مشاوره حقوقی امور ملکی و مشاور حقوقی ملکی تلفنی شامل چه خدماتی می‌شود؟

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/05/09
زمان مطالعه: 7 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
مشاوره حقوقی ملکی

معامله ملک یا به طور کلی معاملاتی که در حوزه خرید و فروش یا ساخت و ساز ملک صورت می‌گیرد، بدون اغراق درصد قابل توجهی از معاملات روزمره هستند. هر روزه شاهد طیف گسترده‌ای از معاملات ملکی هستیم. همین مساله باعث به وجود آمدن بسیاری از دعاوی ملکی نیز شده است. مشاوره حقوقی ملکی یکی از انواع مشاوره حقوقی قراردادها و خدمتی است که فعالان و دانش آموختگان حوزه حقوق به سایر اقشار ارائه می‌دهند. با تنظیم قرارداد مشاوره ای اشخاص می‌توانند از خدمات مشاوره استفاده کنند. مشاور حقوقی ملکی به طور ویژه درباره قوانین و بعد حقوقی معاملات ملکی آگاهی دارد. مشاوره حقوقی ملکی اطلاعات و دانش خود را در جلسه‌های مشاوره در اختیار شما می‌گذارد و به سوالات حقوقی شما در زمینه ملک، معاملات و دعاوی ملکی پاسخ می‌دهد.

شاید برایتان پیش آمده باشد که قصد خرید یا فروش ملکی را داشته باشید. حتی ممکن است که رابطه شما با مالک از نوع رابطه استیجاری و اجاره نامه باشد. در هر معامله یا قراردادی، ممکن است در رابطه میان اشخاص اختلاف یا مشکلاتی پیش بیاید. بعضی از این مشکلات از اختلافات است و درصد بیشتری از اختلافات مربوط به ابهامات طرفین در خصوص محتوای قرارداد و عدم آگاهی از حقوق خود است. مشاوره با یک شخص آگاه به مسائل حقوقی، می‌تواند به نحو احسن شما را در این زمینه راهنمایی کند. آگاهی از حقوق و قوانینی که باید در انجام معاملات ملکی به آن توجه کرد، از مهمترین مواردی است که در آینده و نتیجه این معاملات بسیار تاثیر گذار است.

اهمیت و مزایای مشاوره حقوقی ملک

مشاوره حقوقی ملکی ، به سوالات شما در خصوص انواع معاملات ملکی و قراردادهای مرتبط به آن‌ها پاسخ می‌دهد. اگر تمایل دارید معامله‌ای انجام دهید ولی از تنظیم قرارداد آن واهمه دارید یا اینکه نمی‌دانید در متن قرارداد باید به چه مسائلی توجه کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما با یک مشاور حقوقی ملک گفت و گو کنید. این مکالمه و برگزاری جلسه مشاوره، تاثیر بسیار مثبتی برای شما خواهد داشت. شما با ذهن آگاه‌تر برای تنظیم قرارداد و امضای آن حاضر می‌شوید.

پاسخ به این قبیل سوالات که می‌پرسند محتوای قرارداد شامل چه بخش‌های باشد؟ برای ادامه همکاری چه تضمینی تعیین کنیم؟ قرارداد را چگونه بنویسیم که نتوانند آن را فسخ کنند؟ تعیین شروط فسخ، تعهدات و بسیاری موارد دیگر، با مشاوره حقوقی امور ملکی میسر می‌شود.

مشاور حقوق ملکی کیست؟

شخصی که در حوزه مشاوره حقوقی ملکی فعالیت می‌کند، در اصطلاح به نام مشاور حقوقی ملکی نامیده می‌شود. این شخص دانش آموخته رشته حقوق است که  به صورت ویژه در زمینه ملک و به عنوان مشاور حقوقی ملکی فعالیت می‌کند. این شخص ممکن است که سابقه قابل توجهی داشته باشد یا اینکه تازه کار باشد. نکته مهم در انتخاب مشاور حقوق ملکی ، تجربه مشاور است. علاوه بر تحصیلات آکادمیک، تجربیات مشاور بسیار دارای اهمیت است و لازم است پیش از شروع همکاری با یک مشاور حقوق ملکی ، درباره زمینه تخصص ایشان اطلاعاتی کسب کنید و از توانایی‌های او در حیطه مورد نظر آگاه شوید. مشاور حقوقی با مطالعه پرونده‌ها و دعاوی‌ مختلف، به خوبی به معاملات حوزه ملک آگاه است.

به همین دلیل اگر ایراد و اختلافی وجود داشته باشد، بهتر از هر مشاور حقوقی دیگر، قادر است شما را راهنمایی کند و راجع به مساله به وجود آمده راه حل ارائه دهد. مشاور حقوقی یا به صورت ساعتی خدمات مشاوره می‌دهد یا اینکه می‌تواند یکی از پرسنل باشد که به صورت قرارداد کار استخدام شده و مشغول فعالیت برای سازمان است. قرارداد با مشاور حقوقی ملکی، در حقیقت در قالب قرارداد مشاوره حقوقی تنظیم می‌شود.

مشاوره حقوقی ملکی تلفنی

مشاوره حقوقی ملکی ، خدمتی است که هم مشاوران حقوقی و هم وکلا به مراجعان خود ارائه می‌دهند. در جهان امروز که سرعت و زمان از مهمترین دغدغه‌های زندگی اجتماعی است، تنظیم وقت مشاوره حقوقی در دفتر کار مشاور ، پروسه‌ای زمانبر و پر هزینه است. خدمات مشاوره حقوقی ملکی تلفنی ، شیوه نوینی از خدمات رسانی است که موجب صرفه جویی در هزینه‌های مالی و زمانی شما می‌شود. مشاور حقوقی ملکی تلفنی ، شخصی است که خدمات مشاوره حقوقی را از راه دور و با استفاده از تلفن یا نرم افزارهای ارتباطی ارائه می‌دهد.

استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان، ابهامات و سوالات حقوقی شما را پاسخ دهد. بدون شک به این مساله آگاه هستید که تعیین وقت مشاوره و مراجعه حضوری تا چه میزان ممکن است زمان شما را مخدوش کند. بسیاری از موسسات به صورت ویژه در زمینه ارائه انواع مشاوره حقوقی در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. تیم حقوقی رکلا نیز این افتخار را دارد که با حضور مشاوران حقوقی توانا در زمینه مشاوره حقوقی امور ملکی ، خدمات ارائه دهد.

نقش دریافت خدمات مشاوره در رسیدگی به دعاوی و شکایات

از مسائل و مشکلات مهمی که می‌توانید برای رسیدگی به آن‌ها از خدمات مشاور حقوقی ملکی تلفنی یا به طور کلی از خدمات مشاوره حقوقی ملکی استفاده کنید، مساله دعاوی و شکایات مرتبط به چگونگی اجرای این نوع معاملات و مالکیت املاک است. ایجاد اختلاف و مشکل در مالکیت‌ها و معاملات خرید و فروش، از متداول‌ترین مسائلی هستند که معمولا موضوع دعاوی و شکایات میان طرفین معاملات ملکی قرار می‌گیرند. موضوعاتی مانند سند زدن ملک، عدم انجام تعهدات قرارداد، نقض تعهدات یا صحیح انجام نشدن تعهدات قراردادی، تاخیر در تخلیه، تحویل یا تسلیم ملک، تفکیک و افراز املاک مورد معامله، شرایط و امکان فسخ قرارداد و موارد متعدد دیگری از این دست، از جمله اختلافاتی هستند که ممکن است اشخاص برای حل و فصل آن‌ها به دادگاه مراجعه کنند یا بخواهند درباره چگونگی رسیدگی و پیگیری آن‌ها، راهنمایی و مشاوره حقوقی دریافت کنند.

با توجه به این مساله که برای بسیاری از اشخاص، حتی آشنایی با روند ارائه دادخواست و شکایت نیز مبهم است، استفاده از خدمات مشاوره حقوقی ملکی نه تنها می‌تواند ابهامات موجود نسبت به این موضوع را از بین ببرد، بلکه می‌تواند بهترین راهنمای شما در انتخاب راه حل مناسب و رسیدگی به مشکلات باشد.

تنظیم قرارداد

تنظیم قرارداد نیازمند دانش و تخصص ویژه‌ای است. یکی از بهترین اقدامات برای جلوگیری از بروز اختلاف و مشکل در معاملات ملکی، تنظیم قراردادی اصولی و قانونی است. هر چقدر که قرارداد با دقت بیشتری تنظیم شده باشد، از احتمال بروز اختلاف کاسته می‌شود. از طرف دیگر اگر اختلاف و مشکلی نیز وجود داشته باشد، با مراجعه به قرارداد، می‌توانند به مناسب‌ترین شکل درباره آن تصمیم بگیرند. از خدمات دیگری که مشاور حقوقی ملک ارائه می‌دهد، تنظیم قرارداد معامله ملکی شما است. مشاوره حقوقی به دلیل آگاهی و تجربه بسیاری که در زمینه معاملات ملکی و دعاوی آن‌ها دارد، می‌تواند قرارداد مناسب شما را تنظیم کند و در اختیار شما قرار دهد.

پیشنهادی که ما برای شما داریم!

تیم حقوقی رکلا، خدمات مشاوره حقوقی تلفنی را ارائه کرده است. روی لینک قبل بزنید و درخواست خود را ثبت کنید. در اسرع وقت با شما تماس می‌گیریم و یک مشاوره قابل قبول را تجربه خواهید کرد.

از طرف دیگر، شما می‌توانید وظیفه تنظیم قرارداد خود را به ما بسپارید. برای ثبت درخواست تنظیم قرارداد روی لینک قبل بزنید.

سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات