قرارداد اجاره ماینر را به عنوان یک قرارداد مُدرن بشناسید!

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1400/06/25
زمان مطالعه: 6 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد اجاره ماینر

قرارداد اجاره ماینر ، قراردادی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اگر درباره ارزهای دیجیتال اطلاعات داشته باشید یا به نوعی در حوزه کریپتوکارنسی فعالیت کنید، به خوبی می‌دانید ماینرها چه دستگاهی هستند. ماینر‌ها دستگاه‌هایی هستند که برای استخراج ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها در ابعاد و قدرت‌های متفاوتی ساخته می‌شوند و با توجه به کاربردی که دارند، توسط استخراج کنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تهیه این دستگاه‌ها نیاز به سرمایه مالی دارد. مبلغ مورد نیاز برای تهیه آن‌ها با توجه به شرایط هر دستگاه متفاوت است و گاهی می‌تواند گران قیمت باشد. استفاده از ماینر علاوه بر هزینه، به شرایط ویژه‌ محیطی نیاز دارد. مکانی که در آن از ماینر استفاده می‌کنید، باید شرایط مناسبی برای قابلیت اتصال به اینترنت، تهویه هوا، خنک کننده دستگاه و امنیت کافی داشته باشد.

علاوه براین، به دلیل سر و صدای زیاد دستگاه، بهتر است که در نزدیکی محل سکونت استفاده نشود. شرایط متعددی که بیان شد، دلایل موجهی هستند که متقاعد شویم در موارد زیادی امکان تهیه ماینر یا حتی تاسیس یک مرزعه استخراج برای همه افراد وجود ندارد. در چنین شرایطی اشخاص می‌توانند از قرارداد اجاره ماینر استفاده کنند. البته در مواردی اشخاص می‌توانند استخراج ارز را در ابعاد بزرگتری انجام دهند. در این زمان می‌توانند از قرارداد اجاره فارم نیز استفاده کنند.

قرارداد اجاره ماینر ، در حقیقت یک قرارداد اجاره است. این قرارداد به صورت یک اجاره نامه تنظیم می‌شود و میان موجر و مستاجر یک رابطه حقوقی ایجاد می‌کند. در این مطلب سعی می‌کنیم که از انواع قرارداد اجاره ماینر صحبت کنیم و شرایط اجاره این دستگاه را بررسی کنیم.

قرارداد اجاره ماینر چه کاربردی دارد؟

اجاره ماینر شرایطی را برای شما ایجاد می‌کند که بتوانید با استفاده از دستگاهی که در اختیار گرفته‌‌اید در حوزه استخراج ارزهای دیجیتال فعالیت کنید. دانش و تخصصی که در این زمینه دارید به علاوه دستگاهی که اجاره کرده‌اید، برای شما درآمدزایی خواهد کرد. شما از این طریق می‌توانید هزینه‌های اجاره دستگاه را بپردازید و فعالیت خود را گسترش دهید.

اگرچه روش‌های ساده‌تری نیز برای استخراج ارزهای دیجیتال وجود دارد اما هنوز هم اجاره دستگاه‌های ماینر بسیار متداول است و این قرارداد در موارد قابل توجهی تنظیم و امضا می‌شود. علاوه بر اجاره نامه ماینر ، روش‌های دیگری نیز وجود دارند که شرایط استخراج ارز دیجیتال را فراهم می‌کنند. این روش‌ها عبارتند از کلود ماینینگ (استخراج ابری)، سایت‌های اختصاصی استخراج ارز دیجیتال و اجاره ماینر که به صورت ویژه امکان استخراج را برای مدت یک سال یا حتی یک ساعت ارائه می‌دهند. این نوع از خدمات اجاره ماینر، روش بسیار مناسب برای اشخاصی است که توانایی نگهداری و مراقبت از دستگاه‌های ماینر را ندارند.

با استفاده از این پایگاه‌ها و سامانه‌های اجاره ماینر می‌توانید بدون مهارت خاص و تجهیزات، در زمینه استخراج رمز ارز‌ها فعالیت کنید. بنابراین، به طور کلی انواع قرارداد اجاره ماینر را می‌توانیم به دو دسته تقسیم کنیم.

انواع قرارداد اجاره ماینر

در بخش پیشین توضیح دادیم که اشخاص به چه شیوه‌ای می‌توانند ماینر اجاره کنند و اجاره نامه ماینر در چند نوع تنظیم خواهد شد. در این بخش سعی می‌کنیم که شرایط تنظیم هر کدام از انواع قرارداد اجاره ماینر را بررسی کنیم. انواع این قرارداد به این صورت است:

قرارداد اجاره ماینر از طریق سامانه‌های ارائه دهنده خدمات

در ابتدا به این مساله تاکید می‌کنیم که حتما از سامانه‌های معتبر استفاده کنید. با ورود به این سامانه‌ها، نحوه قرارداد اجاره ماینر را برای شما به تفصیل توضیح خواهند داد. زیرا اجاره ماینر از مهمترین خدماتی است که توسط این سامانه‌ها ارائه می‌شود. سایت‌های معتبر اجاره ماینر، امکان اجاره یک ساعته، چند روزه و حتی سالانه را برای شما فراهم می‌کنند و از این طریق می‌توانید در زمینه استخراج رمز ارزها فعالیت کنید. مدت قرارداد اجاره شما در ابتدا مشخص است یا اینکه در سفارشی که ثبت می‌کنید، برای شما مشخص خواهد شد. شما در بازه زمانی قرارداد، می‌توانید از حساب کاربری که در اختیار شما قرار می‌گیرد استفاده کنید و در صورت تمایل می‌توانید قرارداد اجاره خود را تمدید کنید.

قرارداد اجاره دستگاه ماینر

نوع دیگری از قرارداد اجاره ماینر ، شرایطی است که دستگاه ماینر از مالک آن اجاره می‌شود. در این شرایط، مالک به واسطه قرارداد اجاره، متعهد است که دستگاه را برای مدت مشخص در اختیار موجر قرارداد دهد. تنظیم این قرارداد با توجه به قواعد عقد اجاره انجام خواهد شد. قانون مدنی در باب اجاره، به تفصیل درباره نحوه اجاره اشیاء توضیح داده است. طرفین قرارداد نیز ملزم هستند که در تنظیم قرارداد، مطابق با قانون عمل کنند. در این اجاره نامه، مالک ماینر موجر نامیده می‌شود و مستاجر نیز شخصی است که متقاضی اجاره ماینر است. متن ابتدای قرارداد، با معرفی موجر و مستاجر آغاز خواهد شد.

این اطلاعات مشخص می‌کند که مسئولیت اجاره نامه با چه کسانی خواهد بود. علاوه بر اطلاعات و مشخصات طرفین، بازه زمانی اجاره، اجاره بها، نحوه پرداخت اجاره بها، مسئولیت پرداخت هزینه‌های جاری ماینر، مسئولیت تعمیرات و رسیدگی به ماینر، تعهدات و شروط، حدود اختیارات و موارد مهم دیگر از جمله مواردی هستند که در متن قرارداد اجاره ماینر نوشته می‌شوند.

مسئولیت خسارت و خرابی ماینر با چه کسی است؟

ماینر را یک دستگاه یا بهتر بگوییم یک شی در نظر می‌گیریم. مالک ماینر به عنوان موجر ملزم است که آن را در سلامت کامل به مستاجر تحویل دهد. مستاجر می‌تواند در همان زمان تحویل، سلامت و صحت ماینر را بررسی کند. اگر ماینر سالم باشد که قرارداد پابرجاست ولی اگر ماینر خراب باشد، شرایط دیگری مطرح می‌شود. اگر در زمان تحویل متوجه شوند که ماینر خراب است، با شرط اینکه به مستاجر ضرری وارد نشود، موجر می‌تواند دستگاه را تعمیر کند و در اختیار مستاجر قرار دهد. اگر شرایط به نوعی باشد که دستگاه قابل تعمیر نباشد، مستاجر می‌تواند قرارداد را فسخ کند. البته ممکن است آسیب ماینر به صورتی باشد که ایرادی در کارکرد آن ایجاد نکند. در این شرایط، مستاجر می‌تواند دستگاه را به همان صورت بپذیرد و قرارداد ادامه داشته باشد.

اگر در حین استفاده از ماینر، دستگاه خراب شود یا خسارتی ببیند، مسئولیت آن با چه کسی است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر خسارت به دلیل شرایط استفاده مستاجر باشد، مسئولیت تعمیر آن به عهده مستاجر است. اما اگر خرابی دستگاه ناشی از استفاده مستاجر نباشد، مسئولیت آن به عهده موجر خواهد بود.

ضمانت در قرارداد اجاره ماینر

موجر می‌تواند برای اطمینان از صحت اجرای قرارداد اجاره ماینر ، درخواست ضمانت کند. ضمانت می‌تواند اوراق بهاداری مانند چک یا سفته باشد. لازم است که در متن قرارداد به چک یا سفته نیز اشاره شود. مبلغ ضمانت معمولا به میزان اجاره بها یا مبلغ دستگاه تعیین می‌شود. چک یا سفته‌ای که به این منظور از مستاجر گرفته می‌شود، نزد موجر نگهداری خواهد شد و موجر در مواقع لزوم می‌تواند از آن استفاده کند.

پیشنهاد ما

اجاره ماینر نیازمند آگاهی از مسائل حقوقی درباره نحوه نوشتن قرارداد است که برای آگاهی بیشتر و اقدام هدفمند در این زمینه، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کنید. علاوه براین، شما می‌توانید وظیفه تنظیم قرارداد اجاره ماینر خود را به تیم حقوقی رکلا و وکیل پایه یک دادگستری بسپارید.

از طرف دیگر، تیم حقوقی رکلا یک نمونه کامل از این قرارداد تنظیم کرده است. روی تصویر زیر بزنید و وارد توضیحات این قرارداد شوید.

نمونه قرارداد کامل

همین حالا روی تصویر زیر بزنید و وارد توضیحات این قرارداد شوید.

نمونه قرارداد اجاره ماینر
دانلود قرارداد
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات