قرارداد بازاریابی ملک و تمام شرایط نمونه قرارداد مدیریت فروش آپارتمان و املاک

قرارداد بازاریابی ملک

بازاریاب، شخص متخصصی است که از شرایط بازار خرید و فروش اجناس و اموال مختلف آگاه است و مطابق با شاخه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، به خوبی می‌تواند برنامه‌های دقیقی برای مدیریت، تبلیغات و خرید و فروش ملک تنظیم کند. با بیان این مقدمه به این مساله اشاره می‌کنیم که انجام بازاریابی در هر کاری بسیار مهم و کاربردی است. به همین دلیل است که نمونه قرارداد بازاریابی ملک به عنوان یک قرارداد بسیار کاربردی شناخته می‌شود. این قرارداد یکی از انواع قرارداد بازاریابی است.

قرارداد بازاریابی ملک ، با عناوینی مانند قرارداد مدیریت فروش املاک نیز شناخته می‌شود. استفاده از عناوین مدیر یا بازاریاب، به این دلیل است که عمل خرید و فروش ملک را یک هدف در نظر می‌گیرند که انجام صحیح آن، نیازمند استراتژی دقیق و آگاهی از موارد تاثیر گذار در بازار خرید و فروش ملک است. به همین دلیل، تنها اشخاصی می‌توانند این اقدام را به خوبی انجام دهند که تجربه و دانش مناسبی در این زمینه داشته باشند. بازاریاب متخصص در زمینه خرید و فروش ملک، شخصی است که می‌توانید به او اطمینان کنید و با استفاده از تخصص و آگاهی او، معامله خوبی را انجام دهید.

نمونه قرارداد مدیریت فروش آپارتمان چه کاربردی دارد؟

تا به حال تصمیم گرفته‌اید که یک ملک را بفروشید؟ یا اینکه تمایل داشته‌اید که یک ملک را خریداری کنید؟ در چنین مواقعی، احتمالا مهمترین ملاک شما این است که بتوانید ملک خودتان را با قیمت مناسبی به فروش برسانید یا اینکه ملک مورد نظرتان را با قیمت مناسبی خریداری کنید. نکته دارای اهمیت درباره این موضوع، این است که، شما خریدار باشید یا فروشنده تفاوتی نمی‌کند و در هر صورت، شرایطی را مناسب می‌دانید که به نفع شما باشد.

به نظرتان رسیدن به این باور که آیا خرید مناسبی را انجام می‌دهید یا اینکه به قیمت خوبی ملک را می‌فروشید به چه عواملی بستگی دارد؟ بدون شک، برای رسیدن به این باور، باید آگاهی و تجربه زیادی در امر خرید و فروش ملک داشته باشید. بدون شک، متخصص‌ها، چون نیرویی نجات بخش هستند که می‌توانند بهترین شیوه و راهکار را برای فروش ملک در اختیار شما قرار دهند. بنابراین، شما نیز برای انجام یک معامله ایده آل در زمینه ملک، نیاز دارید که از اشخاص متخصص کمک بگیرید.

قرارداد بازاریابی برای فروش ملک ، قراردادی است که میان شما به عنوان فروشنده و بازاریاب فروش ملک تنظیم می‌شود. این شخص متخصص، به واسطه این قرارداد، به شما کمک می‌کند که با شرایطی که در نظر دارید، بهترین انتخاب را داشته باشید و انجام معامله فروش ملک شما به شیوه مناسبی به نتیجه برسد.

طرفین قرارداد را مشخص کنیم!

اگر تمایل دارید که با مربی یا مجموعه‌ای خاص، نمونه قرارداد بازاریابی ملک را امضا کنید، ابتدا لازم است که مشخصات و اطلاعاتتان را در متن قرارداد بنویسید. بدون شک اطلاعات و مشخصات اشخاص حقیقی، اطلاعاتی درباره کارت شناسایی آن‌ها است و با آدرس دقیق محل اقامت و شماره تماس آن‌ها تکمیل می‌شود. طرف مقابل نیز به همین شیوه معرفی خواهد شد. این اطلاعات مشخص می‌کند که چه شخصی مالک ملک است و کدام شخص وظیفه دارد که ملک را برای صاحب ملک بفروشد. این اشخاص با عناوینی مانند کارفرما و بازاریاب ملکی شناخته می‌شوند.

اگر شرایط به صورتی باشد که هر کدام از طرفین، نیاز داشته باشند که از نماینده یا وکیل استفاده کنند، نماینده یا وکیل آن‌ها می‌تواند با داشتن اجازه امضا، این قرارداد را امضا کند. البته لازم به ذکر است که اطلاعات و مشخصات وکیل یا نماینده نیز، باید در متن قرارداد اعمال شود. بعد از مشخص شدن طرفین قرارداد، زمانی است که باید درباره موضوع قرارداد توضیح دهیم.

موضوع قرارداد بازاریابی ملک

موضوع قرارداد، به اختصار، بهانه اصلی تنظیم هر قراردادی است. بنابراین، اگر تمایل داشته باشید که یک توافق نامه تنظیم کنید، لازم است که ابتدا مشخص شود که موضوع این توافق، درباره چه چیزی است. موضوع قرارداد، عملی است که بازاریاب ملکی متعهد می‌شود که آن را انجام دهد و دقیقا توقعی است که صاحب ملک از بازاریاب ملکی دارد.

نکته دارای اهمیت این است که اگر موضوع قرارداد مبهم باشد، قرارداد به طور کلی صحیح نخواهد بود. بنابراین، برای اعتبار قرارداد و صحت آن، نیاز است که موضوع آن، به صراحت بیان شود. برای مثال، بنویسید که ملکی با کاربری مسکونی در یک آدرس مشخص، با حدود قیمت معین، به فروش برسد. در این صورت، بازاریاب ملکی، متعهد می‌شود که ملک را با توجه به موضوع قرارداد، بفروشد.

حق الزحمه بازاریاب ملکی

حق الزحمه بازاریاب، مهمترین بخش توافق درباره بازاریابی ملکی است. شما نیاز دارید که در متن قرارداد بازاریابی ملک ، با شیوه صحیح به محاسبه حق الزحمه بازاریاب املاک اشاره کنید یا اینکه به صورت مطلق، بنویسید که چه مبلغی به عنوان حق الزحمه به او تعلق می‌گیرد.

برای مثال، ممکن است که صاحب ملک، با شما اینطور توافق کرده باشد که ملک او را در یک حدود قیمت مشخص به فروش برسانید و در ازای آن، مبلغ مشخصی را به عنوان حق الزحمه دریافت کنید. در این شرایط، شما زمانی مستحق دریافت حق الزحمه خواهید بود که مطابق با خواست صاحب ملک عمل کرده باشید.

از طرف دیگر، برای پرداخت حق الزحمه، شیوه دیگری نیز وجود دارد که در آن، مبلغ مشخصی ذکر نمی‌شود اما لازم است که مشخص شود که شیوه محاسبه حق الزحمه به چه صورت خواهد بود. برای مثال، ممکن است شما با یک بازاریاب ملکی توافق کنید که اگر ملک از یک مبلغ مشخص، به میزان بیشتری به فروش برسد، مازاد مبلغ به او تعلق خواهد گرفت. برای مثال، اگر ملک 5 میلیارد ارزش داشته باشد، هر چقدر که ملک بیشتر از 5 میلیارد به فروش برسد، به بازاریاب ملکی تعلق خواهد داشت.

این شیوه از محاسبه میزان حق الزحمه، بسیار وسوسه کننده و انگیزشی است. به همین دلیل، نتایج مثبتی را ایجاد می‌کند. بنابراین، شرایط شما مشخص می‌کند که چه شیوه‌ای را برای پرداخت حق الزحمه در نظر گرفته‌اید و چگونه این عمل را انجام می‌دهید.

پیشنهاد ما

قرارداد بازاریابی ملک ، قرارداد مهمی است. برای انتخاب بهترین نوع این قرارداد و تعیین شرایط خاص و تعهدات هر کدام از طرفین، نیاز است که درباره ابعاد قانونی قرارداد، اطلاعات مناسبی داشته باشید. به همین دلیل است که به شما پیشنهاد می‌کنیم که پیش از هر کاری، ابتدا با استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی ، با یک مشاور حقوقی گفتگو کنید یا تنظیم قرارداد را به تیم حقوقی رکلا بسپارید. در کنار شما خواهیم بود.

ثبت نظر یا سوال