با خواندن این مطلب، نمونه قرارداد پخش تراکت را خواهید شناخت!

-
بروزرسانی:1402/03/09
زمان مطالعه: 6 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد پخش تراکت

قرارداد پخش تراکت از قراردادهایی است که می‌توانید از آن برای معرفی کسب و کارتان و جلب مشتری بیشتر استفاده کنید. تراکت‌ها به شما این امکان را می‌دهند که در کوتاه‌ترین زمان، ارتباط با مشتری و بازار هدفتان، ارائه اجمالی از محصولات و خدمات و مزایای آن را فراهم کنید. با توجه به اینکه این قرارداد باعث وجود یک رابطه پیمانکاری میان پیمانکار و کارفرما می‌شود، منجر به تعهد و انتظاراتی خواهد شد. در قانون کشور ما قرارداد پیمانکاری طبق ماده ۱۰ قانون مدنی به رسمیت شناخته می‌شود.

این قرارداد حاصل توافق و رضایت کامل دو طرف است. بنابراین دو اراده‌ای که دلیل شکل گیری این قرارداد هستند، مبنای تنظیم و تکمیل بندهای قرارداد است. توافق دو طرف تا جایی از اعتبار و حمایت قانونی برخوردار است که بر خلاف چارچوب‌های قانونی نباشد. به بیان ساده‌تر تکمیل و امضای قرارداد در ساختار قانون انجام می‌شود. پس از انعقاد این قرارداد هر دو طرف به طور کامل ملزم به انجام تعهدات نوشته شده هستند.

ابتدا چند نکته مهم!

به محض امضای این قرارداد و شروع مدت آن هیچ یک از طرفین نمی‌تواند آن را به صورت یک جانبه خاتمه دهد. قراردادهای پیمانکاری، از جمله نمونه قرارداد پخش تراکت ، در شرایط زیر فسخ می‌شوند:

  1. انحلال شرکت پیمانکار یا فوت او.
  2. خاتمه مدت قرارداد؛ در صورتی که آن را به صورت ضمنی یا تلویحی تمدید نکنند.
  3. در صورتی که هر یک از طرفین بر مبنای اختیارات قانونی خود قرارداد را از اعتبار خارج کنند.
  4. در شرایطی که طرفین با یکدیگر توافق کرده و قرارداد را از اعتبار خارج کنند. این عمل اصطلاحا در حقوق (اقاله) نامیده می‌شود.

توجه کنید در صورتی که قرارداد از اعتبار خارج شود، دیگر طرفین ملزم به انجام تعهدات نیستند. به طور کلی تعهدات حاصل از قرارداد در دو حالت دیگر الزامی برای فرد متعهد به دنبال نخواهد داشت:

  1. فسخ یا بی‌اعتبار شدن قرارداد.
  2. در صورتی که طرفی که تعهدات به نفع او نوشته شده، از آن صرف نظر کند.

این قرارداد شیوه و روش خاصی در نظر قانون گذار ندارد، اما با توجه به تکرار آن در عرف شکل خاص خود را یافته است.

مرجع حل اختلاف قرارداد پخش تراکت

طرفین می‌‌توانند در زمان تکمیل نمونه قرارداد پخش تراکت ، مرجعی را برای حل اختلافات احتمالی خود پیرامون این قرارداد تعیین کنند. این مرجع می‌تواند دادگاه یا داوری باشد. در صورتی که دادگاه را انتخاب می‌کنید، بسیار زمان بیشتری را صرف انجام این مسئله خواهید کرد. اگر طرفین به هر دلیلی از ذکر مرجع حل اختلاف در متن قرارداد خودداری کنند، دادگاهی که نمونه قرارداد پخش تراکت را در آن جا امضا کرده‌اند، صالح به رسیدگی است.

حق فسخ این قرارداد و تعریف خیار مجلس

از دیگر اختیاراتی که طرفین می‌توانند در زمان تکمیل نمونه قرارداد پخش برای خود حفظ کنند، اختیار فسخ قرارداد است. به این صورت که شرطی را در قرارداد ذکر کنند. برای مثال کارفرما می‌تواند شرط کند که تا یک هفته پس از انعقاد قرارداد، حق فسخ به صورت یک جانبه برای او حفظ شود یا در مثال دیگر، پیمانکار می‌تواند شرط کند در صورتی که کارفرما مبلغ قرارداد را در تاریخ معین واریز نکند، حق فسخ نمونه قرارداد پخش تراکت برای او وجود دارد. از دیگر اختیارات برای فسخ، زمانی است که نمونه قرارداد پخش تراکت امضا شده است اما هیچ یک از حاضران در جلسه امضا قرارداد، آن مکان را ترک نکرده باشند. در این حالت هر یک از طرفین می‌توانند قرارداد را از اعتبار خارج کند. در اصطلاح حقوقی این عمل را خیار مجلس می‌گویند.

موضوع قرارداد

برای مثال موضوع قرارداد می‌تواند پخش روزانه ۲۰۰ تراکت در بازه زمانی تعیین شده در سطح شهر شیراز تعیین شود. موضوع قرارداد یکی از بخش‌های مهم آن است زیرا تمام تعهدات طرفین حول محور موضوع قرارداد در گردش است.

تعهدات طرفین

گفته شد که امضای نمونه قرارداد پخش تراکت برای هر دو طرف، الزاماتی به دنبال دارد که در صورت رعایت نکردن آن‌ها از سوی فرد متعهد، طرف مقابل می‌تواند متناسب با شرایط عمل کند. برای مثال اگر کارفرما برای پرداخت مبلغ قرارداد پخش تراکت چک به پیمانکار دهد و پیمانکار پس از مراجعه به بانک متوجه شود که حساب کارفرما موجودی کافی ندارد، می‌تواند چک را برگشت بزند. در ادامه به بخشی از تعهدات هر دو طرف اشاره می‌کنیم:

تعهدات کارفرما در قرارداد پخش تراکت

مهمترین تعهدات کارفرما تامین مالی پخش ‌تراکت است و شامل پرداخت مبلغ قرارداد به پیمانکار و پرداخت سایر هزینه‌هایی است که برای انجام تعهدات قرارداد لازم است. کارفرما موظف است که انتظارات خود را از پیمانکار که در قالب امضای قرارداد پخش تراکت ایجاد می‌شود به طور دقیق و واضح روشن کند. برای مثال تعداد تراکتی که در هر بازه زمانی (مثلا روزانه) باید در محلی خاص (مثلا کوچه باغ صفای شیراز) توزیع شوند را به پیمانکار اطلاع دهد. اگر پیمانکار برای انجام تعهدات نمونه قرارداد پخش تراکت هزینه‌ای را انجام دهد، برای مثال هزینه رفت و آمد نیرو‌های لازم برای پخش تراکت، می‌تواند به دو صورت آن را با کارفرما تسویه کند. در حالت اول می‌تواند آن را به صورت پیش فاکتور مطالبه کند و در حالت دوم می‌تواند آن را به مجموع مبلغ قرارداد پخش تراکت به اضافه کند.

تعهدات پیمانکار در قرارداد پخش تراکت

او موظف است در زمان‌های تعیین شده در محلی که برای انجام تعهدات او در نظر گرفته شده است، حضور داشته باشد. پیمانکار باید برای انجام تعهدات نمونه قرارداد پخش تراکت از هر تعداد نیرو که لازم باشد استفاده کند. توزیع و پراکندگی تراکت‌ها باید متناسب و به طور دقیق انجام شود. برای مثال اگر تراکت آموزشگاه موسیقی است، باید آن را در مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد، بیشتر از مکان‌های خلوت توزیع کنند. بیمه نیروهایی که پیمانکار از آن‌ها برای انجام تعهدات استفاده می‌کند بر عهده خودش است؛ مگر اینکه در زمان تکمیل قرارداد با کارفرما توافق دیگری انجام داده باشد.

مدت قرارداد

تاریخ شروع و پایان اعتبار قرارداد پخش تراکت در این قسمت نوشته می‌شود. با پایان یافتن مدت آن، طرفین دیگر مجبور به انجام تعهدات خود نیستند. بنابراین اگر کارفرما به همکاری مجدد با پیمانکار نیاز داشته باشد، باید یک قرارداد دیگر با او امضا کند. واضح است که شرایط و تعهدات قرارداد جدید می‌تواند با قرارداد سابق به طور کلی متفاوت باشد.

پیشنهاد ما برای شما

با توجه به اهمیت قرارداد، شما می‌توانید درخواست تنظیم قرارداد خود را ثبت کنید تا دپارتمان حقوقی رکلا در اسرع وقت با شما ارتباط بگیرد.

دیگر خدمات حقوقی مجموعه رکلا، خدمات مشاوره حقوقی تلفنی است. برای استفاده از این سرویس نیز، لازم است که درخواستتان را در صفحه مربوط به آن ثبت کنید و منتظر بمانید تا در بازه زمانی مشخص، دپارتمان حقوقی رکلا با شما تماس بگیرند.

نمونه قرارداد پیمانکاری

اگر پخش تراکت خود را به یک شرکت یا گروه می‌سپارید، برای شما مناسب است که با آن‌ها قرارداد پیمانکاری امضا کنید. شما می‌توانید فرم خام و عمومی قرارداد پیمانکاری را از اینجا بگیرید و مطابق با شرایط خود شخصی سازی کنید.

نمونه قرارداد پیمانکاری
دریافت نمونه قرارداد پیمانکاری

قرارداد پیمانکاری تک نفره

زمانی که پروژه پخش تراکت را یک شخص حقیقی انجام می‌دهد، یک قرارداد پیمانکاری تک نفره می‌تواند برای ثبت مکتوب توافقات شما مناسب باشد. برای دریافت این فرم عمومی قرارداد پیمانی انفرادی، روی تصویر زیر بزنید.

نمونه قرارداد پیمانکاری تک نفره
دانلود نمونه قرارداد پیمانکاری تک نفره
فاطمه خداشناس
«فاطمه» کارشناس حقوقی و پژوهشگر در حوزه قراردادها است. بخشی از مباحث موجود در مقالات «رکلا» توسط ایشان، پژوهش و نگارش شده است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات