قرارداد شیشه سکوریت را با چند نکته مهم بشناسید!

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/11/01
زمان مطالعه: 9 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد شیشه سکوریت

شیشه‌های سکوریت از جمله شیشه‌های پر مصرفی هستند که امروزه در موارد متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل ویژگی‌های خاص این نوع شیشه، هر روزه علاقه‌مندان زیادی تمایل دارند که از این نوع شیشه در سازه‌های خود استفاده کنند و به نوعی از آن بهره ببرند. شیشه‌های سکوریت در دو نوع نشکن و لمینت، دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که تجربه کاربری و کاربرد آن‌ها را نسبت به سایر انواع شیشه بهبود بخشیده است و دلیلی برای برتری این نوع شیشه از سایر انواع شیشه خواهند بود. به همین دلیل است که علاوه بر تهیه این شیشه‌ها، نصب و راه اندازی آن‌ها نیز اهمیت زیادی دارد. به این منظور بهترین راهکار این است که یک قرارداد دقیق و کامل میان کارفرما و پیمانکار تنظیم شود. نمونه قرارداد شیشه سکوریت ، قراردادی است که در این زمینه کاربرد بسیار زیادی خواهد بود.

نمونه قرارداد پیمانکاری شیشه سکوریت در واقع یک نوع از قرارداد پیمانکاری است. زیرا با استفاده از این قرارداد، شما می‌توانید مراحل تامین، طراحی، انجام و نصب شیشه را به نصاب شیشه بسپارید. نصاب شیشه که پروژه شیشه سکوریت را به عهده می‌گیرد، شخصی است که در این زمینه تجربه و مهارت کافی دارد. گاهی بعضی پروژه‌ها توسط یک نصاب انجام می‌شود و گاهی ممکن است که نصاب شیشه، کارگران یا شاگردانی نیز به همراه خود بیاورد.

این نکته بسیار مهم است که با توجه به ویژگی‌های خاص هر پروژه، شروط و شرایط قرارداد نیز متفاوت خواهد بود و لازم است که درباره آن در متن قرارداد توضیحاتی بیان شود. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که پیش از تنظیم و امضای قرارداد ، ابتدا در رابطه با پروژه مورد نظر به طور دقیق گفتگو کنید تا کارفرما و پیمانکار بتوانند با یکدیگر توافق کنند. در نهایت توافق نهایی میان طرفین در متن نمونه قرارداد شیشه سکوریت نوشته خواهد شد.

چند نکته مهم قانونی درباره نمونه قرارداد نصب شیشه سکوریت

فرم قرارداد شیشه سکوریت یک توافق برای انجام پروژه نصب شیشه سکوریت است که با توافق کارفرما و پیمانکار میان آن‌ها تنظیم و امضا می‌شود. این قرارداد از قانون مدنی تبعیت می‌کند و با استناد به ماده 10 قانون مدنی تنظیم خواهد شد. ماده 10 قانون مدنی توضیح می‌دهد که اشخاص مختلف می‌توانند با یکدیگر قراردادهای خصوصی متعددی داشته باشند. تنها شرط لازم برای تنظیم این قراردادها این است که به قانون توجه شود و متن قراردادی که تنظیم خواهد شد، مغایر با قانون نباشد. بنابراین با رعایت تمام جوانب قانونی، روابط میان اشخاص صحیح و معتبر خواهد بود.

نمونه قرارداد نصب شیشه سکوریت یک قرارداد لازم است. یعنی اینکه اگر کارفرما و پیمانکار نصب شیشه سکوریت با یکدیگر توافق کنند که پروژه نصب شیشه انجام شود و قرارداد را امضا کنند، دیگر نمی‌توانند بیان کنند که از این توافق پشیمان شده‌اند یا اینکه دیگر نمی‌توانند این قرارداد را فسخ کنند. یعنی ملزم خواهند بود که برای انجام موضوع این قرارداد، با یکدیگر همکاری داشته باشند و در قرارداد باقی بمانند. نمونه قرارداد شیشه سکوریت در ازای دریافت حق الزحمه تهیه و تنظیم می‌شود. در این قرارداد پیمانکار نصب شیشه سکوریت می‌پذیرد که در ازای خدماتی که ارائه می‌دهد و اموری که انجام خواهد داد، مبلغ مشخصی را دریافت کند. این مبلغ حق الزحمه او خواهد بود. در مقابل، کارفرما نیز می‌پذیرد که در ازای عملی که به سفارش او انجام می‌شود، حق الزحمه‌ای را بپردازد.

قرارداد شیشه سکوریت و طرفین آن

برای نوشتن و تنظیم فرم قرارداد شیشه سکوریت ، ابتدا متن قرارداد را با معرفی کارفرما و پیمانکار آغاز می‌کنند. یعنی ابتدا لازم است که کارفرما و پیمانکار به دقت در این بخش معرفی شوند. این اشخاص با اطلاعات و مشخصات هویتی خود معرفی خواهند شد و همچنین اطلاعات دیگری مانند محل اقامت آن‌ها نیز در متن قرارداد نوشته می‌شود. ممکن است که شما با یک شخص متخصص در انجام شیشه سکوریت قرارداد امضا کنید و پروژه مورد نظر شما نیز چندان بزرگ نباشد. در این زمان شما نیاز دارید که مشخصات خود و آن شخص را به دقت در متن قرارداد بنویسید و همچنین می‌توانید برای چنین همکاری از قرارداد پیمانکاری تک نفره استفاده کنید.

از طرف دیگر اگر در شرایطی هستید که با شرکت‌ها یا موسساتی کار می‌کنید که به صورت اختصاصی در زمینه ارائه، طراحی و انجام شیشه سکوریت فعالیت می‌کنند، لازم است که اطلاعات و مشخصات ثبتی آن شرکت‌ها را نیز در متن نمونه قرارداد پیمانکاری شیشه سکوریت بنویسید. نوشتن این اطلاعات مشخص می‌کند که مسئولیت این قرارداد دقیقا به عهده چه اشخاصی است و در زمان بروز مشکل و اختلاف چه اشخاصی پاسخگو خواهند بود.

موضوع و مشخصات فنی فرم قرارداد شیشه سکوریت

بعد از معرفی طرفین در نمونه قرارداد شیشه سکوریت ، نوبت به ارائه توضیحاتی درباره موضوع قرارداد و مشخصات فنی آن می‌رسد. در این بخش می‌توانید توضیح دهید که موضوع این قرارداد، نصب و انجام شیشه سکوریت برای پروژه مورد نظر است. همچنین می‌توانید به صورت دقیق آدرس مکان مورد نظر را نیز بیان کنید. علاوه بر موضوع قرارداد، لازم است که محتوای قرارداد شما حاوی اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی پروژه نیز باشد. مشخصات فنی پروژه شامل نقشه‌ها، طرح‌ها، دستورالعمل‌ها، مشخصات فنی سازه، نوع و قطر شیشه و موارد مشابه دیگر است.

کارفرما می‌تواند هر چیزی که برای انجام بهتر نصب شیشه سکوریت مورد نیاز است را در بخش مشخصات فنی توضیح دهد. این توضیحات به پیمانکار نصب شیشه سکوریت کمک می‌کند که پروژه مورد نظر را با دقت بیشتری انجام دهد. از طرف دیگر، کارفرما نیز می‌تواند نتیجه نهایی پروژه را با طرح و نقشه‌هایی که در ابتدا مشخص کرده‌ بود، مقایسه کند. به این صورت، شیوه کار و همچنین کیفیت ارائه خدمات نصاب شیشه سکوریت توسط کارفرما ارزیابی می‌شود. علاوه براین، کارفرما می‌تواند برای انجام نمونه قرارداد شیشه سکوریت ، یک ناظر معین کند یا اینکه اعلام کند که شخصا به روند انجام کار نظارت خواهد داشت.

بازه زمانی فرم قرارداد شیشه سکوریت

تاریخ یا بازه زمانی قرارداد از مهمترین مواردی است که باید در هنگام نوشتن قرارداد به آن توجه داشته باشید. شما نیاز دارید که به طور دقیق تاریخ شروع و پایان توافق خود را در متن قرارداد بنویسید. نصاب شیشه سکوریت و گروه همراه او، ملزم هستند که در تاریخی که برای شروع قرارداد در نظر گرفته شده است، شروع به کار کنند. همچنین ملزم هستند که تا پیش از اتمام مدت قرارداد نیز، پروژه را به اتمام برسانند. برای اهمیت این موضوع نیز، شما می‌توانید برای قرارداد، خسارت دیرکرد در نظر بگیرید. به این صورت که در ازای هر روز دیرکرد از زمان اتمام قرارداد، پیمانکار ملزم خواهد بود که خسارت یا جریمه بپردازد. لازم است که مبلغ جریمه را نیز به طور دقیق در متن قرارداد شیشه سکوریت بنویسید.

تامین مصالح در نمونه قرارداد نصب شیشه سکوریت

مساله تامین مصالح از نکات مهم و کلیدی نمونه قرارداد نصب شیشه سکوریت است. بدون شک برای عملیاتی کردن موضوع این قرارداد، باید شیشه سکوریت مورد نظر تهیه شود و همچنین لازم است که ابزار و تجهیزاتی در اختیار پیمانکار قرار بگیرد تا با استفاده از آن‌ها بتواند شیشه سکوریت‌ها را نصب کند. در مذاکرات ابتدایی پیش از انعقاد این قرارداد، باید مشخص شود که مسئولیت تامین شیشه سکوریت به عهده چه شخصی خواهد بود. ممکن است کارفرما بخواهد برای کنترل هزینه‌ها و اطمینان از کیفیت شیشه سکوریت، مسئولیت تهیه و تامین آن را به عهده بگیرد یا اینکه به دلیل مشغله‌های کاری ترجیح دهد تامین مصالح به عهده پیمانکار باشد.

در هر حال، باید در متن قرارداد نوشته شود که طرفین در این خصوص، به چه صورتی توافق کرده‌اند زیرا برای عملیاتی کردن این پروژه لازم است که حتما شیشه سکوریت در اختیار پیمانکار قرار بگیرد. یک نکته مهم دیگر در خصوص تامین شیشه سکوریت، این است که به طور کلی هزینه تامین شیشه سکوریت به عهده کارفرما خواهد بود. بنابراین، اگر مسئولیت تامین شیشه سکوریت به عهده پیمانکار نیز قرار بگیرد، پیمانکار می‌تواند با ارائه فاکتور، هزینه‌ای که پرداخت شده است را از کارفرما طلب کند. این امکان نیز وجود دارد که کارفرما مبلغی را در اختیار پیمانکار قرار دهد تا او مصالح را تامین کند. در این شیوه نیز، لازم است که در نهایت، تمام فاکتورهای خرید در اختیار کارفرما قرار بگیرند.

کارگران و شاگردان پیمانکار در قرارداد شیشه سکوریت

یک نکته مهم در خصوص نمونه قرارداد پیمانکاری شیشه سکوریت ، شرایطی است که پیمانکار، شاگردان و کارگرانی نیز همراه خود داشته باشد که در پروژه نصب شیشه سکوریت فعالیت ‌کنند. در چنین شرایطی، باید در متن نمونه قرارداد پیمانکاری شیشه سکوریت، صراحتا نوشته شود که مسئولیت حقوق، مزایا و بیمه این کارگران به عهده چه شخصی خواهد بود. به طور معمول، اینطور توافق می‌شود که تمام مسئولیت‌های مربوط به نیروی کار انسانی به عهده پیمانکار باشد و او به تمام این موارد رسیدگی کند. این مساله بسیار مهم است و تاکید می‌کنیم که حتما در متن قرارداد درباره آن توضیح دهید.

مبلغ نمونه قرارداد پیمانکاری شیشه سکوریت

مبلغ قرارداد دقیقا میزان حق الزحمه‌ای است که برای پیمانکار در نظر گرفته می‌شود. تعیین میزان حق الزحمه به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله مهمترین مواردی که می‎‌تواند در مبلغ قرارداد تاثیر داشته باشد، توافق طرفین است. توافق طرفین عامل تعیین کننده‌ای خواهد بود. با این حال، توجه به مبالغی که در عرف در نظر می‌گیرند نیز تاثیر گذار خواهد بود. علاوه براین، ویژگی‌های منحصر به فرد این پروژه نیز باعث می‌شود که حق الزحمه پیمانکار کمتر یا بیشتر باشد. در مجموع لازم است که مبلغ حق الزحمه به صورت کلی در متن قرارداد نوشته شود. علاوه براین، شما می‌توانید شیوه پرداخت حق الزحمه را نیز مشخص کنید. برای مثال شما می‌توانید معین کنید که حق الزحمه در مراحل مشخصی به پیمانکار پرداخت شود.

پیشنهاد ما درباره این قرارداد کاربردی

همکاری با هر پیمانکار نیازمند آگاهی‌ و اطلاعات دقیقی از شیوه همکاری با پیمانکاران است. در این زمینه به شما پیشنهاد می‌کنیم که پیش از امضای قرارداد یا تفاهم نامه، حتما در این خصوص با مشاوران حقوقی قراردادها گفتگو کنید تا با بررسی تمام جوانب، شما را راهنمایی کنند. علاوه براین، شما می‌توانید تنظیم قراردادتان را نیز به مشاور حقوقی بسپارید. تیم حقوقی رکلا با ارائه خدمات تنظیم قرارداد و مشاوره حقوقی تلفنی قرارداد در کنار شما است تا بتوانید قرارداد مناسبتان را امضا کنید.

سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات