فرم قرارداد مربیان مهد کودک و شرایط مهم نحوه تنظیم این نوع از قرارداد!

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/01/20
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد مربی مهد کودک

قرارداد مربی مهد کودک یکی از انواع قرارداد کار است که میان مربیان و مهدکودک تنظیم می‌شود. از این قرارداد برای به کارگیری مربی در مهد کودک استفاده می‌شود. براساس این قرارداد، مربی باید در مدت مشخص، در مهد کودک کار کند. مهد کودک‌ها، موسسه‌هایی هستند که برای کودکان زیر سن مدرسه‌ خدمات ارائه می‌دهند. مهد کودک‌ها هم برای آموزش و هم برای نگهداری کودکان کارایی دارند.

بسیاری از مادران و پدران شاغل، برای آنکه بتوانند سرکار خود حاضر شوند، مجبورند کودکشان را برای ساعاتی به مهد کودک بسپارند. این کار خیالشان را راحت می‌کند. زیرا همزمان که از کودک نگهداری می‌شود، مهارت‌های زندگی مخصوص به سن او نیز آموزش داده می‌‌شود. از طرفی حضور کودک در جمع هم سالان، باعث رشد ذهنی، آداب معاشرت قوی، یادگیری مهارت پذیرش اجتماعی، پویایی و خلاقیت، تعامل‌های میان فردی و گروهی و بسیاری موارد دیگر می‌شود. به همین دلایل است که حتی مادران خانه دار نیز تمایل دارند که کودکانشان را برای ساعتی به مهد کودک بفرستند.

نمونه قرارداد مربی مهد کودک چیست؟

فرم قرارداد با مربی مهد کودک ، یک قرارداد استخدام است که میان مربیان مهد کودک و مدیران آن موسسه تنظیم می‌شود. براساس چیزی که در قرارداد مربی مهدکودک آمده است، مربی به خدمت مهد کودک در می‌آید و متعهد می‌شود که در بازه زمانی مشخص شده، برای مهد کودک کار کند. از طرف دیگر، مدیران نیز متعهد می‌شوند که در ازای فعالیت مربی در مهد کودک، به او حق الزحمه یا حقوق پرداخت کنند.

در متن قرارداد با مربی مهدکودک درباره موضوع کار، چگونگی انجام آن، شرایط خاص قرارداد، میزان ساعت کاری و حقوق، تعهدات و وظایف و موارد مهم دیگر صحبت می‌شود. در حقیقت نمونه فرم قرارداد مربی مهدکودک به طور صریح درباره تمامی ابعاد این قرارداد کاری صحبت می‌کند. فرم قرارداد مربیان مهد کودک ، متن مکتوبی است که نوعی سند محسوب می‌شود. این سند، دارای اعتبار قانونی است و در صورت لزوم و برای حل اختلافات احتمالی، می‌توانید در اداره کار به آن استناد کنید و با در دست داشتن قرارداد در اداره کار، شکایت خود را ثبت کنید.

نمونه قرارداد مربی مهد کودک از نگاه قانون

قرارداد مربیان مهد بر اساس قانون کار نوشته و تنظیم می‌شود. قانون کار در ماده‌های مختلفی درباره این نوع قرارداد صحبت کرده است. ماده 7 قانون کار به طور صریح و روشن، قرارداد کار را توضیح داده است. براساس ماده 7 قانون کار فرم قرارداد مربی مهد و تمامی قراردادهای کار، اینگونه تعریف می‌شوند:

«قرارداد کار عبارت است از قرارداد کتبی یا شفاهی که به موجب آن، کارگر در مقابل دریافت دستمزد، کاری را برای مدت موقت یا مدت غیر موقت برای کارفرما انجام می‌دهد.»

در این تعریف کارفرما همان مدیران و مالکان مهد کودک هستند که طرف قرارداد با مربی محسوب می‌شوند.

تعیین نوع قرارداد

نمونه قرارداد همکاری مربی مهد کودک در انواع مختلفی تنظیم می‌شود. تمامی این انواع قراردادها، قرارداد کاری هستند ولی در بخش‌هایی با یکدیگر فرق دارند. انواع فرم قرارداد با مربی مهد کودک را نام می‌بریم:

  1. قرارداد مربی مهدکودک به صورت دائم
  2. قرارداد مربی مهدکودک به صورت قرارداد کار موقت
  3. فرم قرارداد مربیان مهد کودک به صورت کارمعین در زمان مشخص
  4. قرارداد مربیان مهد به صورت آزمایشی
  5. فرم قرارداد مربی مهد به صورت آموزشی

در متن قرارداد با مربی مهدکودک به نوع قرارداد کار اشاره می‌شود و درباره آن توضیح داده خواهد شد.

موضوع نمونه قرارداد مربی مهد کودک

موضوع فرم خام قرارداد مربی مهد کودک همانطور که از عنوان هم مشخص است، به خدمت گرفتن نیروی مربی برای مهد کودک است. کارفرما به وسیله قرارداد کار، نیروهای مختلف را به کار می‌گیرد. از طرفی هم موظف می‌شود که در ازای کاری که مربی می‌کند، به او حق الزحمه پرداخت کند. هر قرارداد برای اجرایی شدن نیازمند شرایط خاصی است. مربی باید کاملا از این شرایط آگاهی داشته باشد و بتواند به نحو احسن و براساس آن عمل کند.

ویژگی‌های اختصاصی مربی حرفه‌ای در نمونه قرارداد مربی مهد کودک

شما می‌توانید مربی مورد نظر خود را با توجه به ملاک‌های مشخصی انتخاب کنید و با او نمونه قرارداد مربی مهد کودک را امضا کنید. در ادامه مهمترین ملاک‌های انتخاب یک مربی حرفه‌ای را توضیح می‌دهیم. بسیاری از کارفرمایان و مدیران مهد کودک، این ویژگی‌ها را به عنوان معیارهایی برای انتخاب مربی در نظر می‌گیرند. یک مربی مهد حرفه‌ای باید:

  1. شخصیتی صبور و مقاوم داشته باشد؛
  2. به کار کردن با کودکان علاقه‌مند باشد؛
  3. با حوصله باشد تا بتواند در مقابل رفتارهای کودکان، خویشتن‌داری کند و آشفته نشود؛
  4. برخورداری از تحصیلات مرتبط، سابقه کاری یا گذراندن دوره‌های مرتبط با مربی‌گری مهد کودک، مزایای یک نیروی کار متخصص در این حرفه محسوب می‌شوند؛
  5. اگر مربی مهد کودک به صورت تخصصی در رشته‌های دیگری مانند نقاشی، موسیقی، آموزش ریاضی یا زبان فعالیت می‌کند، باید حتما مدارک معتبری در این رشته‌ها به مدیر مهد کودک ارائه دهد؛
  6. توجه به حاضر شدن به موقع در محل کار و حسن نیت در انجام کار از نکات مهم برای فعالیت در مهد کودک است؛
  7. داشتن خلاقیت و ذهنی پویا در کار با کودکان برای فعالیت در این حرفه بسیار اهمیت دارد؛

و …

محل انجام کار

محل دقیق اجرای این نوع از قرارداد، دقیقا همان موسسه یا مهد کودکی است که مربی با آن، قرارداد تنظیم کرده است. لازم است که در متن قرارداد درباره آدرس دقیق محل انجام کار مربی توضیح داده شود و آدرس دقیق آن در متن قرارداد نوشته شود.

قرارداد مربیان مهد کودک

مدت قرارداد مربیان مهد کودک

از مباحث دارای اهمیت در زمینه این نوع از قرارداد، بحث تعیین مدت قرارداد است.مدت قرارداد براساس نوع قرارداد کار تنظیم می‌شود. اگر مربی، قرارداد دائم داشته باشد، تعهدی بلند مدت به موسسه دارد. اگر قرارداد به صورت موقت، نیمه وقت، برای کار مشخص و… باشد، لازم است که مدت دقیق قرارداد در متن قرارداد نوشته شود. به طور معمول، این نوع از قرارداد به صورت موقت یا قرارداد کار معین تنظیم می‌شود. قرارداد نیز به صورت 6 ماهه یا یک سال الی دو ساله تنظیم می‌شود.

ساعت کاری در نمونه قرارداد مربی مهد کودک

در متن قرارداد مشخص می‌کنید که ساعت کاری مربی به چه صورتی است و مربی از چه ساعتی تا چه ساعتی باید در مهد کودک مشغول به فعالیت باشد. براساس قانون کار، ساعت کاری معمول در یک روز، 7 ساعت و 22 دقیقه است. اگر کارفرما بخواهد که بیش از 7 ساعت و 22 دقیقه کار کنند، اضافه کاری کرده است.

حق السعی در نمونه قرارداد مربی مهد کودک

براساس قانون کار، حق السعی، مزد یا حق الزحمه، وجه نقد یا غیر نقدی یا هم نقدی و هم غیرنقدی است که در ازای انجام کار، به کارگر پرداخت می‌شود.

میزان حق السعی یا حق الزحمه، توسط اداره کار تعیین شده است. اداره کار هر ساله با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و بررسی تورم، مبلغی را به عنوان حقوق پایه در نظر می‌گیرد. کارفرما موظف است این میزان حقوق را به مربیان خود بپردازد.

مزایای نمونه قرارداد مربیان مهد کودک

  1. حق مرخصی سالانه (مربی تا یک ماه و با احتساب جمعه‌ها، مرخصی سالانه با حقوق دارد.)
  2. حق مسکن
  3. حق اولاد و فرزند
  4. حق ماموریت
  5. عیدی و پاداش سالانه

حق بیمه در این قرارداد

کارفرما موظف است تمامی اشخاصی که به کار می‌گیرد را بیمه کند. درباره این مساله ماده 148 قانون کار توضیح داده است و می‌گوید که هیچ تفاوتی در نوع قراردادها نیست و تمامی افراد تحت امر کارفرما باید بیمه شوند. بنابراین، باید حق بیمه کارگر پرداخت شود.

پیشنهاد ما

شما می‌توانید وظیفه تنظیم قرارداد خود را به ما بسپارید. برای ثبت درخواست تنظیم قرارداد ، روی همین عبارت بزنید تا به صفحه اختصاصی آن وارد شوید. در آن صفحه می‌توانید با وارد کردن اطلاعاتی که درخواست شده است، سفارش تنظیم قرارداد خود را ثبت کنید.

از طرف دیگر، تیم حقوقی رکلا یک نمونه از این قرارداد مهم را تنظیم کرده است. برای دسترسی به این قرارداد روی تصویر زیر بزنید.

علاوه بر مواردی که بیان شد، با حضور در رکلا می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی نیز بهره ببرید. با ثبت سفارش در این بخش، این امکان را خواهید داشت که با مشاوران حقوقی و وکلای با تجربه گفتگو کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

نمونه قرارداد کامل

روی تصویر زیر بزنید و این قرارداد کامل را دریافت کنید!

نمونه قرارداد کار مربی مهد کودک
دانلود قرارداد
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات
(1 نظر)
account_circle
کرمانی
thumb_up_alt
درمورد مربی مهد کودک در منزل سوال داشتم. اینکه ساعت کاری و دستمزد چطوری محاسبه میشه؟
07:54
26 آبان 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
در صورتی که روابط همکاری میان طرفین بر اساس قانون کار باشد باید حداقل‌های قانون کار و حقوق و مزایا را رعایت کنید. حداقل حقوق و مزایا هر ساله توسط شورای عالی کار ابلاغ می‌شود.
12:21
27 آبان 1400