قرارداد تبلیغات محیطی را با چه سازمانی تنظیم کنیم؟

قرارداد تبلیغات محیطی

قرارداد تبلیغات محیطی از جمله قراردادهایی است که توسط صاحبان کسب و کار و برندهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه اهمیت و تاثیر تبلیغات به اندازه‌ای است که نمی‌توانیم به سادگی از آن عبور کنیم. هر کسب و کاری که بخواهد آغاز کار خود را به اطلاع عموم مردم برساند و جذب مشتری یا مراجعه کننده داشته باشد، ناگریز است که از تبلیغات بهره ببرد. تاثیر مثبت استفاده از تبلیغات به اندازه‌ای مسلم است که درباره آن، هیچ تردیدی وجود ندارد. امروزه مساله اصلی این است که بهتر است از چه شیوه‌ای برای تبلیغ استفاده شود؟

نمونه قرارداد تبلیغات محیطی از شیوه‌های متداول استفاده از فضای محیطی و شهری به منظور تبلیغات است. مسلم است که تبلیغ باید در مکانی انجام شود که مخاطبان و جامعه هدف مورد نظر شما، بتوانند آن تبلیغ را ببینند و مشتاق شوند تا از خدمات یا کالای شما استفاده کنند. به همین منظور است که صاحبان کالا و خدمات یا مشاوران تبلیغات که در این زمینه راهکارهای مناسبی را به متقاضیان ارائه می‌دهند، مکان‌های پر تردد شهری را مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهند تا بتوانند با توجه به جامعه هدف برند یا محصول مورد نظر متقاضی، محیط یا مکانی را برای اجرای تبلیغات او پیشنهاد دهند.

بدون شک برای استفاده از فضای محیطی و شهری که در واقع از مکان‌های عمومی محسوب می‌شوند، لازم است که با سازمان شهرداری هماهنگی‌هایی انجام شود و مجوزهای مورد نیاز را کسب کنید. به همین دلیل، برای این همکاری نیز مانند سایر همکاری‌ها باید قراردادی تنظیم شود. نمونه قرارداد تبلیغات محیطی با شهرداری ، قراردادی است که می‌تواند نیاز شما را در این زمینه برآورده کند.

شرایط استفاده از قرارداد تبلیغات محیطی با شهرداری

از آنجایی که تبلیغات محیطی در محیط شهری انجام می‌شوند و محیط شهرداری نیز تحت مدیریت و نظارت شهرداری است، بنابراین لازم است که برای انجام تمام تبلیغات محیطی، حتما مجوز رسمی داشته باشید. بدون کسب مجوز، انجام تبلیغات در فضای شهری برای شما مسئولیت زیادی به همراه خواهد داشت و شما را مشمول جریمه خواهد کرد.

همانطور که تبلیغات محیطی و شهری باعث به وجود آمدن یک بستر مناسب برای معرفی کسب و کارها شده‌اند، از طرف دیگر، این تبلیغات در فرهنگ و اجتماع نیز بسیار تاثیر گذار هستند. تاثیر تبلیغات بصری و محیطی در ناخودآگاه مردم و کودکان، مساله بسیار مهمی است که مسئولان شهرداری باید به آن توجه کنند. در واقع به همین دلیل است که محتوای تبلیغات برای این سازمان بسیار اهمیت دارد. شهرداری ملزم است که محتواهایی که در اماکن شهری به صورت تبلیغات به بازدید گذاشته می‌‌شوند را بررسی کند. به همین منظور در مجموعه قوانینی که در رابطه با شهرداری و مساله زیبا سازی شهری بیان شده است، درباره ساماندهی تبلیغات محیطی و شهری نیز صحبت می‌شود.

بنابراین، اگر تمایل دارید که از نمونه قرارداد تبلیغات محیطی استفاده کنید، لازم است که ابتدا تمام مجوزهای لازم را اخذ کنید یا حتی می‌توانید با شهرداری منطقه مورد نظرتان قرارداد اجاره تابلو تبلیغاتی تنظیم کنید.

نمونه قرارداد تبلیغات محیطی چگونه قراردادی است؟

آنطور که در تعاریف مربوط به آیین نامه ساماندهی تبلیغات محیطی و شهری تعریف شده است، به هرگونه ارائه، نمایش یا ابلاغ پیام در محیط شهری، تبلیغات محیطی گفته می‌شود که این تبلیغات با استفاده از ابزارهای مختلف به نمایش گذاشته خواهند شد. این شیوه از ارائه پیام، در واقع ابزارهای رسانه‌های تبلیغات محیطی هستند که یک نوع ابزار بصری محسوب می‌شوند. صاحبان کالا و خدمات با اهداف تجاری و بازرگانی و در مواقعی با اهداف فرهنگی و اجتماعی، پیام‌ها و تبلیغات را آماده می‌کنند و در معرض نظر مخاطبان قرار می‌دهند.

مکان‌هایی که این تبلیغات در آنجا انجام می‌شوند، عبارتند از تمام فضاهای محیطی و شهری که به نوعی محیط عمومی نامیده می‌شوند. همچنین ایستگاه‌ها، وسایل نقلیه، بام‌ و نماهای ساختمان‌ها، پیاده رو و سواره روها، پل‌ها، فضاهای تفریحی و تاریخی شهر و تمام مراکز و مکان‌هایی که امکان تبلیغات بصری در آن مهیا شده باشد نیز رسانه‌های تبلیغات محسوب خواهند شد.

بعد از آشنایی با مفهوم تبلیغات محیطی و رسانه‌هایی که برای آن وجود دارد، مساله اصلی، دستگاه مجری برای انجام این شیوه از تبلیغات است. منظور از دستگاه مجری، سازمانی است که مجوزهای لازم برای تنظیم نمونه قرارداد تبلیغات محیطی و انجام آن را صادر می‌کند. برای تهیه مجوزهای مربوطه، لازم است که این موارد را از شهرداری‌ها پیگیری کنید. با رعایت تمام قوانین مربوط به محتوای تبلیغات، می‌توانید از نمونه قرارداد تبلیغات محیطی با شهرداری استفاه کنید. این قرارداد، توافق نامه‌ای است که به واسطه آن، امکان انجام تبلیغات محیطی فراهم می‌شود.

موضوع متن قرارداد تبلیغات محیطی

ماهیت و موضوع متن قرارداد تبلیغات محیطی ، برای طرفین قرارداد بسیار مهم است. صاحب کالا و خدمات، تمایل دارد که با استفاده از این شیوه از تبلیغات، بتواند کالا یا خدمات خود را به شیوه‌ای کاربردی در معرض نظر مخاطبان قرار دهد. به همین دلیل تلاش می‌کند که به شیوه‌ای اغراق آمیز مخاطبان را مشتاق کند اما نکته دارای اهمیت این است که برای استفاده از تبلیغات محیطی و شهری، لازم است که موازینی رعایت شود. برای مثال، استفاده از نمادها یا تصاویری که گروهی از مردم یک جامعه با برنجاند یا موجب آزار روحی آن‌ها شود، به هیچ وجه پسندیده نیست.

به همین دلیل است که تاکید می‌شود حتما در بخش موضوع متن قرارداد تبلیغات محیطی ، به تفصیل درباره تبلیغ مورد نظر توضیحاتی ارائه شود. بدون شک، پیش از اجرا شدن تبلیغات در فضای شهری، لازم است که محتوای تبلیغ به تایید شهرداری برسد. شرکت‌ها و مشاورانی که در زمینه تبلیغات فعالیت می‌کنند نیز باید در خصوص محتوای موضوع تبلیغات و موازین مربوط به آن اطلاع داشته باشند تا بتوانند سفارش تبلیغات بصری شما را به خوبی تهیه کنند. اگر در زمینه شرایط و شیوه انجام تبلیغات محیطی و شهری اطلاع مختصری دارید، برای شما مفید خواهد بود که از قرارداد مشاور تبلیغاتی استفاده کنید و با استفاده از این قرارداد، از یک مشاور راهنمایی بخواهید.

در نهایت بعد از اجماع درباره موضوع تبلیغات و شرایط اجرایی آن، حتما به صورت دقیق درباره آن در بخش مربوط به موضوع قرارداد بنویسید.

پیشنهاد ما

قرارداد تبلیغات محیطی شیوه‌ای از تبلیغات است که توسط برندها و شرکت‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدون شک برای استفاده از این قرارداد، سوالات زیادی خواهید داشت. برای آشنایی با ابعاد قانونی و حقوقی این قرارداد، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کنید. علاوه براین، برای شما مناسب خواهد بود که تنظیم قرارداد را به تیم حقوقی رکلا بسپارید.

ثبت نظر یا سوال