قرارداد کارگزاری فروش قیر چه شرایطی دارد؟ درباره آن بیشتر بدانیم!

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/09/16
زمان مطالعه: 5 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد کارگزاری فروش قیر

قرارداد کارگزاری فروش قیر یک نوع از قرارداد کارگزاری است. این قرارداد را با نام قرارداد بروکری نیز می‌شناسند. ماهیت این قرارداد، درباره انجام شدن یک کار است. بنابراین موضوع و ماهیت اصلی قرارداد کارگزاری فروش قیر نیز به عمل فروخته شدن یا خریده شدن قیر توجه دارد.

اشخاص حقیقی یا شرکت‌ها برای دستیابی به میزان زیادی از قیر یا خرید و فروش و صادرات قیر ، می‌توانند از اشخاصی کمک بگیرند که در این زمینه تخصص و تجربه دارند و می‌توانند فروش قیر را در مدت زمان کوتاهی انجام دهند. همچنین تلاش می‌کنند که قیر، با مبلغ بسیار مناسبی به فروش برسد. برای مثال ممکن است که شما از یک شخص بخواهید که چند تُن قیر را برای شما بفروشد و متعهد شوید که 20 درصد از مبلغ معامله فروش قیر را به عنوان حق الزحمه به او پرداخت می‌کنید.

در این شرایط توافق شما در گروه قراردادهای کارگزاری قرار خواهد گرفت و به محض عملی شدن موضوع قرارداد، کارگزار فروش قیر، مستحق دریافت حق الزحمه خواهد بود.

کاربرد و اهمیت قرارداد کارگزاری فروش قیر

تامین مصالح و مواد، نیازمند تجربه و آشنایی با فروشندگان و خریداران این کالا است. بدون شک، شخصی که معاملات زیادی را در این زمینه انجام داده است، از شرایط بازار، نوسانات قیمت‌ها، کیفیت قیر و موارد مهم دیگر درباره این معامله آگاهی دارد. اگر بدون سابقه فعالیت در زمینه خرید و فروش قیر، تمایل دارید که معاملاتی را انجام دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که این کار را به یک کارگزار ماهر و متخصص بسپارید. استفاده از کارگزار فروش قیر، برای شما بسیار مناسب خواهد بود و علاوه براین، می‌توانید مطمئن باشید که کارگزار برای کسب سود و منفعت خود نیز، معامله خوبی را انجام می‌دهد.

قراردادهای کارگزاری نه تنها برای خرید و فروش موادی مانند قیر مورد استفاده قرار می‌گیرند، بلکه در معاملات و پروژه‌های بسیار زیاد دیگری نیز کاربرد دارند. این قراردادها، به اشخاصی که نسبت به انجام کار در یک زمینه خاص بی اطلاع هستند، کمک می‌کند که با ریسک کمتر و در زمان کوتاه‌تر، مقصود مورد نظر را کسب کنند و معامله را انجام دهند. اگر تمایل دارید که به عنوان یک شرکت، قیر را به قیمت مناسبی بفروشید یا اینکه آن را با قیمت مناسبی صادر کنید، همکاری با کارگزار چنین شرایطی را برای شما مهیا می‌کند. کارگزار می‌تواند قیر مورد نظر را با قیمت مناسبی به فروش برساند و برای شما سودآور باشد.

قرارداد کارگزاری فروش قیر چگونه قراردادی است؟

قرارداد کارگزاری فروش قیر ، یک نوشته قانونی است. این سند مکتوب، درباره توافق و همکاری میان دو شخص صحبت می‌کند. براساس این توافق نامه، طرفین متعهد می‌شوند که در برابر یکدیگر وظایفی را به عهده بگیرند. طرف اول، می‌پذیرد که در زمینه انجام معامله با کارگزار همکاری کند. علاوه براین، متعهد می‌شود که اگر کارگزار، معامله فروش قیر را با شرایط مورد نظر انجام دهد، حق الزحمه‌ای که معین شده است را به او بپردازد.

در مقابل، طرف دیگر این قرارداد کارگزار است. کارگزار اعلام می‌کند که با شرایطی که مورد نظر کارفرما است، قیر را به فروش می‌رساند و برای آن، خریدار پیدا می‌کند. در این موقعیت، به محض توافق با خریدار و انجام شدن معامله، کارگزار مستحق دریافت حق الزحمه خواهد بود.

قرارداد کارگزاری فروش قیر ، به صورت مکتوب به معرفی طرفین قرارداد می‌پردازد و همچنین شروط و تعهدات میان آن‌ها را ثبت می‌کند. هر کدام از طرفین می‌تواند با استناد به این قرارداد، از حق خود در مراجع قضایی دفاع کند و اثبات کند که توافق و تعهدی میان آن‌ها برقرار بوده است. این قرارداد، یک قرارداد خصوصی میان اشخاص است که کاملا مطابق با توافقات آن‌ها نوشته می‌شود.

رقابت در میان شرکت‌های فروش قیر و اهمیت حضور کارگزاران

بازار کالا و محصولات، یک بازار کاملا رقابتی است. چه فروشنده لباس باشید و چه کالایی مانند قیر را به فروش برسانید، بازار کسب و کار شما دارای رقیب‌هایی است که تمایل دارند با ارائه خدمات و امکانات بهتر، مشتریان را به سمت خود جذب کنند. بنابراین، در بازار فروش قیر، شرکتی موفق است که بتواند ارتباطات بهتری را برقرار کند و مشتریان مناسبی را جذب کند تا معاملات بهتر و پرسودتری را انجام دهد.

در این میان، کارگزار شخصی است که با شناخت بهتر از بازار هدف و خریداران، تعامل با مشتریان و برقراری ارتباط بین المللی با مشتریان خارجی، این امکان را ایجاد می‌کند که شرکت شما بتواند قیر را با شرایط بهتر و قیمت مناسب‌تر به فروش برساند.

قرارداد کارگزاری فروش قیر از نگاه قانون

قرارداد کارگزاری یک قرارداد خصوصی میان اشخاص است. این قرارداد مطابق با قانون مدنی و با استناد به ماده‌های 10، 190 و 219 قانون مدنی تهیه و تنظیم می‌شود. براساس ماده 10 قانون مدنی ، شما می‌توانید در خصوص فروش قیر با کارگزار قرار امضا کنید و تنها شرط کافی این است که قرارداد شما مطابق با قانون باشد. علاوه براین، براساس قانون مدنی، موضوع قرارداد شما باید معین و مشروع باشد. این قرارداد با توافق و رضایت طرفین امضا می‌شود و طرفین نباید با اجبار قرارداد را امضا کنند.

در قرارداد کارگزاری فروش قیر ، شرایط همکاری به توافق کارگزار و شرکت فروشنده قیر مربوط است. بنابراین، مطابق با شرایطی که در نظر گرفته‌اند، می‌توانند قرارداد خود را بنویسند و برای همکاری با یکدیگر اقدام کنند.

محتوای قرارداد کارگزاری فروش قیر

محتوای قرارداد کارگزاری فروش قیر ، حاوی اطلاعاتی است که ارتباط میان فروشنده قیر و کارگزار را مشخص می‌کند. در ابتدای قرارداد، مشخصات و اطلاعات طرفین درج می‌شود و در ادامه، لازم است که موضوع قرارداد، مدت انجام کار، حق الزحمه کارگزار، ضمانت‌ها و شروط و تعهدات مورد نظر طرفین نوشته شود. اگر شرط اختصاصی و خاصی مد نظر شما است یا اینکه اگر شرایط خاصی را برای محاسبه حق الزحمه کارگزار در نظر گرفته‌اید، می‌توانید در متن قرارداد به آن شروط اشاره کنید و درباره آن‌ها توضیح دهید.

شرایط انحصاری این قرارداد

شما می‌توانید کارگزار انحصاری خود را داشته باشید. فروش قیر، فروش یک کالای خاص است. شرکت‌هایی که به صورت اختصاصی در حوزه فروش قیر فعالیت می‌کنند، سایر شرکت‌های فعال در این حوزه را رقیب خود می‌دانند و تمایلی ندارند که کارگزار فروش قیر که با او همکاری دارند، همزمان با شرکت‌های دیگر نیز رابطه کاری داشته باشد. به همین دلیل لازم می‌بینند که در متن قراردادشان به این شرط اشاره کنند که در طول انجام معاملات و همکاری با شرکت، کارگزار امکان همکاری با سایر فروشندگان قیر را نداشته باشد.

پیشنهاد ما

فروش قیر به قیمت مناسب و به منظور صادرات، نیازمند آگاهی از ابعاد قانونی این اقدام و شرایط و ویژگی‌های مرتبط با قرارداد آن است. به شما پیشنهاد می‌کنیم که تنظیم قرارداد را به تیم حقوقی رکلا بسپارید. علاوه براین، این امکان وجود دارد که با استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی ، با مشاور حقوقی گفتگو کنید.

قرارداد فروش اقساطی کالا

با امضای این قرارداد، می‌توانید کالایی را به صورت اقساطی معامله کنید. برای دریافت سریع این نمونه قرارداد، اینجا بزنید.

نمونه قرارداد فروش اقساطی کالا
دانلود نمونه قرارداد فروش اقساطی کالا

قرارداد فروش کالا (نقدی)

این نمونه قرارداد زمانی کاربرد دارد که بخواهید کالایی را به صورت نقدی معامله کنید.

نمونه قرارداد فروش کالا
دانلود نمونه قرارداد فروش کالا
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات