نمونه قرارداد مشاوره تبلیغاتی ؛ نیاز بزرگ برای توسعه برندینگ و فروش!

-
بروزرسانی:1402/03/07
زمان مطالعه: 7 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد مشاور تبلیغاتی

قرارداد مشاور تبلیغاتی از آن گروه قراردادهایی است که مورد توجه بسیاری از صاحبان صنایع، کسب و کار، امور خدماتی و تمامی زمینه‌های تولیدی قرار گرفته است. شما با امضای قرارداد مشاوره تبلیغاتی به خود این امکان را می‌دهید که از علم اشخاص در زمینه تبلیغات استفاده کنید. اهمیت یک تبلیغ خوب بر هیچ کس پوشیده نیست، زیرا این، یکی از چند راه مطمئن و برتر برای معرفی محصولات و خدماتتان به اشخاص دیگر است. بنابراین جلب متقاضی در بازار هدف، یکی از موارد با اهمیتی است که می‌تواند شما را به عنوان کارفرما برای تکمیل یک متن قرارداد مشاوره تبلیغاتی قانع کند. قرارداد مشاوره تبلیغات در دنیای تجارت امروز اهمیت بالایی دارد، ما در ادامه متن به شما کمک می‌کنیم از راز و رمز آن مطلع شوید.

جایگاه نمونه قرارداد مشاور تبلیغاتی در قانون ایران

تنظیم متن قرارداد مشاور تبلیغاتی در قانون تحت حمایت ماده ۱۰ قانون مدنی انجام می‌گیرد. طبق این ماده مهم که یک اصل در این قرارداد به حساب می‌آید، طرفین می‌توانند مطابق توافق، رضایت و میل قلبی خود، نمونه قرارداد مشاور تبلیغاتی را امضا کنند. نکته مهمی که طرفین باید به آن توجه کنند این است که متن قرارداد مشاوره تبلیغاتی به هیچ وجه نباید مخالف مواد قانونی و چارچوب‌های اصلی قانون تنظیم شده باشد.

برای مثال یکی از موارد مهمی که طرفین برای تنظیم نمونه قرارداد مشاور تبلیغاتی باید به آن توجه کنند، رعایت شروط صحت قرارداد است یعنی هر یک از طرفین باید مطمئن شود که طرف مقابل اهلیتِ (وصف و شایستگی افراد از نگاه قانون گذار) امضای قرارداد مشاوره تبلیغاتی را دارد. علاوه بر این باید قصد و رضایت کامل طرفین حاصل شده باشد، همچنین باید موضوع معینی تعیین شده باشد که مخالف موازین شرعی نیز نباشد. اگر هر یک از این سه شرط مهم در زمان تنظیم نمونه قرارداد مشاور تبلیغاتی نادیده گرفته شده باشد، آن قرارداد از اعتبار قانونی برخوردار نخواهد بود و در نتیجه این موضوع، حمایت و پشتیبانی قانون از آن قرارداد امکان پذیر نیست.

نکته مهم دیگر آن است که تکمیل متن قرارداد مشاور تبلیغاتی در نظر قانون گذار، فرم و شکل خاصی ندارد، بلکه با توجه به اینکه در طول زمان و در عرف بسیار تکرار شده است، شکل و ظرف مخصوص به خود را پیدا کرده و از کارفرما و مشاور انتظار می‌رود مطابق با آن، قرارداد خود را منعقد کنند.

موضوع قرارداد مشاور تبلیغاتی

موضوع بُن مایه و شالوده اصلی نمونه قرارداد مشاور تبلیغاتی است. برای مثال تعیین می‌شود که کارفرما از مشاور چه تقاضایی دارد. ممکن است از او بخواهد که برای یک شرکت خدماتی یا یک کارخانه تولید لوازم خانگی، تبلیغاتی را انجام دهد. روش انجام تبلیغات نیز در همین قسمت از قرارداد نوشته می‌شود. طرفین می‌توانند تبلیغات را به روش‌های گوناگون مانند بنر، تراکت، بروشور و تیزر تبلیغاتی توافق کنند.

مدت قرارداد مشاوره تبلیغاتی

مدتی که طرفین برای قرارداد مشاور تبلیغاتی تعیین می‌کنند به منزله بازه زمانی‌ای است که هر دو طرف متعهد به انجام مواد نوشته شده در قرارداد هستند و در صورتی که هر یک از آن‌ها به تعهدات خود عمل نکنند، طرف مقابل می‌تواند مطابق با اختیارات خود (برای مثال استفاده از وجه التزام) عمل کند.

هیچ یک از طرفین حق ندارد زودتر از زمان خاتمه قرارداد مشاوره تبلیغاتی آن را به صورت یک جانبه فسخ کند.

وجه التزام در قرارداد

منظور از این وجه، چک، سفته یا پول نقدی است که کارفرما یا مشاور به صورت امانت در اختیار طرف مقابل قرار می‌دهد. در صورتی که هر یک از طرفین به تعهد خود عمل نکند، طرف مقابل که از او وجه التزام دریافت کرده است می‌تواند از آن وجه به نفع خود استفاده کند. برای مثال ممکن است کارفرما از مشاور بخواهد سفته‌ای را به عنوان وجه التزام نزد او امانت بگذارد و در صورتی که مشاور نتواند تعهدات خود را در بازه زمانی مشخص انجام دهد، کارفرما از آن وجه به نفع خود استفاده می‌کند. در این حالت مشاور باید چند نکته مهم را مورد توجه قرار دهد:

  1. حتما باید نام کارفرما در آن قید شده باشد، در غیر این صورت در وجه حامل به شمار آورده می‌شود.
  2. مشاور باید قید حواله کرد را خط بزند و به این شکل از قابل انتقال بودن سفته جلوگیری کند.
  3. حتما باید به جای نوشتن تاریخ، عبارت «به عنوان وجه التزام» یا «ضمانت حسن انجام کار» را بنویسد.
  4. بهتر است یک کپی از نسخه کامل شده سفته را نزد خود نگه دارد و در صورتی که کارفرما در زمان مقرر یا بعد از انجام پروژه از تحویل اصل سفته خودداری کرد، بتواند با ارائه کپی به مرجع قضایی اصل آن را مطالبه کند.

تعهدات طرفین در متن قرارداد مشاوره تبلیغات

با امضای قرارداد مشاور تبلیغاتی هر یک از طرفین متعهد به انجام اموری می‌شود:

تعهدات کارفرما

پرداخت مبلغ قرارداد به مشاور و تامین هزینه‌های مورد نیاز از جمله مهمترین تعهدات کارفرما است. همچنین کارفرما موظف است مجوزهای مربوطه که برای انجام تعهدات مشاور در متن قرارداد مشاوره تبلیغاتی نوشته شده است را از مراجع مربوطه دریافت کند.

تعهدات مشاور

مشاور موظف است در زمان تعیین شده به تعهدات خود عمل کند. همچنین اگر کارفرما کارگاه یا محلی را برای انجام تعهدات او در نظر گرفته است، باید در زمان تعیین شده در آن جا حضور داشته باشد. یکی از تعهدات مشاور که بعد از پایان زمان قرارداد نیز باید به آن عمل کند و به آن پایبند باشد حفظ محرمانگی اطلاعات و داده‌هایی است که کارفرما در اختیار او قرار می‌دهد. مشاور باید به هر شکل از افشای اطلاعات اعم از نقشه، طرح، اسناد و مدارک مربوط به کارفرما در نزد اشخاص دیگر خودداری کند.

اگر مشاور به هر طریقی چه از طریق فضای مجازی و چه با استفاده از انتقال فایل در قالب فلش و سایر روش‌ها، محرمانگی اطلاعات را رعایت نکند، کارفرما می‌تواند مطابق با اختیارات قانونی خود عمل کند. اگر محرمانگی اطلاعات توسط مشاور رعایت نشود کارفرما می‌تواند از او شکایت کند. در این خصوص یا می‌توانید در متن همین قرارداد، شرایط محرمانگی را تعیین کنید یا می‌توانید یک قرارداد محرمانگی اطلاعات به صورت مجزا تنظیم و امضا کنید.

بیمه مشاور نیز بر عهده خود مشاور است و در قرارداد مشاوره تبلیغاتی بحثی در خصوص بیمه مطرح نخواهد شد. البته کارفرما موظف است تمام موارد ایمنی و بهداشتی را در کارگاهی که محل انجام تعهدات مشاور است رعایت کنند.

پیشنهاد می‌کنیم

پیشنهاد می‌کنیم پیش از امضای هر قرارداد، حتما با یک مشاور حقوقی یا وکیل گفتگو کنید. شما می‌توانید از این متخصصان درباره شرایط همکاری و توافقاتی که در نظر دارید، اطلاعات بگیرید. برای دسترسی آسان و سریع به این سرویس خدمات، روی عبارت مشاوره حقوقی تلفنی بزنید و درخواستتان را ثبت کنید.

علاوه براین، اگر تمایل دارید که این قرارداد به صورت سفارشی و اختصاصی برای شما تنظیم شود، لازم است که روی عبارت تنظیم قرارداد اختصاصی بزنید و سفارش خود را ثبت کنید تا دپارتمان حقوقی رکلا بتوانند با شما ارتباط بگیرند.

قرارداد مشاوره کسب و کار

برای دریافت متن کامل این قرارداد، اینجا بزنید.

نمونه قرارداد مشاوره کسب و کار
دانلود نمونه قرارداد مشاوره کسب و کار
فاطمه خداشناس
«فاطمه» کارشناس حقوقی و پژوهشگر در حوزه قراردادها است. بخشی از مباحث موجود در مقالات «رکلا» توسط ایشان، پژوهش و نگارش شده است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات