نمونه قرارداد مدیر داخلی هتل یک قرارداد مهم و حرفه‌ای در حوزه کار!

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/06/02
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد مدیر داخلی هتل

هتل‌ها از مهمترین مراکز تفریحی و اقامتی هستند. گستره خدماتی که هتل‌ها به مراجعان خود ارائه می‌دهند به اندازه‌ای گسترش یافته است که امروزه از خدمات هتل برای جلسات و همایش‌های کاری، پیگیری امور تجاری و اجرای برنامه‌های فرهنگی نیز استفاده می‌شود. افزایش و تولید ماشین‌ها و وسایل نقلیه مختلف و گسترش صنعت گردشگری و جهانگردی، از جمله مواردی است که باعث رونق بیش از پیش هتل‌ها و به طور کلی صنعت هتلداری می‌شود. قرارداد مدیر داخلی هتل یکی از انواع قرارداد کار و از تاثیرگذارترین قراردادهای جذب نیروی انسانی در صنعت هتلداری است.

گسترش یافتن خدماتی که هتل‌ها ارائه می‌دهند موجب شده است که هتل‌ از کاربرد سنتی و صرفا اقامتی خود فاصله بگیرد و علاوه بر خدمات اقامتی، خدمات بسیار دیگری نیز ارائه دهد. چیزی که باعث رونق و توسعه بیش از پیش مجموعه‌های گسترده و وسیع می‌شود، هماهنگی، وحدت و یکپارچگی آن سازمان‌ها است. اگر هتل را یک سازمان یا مجموعه بزرگ در نظر بگیریم، خدمات مختلف هتل باید توسط یک شخص کارآمد و باهوش، نظارت و بررسی شود. این شخص کارآمد، باید به خوبی از شیوه‌های مدرن هتلداری آگاه باشد. نمونه قرارداد مدیر داخلی هتل ، قرارداد کاملی است که میان متقاضی این شغل و کارفرما امضا می‌شود.

اهمیت شغل مدیر داخلی هتل

قرارداد مدیریت داخلی هتل از انواع قراردادهای مدیریت است. زمانی که هیئت مدیره یا مالکان و صاحب نظران هتل تصمیم می‌گیرند که شخصی را به عنوان مدیر داخلی استخدام کنند، می‌کوشند که این شخص از تجره، دانش و مهارت خوبی برخوردار باشد. علاوه بر این آگاهی و دانش تخصصی در زمینه هتلداری، حسن اخلاق، حسن نیت و نحوه صحیح برخورد با مراجعه کننده از جمله مواردی است که برای انتخاب یک مدیر داخلی هتل باید به آن توجه کرد. شخصی که متقاضی پذیرش این شغل است، توسط مدیر عامل سنجیده می‌شود و بعد از تایید نهایی، می‌تواند در این سمت شغلی فعالیت کند.

با توجه به بخش‌های مختلف هتل و خدماتی که در آن ارائه می‌کنند، محدوده وظایف مدیر داخلی نیز مشخص می‌شود. به طور معمول حدود وظایف و محدوده نظارتی مدیر داخلی بسیار گسترده است و همین مساله باعث شده است که یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین سمت‌های شغلی در هتل مربوط به مدیریت داخلی هتل باشد.

وظایف مدیر داخلی

بررسی مداوم و نظارت به روند کاری تمام پرسنل، نظارت به بخش‌هایی مانند پذیرش، وضعیت محیطی و فیزیکی هتل، نظارت به امکانات اتاق‌ها، نظارت به روند کاری کلیه کارکنان هتل، شرایط جذب و استخدام آن‌ها، نظارت به بخش‌هایی که زیر مجموعه هتل فعالیت می‌کنند، مانند سالن‌های غذاخوری، مجموعه‌های ورزشی و مجموعه‌های تفریحی مختص به هتل و بسیاری موارد دیگر از جمله مسئولیت‌ها و وظایفی هستند که مدیر داخلی به عهده دارد.

به همین دلیل است که استخدام یک شخص با تجربه و ماهر در زمینه هتلداری، در رشد و توسعه هتل بسیار تاثیر می‌گذارد. نکته مهم این است که باید شرح وظایف در نمونه قرارداد مدیر داخلی هتل نوشته شود. با اینکه اینطور به نظر می‌رسد که وظایف مدیریت داخلی هتل‌ها مشابه است اما خدمات متعدد و امکانات متفاوتی که هر هتل ارائه می‌دهد، باعث شده است که شرایط کاری و شرح وظایف مدیر داخلی هتل‌ها با یکدیگر متفاوت باشد.

مدیر داخلی هتل چه کسی است؟

مدیر داخلی هتل، شخصی است که در زمینه هتلداری یا مدیریت تحصیل کرده است. علاوه بر کسب دانش، باید تجربه و مهارت کافی داشته باشد. به طور معمول ممکن است که مدیر داخلی هتل، از میان اعضای هیئت مدیره یا یکی از دوستان و بستگان آن‌ها انتخاب شود. در حالت دیگر، ممکن است که مدیر داخلی توسط آزمون استخدامی یا مصاحبه استخدامی برای این شغل برگزیده شود. قرارداد هتل با مدیر داخلی ، قرارداد کار است. براساس این قرارداد مدیر داخلی ملزم می‌شود که در سمت شغلی تعیین شده فعالیت کند.

مدیر داخلی یک نیروی انسانی متخصص، ماهر و باهوش است. در بسیاری از مواقع دیده شده است که یک مدیر داخلی خلاق با اقدامات سازنده باعث جلب توجه بسیاری از اشخاص شده است و به همین ترتیب مشتریان زیادی برای هتل جذب می‌کند. ارائه خدماتی که هزینه کمتری داشته باشد و رضایت مراجعان را جلب کند، تبلیغاتی هوشمندانه برای مراجعه مجدد اقامت کنندگان به هتل است. هر چقدر که میزان رضایت اقامت کنندگان بیشتر باشد، بیشتر احتمال دارد که این هتل را برای اقامت‌های بعدی انتخاب کنند. مدیر داخلی هتل باید با خلاقیت و مهارت، به ایده پردازی بپردازد و ایده‌های خوب را اجرا کند. نظارت کلی به تمام این موارد به عهده مدیر داخلی هتل است. شرح وظایف مدیر داخلی نیز به صورت دقیق در متن نمونه قرارداد مدیر داخلی هتل نوشته می‌شود.

نمونه قرارداد مدیر داخلی هتل چگونه قراردادی است؟

نمونه حاضر، قراردادی است که یک طرف آن شخص متخصص در زمینه مدیریت داخلی هتل است و طرف دیگر مالک، صاحب امتیاز یا نماینده هیئت مدیره هتل خواهد بود. البته در متن قرارداد به نام تجاری هتل به عنوان کارفرما نیز اشاره می‌شود.

نمونه قرارداد مدیر داخلی هتل ، در حقیقت یک قرارداد استخدام است. با استفاده از این قرارداد، مدیر داخلی به عنوان یک مدیر متخصص در زمینه هتلداری استخدام می‌شود. مدیر داخلی هتل، ملزم است که در بازه زمانی تعیین شده، به انجام امور و وظایف محوله بپردازد. متن قرارداد حاوی اطلاعاتی درباره مشخصات طرفین، موضوع قرارداد، مدت قرارداد یا بازه زمانی تعهد کاری طرفین، مبلغ تعیین شده به عنوان حق الزحمه مدیر داخلی، شرح وظایف، شروط خاص قرارداد و موارد مهم دیگر است.

قرارداد مدیر داخلی هتل از چه قانونی پیروی می‌کند؟

قرارداد مدیر داخلی هتل ،مانند انواع دیگر قرارداد مدیر داخلی مشمول قانون کار است. در واقع قرارداد استخدام نیروی انسانی، به صورت قرارداد کار تنظیم می‌شود. از مشخصات این قرارداد این است که مدیر داخلی در ساعات مشخصی از روز ملزم به حضور در مکان تعیین شده‌ای است و باید وظایفی که به عهده دارد را انجام دهد. رابطه میان مدیر داخلی هتل و هتل به عنوان یک شخص حقوقی، رابطه کارگر و کارفرما است. کارفرما ملزم است که در ازای فعالیت مدیر داخلی در هتل، ماهانه مبلغ مشخصی را به عنوان حق الزحمه بپردازد.

همانطور که اشاره شد، قرارداد مدیر داخلی هتل ، یک نوع قرارداد کار است که باید از قانون کار تبعیت کند. اداره کار و رفاه و سازمان تامین اجتماعی ، می‌کوشند که به قراردادهای کار نیروی انسانی نظارت داشته باشند. این نظارت به منظور بررسی سطح رفاه و نظارت بر روابط کارگری و کارفرمایی انجام می‌شود. قانون کار، کارفرما را ملزم می‌داند که نیروی انسانی استخدام شده را بیمه کند.

علاوه بر این، تاکید می‌کند که حقوق پرداختی به نیروی کار نباید کمتر از نرخ مصوب حقوق پایه باشد. برای توضیح بیشتر باید بگوییم که اداره کار هرسال براساس میزان تورم و شرایط اقتصادی، برای حقوق پایه نیروی کار نرخ مشخصی را در نظر می‌گیرد. کافرما ملزم است که این مبلغ را به عنوان حق الزحمه بپردازد. البته مواردی مانند سابقه کاری، سمت شغلی، میزان تحصیلات و موارد دیگر نیز می‌توانند حقوق پایه نیروی انسانی را بیشتر کنند.

مدیر داخلی هتل و کارفرما در قرارداد مدیر داخلی هتل

قانون کار در ماده 2 و 3 کارگر و کارفرما را تعریف می‌کند. براساس این تعاریف، مدیر داخلی هتل و کارفرما نیز مشخص می‌شوند. حق السعی یا همان حقوق و مزایا، دلیل اصلی این ارتباط است. ممکن است شما به صورت شفاهی و دوستانه با یکدیگر همکاری کنید یا اینکه به هر دلیل قادر به تنظیم قرارداد نشده‌ باشید. از طرف دیگر ممکن است کارفرما تصور کند که بدون قرارداد مسئولیت کمتری در مقابل کارگر خواهد داشت. ماده 7 قانون کار با تعریف قرارداد به این مساله اشاره کرده است.

در متن ماده 7 قانون کار آمده است که قرارداد چه به صورت شفاهی و چه به صورت کتبی معتبر است. هر زمانی که شخص حقیقی یا حقوقی با اراده و خواست خود به انجام امور مشخصی می‌پردازد و کارفرما نیز متعهد می‌شود که در ازای انجام آن امور، حق السعی نیروی کار را بپردازد، قرارداد کار انجام شده است. بنابر این اگر به هر دلیلی قرارداد مدیر داخلی هتل را امضا نکردید، نگران نباشید زیرا می‌توانید این رابطه کاری را اثبات کنید.

پیشنهاد ما

همکاری با یک مدیر داخلی هتل می‌تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که محتوای قراردادی که میان مدیر داخلی و مالک هتل یا نماینده هیئت مدیره آن هتل امضا می‌شود، در برگیرنده چه شروط و تعهداتی باشد. برای داشتن یک قرارداد اختصاصی با شرایط خاص خودتان، به شما خدمات تنظیم قرارداد اختصاصی را پیشنهاد می‌کنیم. از طرف دیگر، سرویس خدمات مشاوره حقوقی تلفنی نیز می‌تواند به شما کمک کنه که پیش از شروع همکاری با یکدیگر، از قوانین ناظر بر روابط کاریتان به صورت دقیق مطلع شوید.

نمونه قرارداد کامل

همین حالا روی تصویر زیر بزنید و وارد توضیحات این قرارداد شوید.

نمونه قرارداد مدیر داخلی هتل
دانلود قرارداد
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات