قرارداد مشاوره کنکور؛ یک قرارداد ضروری و مهم!

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/08/04
زمان مطالعه: 7 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد مشاوره کنکور

قرارداد مشاوره کنکور یک قرارداد کاربردی و بسیار مهم برای اشخاصی است که تمایل دارند در آزمون سراسری دانشگاه‌ها، رتبه خوبی کسب کنند. این قرارداد یکی از انواع قرارداد مشاوره است. اگر بخواهیم دغدغه‌ها و نگرانی‌های نوجوانان را مورد بررسی قرار دهیم، یکی از متداول‌ترین دغدغه‌ها در میان این قشر، کنکور است. کنکور یک آزمون سراسری است که با هدف گزینش داوطلبان ورود به دانشگاه، برگزار می‌شود. دانش آموزان، با توجه به عملکرد خود در این آزمون، در دانشگاه‌های مختلف پذیرش می‌شوند و می‌توانند تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته‌ای که برای آن پذیرفته شده‌اند، ادامه دهند.

این اشخاص برای گذراندن دوران پر استرس کنکور و برای آشنایی با شرایط علمی آن، نیازمند راهنمایی‌ها و مشاوره اشخاص متخصص و با تجربه هستند. قرارداد مشاوره کنکور ، قراردادی است که به میزان زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولا میان مشاوران و والدین دانش آموزان امضا می‌شود. این قرارداد می‌تواند نیاز دانش آموزان را به یک مشاور متخصص در زمینه کنکور، برطرف کند.

علاوه بر دانش آموزان، دانشجویانی که خود را برای آزمون‌ها و کنکور‌های مقاطع بالاتر آماده می‌کنند نیز می‌توانند از این قرارداد استفاده کنند. این اشخاص برای کسب رتبه و رشته مورد نظر خود، به سختی تلاش می‌کنند و می‌کوشند که با استفاده از تجارب یک مشاور متخصص، خود را برای حضور در کنکور، آماده کنند.

نمونه قرارداد مشاوره کنکور چه کاربردی دارد؟

کاربرد و کارایی یک قرارداد، به ارتباطی است که میان اشخاص ایجاد می‌کند. برای مثال؛ قرارداد مشاور کنکور این امکان را ایجاد می‌کند که مشاور کنکور با داوطلب کنکور ارتباط برقرار کنند و با توجه به تعهدات و مسئولیت‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، بتوانند با یکدیگر همکاری کنند و هر کدام، منافعی که در نظر دارند را کسب کنند. یک طرف در این قرارداد، شخصی است که در زمینه شیوه‌های مطالعه و شگردهایی مورد نیاز برای گذراندن مراحل آزمون، مشاوره می‌دهد و طرف مقابل، داوطلبی است که تمایل دارد با یادگیری این موارد، کنکور را با موفقیت سپری کند.

نمونه قرارداد مشاوره کنکور ممکن است با اشخاصی تنظیم شود که در کنکور دوره‌های گذشته، رتبه‌های بسیار خوبی کسب کرده‌اند و به واسطه این مساله، تجارت مفیدی دارند که می‌توانند در اختیار داوطلبان قرارداد دهند. عده دیگری از این مشاوران نیز، رواشناسانی هستند که روحیه، استرس، اضطراب و انرژی روانی داوطلب را کنترل می‌کنند و در زمینه کاهش استرس، اضطراب و نگرانی‌های دیگری از این قبیل، به داوطلب مشاوره می‌دهند.

نمونه قرارداد مشاوره کنکور این امکان را ایجاد می‌کند که شما با تجارب اشخاص دیگر آشنا شوید و در مراحل آماده شدن برای آزمون، اشتباهات رایج داوطلبان گذشته را انجام ندهید. هر ساله بسیاری از داوطلبان کنکور در مقاطع مختلف، از مشاوران کنکور استفاده می‌کنند و با آن‌ها قرارداد امضا می‌کنند.

مطالبی درباره قرارداد مشاوره کنکور

قرارداد مشاور کنکور یک قرارداد میان مشاور و داوطلب است. البته در مواقعی که داوطلب، برای کنکور کارشناسی آماده می‌شود به دلیل شرایطی که در این سن دارد، به طور معمول، قرارداد به نام والدین آن‌ها تنظیم خواهد شد. بنابراین، والدین مسئولیت پرداخت حق الزحمه مشاور را به عهده می‌گیرند و ملزم به پرداخت حق الزحمه خواهند بود.

این قرارداد به صورت یک قرارداد خصوصی میان اشخاص تنظیم می‌شود و موضوع اصلی آن در رابطه با دریافت مشاوره است. ممکن است شما از مشاور کنکور خود بخواهید که برای شما برنامه مطالعاتی تنظیم کند یا اینکه به روند مطالعاتی شما نظارت داشته باشد. این قبیل موارد و درخواست‌های دیگری که به واسطه این قرارداد انجام می‌شوند، به صورت مکتوب در متن قرارداد ثبت خواهند شد.

انواع نمونه قرارداد مشاوره کنکور

احتمالا برای شما سوال شده است که به چه شیوه‌هایی می‌توانید با مشاور کنکور قرارداد امضا کنید و از خدمات مشاوره آن‌ها بهره‌مند شوید. در این خصوص ابتدا باید بگوییم که شما محدودیتی برای تنظیم انواع قرارداد و شروط خاص ندارید. زیرا به واسطه ماده 10 قانون مدنی ، مختار هستید که با رعایت قانون، قراردادتان را به شیوه‌های مختلف امضا کنید و برای آن شروط و تعهدات ویژه‌ای در نظر بگیرید. در ادامه، سعی می‌کنیم انواع قرارداد مشاور کنکور را بررسی کنیم و درباره آن‌ها توضیح دهیم:

قرارداد پیمانی

یکی از شیوه‌های بسیار متداول برای همکاری با مشاوران تحصیلی و مشاوران کنکور، قراردادهای پیمانی است. به طور معمول، داوطلبان تمایل دارند که در طول مدتی که برای کنکور آماده می‌شوند، با مشاور کنکور نیز در ارتباط باشند. این اشخاص، با تنظیم قرارداد سالانه یا نُه ماهه، با مشاور کنکور توافق می‌کنند که در ازای پرداخت مبلغی که مشخص کرده‌اند، با او در ارتباط باشند.

در این شرایط، طرفین می‌توانند، قرارداد مشاوره کنکور را به صورت یک قرارداد پیمانکاری تک نفره تنظیم کنند. در این قرارداد، مشاور کنکور، متعهد می‌شود که در بازه زمانی مشخص و با توجه به موضوع قرارداد، به داوطلب مشاوره بدهد و در مقابل، داوطلب نیز متعهد خواهد بود که مطابق با توافق، حق الزحمه مشاور را بپردازد. این قرارداد با امضای طرفین آغاز می‌شود و در پایان مدت قرارداد، به اتمام می‌رسند. طرفین در این بازه زمانی، نسبت به یکدیگر متعهد خواهند بود.

قرارداد ساعتی با مشاور کنکور

تعداد زیادی از مشاوران کنکور و موسسات کنکور، شرایطی را در نظر گرفته‌اند که بتوانید برای یافتن پاسخ سوالاتتان با آن‌ها گفتگو کنید. این گفتگوها به صورت جلسات مشاوره حضوری یا تلفنی انجام می‌شود. در این شیوه از همکاری، مشاور کنکور متعهد خواهد بود که در ساعاتی که مشخص کرده‌ است، با شما گفتگو کند و در راستای سوالی که دارید، راهنمای شما باشد.

ممکن است شما ساعت و تاریخ دقیقی را مشخص نکرده باشید و صرفا به این مساله اشاره کنید که قرارداد برای 50 ساعت یا کمتر و بیشتر باشد. در آخر، معادل ساعت‌هایی که تعیین کرده‌اید، می‌توانید از خدمات مشاوره کنکور استفاده کنید. این شیوه از قرارداد، به طور معمول زمانی استفاده می‌شود که نیاز دارید با یک روانشناس در ارتباط باشید یا اینکه ممکن است که مشاور متخصص، در یک زمینه خاص به شما مشاوره بدهد و نیازی به ارتباط مداوم نباشد. برای تنظیم چنین قراردادی، لازم است از قرارداد مشاوره ساعتی استفاده کنید.

نمونه قرارداد مشاوره کنکور در موسسات و آموزشگاه‌ها

موسسات و آموزشگاه‌های زیادی در حوزه کلاس‌های کنکور، کتاب‌های کمک آموزشی، ارائه برنامه‌ ریزی‌ها و مشاوره‌های درسی و انگیزشی فعالیت می‌کنند. این موسسات برای جذب پرسنل و مشاوران خود، نیازمند استخدام اشخاصی هستند که بتوانند به شیوه مناسبی به داوطلبان خدمات دهند. موسسات کنکور به طور معمول مشاوران خود را از میان اشخاصی که در کنکورهای سال‌های گذشته رتبه‌های خوبی کسب کرده‌اند، انتخاب می‌کنند یا اینکه از روانشناسان با تجربه‌ای که مشتاق و علاقه‌مند به این شغل هستند، بهره می‌گیرند.

این موسسات برای شروع همکاری با مشاوران، نیاز دارند که با آن‌ها قرارداد استخدام تنظیم کنند. در این شرایط، نمونه قرارداد مشاوره کنکور باید مطابق با قانون کار  و تامین اجتماعی تنظیم شود.

در واقع در این قرارداد، مشاور کنکور یک نیروی انسانی با تجربه است که متعهد می‌شود در چهارچوب تعهدات و مسئولیت‌هایی که اجرای آن‌ها را پذیرفته است، در خدمت این موسسه باشد و در حدود شرح وظایف سمت شغلی خود، در این موسسه فعالیت کند. از طرف دیگر، موسسه کنکور که مطابق قانون، کارفرمای این قرارداد محسوب می‌شود نیز متعهد خواهد بود که در ازای فعالیت مشاور، حقوق، مزایای اجباری قانون کار و بیمه او را مطابق قانون بپردازد.

پیشنهاد ما

قرارداد مشاوره کنکور یک قرارداد مهم است که در موارد متعددی میان اشخاص تنظیم می‌شود. اگر خودتان شخصی هستید که به صورت اختصاصی در زمینه کنکور، مشاوره می‌دهید، یا اگر داوطلب کنکور هستید، برای شما مفید خواهد بود که اطلاعات دقیقی درباره ابعاد قانونی این قرارداد داشته باشید. برای این منظور به شما پیشنهاد می‌کنم که از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کنید. علاوه براین، می‌توانید تنظیم قرارداد را نیز به تیم رکلا بسپارید.

قرارداد مشاوره تحصیلی

برای متن کامل قرارداد، روی تصویر بزنید.

نمونه قرارداد مشاوره تحصیلی
دانلود نمونه قرارداد مشاوره تحصیلی
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات