین سرمایه یا هر نوع قرارداد دیگر، راضی باشند که شرایط به حالت قبل از توافق برگردد. مثل اینکه از ابتدا تفاهم نامه‌ای امضا نکرده‌اند و تمام سرمایه هریک از طرفین، به آن‌ها برمی‌گردد و تمام مسئولیت‌ها از بین می‌رود. پس بزرگترین تفاوت فسخ و اقاله، این است که در اقاله تمامی مسئولیت‌ها منتفی می‌شود.

نمونه اقاله قرارداد مشارکت معمولاً یک سند مکتوب است که در آن تمام طرفین رضایت خود را برای پایان دادن به قرارداد اعلام کرده‌اند.

اقاله به معنی پایان دادن به یک قرارداد با توافق طرفین است. زمانی‌ که شرکا بخواهند به مشارکت خود پایان دهند، قرارداد اقاله را امضا می‌کنند. یعنی شرایط مانند قبل ‌از امضای قرارداد اصلی می‌شود. چنانچه دو شخص با یکدیگر قراردادی برای مشارکت در سرمایه‌ گذاری امضا کرده باشند، ممکن است بعد از مدتی تصمیم بگیرند که این قرارداد، اقاله شود و آورده هر شریک به خودش برگردد. اقاله توافق دو طرفه است یعنی همه شرکا در مورد آن توافق و تراضی دارند.

تصور کنید دو طرف قصد دارند یک اختراع را به تولید انبوه برسانند و آورده یکی از شرکا سرمایه و آورده شخص دیگر، اختراع او است. در این شرایط، سرمایه‌ گذار تأمین هزینه را برعهده می‌گیرد و قرارداد سرمایه‌ گذاری را با مخترع امضا می‌کند. بعد از مدتی، مخترع از تولید انبوه پشیمان می‌شود و سرمایه‌ گذار هم می‌خواهد سرمایه خودش را در یک موضوع با ریسک کم‌تر ببرد. در این حالت، هر دو طرف با توافق و تراضی تصمیم می‌گیرند که قرارداد را اقاله کنند و نمونه قرارداد اقاله امضا می‌شود.

قانون شراکت در سرمایه گذاری

ماده 10 قانون مدنی اصلی‌ترین قانون شراکت در سرمایه گذاری است. براساس این ماده قانونی، هر قراردادی صحیح خواهد بود مگر آنکه برخلاف قانون یا شرع باشد. این ماده به اصل آزادی قرارداد‌ها مشهور است. قرارداد‌های زیادی براساس ماده 10 قانون مدنی اعتبار پیدا کرده‌اند و یکی از این قرارداد‌ها، قرارداد سرمایه گذاری است. این اصل به زبان ساده این موضوع را بیان می‌کند که اگر طرفین با توجه به شرع و قانون، شروط، تعهدات و توافقاتی را برای قراردادشان در نظر بگیرند یا در خصوص مساله خاصی توافق کنند، قرارداد آن‌ها معتبر خواهد بود.

در واقع این اختیار و امکان برای افراد فراهم شده است که با یکدیگر روابط پیچیده تجاری داشته باشند. استناد به این ماده قانونی، برای تنظیم انواع قرارداد سرمایه گذاری، بسیار کاربردی خواهد بود زیرا همانطور که به این مساله آگاه هستید، روش‌های متعددی برای سرمایه گذاری وجود دارد و ممکن است افراد به شیوه‌های مختلفی سرمایه گذاری را انجام دهند. پیشنهاد می‌کنیم برای اطمینان از قانونی بودن تعهدات و توافقاتی که میان خود در نظر می‌گیرید، حتما از مشاوران حقوقی مجرب و وکلای با تجربه راهنمایی بگیرید.

پیشنهاد ما

تیم حقوقی رکلا انواع قرارداد سرمایه گذاری را تنظیم کرده است. روی تصویر زیر بزنید و وارد فهرست این قراردادها شوید. شما همچنین می‌توانید درخواست تنظیم قرارداد ثبت کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم ضمن آنکه می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی برخوردار شوید.

انواع قرارداد سرمایه گذاری

همین حالا روی تصویر زیر بزنید و وارد فهرست این قراردادها شوید.

قراردادهای سرمایه گذاری
دانلود قرارداد
ابراهیم زارع مویدی
«ابراهیم زارع مویدی» بنیان گذار مجموعه حقوقی رکلا و کارشناس ارشد حقوقی است. نظر به اهمیت مسائل حقوقی و به ویژه قراردادها، «ابراهیم» بخشی از مقالات موجود در رکلا را شخصا نگارش کرده و در اختیار علاقه مندان به این حوزه قرار داده است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات
(13 نظر)
account_circle
وحید مومنی
thumb_up_alt

من در کار فروش لب تاپ و ملزومات کامپیوتر فعالیت دارم. از آشنایان می‌خواهم مبلغی را بعنوان سرمایه گذاری در خرید لب تاپ به من بدهند و بصورت یکساله و ذو شرط را گذاشته‌ام اولا ایشان کلا نه حضور دارند و نه در مدت قرارداد یکساله در مسایل کاری شرکت می‌کنند و دوما به علت گرفتاری مالی، هر ماه مبلغی را به صورت علی الحساب دریافت می‌کنند. ولی در انتهای سال نسبت به سود و زیان شریک هستند. حال بفرمایید ایا این سرمایه گذاری از نظر شرعی درست است و چگونه قرارداد باید تنظیم شود؟ ممنون

10:23
10 آبان 1399
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها

سلام. وقت بخیر. از نظر قانونی هیچ منعی ندارید. شما می‌توانید بین قرارداد مضاربه و قرارداد مشارکت یکی را انتخاب کنید. البته با توجه به اینکه ایشان در سود و زیان شریک هستند بهتر است از قرارداد مشارکت استفاده کنید.

08:40
12 آبان 1399
account_circle
صفاری
thumb_up_alt
سلام. وقت بخیر. من یک کارگاه تولیدی با سابقه ده سال دارم و در حال حاضر هم بازدهی خوبی دارد. یکی از مشتریان من پیشنهاد سرمایه گذاری و تنظیم قرارداد سرمایه گذاری برای بالا بردن توان تولید داده است. چگونه با ایشان وارد همکاری شوم. در حال حاضر سرمایه کل کارگاه من حدود 600 میلیون تومان است و درآمد ماهیانه حدود بیست میلیون تومان دارم. ضمنا ایشان از نظر فنی هیچ تخصص خاصی ندارد و فقط سرمایه و محل کار بزرگتر که متعلق به ایشان است در اختیار ما قرار می‌گیرد. پیشنهاد 1/5 میلیارد آورده نیز داده است.
10:11
27 اردیبهشت 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. وقت بخیر. در این خصوص، هیچ عرف خاصی وجود ندارد که بخواهیم به استناد آن عرف مشخص، اعلام کنیم با این درصد یا آن درصد، با هم شروع به همکاری کنید. لذا توصیه می‌کنیم همه چیز را مطابق با توافق و مشورت پیش ببرید. اما آنچه بدون شک در خصوص روابط کاری شما اهمیت دارد تنظیم یک قرارداد سرمایه گذاری مطابق با انتظارات و شرایط شما است که در آن، جزئیات دقیق آورده هریک از طرفین مشخص شده باشد.
13:57
30 اردیبهشت 1400
account_circle
سلمان شکارچی مرغوب
thumb_up_alt
سلام. وقت بخیر. در مورد قرارداد سرمایه گذاری در بازار رمزارزها مشاوره میخواستم. ممنون میشم راهنمایی کنین.
13:24
28 اردیبهشت 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. وقت بخیر. قرارداد سرمایه گذاری در بازار رمزارزها نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر از شما هست. اگر بخواهم به صورت کلی عرض کنم، این امکان برای شما وجود دارد که با کمک این قرارداد، روابط همکاری خودتان را حقوقی کنید اما باید به صورت کامل بدانیم که چه می‌خواهید. در بخش منوی سایت، روی تنظیم قرارداد بزنید؛ درخواست خودتان را ثبت کنید تا با شما تماس بگیریم.
12:55
07 خرداد 1400
account_circle
مسلمان
thumb_up_alt
سلام. وقت بخیر. کارخانه تولیدی دارم و برای تامین مواد اولیه به سرمایه گذاری احتیاج دارم که مواد اولیه کارخانه من را وارد کند و سرمایه خود را به صورت ارزی مثلا به کشور چین پرداخت کند و من مواد اولیه را از کمرگ ایران تحویل بگیرم و بعد از تولید و فروش آن کالا، هزینه‌ها را کسر کنم و سود باقیمانده، 50 - 50 بین من و سرمایه گذار تقسیم شود. حال سوال من این است که چه نوع قراردادی را تنظیم کنیم. متشکرم
07:20
22 خرداد 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. وقت بخیر. در این مورد باید بین شما و سرمایه گذار، قرارداد مشارکت در سرمایه گذاری تنظیم شود. آورده ایشان سرمایه و آورده شما قابلیت تبدیل مواد اولیه به مواد تولیدی است. شما می‌توانید درخواست تنظیم قرارداد خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.
13:27
23 خرداد 1400
account_circle
بهبود
thumb_up_alt
سلام. وقت تون بخیر. ما یک شرکت کوچک داریم که شخصی می‌خواهد در شرکت ما سرمایه گذاری کند. یعنی فقط آورده نقدی داشته باشد. به تولید بازار کاری نداشته باشد و شرکت ما دانش فنی بسیار قوی دارد و فعلا در شمال شرق ایران، بزرگترین واحد تولیدی هستیم. حالا این شخص می‌خواهد با ما وارد مشارکت شود. ما چطور قرارداد رو تنظیم کنیم که هر دو طرف ذینفع باشند؟ در ضمن، ما به توافقی رسیدیم که ۵۵ درصد شرکت ما و ۴۵ درصد ایشون سهام داشته باشند. ممنون میشم راهنمایی کنید.
17:37
23 خرداد 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. وقت بخیر. در مورد اینکه آورده طرفین به چه شکل است نگرانی وجود ندارد. موضوع اصلی در این مورد، نحوه تنظیم قرارداد سرمایه گذاری (شراکت) است که آن هم نیازمند تماس مستقیم است. شما می‌توانید درخواست مشاوره حقوقی تلفنی یا درخواست تنظیم قرارداد ثبت کنید. ما در اسرع وقت با شما تماس می‌گیریم و در خصوص جزئیات قرارداد و شرایط همکاری صحبت خواهیم کرد. از منوی سایت وارد بخش تنظیم قرارداد یا مشاوره حقوقی تلفنی شوید.
15:45
24 خرداد 1400
account_circle
مهدی یونسی
thumb_up_alt
می‌خواستم یه سرمایه گذاری در بازارهای مالی بکنم با یک شخصی. یک قرارداد محکم می‌خواستم داشته باشم.
21:41
05 مهر 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. لطفا درخواست خودتون رو در بخش «تنظیم قرارداد» ثبت کنید. ما در اسرع وقت با شما تماس خواهیم داشت.
15:55
06 مهر 1400
account_circle
مینو شریفی
thumb_up_alt
نوشتن قرارداد برای یه کار مشارکت دو نفری را چگونه درخواست دهم؟
14:14
17 آبان 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
لطفا از منوی سایت روی تنظیم قرارداد بزنید، درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس ما باشید.
14:36
18 آبان 1400
account_circle
عیسی خسروی
thumb_up_alt
سلام ما سه نفر هستیم میخوایم یه کار شراکتی انجام بدیم. هرنفرمون یه اندازه سرمایه میذاریم. فقط اونا تو کار هستن ولی من کارمند هستم نمیتونم کار کنم. سود دهی چطور تقسیم می‌شود؟
19:47
21 آبان 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. این قرارداد تابع توافق طرفین است. لذا تعیین سود حاصل از تزریق سرمایه و کار همزمان دو شریک دیگر نیز باید با توافق طرفین صورت بگیرد و قاعده قانونی قبلی در این مورد وجود ندارد.
12:22
22 آبان 1400
account_circle
مصطفی حسینخانی
thumb_up_alt
با درود و ارادت. آیا از نظر قانونی می‌توان برای کار در بازار رمزارزها سرمایه گذار جذب کرد؟ راهکار و پیشنهاد شما چیست؟
23:51
25 آذر 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. تا لحظه ارسال این پیام، محذوریت قطعی در خصوص سرمایه گذاری در حوزه رمز ارزها وجود ندارد و می‌توانید در این حوزه سرمایه گذاری کنید. اما در نظر داشته باشید که این عدم قطعیت در قانون گذاری در بلند مدت ممکن است برای طرفین خوب نباشد.
18:39
27 آذر 1400
account_circle
سعید محمدی
thumb_up_alt
باسلام. سوال بنده این هست که چه آیتم‌هایی را در قراردادهای مشارکتی و مدنی رعایت کنیم که باعث ابطال قرارداد نشود؟ منظورم قراردادهای بانکی است. ممنونم میشم راهنمایی بفرمایید. هزینه مشاوره هم در خدمت هستم. با تشکر.
12:15
18 بهمن 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. سوال شما نیازمند بررسی بیشتر است. در واقع پاسخ به سوال شما لزوما سبب رسیدن شما به اصل پاسخ نخواهد شد و باید بدانیم دقیقا نگرانی شما چیست. لذا لطفا درخواست مشاوره خود را در وب سایت ثبت کنید تا همکاران من با شما تماس بگیرند.
13:52
19 بهمن 1400