در هر حرفهای که باشید، رسیدن به موفقیت و پیشرفت، در یک شب اتفاق نمیافتد چرا که انجام هر فعالیتی با چالشها و مشکلات خاصی مواجه است. بنابراین به منظور دستیابی به جایگاه شغلی مورد نظرتان، باید صبوری پیشه کنید. صبر در کار به این معنی است که هنگام بروز سختیها، در یک نقطه ساکن نمانید تا سختیها شما را از پای در آورند. بلکه باید از مهارتهای لازم برای گذر از این شرایط، از جمله صبوری در کارتان برخوردار باشید. تنها از این طریق میتوانید مقداری از فشار روانی حاصله را مدیریت کنید. یک راه حل صحیح و منطقی ارائه دهید و این دوران بحرانی را با موفقیت پشت سر بگذارید.
تفاوتی ندارد که کسب و کار شما به واسطه یک قرارداد استخدام برقرار شده باشد یا اینکه در انواع قرارداد شراکت یا قرارداد پیمانکاری حضور داشته باشید. در نهایت، به هر طریقی که فعالیت حرفهای خود را پیگیری میکنید، برای کسب موفقیت به صبوری نیاز دارید. در این مقاله درباره این مهارت اکتسابی و اهمیت آن بیشتر توضیح میدهیم.
صبر یک معیار اخلاقی به شمار میآید. از طرفی، به منظور توسعه فردی و پیشرفت در حرفه خود باید صبور باشید و به صورت حتمی، عجله را کنار بگذارید چرا که گاهی اوقات ممکن است به واسطه سختیهایی که در مسیر شغلی شما وجود دارد، دلسرد و از ادامه مسیر منصرف شوید. با این حال، تنها چیزی که شما را به انجام کارتان مقید میکند تا به هدفتان دست یابید، صبر و تحمل در کار است. بیایید مواردی از مزایای صبر در کار را مرور کنیم:
میزان صبوری در محل کار، مقیاسی برای سنجش کارمندان ماهر از کارمندان غیر حرفهای است. چرا که کارمندان ماهر و با تجربه این واقعیت را پذیرفتهاند که شکست جزئی از فرآیند دستیابی به اهداف سازمانی است و به واسطه صبر در کار ، مسیر رسیدن به موفقیت هموارتر میشود. نقطه مقابل صبر، بیقراری است. کارمندان عجول به واسطه عجلهای که در انجام وظایفشان دارند از برنامه ریزی دقیقی بهره نمیگیرند. در واقع آنها نتیجه محور هستند و معمولا به نتایج قابل توجهی نیز نمیرسند. بسیاری از افراد، این موضوع را میدانند که بی حوصلگی آنها، عواقب زودگذر و ناپایدار دارد. اگر اینطور است، به خود یادآوری کنید که بسیاری از چیزهایی که ارزش انتظار دارند را نمیتوانید با عجله به دست آورید. مانند یک غذای خوشمزه که به زمان نیاز دارد تا پخته شود.
صبر یا شکیبایی یکی از مهمترین عوامل موفقیت در هر سازمانی به شمار میرود. ارتقاء اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری، خوشبینی و در نهایت، اطمینان نسبت به تحقق اهداف سازمان از جمله علائم بردباری توسط شخص صبور در سازمان به شمار میروند. در واقع فرد صبور در برابر شرایط دشوار و غیرقابل پیش بینی، کنترل خود را از دست نمیدهد و فاصله زمانی میان انتظار تا رسیدن به اهداف سازمان را مدیریت میکند. به بیان دیگر، این فرد مسئولیت گریز، بدبین، مضطرب، فاقد اعتماد به نفس و به طور حتم، نا صبور است و قادر نخواهد بود نقش سازندهای در راستای برآورده کردن اهداف سازمان ایفا کند.
قصد داریم به جایگاه و نقش صبر در مدیریت سازمان بپردازیم. در هر سازمانی، مدیر باید تحمل هر شکستی را داشته باشد و در چنین مواقعی به گونهای رفتار کند که کارمندان به او اعتماد کنند و برای رفع مشکل با او وارد گفت و گو شوند. در صورتی که مدیر نتیجه گرا باشد و نتواند به خوبی صبر و تحمل کند، نمیتواند انتظارات به جای کارمندان خود را برآورده سازد و در نتیجه، بهره وری پرسنل در سازمان به شدت تقلیل مییابد. بیایید در خصوص تاثیر شکیبایی بر مدیر اشاراتی داشته باشیم:
عدم صبوری در محیط کار، علاوه بر این که روی روابط شما تأثیر منفی میگذارد، ممکن است شما را وادار به گفتن حرف یا انجام عملی کند که در آینده، پشیمانی شما را به دنبال داشته باشد. همچنین به موجب آن، از توسعه و پیشرفت در حرفه خود غافل میشوید. خوب است بدانید، صبر یک مهارت اکتسابی است و با تمرین و ممارست، میتوانید این مهارت را در خود پرورش دهید. آگاهی از این موضوع، یک نقطه شروع عالی به حساب میآید.
اولین قدم این است که نشانههای فیزیکی بی حوصلگی را بشناسید. هنگامی که این اتفاق میافتد تا زمانی که احساس آرامش به شما برگردد، روی تنفس آهسته و عمیق تمرکز کنید. در صورت امکان استراحت کنید و بعداً به موضوع بازگردید. در این قسمت به روشهای پرورش صبر و تحمل در کار میپردازیم.
توصیه ما به شما این است که رفتارهای غیر مفیدتان را تغییر دهید، الگوهای فکری که باعث کم صبری میشوند را کنار بگذارید و رویکرد مناسبی برای بهبود صبر در انجام وظایفتان اتخاذ کنید.
امروزه به لطف فناوری، افراد انتظار دارند که همه چیز به سرعت انجام شوند و این باعث شده است که اکثر مردم به شدت کم صبر باشند. از این رو، آستانه صبر از جمله در سازمانها به طور چشمگیری کاهش یافته است و این بی حوصلگی در انجام امور میتواند پیامدهای نامطلوبی را در پی داشته باشد. از جمله میتوان به روابط چالش برانگیز با همکاران تا افزایش احتمال اشتباه اشاره کرد. در ذیل به اهمیت اولویت قرار دادن شکیبایی در کسب و کار میپردازیم.
یک رابطه مستقیم بین صبوری در انجام امور و نیل به موفقیت وجود دارد. تأثیری که صبر در رسیدن به موفقیت ایفا میکند، غیر قابل انکار است. برای رسیدن به هر هدفی، باید یک مسیر طولانی را بپیمایید چرا که نتیجه دهی هر امر مهمی به زمان نیاز دارد.
یکی از خصیصههایی که در همه افراد موفق وجود دارد، برخوداری آنها از مهارت شکیبایی است. برای رسیدن به موفقیت باید به صورت مستمر، تلاش بی وقفه کنید، در این مسیر ثابت قدم بمانید و اگر با شکست و یا اگر با موانع در تجارت مواجه شدید، آن را به عنوان مقدمهای برای رسیدن به پیروزی در نظر بگیرید. از دیگر مزایای صبر در کسب موفقیت این است که افراد صبور قبل از انجام هر کاری همه جوانب را در نظر میگیرند و سپس اقدام میکنند. بنابراین با احتمال بالا به موفقیت دست مییابند.
صبر در کار یک خصلت کاربردی و مهم در هر انسانی به شمار میآید و به واسطه آن، رشد و ترقی در انجام وظایف نصیبتان میشود زیرا صبر و استقامت در کار به شما انگیزه میدهد که به اهدافتان برسید. اگر در برخورد با همکاران یا مشتریان کم صبری پیشه کنید، ممکن است فرصتهای ارتقا را از دست بدهید. باید یاد بگیرید که در انجام وظایفتان صبور باشید. شما باید سطح صبوری خود را افزایش دهید تا از این طریق، روابط شما با اطرافیانتان بهبود یابد، مردم شما را بیشتر دوست داشته باشند و روز کاری، خوشایندتر بگذرد. بنابراین تمرین بردباری در محل کار ضروری است.
تیم حقوقی رکلا به عنوان مرجع تخصصی تنظیم قرارداد اختصاصی و مشاوره حقوقی تلفنی ، این امکان را برای همه افراد فراهم کرده است که در صورت تمایل بتوانند از خدماتی از این نوع، بهرهمند شوند. برای بهرهمندی از این خدمات، کافی است روی لینک مربوط به هر کدام بزنید و درخواستتان را در سایت ثبت کنید.
قرارداد کار موقت
برای شروع رابطه استخدامی خود، از این قرارداد استفاده کنید.