متن قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه زنانه و مردانه چه نکاتی دارد؟ + نمونه قرارداد کامل

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1401/12/08
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه

نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه قراردادی مناسب برای آرایشگران جوان و یکی از انواع کاربردی قرارداد اجاره است. نمونه قرارداد اجاره صندلي آرايشگاه شرایط مناسبی را برای شروع کار آرایشگران جوان ایجاد کرده است. فعالان حوزه خدمات زیبایی، نیازمند مکان مجهزی هستند تا بتوانند خدمات خود را به مشتریان ارائه دهند. بدون شک تهیه و تدارک یک سالن آرایشی با امکانات و تجهیزات کافی، نیازمند سرمایه زیادی است. دستیابی به این میزان سرمایه، برای تعداد زیادی از اشخاص کار آسانی نیست. به همین دلیل است که آرایشگران و به طور کلی فعالان حوزه آرایشی و خدمات زیبایی، تمایل به همکاری با آرایشگران دیگر یا اجاره دادن بخشی از یک سالن آرایشگاه را دارند.

در اصطلاح عمومی، عنوان نمونه قرارداد اجاره صندلی در آرایشگاه بسیار متداول است. اما در حقیقت مکانی که اجاره می‌شود، فقط یک صندلی نیست. سالن‌های زیبایی که دارای مساحت زیادی هستند، برای آنکه بتوانند از فضا، بهتر بهره برداری کنند، سالن آرایشگاه را به وسیله پارتیشن تقسیم بندی می‌کنند. قانون به کار آرایشگری می‌توانند با اجاره بخشی از سالن زیبایی اقدام به فعالیت کنند. برای شروع این ارتباط کاری، طرفین می‌توانند یک فرم قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه تنظیم کنند.

کاربرد قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه

نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه زنانه یا مردانه، هم برای شخصی که تمایل به اجاره صندلی آرایشگاه دارد و هم برای مالکیت سالن، منفعت‌هایی به همراه دارد. مدیریت سالن زیبایی، برای کاهش هزینه‌ها یا برای کسب درآمد بیشتر، قسمتی از سالن را به متقاضیان اجاره می‌دهد.

از طرف دیگر، با تخصصی شدن کارها، هیچ شخص واحدی نمی‌تواند در چندین بخش فعالیت کند. به همین دلیل است که مدیریت سالن زیبایی، علاوه بر کسب سود از اجاره بخشی از سالن، می‌کوشد افراد متخصص و ماهر در رشته‌های مختلف خدمات زیبایی را شناسایی و با آن‌ها همکاری کند. این کار باعث افزایش توجه عمومی و افزایش تعداد مشتریان می‌شود. از جهت دیگر به اعتبار سالن زیبایی نیز اضافه می‌کند. بدون شک آرایشگاهی که خدمات متنوعی ارائه می‌دهد، مشتریان بیشتری را جذب خواهد کرد.

کاربرد نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه برای مستاجر

همه اشخاصی که در حوزه خدمات زیبایی و آرایشی فعالیت می‌کنند، سرمایه کافی برای راه اندازی یک سالن زیبایی را ندارند. از طرف دیگر تاسیس سالن زیبایی و جذب مشتری، نیازمند گذشت زمان و جلب اعتماد مردم است. اجاره کردن قسمتی از یک سالن زیبایی، برای اشخاصی که به تازگی وارد این حرفه شده‌اند یا اشخاصی که سرمایه اولیه ندارند، شرایطی مناسبی را برای شروع یک کسب و کار موفق فراهم می‌کند. این اشخاص می‌توانند از نام و اعتبار سالن زیبایی بهره ببرند.

انواع این قرارداد

نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه به طور کلی به دو دسته بندی کلی تقسیم می‌شود:

  1. قراردادی که مربوط به فعالیت آرایشی آقایان است. این قرارداد با عنوان « نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه مردانه » تهیه و امضا می‌شود. البته لازم به یادآوری است که نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه مردانه به دلیل تنوع کمتر خدمات پیرایشی مردانه، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. قراردادی که برای اجاره بخشی از یک سالن زیبایی زنانه اجاره می‌شود. این قرارداد با عنوان « نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه زنانه » تهیه و امضا می‌شود. این نوع قرارداد، یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین قراردادهایی است که در سالن‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ممکن است درخواست صندلی در آرایشگاه، موقعیتی را برای تنظیم قرارداد شراکت ایجاد ‌کند. در واقع در این نوع از قرارداد، دیگر بحث اجاره در میان نیست و در این شرایط می‌توانیم از قرارداد شراکت آرایشگاه یا قرارداد درصدی آرایشگاه استفاده کنیم. در قرارداد شراکت آرایشگاه، مکان و فضایی که در اختیار شخص قرارداد می‌گیرد، به منزله سرمایه و آورده یک طرف قرارداد است. از طرف دیگر، خدمات زیبایی که ارائه می‌شود، سرمایه طرف مقابل خواهد بود. در نهایت، سهم هر کدام از طرفین براساس میزان آورده و فعالیتی که در شراکت انجام می‌دهند مشخص می‌شود. البته در تعیین سهم، توافق طرفین هم بسیار مهم است.

متن اجاره صندلی آرایشگاه

اصول قانونی مرتبط برای تنظیم متن اجاره صندلی آرایشگاه

همانطور که از عنوان هم مشخص است، برای تنظیم متن قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه زنانه یا مردانه، باید براساس قواعد عقد اجاره عمل کرد. عقد اجاره یکی از عقود معین قانون مدنی است. در قانون مدنی به طور مفصل درباره شرایط اجاره صحبت شده است. علاوه براین، قواعد خاصی برای قرارداد اجاره تعیین شده است که لازم است در زمان نوشتن قرارداد به آن توجه شود. نکته دارای اهمیت این است که اگر نمونه قرارداد اجاره صندلي آرايشگاه مخالف قواعد مصوب قانون مدنی درباره عقد اجاره باشد، اعتبار ندارد.

ماده 10 قانون مدنی نیز به ضرورت قانونی بودن متن قرارداد تاکید دارد. براساس این ماده، نمونه قرارداد اجاره صندلی در آرایشگاه زمانی اعتبار دارد که مخالف قانون نباشد.

لازم بودن قرارداد

یکی از نگرانی‌های اشخاص که برای اجاره صندلی آرایشگاه اقدام می‌کنند، این است که مدیریت سالن، از ادامه همکاری با آن‌ها پشیمان شود. یا اینکه قرارداد را فسخ کند. از طرف دیگر مدیریت سالن نیز نگرانی‌های دیگری دارد. برای مثال، مدیریت سالن زیبایی نگران است که مستاجر سالن را ترک کند و مسئولیت مشتریان خود را نپذیرد. این مساله تاثیر بسیار مخربی بر اعتبار سالن زیبایی خواهد داشت.

برای اطمینان هر دو طرف این قرارداد، می‌توانیم به لازم بودن قرارداد اجاره املاک تجاری اشاره کنیم. براساس قانون مدنی، یکی از شرایط اجاره صندلی در آرایشگاه لازم بودن آن است. لازم بودن این قرارداد به این معنی است که هیچیک از طرفین نمی‌تواند بدون اطلاع طرف مقابل، قرارداد را فسخ کند یا به هر طریق دیگری از ادامه همکاری خودداری کند. البته در متن قرارداد اجاره، قسمتی برای شرایط فسخ قرارداد در نظر گرفته می‌شود. خارج از شروط تعیین شده برای فسخ قرارداد، هیچ دلیل دیگری نمی‌تواند باعث فسخ فرم قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه شود.

اجاره بهای قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه

از مهمترین موارد در نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه ، تعیین مبلغ اجاره بها است. مبلغ اجاره بها، مبلغی است که بابت حضور در آرایشگاه و استفاده از موقعیت کاری، اعتبار سالن و موارد دیگر به مالک سالن زیبایی پرداخت می‌شود. مبلغ اجاره بها براساس توافق طرفین تعیین می‌شود. اما برای آن که مبلغ مناسبی تعیین شود، طرفین می‌توانند با توجه به نظر اتحادیه آرایشگران منطقه خود عمل کنند.

بعد از تعیین اجاره بها، نحوه پرداخت آن بسیار دارای اهمیت است. در متن قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه زنانه یا مردانه، باید صریح و روشن مبلغ اجاره بها نوشته شده باشد. بازه زمانی تعیین شده برای قراردادهای اجاره به صورت هفتگی، ماهانه یا حتی سالانه تنظیم می‌شود. اما آن چیزی که بیشتر در میان مردم استفاده می‌شود، پرداخت اجاره بها به صورت ماهانه است. براساس این قرارداد، مستاجر موظف است هر ماه در روز مشخصی، اجاره بهای تعیین شده را به موجر پرداخت کند.

تعهدات طرفین در نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه

به موجب تنظیم این قرارداد، هر کدام از طرفین مسئولیت‌ها و تعهداتی خواهند داشت. مسئولیت‌ها و تعهدات طرفین در بخش تعهدات قرارداد نوشته می‌شود. به محض امضای نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه ، موجر و مستاجر موظف به اجرای تعهدات خود خواهند بود.

تعهدات موجر در این قرارداد

  1. موجر موظف است فضای تعیین شده را در اختیار مستاجر قرار دهد؛
  2. موجر نباید مکان اجاره داده شده را به شخص دیگری اجاره دهد؛
  3. برای کار مستاجر مزاحمت ایجاد نکند؛
  4. اگر در متن قرارداد شرط شده است که ابزاری در اختیار مستاجر قرار بگیرد، موجر باید آن ابزار و تجهیزات را در اختیار مستاجر بگذارد.

شرایط فسخ قرارداد

موجر و مستاجر می‌توانند شرایطی را برای فسخ قرارداد در نظر بگیرند. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، طرفین قرارداد ملزم به حفظ اعتبار قرارداد هستند. اما با تنظیم بخش مربوط به فسخ قرارداد، در صورت بروز مشکلاتی که در شروط این بخش آورده شده است، طرفین می‌توانند قرارداد را فسخ کنند.

شروطی که برای فسخ قرارداد در نظر گرفته می‌شود، معمولا در حوزه حُسن انجام کار و حُسن رابطه طرفین است. برای مثال، موجر می‌تواند شرط بگذارد که مستاجر فضای اجاره شده را به شخص دیگری اجاره ندهد.

نکته مهم دیگر برای سالن داران، نحوه ارائه خدمات مستاجر است. از آنجایی که مستاجر از اعتبار و نام سالن آرایشگاه استفاده می‌کند، کیفیت کار او در رضایت مشتریان و افزایش یا کاهش آن‌ها بسیار تاثیر گذار است. موجر می‌تواند شرط کند که اگر از کار مستاجر شکایت شود، قرارداد را با او فسخ خواهد کرد.

دانلود نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه زنانه و مردانه

تیم حقوقی رکلا، نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه را تنظیم کرده است. برای دانلود این قرارداد روی تصویر زیر بزنید و وارد توضیحات این قرارداد کاربردی شوید. ضمن آنکه می‌توانید از خدمات تنظیم قرارداد و مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کنید.

قرارداد اجاره اتاق آرایشگاه (با پولِ پیش)

با تهیه و امضای این نمونه قرارداد، یک اتاق از یک آرایشگاه را اجاره کنید و فعالیت حرفه‌ای خود را استارت بزنید.

نمونه اجاره نامه اتاق آرایشگاه
دانلود نمونه اجاره نامه اتاق آرایشگاه

قرارداد اجاره اتاق آرایشگاه (بدونِ پولِ پیش)

با امضای این نمونه قرارداد، یک اتاق آرایشگاه را بدون پرداخت پول پیش اجاره کنید.

نمونه قرارداد اجاره اتاق آرایشگاه
دانلود نمونه قرارداد اجاره اتاق آرایشگاه

نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه

همین حالا روی تصویر زیر بزنید و وارد صفحه توضیحات قرارداد شوید.

نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه
دانلود قرارداد
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات
(2 نظر)
account_circle
شقایق غلامی
thumb_up_alt
ممنون از توضیحات خوبتون.
08:24
11 مهر 1401
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. ممنون از شما که «رکلا» رو به عنوان مرجع تخصصی تنظیم و فروش متن انواع قرارداد، برای مطالعه انتخاب کردید.
13:13
12 مهر 1401
account_circle
بشارتی
thumb_up_alt
سلام وقت بخیر. من میخوام لاین میکاپ سالنی رو احاره کنم و قرارداد رو بستیم صاحب سالن غیر از اجاره ماهيانه مبلغ ۳ میلیون رهن رو هم میگیرن. سوالی که داشتم اینه که صاحب سالن واجد چه شرایطی باید باشد و چه مدارکی نیازه برای اطمینان کار و دادن هزینه؟
09:13
20 دی 1401
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. ایشان به مدد پروانه کسبی که دارند در حال فعالیت هستند. قرارداد اجاره کاملی با ایشان تنظیم کنید و در آن قرارداد، به ودیعه و مبلغ اجاره ماهیانه به صورت دقیق اشاره شود. این قرارداد را در بخش «بانک قرارداد» وب سایت قرار داده‌ایم. می‌توانید از همان قرارداد، استفاده کنید.
08:50
21 دی 1401