وکیل فسخ قرارداد چه خدمات حقوقی ارائه می‌دهد؟ + مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/06/05
زمان مطالعه: 7 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
وکیل فسخ قرارداد

فسخ قرارداد از مسائل مهمی است که گاهی مشکلات و اختلافات بسیاری ایجاد می‌کند. فسخ قرارداد ممکن است به دلایل مختلف انجام شود یا اینکه ممکن است شرایط خاصی مانع فسخ قرارداد باشد. به طور کلی تعیین شروط فسخ از مهمترین توافقات و اقدامات در یک قرارداد است. این توافقات باید پیش از تنظیم قرارداد و در زمان مذاکرات اولیه صورت بگیرد. البته باید به این نکته توجه کنید که ماهیت قرارداد شما امکان تعیین شروط فسخ را داشته باشد. وکیل فسخ قرارداد ، وکیل پایه یک دادگستری است که به صورت تخصصی در زمینه دعاوی مربوط به فسخ قرارداد فعالیت می‌کند.

وکیل فسخ قرارداد با تخصص در حوزه قراردادها، به خوبی درباره شرایط فسخ انواع قرارداد اطلاع دارد. بهترین وکیل فسخ قرارداد ، وکیلی است که از هوش و ذکاوت زیادی برخوردار باشد. این شخص با به کارگیری همزمان هوش، تخصص، دانش، مهارت و آگاهی می‌تواند بهترین روش را برای پیگیری دعاوی مربوط به فسخ قرارداد به شما معرفی کند و با اینکار، موجب پیروزی شما در اینگونه دعاوی باشد.

خدمات وکیل مجرب فسخ معامله یا قرارداد

وکیل که با نام وکیل پایه یک دادگستری یا وکیل قوه قضائیه نیز شناخته می‌شود، شخصی است که در رشته حقوق تحصیل کرده و بعد از گذراندن آزمون‌ها و دوره‌های تخصصی، پروانه کار گرفته است. مسائل حقوقی به اندازه‌ای گسترده و پیچیده هستند که کمتر وکیلی می‌تواند ادعا کند به تمام دعاوی حقوقی مسلط است و می‌تواند پرونده‌هایی با موضوعات متنوع را بپذیرد.

آن چیزی که مسلم است، این است که هر حوزه‌ای از دانش و کسب و کار به سمت تخصصی شدن پیش می‌رود. بنابراین وکلا نیز تلاش می‌کنند به صورت تخصصی فعالیت کنند. وکیل فسخ قرارداد ، وکیلی است که به صورت تخصصی در زمینه فسخ معامله، خدمات حقوقی ارائه می‌دهد. این وکیل‌ها می‌توانند همزمان وکیل قرارداد نیز باشند مانند وکیل قرارداد کار و وکیل قراردادهای پیمانکاری و از طرف دیگر می‌توانند به مشاوره حقوقی قراردادها نیز بپردازند و به مراجعان خود نکات حقوقی مربوط به تنظیم قرارداد و تعیین شروط مهم فسخ قرارداد را متذکر شوند.

اگر شما تمایل به فسخ قرارداد دارید، وکیل فسخ قرارداد شما تلاش می‌کند تدابیری را در نظر بگیرد که فسخ قرارداد با کمترین مشکلات قانونی و حقوقی انجام شود. در شرایط دیگر، اگر طرف مقابل با فسخ قرارداد به شما زیان و آسیب رسانده است، وکیل فسخ قرارداد تلاش می‌کند حقوق شما را اثبات کند و خسارت وارد شده به شما را از متخلف مطالبه کند.

انتخاب بهترین وکیل فسخ قرارداد

اگر به هر دلیلی دچار اختلافات و شکایاتی با موضوع فسخ هستید، بهترین راهکار برای شما، کمک گرفتن از یک وکیل مجرب است. انتخاب وکیل می‌تواند دغدغه بزرگی باشد و شما را سردرگم کند. بهترین روش برای یک انتخاب معقول، بررسی رزومه وکیل است. روزمه وکیل، بررسی پرونده‌هایی که توسط این وکیل به نتیجه رسیده‌اند و تجربه و تخصص او به شما کمک می‌کند که بهترین وکیل را برای پرونده شکایت خودتان انتخاب کنید.

تاثیر نوع قرارداد در شرایط کار وکیل

وکیل فسخ معامله ، باید به اندازه‌ای در زمینه انواع قرارداد مسلط باشد که به خوبی بداند چه نوع قراردادهایی امکان توافق دارند و چه قراردادهایی توافق ناپذیر هستند. از طرف دیگر باید به شرایط فسخ هر نوع از قرارداد و خیارات فسخ قراردادها آگاهی داشته باشد. با در اختیار داشتن این اطلاعات، وکیل می‌تواند بهترین شرایط را برای رسیدگی به پرونده فسخ قرارداد در نظر بگیرد.

برای مثال در قرارداد کار توافق امکان پذیر نیست و کارگر و کارفرما باید تا پایان مدت قرارداد به تعهد کاری پایبند باشند. فسخ قرارداد یا کناره گیری از انجام وظایف و مسئولیت‌های قرارداد خطا محسوب می‌شود و جریمه خواهد داشت.

از طرف دیگر قانون مدنی ، قراردادها را به دو دسته قرارداد جایز و قرارداد لازم تقسیم می‌کند. قرارداد جایز، به آن دسته از قراردادها گفته می‌شود که طرفین می‌توانند به راحتی از ادامه همکاری انصراف دهند و به نوعی قرارداد را فسخ کنند. در مقابل، قراردادهای لازم وجود دارند. این دسته از قراردادها طرفین را ملزم می‌کنند که در قرارداد باقی بمانند و برای انجام موضوع قرارداد تلاش کنند.

وکیل فسخ قرارداد باید از نحوه فسخ هر کدام از قراردادهای جایز و لازم مطلع باشد تا بتواند در دعاوی مربوط به هر کدام از این قراردادها بهترین عملکرد را داشته باشد.

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل فسخ قرارداد

شاید برایتان پیش آمده باشد که در موقعیت حساسی باشید و نیاز داشته باشید که در سریع‌ترین زمان با یک مشاور حقوقی یا وکیل مجرب در زمینه مسائل حقوقی قرارداد و شرایط فسخ قرارداد صحبت کنید. احتمالا به خوبی می‌دانید که پروسه وقت گرفتن از وکلا و حضور در دفتر کار وکیل نیازمند تنظیم وقت و برنامه ریزی دقیق ساعت و روز ملاقات است. هماهنگی این ملاقات می‌تواند هزینه مالی و زمانی زیادی برای شما داشته باشد.

ارائه خدمات حقوقی آنلاین یا تلفنی شیوه جدیدی از خدمات رسانی است. رشد وسایل ارتباطی امکان ارائه اینگونه خدمات را در حوزه‌های مختلف فراهم کرده است. از جمله خدماتی که به صورت تلفنی به متقاضیان ارائه می‌شود، خدمات مشاوره حقوقی است. شما با استفاده از مراجع معتبر خدمات رسانی حقوقی می‌توانید به راحتی با یک وکیل در این حوزه ارتباط بگیرید. با استفاده از خدمات وکیل فسخ قرارداد تلفنی ، از مشاوره و راهنمایی‌های وکیل بهره می‌برید و در هزینه‌ها و زمان شما صرفه جویی خواهد شد.

داور یا مرجع حل اختلاف

شما می‌توانید برای قراردادهای خود مرجع حل اختلاف تعیین کنید. مرجع حل اختلاف یا داور، شخص متخصص و قابل اعتمادی است که با هیچ کدام از طرفین قرارداد رابطه سببی و نسبی تا طبقه مشخصی ندارد. شما و طرف دیگر قرارداد با توافق یکدیگر این شخص را به عنوان مرجع حل اختلاف انتخاب می‌کنید.

اگر در طول قرارداد یا در انتهای معامله، اختلاف و مشکلاتی پیش بیاید، می‌توانید به مرجع حل اختلاف قرارداد مراجعه کنید و از او بخواهید که میان شما داوری کند. این شخص با بررسی اختلاف و مشکل ایجاد شده، رای می‎‌دهد. رای داور لازم الاجرا است و طرفین ملزم هستند که به آن عمل کنند. رای داور از نظر مراجع قانونی نیز معتبر است.

شما می‌توانید از یک وکیل فسخ قرارداد بخواهید که داور قرارداد شما باشد. بدون شک تخصص این شخص در زمان بروز اختلاف یا مشکل می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد. وکیل فسخ قرارداد با دانش و مهارتی که در این زمینه دارد، در خصوص رسیدگی به اختلاف طرفین بهترین تصمیم را می‌گیرد. البته این حق برای شما محفوظ است که چند وکیل را به عنوان داور خود انتخاب کنید و محدود به یک نفر نیستید. حتی محدود به انتخاب وکیل نیستید و می‌توانید از کارشناس حقوقی یا هر شخص غیر حقوقی نیز به عنوان داور استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم

پیشنهاد میکنم برای دریافت مشاوره و راهنمایی تخصصی از مشاوران حقوقی و وکلای مجرب تیم رکلا، از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی بهره ببرید. برای استفاده از این خدمات، کافی است درخواستتان را در صفحه مربوط به این سرویس ثبت کنید. علاوه براین، اگر به تنظیم قرارداد به صورت اختصاصی نیاز دارید، می‌توانید از سرویس خدمات تنظیم قرارداد اختصاصی بهره ببرید. با ثبت درخواست در این بخش، این امکان را خواهید داشت که مسئولیت نگارش محتوای متن قرارداد خود را به تیم حقوقی رکلا بسپارید. به این ترتیب، قراردادی مطابق با شرایط و توافقات خودتان تنظیم و به شما تقدیم می‌شود.

سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات