قرارداد مشاوره مارکتینگ و نکات مهم نمونه قرارداد مشاوره دیجیتال مارکتینگ

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/09/14
زمان مطالعه: 7 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد مشاوره مارکتینگ

مارکتینگ را می‌توانیم یک حرفه یا یک هنر در نظر بگیریم. اینطور تصور کنید که یک گوی جهان نما در اختیار شخصی قرار دارد و آن شخص با مشاهده گوی، متوجه خواهد شد که مردم چه کالایی را بیشتر می‌خرند، به چه خدماتی علاقه نشان می‌دهند، چه کالای جدیدی آن‌ها را شگفت زده می‌کند و برای ارتباط موثر با آن‌ها، باید چه اقداماتی را انجام دهید که مشتری، همراه با کالایی که خریداری شده است و پرداخت مبلغ قابل توجهی، فروشگاه شما را ترک کند. این گوی جهان نما، تخصصی است که در اختیار یک مشاور مارکتینگ قرار دارد. قرارداد مشاوره مارکتینگ ، قراردادی است که به شما کمک می‌کند با یک مشاور متخصص در زمینه مارکتینگ در ارتباط باشید. این قرارداد یکی از انواع قرارداد مشاوره است.

شاید اینطور تصور کنید که امضای نمونه قرارداد مشاوره مارکتینگ ، شرایطی ایجاد می‌کند که شما روز به روز درآمد بیشتری داشته باشید و این امکان فراهم خواهد شد که سطح درآمدی شما با یک تغییر بسیار بزرگ همراه شود. این تصور، متداول‌ترین تصوری است که اکثر صاحبان کار و پیشه و ارائه دهندگان خدمات، از همکاری با یک مشاور مارکتینگ در ذهن دارند. علارغم این تصور، باید به این مساله اشاره کنیم که مارکتینگ یک تخصص بین رشته‌ای محسوب می‌شود و برای تخصص در این زمینه نیاز است که مطالعات بسیار زیادی انجام دهید.

مشاور مارکتینگ، با بررسی چند جانبه شرایط بازار، نوع مشتریان، بازار هدف، نوع کالا یا خدمات، شیوه مناسب در معرض گذاشتن کالا یا خدمات، شرایط اجتماع پذیرنده، فنون جذب مشتری، ابداع روش‌هایی برای درآمدزایی بیشتر و میزان آمادگی و پذیرش اجتماع برای ظهور یک کالا یا خدمات جدید، به شما مشاوره می‌دهد و اطلاعاتی کاربردی را در اختیار شما می‌گذارد.

کاربرد و اهمیت قرارداد مشاوره مارکتینگ

بدون شک صاحبان کار و پیشه به دنبال راهکار ایده‌آل و مناسبی هستند که بتوانند درآمد خود را افزایش دهند یا اینکه رونق بیشتر کار و پیشه خود را تضمین کنند. در این زمینه، کمک گرفتن از یک شخص متخصص بسیار مناسب و کاربردی خواهد بود. به خصوص اگر سابقه متخصص، اقدامات و فعالیت‌های موفق او را نیز بررسی کرده باشید و با اطمینان، با او نمونه قرارداد مشاوره مارکتینگ را امضا کنید.

البته هر کاری با تلاش به موفقیت خواهد رسید اما اگر تمایل دارید که در مسیر رسیدن به موفقیت، اشتباه کمتری انجام دهید یا اینکه شیوه برخورد با مشتریان و نحوه به نمایش گذاشتن محصول و کالای شما با خطای کمتری همراه باشد، لازم است از شخصی کمک بگیرید که درباره تمام این شرایط آگاهی دارد و اشتباهات رایج کاری را می‌شناسد. مشاور مارکتینگ می‌تواند با راهنمایی‌های هدفمند، شما را به مقصودی که دارید نزدیک‌تر کند.

از طرف دیگر، مشاوره مارکتینگ، به شما دید وسیعی خواهد داد و باعث می‌شود که با خلاقیت بیشتر و ایده‌های نوین‌تری مسیر کاری خود را پیش بگیرید. اگر ایده‌ای دارید که هنوز آن را عملی نکرده‌اید یا اینکه اگر قصد دارید محصول جدیدی را بسازید، ولی درباره آن تردید دارید، بهترین شخصی که می‌تواند به شما کمک کند، مشاور مارکتینگ است. این شخص می‌تواند با توجه به شرایط بازار و تحلیل‌هایی که انجام می‌دهد، درباره آینده اقدام شما، پیش بینی کند.

نمونه قرارداد مشاوره دیجیتال مارکتینگ چه ماهیتی دارد؟

تا به اینجای مطلب درباره مارکتینگ و شرایط مشاوره آن توضیح دادیم. یکی از کاربردی‌ترین و جدیدترین شاخه‌های مارکتینگ، دیجیتال مارکتینگ است. به زبان ساده، این نوع از مارکتینگ، به صورت اختصاصی به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی می‌پردازد. می‌دانیم که فضای مجازی به میزان قابل توجهی روی افراد مختلف تاثیر دارد. از طرف دیگر، امکان ارتباط مستقیم با مشتریان در موقعیت جغرافیایی مختلف، شرایطی را ایجاد کرده‌ است که دیجیتال مارکتینگ بسیار دارای اهمیت باشد.

نمونه قرارداد مشاوره دیجیتال مارکتینگ ، توافقی است که میان مشاور متخصص در زمینه دیجیتال مارکتینگ و متقاضی دریافت مشاوره تنظیم و امضا می‌شود. این توافق به رابطه میان این اشخاص اشاره می‌کند و درباره شرایط کاری آن‌ها توضیح می‌دهد. بدون شک شخصی که به عنوان مشاور دیجیتال مارکتینگ، نمونه قرارداد مشاوره دیجیتال مارکتینگ را امضا می‌کند، لازم است که در این زمینه مطالعات و تحقیقات بسیار زیادی انجام دهد و تجربه خوبی داشته باشد.

این تجربه و آگاهی به آن‌ها کمک خواهد کرد که بتوانند به اشخاص متقاضی به شیوه مناسبی مشاوره دهند.

انواع قرارداد همکاری با مشاور مارکتینگ

اگر تمایل دارید که قرارداد مشاوره مارکتینگ تنظیم کنید، لازم است که درباره انواع آن، اطلاعاتی داشته باشید. انواع قرارداد مشاوره مارکتینگ ، به شرایط همکاری و توافق میان شما و مشاور وابسته است. بنابراین، اگر تمایل دارید که مشاور برای ساعات مشخصی با شما گفتگو کند، می‌توانید از قرارداد مشاوره ساعتی استفاده کنید و شیوه همکاری را به صورت ساعتی در نظر بگیرید. شما می‌توانید ساعت‌های گفتگو با مشاور یا تاریخ دقیق جلسات مشاوره را در متن قرارداد بنویسید.

در شیوه دیگر از همکاری با مشاور مارکتینگ، شما می‌توانید مشاور را به صورت یک پیمانکار در نظر بگیرید و با او یک قرارداد پیمانکاری تنظیم کنید. اگر شما بخواهید که مشاور، شیوه کار و پیشه شما را بررسی کند یا اینکه با ارزیابی‌های کاربردی، شما را در رابطه با حضور در بازار و انجام فعالیت‌های مارکتینگ راهنمایی کند، این نوع قرارداد برای شما مناسب خواهد بود. شما می‌توانید از مشاور بخواهید که با تنظیم یک طرح و برنامه مشخص، متد خاص مارکتینگ شما را طرح ریزی کند.

حالت دیگری که امکان دارد طرفین تمایل داشته باشند که به آن شیوه با یکدیگر همکاری کنند، شرایط قرارداد کار با مشاور مارکتینگ است. البته این شیوه از همکاری چندان متداول نیست و ممکن است که تنها شرکت‌هایی از قرارداد استخدام برای مشاور مارکتینگ استفاده کنند که دارای اتاق تبلیغ یا تیم‌های مارکتینگ باشند و به واسطه این قرارداد، اشخاص متخصص را جذب کنند.

قانون قرارداد مشاوره مارکتینگ

قرارداد مشاوره مارکتینگ یکی از انواع قرارداد مشاوره و یک قرارداد خصوصی است. این قرارداد میان مشاور و متقاضی دریافت مشاوره تنظیم و امضا می‌شود. قراردادهای خصوصی با رعایت قانون صحیح و معتبر هستند و این قرارداد نیز اگر مغایر با قانون نباشد، ایرادی نخواهد داشت.

اگر بخواهیم این قرارداد را تابع یک قانون در نظر بگیریم، باید به این مساله اشاره کنیم که قرارداد مشاوره مارکتینگ از قانون مدنی تبعیت می‌کند و مطابق با این قانون معتبر است. قرارداد با مشاور مارکتینگ ، لازم است. یعنی اینکه مشاور و متقاضی باید تا پایان مدت قرارداد با یکدیگر همکاری کنند. یعنی اینکه بعد از امضا قرارداد، متقاضی نمی‌تواند اعلام کند که چون مشاوری با حق الزحمه کمتر پیدا کرده‌ام، دیگر با شما همکاری نمی‌کنم. از طرف دیگر، مشاور نیز نمی‌تواند از مشاوره با متقاضی پشیمان شود یا اینکه اعلام کند که این کار را انجام نخواهد داد.

حق الزحمه مشاور مارکتینگ

میزان مبلغ حق الزحمه‌ای که برای مشاور مارکتینگ در نظر گرفته می‌شود، به عوامل متعددی بستگی دارد. در خصوص این موضوع لازم است که هر دو طرف با یکدیگر گفتگو داشته باشند و درباره آن به نتیجه برسند. اگر توافق طرفین به این صورت باشد که مبلغ حق الزحمه، در ازای ساعات یا جلسات مشاوره معین شود، شما می‌توانید میزان حق الزحمه هر جلسه یا میزان حق الزحمه هر ساعت مشاوره را در متن قرارداد بنویسید. حتی می‌توانید مشخص کنید که هر جلسه مشاوره، چه بازه زمانی طول بکشد.

پیشنهاد ما

اگر تمایل دارید که کار و پیشه خود را با یک تغییر به سمت بهبود و رونق پیش ببرید، لازم است که با یک مشاور متخصص در مارکتینگ گفتگو داشته باشید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا از شرایط حقوقی و قانونی مرتبط با این قرارداد آگاه شوید و در ادامه برای تنظیم قرارداد اقدام کنید. شما می‌توانید برای این مساله از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی و خدمات تنظیم قرارداد استفاده کنید.

قرارداد مشاوره

با استفاده از این نمونه قرارداد می‌توانید خدمات مشاوره ارائه دهید یا اینکه از شخص متخصصی، مشاوره و راهنمایی بگیرید.

نمونه قرارداد مشاوره
دانلود نمونه قرارداد مشاوره
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات