قرارداد مشاوره کشاورزی چه کاربردی دارد؟

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/09/18
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد مشاوره کشاورزی

کشاورزی بخش بسیار مهمی از فرآیند تولیدات محصول در کشورهای مختلف است. اهمیت تولیدات کشاورزی و تاثیر آن‌ها در سبد غذایی مردم به اندازه‌ای حیاتی است که در تمام کشورهای جهان درباره بهبود آن اقداماتی انجام می‌دهند و شرایط و امکاناتی برای آن در نظر گرفته‌اند. علاوه بر تاثیر محصولات در بازار و سبد غذایی مردم، می‌توانیم ادعا کنیم که معیشت تعداد بسیار زیادی از اشخاص نیز به کشاورزی وابسته است و قشر گسترده‌ای از مردم به انجام کارهای کشاورزی مشغول هستند. قرارداد مشاوره کشاورزی یک قرارداد بسیار کاربردی است که موجب می‌شود بتوانید با دریافت مشاوره هدفمند و با ایجاد شرایط مناسب، به کشاورزی بپردازید.

قرارداد مشاوره کشاورزی یکی از انواع قرارداد خدمات مشاوره است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید با یک شخص متخصص در زمینه کشاورزی ارتباط بگیرید و سوالات خودتان را از او بپرسید. اگر به تازگی تمایل دارید که یک محصول را در کشور خود پرورش دهید و نیاز دارید که با یک شخص آگاه، متخصص و با تجربه درباره توان زمین‌های کشاورزی و میزان بازدهی زمین‌ها گفتگو کنید، می‌توانید از مشاوران متخصص در زمینه کشاورزی اطلاعات بگیرید. نمونه قرارداد مشاوره کشاورزی ، قراردادی است که می‌تواند این رابطه را برای شما تعریف کند.

قرارداد مشاور کشاورزی چه زمانی تنظیم می‌شود؟

با چه شرایطی مشغول به کشاورزی هستید؟ اگر در زمین‌های کشاورزی که متعلق به خودتان است، کار می‌کنید و محصول مشخصی را کشت می‌کنید؛ ممکن است این سوال برای شما ایجاد شده باشد که چه راهکارهای علمی و تجربی وجود دارد که سرعت کار شما را افزایش دهد و همچنین به کیفیت محصولات شما اضافه کند؟

پاسخ به این سوال، در اختیار شخصی است که به صورت تخصصی در زمینه کشاورزی فعالیت کرده است یا اینکه تحصیلات تخصصی در این زمینه دارد. این شخص می‌تواند با بیان راهکارهای مناسب، به شما کمک کند که کیفیت محصولاتتان را افزایش دهید و به موجب آن، میزان فروش بیشتری را تجربه کنید.

حال تصور کنید که به تازگی قصد دارید که کشت یک محصول را آغاز کنید. ممکن است شما تحصیلات آکادمیک خوبی داشته باشید اما تا به حال به صورت عملی کشاورزی را تجربه نکرده باشید. بدون شک، عدم تجربه عملی، برای شما مشکلاتی را ایجاد می‌کند و مشاوره با یک شخص که تجربه زیادی در این زمینه دارد، برای شما مفید خواهد بود. در تمام این موارد و موارد مشابه دیگر، قراردادی که بتواند چنین شرایطی را برای شما ایجاد کند، نمونه قرارداد مشاوره کشاورزی است.

قرارداد مشاور کشاورزی به شما کمک می‌کند که با استفاده از راهنمایی‌ها، راهکارها و مشورت‌های مناسب با شخص متخصص در کشاورزی، ایرادات کار خود را ارزیابی کنید و روش‌های مناسب‌تری را برای انجام کشاورزی در نظر بگیرید.

نمونه قرارداد مشاوره کشاورزی را چگونه تنظیم کنیم؟

برای تنظیم نمونه قرارداد مشاوره کشاورزی باید به این مساله توجه داشته باشید که این قرارداد یک نوع قرارداد خرید خدمت مشاوره است. یعنی اینکه براساس یک توافق دو طرفه، یک شخص متعهد می‌شود که در زمینه کشاورزی به طرف مقابل مشاوره دهد و طرف مقابل نیز، شخصی است که تقاضای دریافت مشاوره دارد. این شخص متعهد خواهد بود که در ازای گفتگو با مشاور کشاورزی، حق الزحمه یا حق مشاوره او را پرداخت کند.

با توجه به مطالبی که بیان شد، برای تنظیم نمونه قرارداد مشاوره کشاورزی ، لازم است که توافق نامه‌ای تنظیم شود که به روابط میان طرفین به دقت اشاره کند و ابعاد مختلف و جزئیات روابط آن‌ها را در قرارداد توضیح دهد. علاوه بر این، لازم است که ابعاد قانونی این قرارداد را نیز در نظر داشته باشید.

قرارداد مشاور کشاورزی از نگاه قانونی یک قرارداد خصوصی است که میان اشخاصی که تمایل دارند با یکدیگر همکاری کنند، تهیه و تنظیم می‌شود. این قرارداد، مطابق با خواست و توافق آن‌ها خواهد بود.

بررسی قرارداد از نگاه قانون

توضیح دادیم که قرارداد مشاور کشاورزی یک قرارداد خصوصی است. زمانی که از قراردادهای خصوصی صحبت می‌کنیم، قراردادهایی را در نظر داریم که به صورت خاص و با شروط منحصر به فرد، میان طرفین تنظیم شده باشد. این قراردادها، به طور معمول در گروه عقود نامعین قرار دارند و در قانون مدنی ، درباره آن‌ها توضیحی بیان نشده است.

قرارداد مشاور کشاورزی نیز از جمله قراردادهای خصوصی است که با استناد به ماده ده قانون مدنی ، تهیه و تنظیم می‌شود. براساس ماده 10 قانون مدنی، قراردادهای خصوصی میان اشخاص با شرط رعایت قانون، صحیح و نافذ هستند. یعنی اینکه طرفین ملزم خواهند بود که موضوع قرارداد را انجام دهند و به آن متعهد باشند.

از طرف دیگر، شما می‌توانید برای نمونه قرارداد مشاوره کشاورزی شروط خاصی در نظر بگیرید و با این شروط، شیوه همکاری با مشاور کشاورزی را مشخص کنید. برای مثال، شما می‌توانید حق فسخ قرارداد را از طرفین سلب کنید. به این صورت که هیچ کدام از طرفین نتوانند قرارداد را فسخ کنند یا اینکه می‌توانید برای قرارداد شروط فسخ در نظر بگیرید. به این صورت که در صورت عملی نشدن شرایط مد نظر یا در صورت انجام شدن هر کدام از شروط ممنوعه، طرف دیگر قرارداد بتواند قرارداد را فسخ کند. برای مطالعه درباره پاسخ این سوال که شرایط فسخ قرارداد چیست ، روی همین عبارت بزنید و مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

طرفین قرارداد !

محدودیتی برای تنظیم قرارداد مشاوره کشاورزی میان اشخاص مختلف وجود ندارد. ممکن است شما دارای یک شرکت باشید که به صورت خاص به پرورش و کشت محصولات کشاورزی می‌پردازد یا حتی ممکن است که یک کشاورز و مزرعه دار مستقل باشید. آن چیز که اهمیت دارد، این است که شما می‌توانید با توجه به خواست و نیاز خود، از قرارداد مشاوره استفاده کنید و با اشخاص متخصص در این زمینه قرارداد امضا کنید.

مشاور کشاورزی شما ممکن است یک شخص متخصص و دارای مدارک تخصصی باشد یا اینکه ممکن است یک کشاورز با تجربه را به عنوان مشاور انتخاب کنید. همانطور که بیان شد، نیاز شما، شرط اصلی برای همکاری با اشخاص دیگر و تنظیم قرارداد مشاوره کشاورزی است. بنابراین، چه فرد باشید و چه شرکت، برای همکاری به منظور دریافت مشاوره، ملزم خواهید بود که از قرارداد مشاوره کشاورزی استفاده کنید.

مشخصات و اطلاعات مشاور کشاورزی و شخصی که تمایل به دریافت مشاوره دارد، به عنوان مشخصات و اطلاعات طرفین قرارداد ، در متن قرارداد به صورت مکتوب ثبت خواهد شد و مشخص می‌کند که چه اشخاصی، همکاری با یکدیگر را پذیرفته‌اند.

مدت همکاری با مشاور کشاورزی

با توجه به عملیات کشاورزی، نوع محصول، زمان لازم برای کشت و برداشت محصول و با توجه به میزان نیاز به دریافت مشاوره، می‌توانید مدت همکاری با مشاور کشاورزی را تعیین کنید. در بخش زمان قرارداد، لازم است که تاریخ دقیق شروع و پایان قرارداد را بنویسید. البته، تاریخ دقیق پایان قرارداد از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا تاریخ شروع قرارداد را می‌توانیم تاریخی در نظر بگیریم که قرارداد نوشته شده باشد.

بازه زمانی همکاری به دقت در این بخش نوشته می‌شود. اگر شما به این صورت توافق کرده‌اید که برای دریافت مشاوره و در زمان‌های مشخصی با مشاور کشاورزی دیدار داشته باشید، می‌توانید آن تاریخ‌ها را در متن قرارداد بنویسید. به طور کلی، با تعیین تاریخ قرارداد، مشخص خواهد شد که مشاور کشاورزی برای چه مدت متعهد به حضور در قرارداد خواهد بود.

مبلغ حق الزحمه مشاور کشاورزی

بدون شک استفاده از خدمات مشاوره کشاورزی و گفتگو با شخص متخصص و با تجربه در این حوزه و بهره‌مندی از اطلاعات و راهنمایی‌های کاربردی او، مستلزم پرداخت حق الزحمه خواهد بود. مبلغ حق الزحمه‌ مشاور با توافق هر دو طرف قرارداد تعیین می‌شود و باید به صورت مکتوب در متن قرارداد آن‌ها نیز نوشته شود. در واقع پیش از شروع همکاری میان دو طرف، مشاور کشاورزی و شخصی که تمایل دارد از مشاوره‌ها و راهنمای او استفاده کند، با یکدیگر به مذاکره می‌پردازند و درباره شرایط مختلف همکاری و تعهدات و مسئولیت‌هایی که به واسطه امضا قرارداد نسبت به یکدیگر به عهده خواهند داشت، گفتگو می‌کنند. در نهایت، با توافق آن‌ها، میزان حق الزحمه مشخص خواهد شد و در متن قرارداد نوشته می‌شود.

پیشنهاد ما

قرارداد مشاوره کشاورزی یک قرارداد بسیار کاربردی برای اشخاصی است که تمایل دارند در زمینه کشاورزی فعالیت کنند و محصولات خود را با جدیدترین و بهترین راهکارها تهیه کنند. اگر تمایل دارید که قرارداد مشاوره کشاورزی تنظیم کنید، می‌توانید با استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی ، از شرایط و ابعاد حقوقی این قرارداد آگاه شوید و همچنین با استفاده از خدمات تنظیم قرارداد ، درخواست خود را به منظور تنظیم قرارداد مورد نظر ثبت کنید.

قرارداد مشاوره

متن این نمونه قرارداد را با زدن روی تصویر دریافت کنید.

نمونه قرارداد مشاوره
دانلود نمونه قرارداد مشاوره
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات