قرارداد آموزش بورس ؛ این آموزش پرتقاضا را قانونی کنید!

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/12/05
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد آموزش بورس

نمونه قرارداد آموزش بورس یکی از متداول‌ترین نوع قرارداد آموزشی است که امروزه میان علاقه‌مندان به بورس و مدرسان این بازار مالی تهیه و امضا می‌شود. بازار بورس از جذاب‌ترین بازارهای مالی است که طرفداران و علاقه‌مندان زیادی دارد. بسیاری از اشخاص، فعالیت در این بازار را به عنوان تنها شغل خود برگزیده‌اند و اشخاص زیاد دیگری نیز هستند که تمایل دارند با فعالیت محدود در این بازار، از سرمایه راکد خود برای انجام معاملاتی سودآور بهره ببرند.

علاقه مندان به بورس، دلیل تمایل برای حضور در این بازار مالی را به مساله حفظ ارزش سرمایه نقدی خود ربط می‌دهند و اینطور بیان می‌کنند که با حضور در این بازار، می‌خواهند از کاهش ارزش سرمایه نقدی خود جلوگیری کنند. مشاهده می‌کنید که اشخاص مختلفی با دلایل متعدد، علاقه‌مند به ورود به این بازار مالی هستند.

البته باید به این مساله نیز اشاره کنیم که فعالیت در بورس، به تخصص، دانش و کسب مهارت نیاز دارد. به همین دلیل اشخاص علاقه‌مند به فعالیت در بورس، متقاعد می‌شوند که از دوره‌های آموزشی مربوط به این حوزه بهره ببرند. برای فراگیری آموزش‌های لازم به منظور فعالیت در بورس، نیاز است که با یک مدرس متخصص، قرارداد امضا کنید تا به موجب توافقی که میان شما برقرار می‌شود، مدرس بورس مطالب و دانش مورد نیاز برای فعالیت در این بازار را به شما آموزش دهد. نمونه قرارداد آموزش بورس ، قراردادی است که برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ماهیت قانونی قرارداد آموزش بورس

این قرارداد در واقع یکی از انواع قراردادهای خصوصی است که میان اشخاص تنظیم می‌شود. محوریت اصلی این قرارداد ارائه و دریافت خدمات آموزشی خواهد بود. این نوع از قراردادها به طور کلی از قانون مدنی پیروی می‌کنند. ماده ده قانون مدنی درباره شرط لازم برای تنظیم قراردادهای خصوصی توضیح داده است. این ماده اینطور بیان می‌کند که اشخاص می‌توانند به هر شیوه‌ای که تمایل دارند با یکدیگر قرارداد امضا کنند و تنها شرط لازم برای تنظیم و امضای قرارداد ، این است که محتوای توافق آن‌ها مغایر با قانون نباشد. بنابراین، در صورت رعایت قانون، قراردادی که برای دریافت یا ارائه آموزش در حوزه بورس تنظیم و امضا می‌شود، صحیح و معتبر خواهد بود.

مساله دیگر در خصوص نمونه قرارداد آموزش بورس ، معوض بودن این قرارداد است. بدون شک ارائه آموزش بورس به رایگان انجام نمی‌شود و برای این قرارداد حق الزحمه یا عوض در نظر گرفته خواهد شد. به همین دلیل است که قرارداد حاضر را یک قرارداد معوض می‌نامند. متداول‌ترین حالت دریافت آموزش بورس، شرایطی است که میان یک مدرس و متقاضی قرارداد امضا می‌شود. در این موقعیت مناسب است که از قرارداد پیمانکاری تک نفره استفاده کنید.

اشخاص حاضر در نمونه قرارداد آموزش بورس

طرفین قرارداد آموزش بورس یا به عبارت دیگر، اشخاصی که در این قرارداد حضور دارند و با توافق یکدیگر، متعهد به انجام موضوع این قرارداد می‌شوند، باید به صورت دقیقی در متن قرارداد معرفی شوند. منظور ما از معرفی دقیق طرفین، بیان اطلاعاتی است که بتوان با استفاده از آن‌ها، هویت دقیق شخص را معین کرد. برای نوشتن این اطلاعات، ابتدا باید به این مساله توجه داشته باشیم که طرفین قرارداد، به عنوان شخص حقیقی (افراد انسانی) یا شخص حقوقی (شرکت‌ها، موسسه‌ها) این قرارداد را امضا می‌کنند.

اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با توافق یکدیگر قراردادهای خصوصی متنوعی را در این خصوص تنظیم کنند. برای مثال ممکن است مدرس دوره آموزشی بورس، یک موسسه یا یک فرد انسانی مستقل باشد. در مقابل نیز ممکن است یک فرد یا یک سازمان، متقاضی دریافت آموزش باشند اما آن چیزی که اهمیت دارد، این است که در هر شرایطی، این اشخاص با اطلاعات و مشخصاتی دقیق در متن قرارداد معرفی شوند.

برای مثال، می‌توانید اشخاص حقیقی را با مشخصات مندرج در کارت شناسایی آن‌ها و اطلاعات شماره تماس و آدرس محل سکونت معرفی کنید. در مقابل، اشخاص حقوقی نیز با اطلاعاتی مانند نام تجاری، کد ثبتی و سایر اطلاعات مربوطه معرفی می‌شوند.

موضوع آموزش‌های دریافتی را به دقت شرح دهید!

موضوع قرارداد شما، دقیقا دلیل و بهانه اصلی برای برقراری این تعهد میان طرفین است. بنابراین بسیار مهم است که موضوع قرارداد معین، صریح و بدون ابهام باشد. در بخش موضوع قرارداد آموزش بورس ، به دقت بنویسید که هدف از برگزاری این دوره آموزشی، ارائه آموزش در چه حوزه‌ای از بورس است. همچنین لازم است توضیح دهید که منظور از آموزش، دقیقا ارائه چه خدماتی است و این دوره آموزشی، چه نوع خدماتی را شامل می‌شود. شما می‌توانید درباره شیوه ارائه آموزش‌ها نیز در این بخش توضیح دهید.

در ادامه و در تبصره‌هایی که برای این قرارداد در نظر می‌گیرید، این امکان را خواهید داشت که شروط خاصی که برای شیوه ارائه آموزش‌ها در نظر گرفته شده است را شرح دهید. این اطلاعات را به صورت مکتوب ثبت کنید. زیرا سندی مکتوب از توافق و تعهدات میان طرفین است و می‌تواند از حقوق آن‌ها حمایت کند.

محتوای آموزشی قابل ارائه در این قرارداد را مشخص کنید

سبد گردانی بورس این روزها به یک حرفه تبدیل شده است. شخصی که فعالیت در بورس را آموزش می‌دهد، می‌تواند محتوای آموزشی خود را برای سطوح مختلف، تنظیم کند. برای مثال ممکن است مدرس بخواهد به یک شخص تازه کار که نسبت به بسیاری از امور ابتدایی مربوط به فعالیت در بورس آگاهی ندارد، آموزش دهد یا ممکن است شخصی که برای دریافت آموزش بورس حضور می‌یابد، یک شخص فعال در این حوزه باشد و بخواهد برای یادگیری شگردها و ترفندهای حرفه‌ای‌تر، از این دوره‌ی آموزشی استفاده کند. بنابراین، لازم است در متن قرارداد آموزش بورس، توضیح دهید که ارائه آموزش موضوع این قرارداد، در چه سطحی انجام می‌شود و سرفصل‌های مطالب آموزشی چه خواهند بود.

مبلغ حق الزحمه چقدر خواهد بود؟!

پاسخ به این سوال، یکی از بخش‌های مهم قرارداد شما خواهد بود. مبلغ حق الزحمه با توافق میان طرفین معین می‌شود و بعد از تایید هر دو طرف، به صورت مکتوب در قرارداد ثبت خواهد شد. لازم است که مبلغ حق الزحمه را در متن قرارداد آموزش بورس به طور کامل بنویسید. در ادامه، این امکان را خواهید داشت که در خصوص شیوه پرداخت مبلغ حق الزحمه نیز توضیح دهید. به این صورت که می‌توانید مشخص کنید مبلغ حق الزحمه در چند مرحله و حتی در چه تاریخ‌هایی به مدرس بورس پرداخت می‌شود.

برای مثال ممکن است بخواهید مبلغ حق الزحمه را در دو مرحله به صورت پیش پرداخت و تسویه در آخرین جلسه پرداخت کنید یا اینکه توافق شما با مدرس بورس به این صورت باشد که پرداخت مبلغ حق الزحمه به صورت اقساطی در نظر گرفته شود. به این صورت که تاریخ‌های دقیقی را معین می‌کنید و متقاضی دریافت آموزش بورس، در آن بازه زمانی متعهد خواهد شد که اقساطی که در نظر گرفته شده‌اند را پرداخت کند.

بازه زمانی دریافت آموزش در قرارداد آموزش بورس

در متن قرارداد آموزش بورس بازه زمانی همکاری میان مدرس و متقاضی مشخص می‌شود. شما می‌توانید به طور دقیق تاریخ شروع قرارداد و اتمام آن را معین کنید. علاوه براین، می‌توانید توضیح دهید که در این بازه زمانی، طرفین متعهد هستند که به موضوع قرارداد عمل کنند. مدرس بورس، به واسطه امضای این قرارداد متعهد خواهد بود که آموزش‌های لازم را به شما ارائه دهد و در تاریخ‌هایی که برای برگزاری کلاس‌ها معین کرده‌اید، در مکان مورد نظر حضور داشته باشد. تعیین تاریخ برگزاری کلاس‌ها و ساعات کلاس نیز با توافق و نظر هر دو طرف معین خواهد شد.

شیوه حل اختلافات

باید در قرارداد شما، درباره شیوه حل و فصل اختلافات صحبت شود. شما باید مشخص کنید که مرجع حل اختلافات طرفین در آینده چیست. شما می‌توانید دادگاه یا داوری را به عنوان مرجع حل اختلافات قراردادی تعیین کنید. در نظر داشته باشید که اگر در قرارداد، راجع به مرجع حل اختلاف صحبت نشود باید به دادگاه مراجعه کنید مگر آنکه همه طرفین، در خصوص مراجعه به داور توافق کنند.

پیشنهاد ما

بورس بازار مالی بسیار جذابی است ولی حضور بدون دانش در این بازار می‌تواند خسارت و زیان زیادی به شما وارد کند. به همین دلیل، اگر تمایل دارید که واقعا در این حوزه فعالیت کنید، لازم است که آموزش ببینید. برای دریافت این آموزش، به تنظیم قرارداد با یک مدرس حرفه‌ای نیاز دارید. اگر به موسسات خاصی مراجعه کنید، به طور معمول قراردادی آماده در اختیار شما می‌گذارند که بهترین کار در این زمان این است که از مشاوران حقوقی مجرب بخواهید که آن قرارداد را مطالعه کنند. برای این منظور می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی بهره ببرید. علاوه براین، اگر قرارداد شما با یک مدرس مستقل است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که با تنظیم قرارداد به صورت اختصاصی از خدمات مدرس بهره ببرید. برای این منظور نیز لازم است که درخواست تنظیم قرارداد ثبت کنید.

قرارداد آموزش خصوصی

برای دریافت این قرارداد، اینجا بزنید.

نمونه قرارداد آموزش خصوصی
دانلود نمونه قرارداد آموزش خصوصی
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات