قرارداد مشاوره فرهنگی از نظر جزئیات به چه شکل است؟

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/07/27
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد مشاوره فرهنگی

فرهنگ و هنر، نقش بسیار فعالی در سطح فرهنگی جامعه و ارتباطات اجتماعی افراد یک اجتماع دارند. هرچقدر که به مسائل فرهنگی و هنری پرداخته شود، تاثیر مثبت آن در زندگی اجتماعی انسان مشاهده خواهد شد. به همین دلیل است که دولت‌ها و سازمان‌های مختلف تاکید بسیار زیادی به هنر و فرهنگ دارند و در این زمینه سرمایه گذاری‌های زیادی انجام می‌دهند. هنر و مشاغل در هر منطقه و کشور، ارتباط مستقیمی با سابقه فرهنگی آن منطقه دارند و به همان نسبت نیز تاثیر گذار هستند. بنابراین، فرهنگ سازی و ایجاد زمینه‌های فرهنگی تاثیر گذار و مثبت، یکی از دغدغه‌های مدیران برتر است. قرارداد مشاوره فرهنگی یک قرارداد بسیار کاربردی در این زمینه خواهد بود.

اگر در سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ وارد شوید، احتمالا با بخش مشاوران فرهنگی مواجه خواهید شد. در مواقعی نیز ممکن است شاهد این مساله باشید که بسیاری از فعالیت‌های هنری با مشاوره و راهنمایی از مشاوران فرهنگی انجام می‌شوند. پایگاه فرهنگی در بخش‌های مختلفی وجود دارد و باعث می‌شود که بتوانید در مواقع لزوم به آن‌ها رجوع کنید. شما می‌توانید به سادگی با تنظیم نمونه قرارداد خدمات مشاوره فرهنگی ، از دریافت خدمات مشاوره فرهنگی بهره مند شوید و حرفه خود را با این آموزه‌ها پیش ببرید.

قرارداد مشاوره فرهنگی چه فایده‌ای برای شما دارد؟

تصور کنید که تمایل دارید یک محصول را در بازار وارد کنید. احتمالا برای شما مفید خواهد بود اگر بدانید که جامعه مورد نظر، از محصول شما استقبال خواهد کرد یا اینکه توجه مثبتی به محصول نخواهد داشت.

در مثال دیگر، تصور کنید که می‌خواهید یک اسباب بازی برای کودکان بسازید. بدون شک، تمایل دارید که اسباب بازی مورد نظر شما، به خوبی فروخته شود و علاوه براین، به عنوان یک محصول فرهنگی نیز شناخته شود و تاثیر مثبتی در آموزش کودکان داشته باشد. به نظر شما چه کسی می‌تواند به شما کمک کند؟ چطور می‌توانید جواب سوالاتتان را به دست آورید و از چه شخصی می‌توانید راهنمایی بگیرید؟

بدون شک، یک مشاور فرهنگی می‌تواند پاسخگوی شما باشد و در راستای خواسته‌هایی که دارید، شما را راهنمایی کند. قرارداد مشاوره فرهنگی ، قراردادی است که می‌تواند رابطه میان شما و مشاور فرهنگی را به صورت قانونی ثبت کند. به این صورت، شما یک قرارداد مکتوب خواهید داشت که درباره شرایط همکاری شما با مشاور فرهنگی توضیح می‌دهد. تنظیم نمونه قرارداد خدمات مشاوره فرهنگی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید در راستای فعالیتی که دارید، جنبه‌های فرهنگی آن را نیز بررسی کنید.

در مواقعی بررسی جنبه‌های فرهنگی به شما ایده و راهکارهای جدیدی خواهد داد و در مواقع دیگر، ممکن است که ایرادات و اشتباهات فرهنگی محصول یا خدمات شما را برای شما مشخص کند. در هر صورت، مشاوره فرهنگی به شما کمک می‌کند که کالا و خدمات خود را بررسی کنید و درباره نقاط ضعف آن تصمیم بگیرید.

قرارداد مشاوره فرهنگی چگونه قراردادی است؟

نمونه قرارداد خدمات مشاوره فرهنگی یکی از انواع قرارداد مشاوره است. این قرارداد یک قرارداد خصوصی محسوب می‌شود و با توجه به قانون مدنی ، تنظیم خواهد شد. البته مشاور فرهنگی می‌تواند استخدام موسسه شما باشد و با او قرارداد کار موقت داشته باشید. در هر صورت، شما می‌توانید با توجه به شرایطی که در نظر دارید، با مشاور فرهنگی همکاری کنید و با او قرارداد داشته باشید.

در این قرارداد، شما شخصی هستید که تمایل دارد با یک مشاور فرهنگی همکاری کند. بنابراین، ملزم خواهید بود که در ازای دریافت خدمات مشاوره، حق الزحمه مشاور فرهنگی را بپردازید. در مقابل، مشاور فرهنگی نیز ملزم است که براساس خواسته شما، به شما مشاوره دهد و راهنمایی‌های لازم را در اختیارتان بگذارد. این توافق میان طرفین با شروط مورد نظر آن‌ها تنظیم می‌شود و آن‌ها می‌توانند شرایط خاص خودشان را در متن قرارداد بنویسند.

موضوع قرارداد چیست؟

موضوع نمونه قرارداد خدمات مشاوره فرهنگی ، مجموعه راهنمایی‌ها و مشاوره‌هایی است که در رابطه با موضوع مورد نظر متقاضی دریافت مشاوره و زمینه فرهنگی مورد نظر بیان می‌شود. براساس این راهنمایی‌ها و مشاوره‌ها، متقاضی دریافت مشاوره، اقدامات سازنده‌ای در فعالیت‌ها و محصول و خدمات خود ایجاد می‌کند. ممکن است متقاضی دریافت مشاوره فرهنگی، از شما بخواهد که محصول یا خدمات او را بررسی کنید و همچنین به ابعاد فرهنگی آن نیز اشاره کنید یا اینکه اگر محصولات او شرایطی دارند که آموزه‌های فرهنگی مخربی ایجاد خواهند کرد، آن موارد را مشخص کنید و به متقاضی اطلاع دهید.

ممکن است متقاضیان مشاوره، از مشاور بخواهند که راهکاری بیان کند که به واسطه آن، محصول مورد نظر در اجتماع و منطقه خاص آن‌ها با اقبال خوبی مواجه شود یا اینکه از مشاور بخواهند عدم استقبال از محصول در یک منطقه را بررسی کند. در مجموع، شما می‌توانید هر خواسته‌ای که دارید را در قالب موضوع قرارداد، در این بخش بنویسید. اشاره صریح و روشن به موضوع قرارداد، ابهام را از بین می‌برد و مشخص خواهد کرد که مسئولیت مشاور فرهنگی دقیقا چه چیزی است.

مدت قرارداد

به نظرتان تا چه زمانی به مشاوره فرهنگی نیاز دارید؟ این مساله با توجه به شرایط شما و نوع خواسته‌ای که دارید مشخص خواهد شد. اگر تمایل داشته باشید که یک بررسی دقیق از کالا یا محصول شما انجام شود، ممکن است چند ماه زمان نیاز داشته باشید و اگر بخواهید که در رابطه با زمینه‌ای خاص با مشاور فرهنگی گفتگو کنید، می‌توانید به واسطه قرارداد مشاوره ساعتی ، ساعاتی را برای گفتگو با مشاور فرهنگی تعیین کنید. شما می‌توانید در متن قرارداد، برنامه ملاقات‌ها، تاریخ و ساعات جلسات را نیز مشخص کنید.

در مجموع، محدودیتی برای تعیین مدت قرارداد وجود ندارد. شما می‌توانید با توجه به قصد و هدفی که دارید، مدت مشخصی را در متن قرارداد بنویسید. نکته مهم در این زمینه این است که باید تاریخ دقیق شروع و پایان قرارداد را مشخص کنید. با تعیین مدت قرارداد، طرفین ملزم خواهند بود که از زمان شروع قرارداد به تعهدات خود عمل کنند.

حق الزحمه قرارداد مشاوره فرهنگی

بدون شک دریافت خدمات مشاوره فرهنگی و تنظیم قرارداد مشاوره فرهنگی ، نیازمند پرداخت حق الزحمه است. حق الزحمه، مبلغی است که در ازای دریافت مشاوره از مشاور فرهنگی به او پرداخت می‌شود. تعیین میزان حق الزحمه به توافق و نظر طرفین وابسته است و مطابق با توافق آن‌ها تعیین می‌شود. با نوشتن مبلغ قرارداد، متقاضی دریافت خدمات مشاوره فرهنگی، ملزم خواهد بود که مطابق با مبلغی که نوشته شده است، حق الزحمه مشاور را پرداخت کند.

شما می‌توانید به صورت کلی برای قرارداد یک مبلغ در نظر بگیرید یا اینکه می‌توانید برای هر ساعت مشاوره فرهنگی، مبلغ مشخصی را در نظر داشته باشید. علاوه براین، شما می‌توانید درباره چگونگی پرداخت حق الزحمه مشاور فرهنگی نیز در متن قرارداد توضیح دهید. برای مثال می‌توانید اینگونه توافق کنید که پیش از شروع مشاوره، مبلغی به او بپردازید و در ادامه به صورت مرحله‌ای حق الزحمه را پرداخت خواهید کرد یا اینکه می‌توانید شرط کنید که مبلغ حق الزحمه بعد از دریافت مشاوره انجام می‌شود یا اینکه در ابتدا شروع جلسات مشاوره، پرداخت خواهید کرد.

شرایط فسخ قرارداد در قرارداد مشاوره فرهنگی

از مسائل مهمی که باید در هنگام نوشتن متن قرارداد مشاوره فرهنگی به آن توجه شود، توضیحاتی درباره موارد و شرایط لازم برای امکان فسخ این قرارداد است. مشاور فرهنگی و متقاضی دریافت خدمات مشاوره، به راحتی می‌توانند درباره شرایط فسخ قرارداد تصمیم بگیرند. آن‌ها می‌توانند شروطی که درباره آن به توافق رسیده‌اند را در متن قرارداد بنویسند و به این مساله اشاره کنند که اگر هر کدام از طرفین نمونه قرارداد خدمات مشاوره فرهنگی اقدامی کند که شروط فسخ کردن این قرارداد برقرار شود، طرف دیگر می‌تواند قرارداد را فسخ کند.

علاوه براین، طرفین این قرارداد می‌توانند حق فسخ قرارداد را از یکدیگر سلب کنند. یعنی شرط بگذارند که هیچ کدام از آن‌ها نتوانند قرارداد را فسخ کنند و متعهد شوند که تا پایان مدت قرارداد به آن پایبند باشند.

پیشنهاد ما درباره قرارداد مشاوره فرهنگی

مشاوران حقوقی رکلا در کنار شما هستند تا مسئولیت تنظیم قرارداد مشاوره فرهنگی را به عهده بگیرند. شما می‌توانید با استفاده از خدمات تنظیم قرارداد این مسئولیت را به آن‌ها بسپارید. علاوه براین، خدمات مشاوره حقوقی تلفنی شرایطی ایجاد می‌کند که در شرایط بسیار مناسبی، درباره ابعاد قانونی مورد نظرتان اطلاع کسب کنید و سوالاتتان را بپرسید.

قرارداد مشاوره

برای دانلود متن کامل قرارداد اینجا بزنید.

نمونه قرارداد مشاوره
دانلود نمونه قرارداد مشاوره
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات