قرارداد پیمانکاری سرامیک چیست + نکات قانونی و حقوقی قرارداد

-
بروزرسانی:1401/06/14
زمان مطالعه:
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد سرامیک کاری

قرارداد سرامیک کاری یک نوع قرارداد پیمانکاری پر تقاضا میان صاحبان ساختمان‌هایی با کاربردهای گوناگون مثل ساختمان‌های مسکونی، استخرها و انواع دیگر است. تنظیم تعداد زیادی قرارداد پیمانکاری سرامیک ، نتیجه نیازهای گسترده ساختمان سازان به این قرارداد مهم است. تنظیم نمونه قرارداد سرامیک کاری نیاز به انجام تشریفات خاصی ندارد، اما نکته مهم در زمان تنظیم این قرارداد، توجه به قوانین پیمانکاری است. نمونه قرارداد سرامیک کاری کف از شرایط حاکم در قانون و مربوط به امور پیمانکاری پیروی می‌کند، اما این شرایط و قوانین حاکم چیست؟ نمونه قرارداد سرامیک کاری چگونه منعقد می‌شود؟ چگونه اعتبار می‌یابد؟ پایان آن چگونه است؟

این قرارداد و مواد مندرج در آن مانند قرارداد کاشی کاری ساختمان ، حاصل توافق و رضایت کامل طرفین قرارداد است. بنابراین حتما دو طرف قرارداد در زمان امضای آن به طور کامل هوشیار بوده و رضایت صد در صدی آن‌ها حاصل شده است. به محض نوشتن قرارداد و امضای آن و از زمان شروع تعهدات، هر دو طرف باید به تک تک تعهدات خود عمل کنند. برای اطمینان از این موضوع، طرف مقابل می‌تواند ضمانت اجرایی را در متن قرارداد سرامیک کاری ساختمان در نظر بگیرد.

چند مثال در مورد قرارداد سرامیک کاری

برای مثال اگر کارفرما قصد نوشتن نمونه قرارداد سرامیک کاری استخر خود را داشته باشد، پیمانکار با اطلاع از این امر موظف است از سرامیک‌هایی استفاده کند که درجه جذب آب بالا یا w.o بیشتری داشته باشند که مخصوص محیط‌های مرطوب است. در غیر این صورت کارفرما می‌تواند بیان کند که اگر پیمانکار از سرامیک‌هایی با درجه نفوذ آب کمتر استفاده کند، هزینه بازسازی آن به عهده پیمانکار خواهد بود. در مثال دیگر تصور کنید که پیمانکار به تعهدات خود به موقع و در مکان مشخص عمل نکند.

به این ترتیب کارفرما می‌تواند ابتدا انجام تعهدات را از او بخواهد، در مرحله بعد با ارسال اظهارنامه، ضرورت انجام تعهدات را به پیمانکار یادآوری می‌کند. اگر همچنان پیمانکار از انجام تعهدات خود سر باز زد، کارفرما می‌تواند با هزینه او با پیمانکار دیگری قرارداد را منعقد کند. پیمانکار موظف است در تاریخ تعیین شده، سرامیک کاری را تمام کرده و پروژه را تحویل دهد. اگر پیمانکار به هر دلیل نتواند در زمان تعیین شده، تعهدات خود را انجام دهد و از کارفرما زمان بیشتری بخواهد، کارفرما می‌تواند با درخواست او مخالفت کرده و از او طلب خسارت کند.

البته با توجه به انواع درجه کیفیت سرامیک‌ها، کارفرما می‌تواند متناسب با نیاز خود درجه کیفیت آن را تعیین کند، برای مثال اگر نمونه قرارداد سرامیک کاری کف منعقد شده است، درجه کیفیت سرامیک حتما باید درجه یک یا دو باشد.

قرارداد پیمانکاری سرامیک

شرایط فسخ قرارداد سرامیک کاری

قرارداد پیمانکاری سرامیک در قانون شرایط فسخ معینی دارد، برای مثال با توجه به نوع قرارداد، امکان فسخ یک جانبه آن از سوی یکی از متعاملین وجود ندارد، بلکه طرفین می‌توانند با توافق و رضایت کامل یکدیگر آن قرارداد را از اعتبار خارج کنند. علاوه بر این، ممکن است در شرایط دیگری، قرارداد فسخ شود:

  1. انحلال شرکت پیمانکار
  2. فرض کنید که قرارداد سرامیک کاری استخر منعقد شده است. کارفرما به هر شکل متوجه می‌شود سرامیک‌هایی که به او تحویل داده به هیچ وجه مناسب این امر نبوده است و درجه جذب آب پایینی دارد. کارفرما می‌تواند از پیمانکار بخواهد که آن‌ها را تعویض کند. در صورتی که پیمانکار از این عمل خودداری کند، کارفرما حق دارد قرارداد را فسخ کند.
  3. در صورت توقیف کارگاه تولید سرامیک.
  4. در صورت توقیف محلی که پیمانکار باید تعهد موجود در قرارداد سرامیک کاری را در آنجا انجام دهد.

همانطور که گفته شد فرم نمونه قرارداد سرامیک کاری در قانون شکل مشخصی ندارد بلکه با توجه به توافق طرفین تنظیم می‌شود. اما اگر شما نیز قصد انعقاد این قرارداد را برای ملک خود یا دیگری دارید، به موارد زیر توجه کنید. نمونه قرارداد سرامیک کاری کف موارد زیر را شامل می‌شود:

وجه قرارداد سرامیک کاری

وجه این قرارداد نیز باید با توافق و رضایت دو طرف تعیین شود. این به این معنی است که کارفرما حق و قدرت چانه‌زنی در قرارداد را دارد. تصور کنید که نمونه قرارداد سرامیک کاری استخر را امضا کرده‌اید، می‌توانید تمام وجه آن را در زمان امضای قرارداد یا طی اقساط پرداخت کنید. مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت را در این قسمت بنویسید.

اگر قصد دارید که مبلغ آن را به صورت اقساط پرداخت کنید، می‌توانید بخشی از آن را به عنوان پیش پرداخت، بخش دوم را در حین انجام پروژه و بخش سوم را در پایان قرارداد پرداخت کنید. به خاطر داشته باشید که تعداد، تاریخ و مبلغ هر قسط و در صورت استفاده از چک، شماره آن را در متن قرارداد بنویسید. این بخش، از تعهدات کارفرما است.

برای مثال به کادر قرمز رنگ تصویر زیر توجه کنید. این تصویر، بخشی از قرارداد تنظیم شده توسط وکلای رکلا است و در بخش نمونه قرارداد قرار گرفته است.

نمونه قرارداد کاشی و سرامیک

پیمانکار می‌تواند برای الزام کارفرما به پرداخت دقیق مبلغ قرارداد، وجهی را به عنوان وجه التزام تعیین کند. برای مثال در متن قرارداد تعیین شود که به ازای هر روز تاخیر ۱۰۰ هزار تومان به مبلغ آن قسط اضافه می‌شود. بهتر است که کارفرما در مقابل پرداخت وجه از پیمانکار، رسید دریافت کنید.

مرجع حل اختلاف و تعداد نسخه‌ها

در زمان تهیه متن، طرفین قرارداد می‌توانند مرجعی را به عنوان مرجع حل اختلاف برای مسائل احتمالی تعیین کنند. در غیر این صورت اگر اختلافی در خصوص قرارداد سرامیک کاری مطرح شود، می‌توانند به دادگاه محل امضای قرارداد سرامیک کاری یا دادگاه محل انجام تعهدات یا دادگاه محل اقامت شخصی که دعوا بر علیه او طرح می‌شود، مراجعه کنند. البته طرفین این اختیار را نیز دارند که در خصوص تعیین مبلغ خسارت احتمالی در متن قرارداد توافق کنند. در این صورت اگر آن مسئله ایجاد شود، دادگاه یا مرجع حل اختلاف نمی‌تواند مبلغ دیگری را تعیین کند.

در خصوص تعداد نسخه‌های این قرارداد نیز باید به چند نکته مهم توجه کرد:

  1. تمام نسخه‌ها باید متحدالشکل و با عبارت یکسان نوشته شوند.
  2. در قرارداد قید کنید که تمامی آن‌ها از اعتبار یکسانی برخوردار هستند.
  3. قرارداد با امضا و اثر انگشت دو طرف اعتبار و رسمیت می‌یابد.
  4. شماره صفحه‌ها را چاپی و به صورت جز از کل وارد کنید.
  5. اگر از نمونه قرارداد سرامیک کاری به صورت دست‌ نویس استفاده می‌کنید می‌توانید برای استحکام بیشتر آن از شاهدان بخواهید که قرارداد را امضا کنند. در این صورت حتما کپی کارت ملی آن‌ها را به قرارداد الصاق کنید.

پیشنهاد ما در مورد این قرارداد

شما می‌توانید وظیفه تنظیم این قرارداد را به ما بسپارید. برای ثبت درخواست تنظیم قرارداد روی لینک زرد رنگ بزنید. به واسطه استفاده از خدمات تنظیم قرارداد، این امکان را خواهید داشت که با مشاوران حقوقی و وکلای مجموعه گفتگو کنید و برای تعیین شروط و ضمانت اجرای مناسب در قرارداد، از آن‌ها راهنمایی بخواهید. در نهایت، قرارداد شما توسط تیم حقوقی رکلا، با تبعیت از قانون و مطابق با شرایط اختصاصی شما، نوشته خواهد شد.

علاوه بر مساله نوشتن و تهیه یک قرارداد کارآمد و جامع، بسیار مهم است که در خصوص مسائل حقوقی و تعهدات قانونی قراردادی که امضا می‌کنید، اطلاعات دقیقی داشته باشید. برای این منظور، خدمات مشاوره حقوقی تلفنی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

قرارداد کاشی و سرامیک (متری)

برای تهیه سریع این نمونه قرارداد، اینجا بزنید!

نمونه قرارداد کاشی و سرامیک
دانلود نمونه قرارداد کاشی و سرامیک
فاطمه خداشناس
«فاطمه» کارشناس حقوقی و پژوهشگر در حوزه قراردادها است. بخشی از مباحث موجود در مقالات «رکلا» توسط ایشان، پژوهش و نگارش شده است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات
(1 نظر)
account_circle
ابوطالب فرشادفر
thumb_up_alt
اگر کسی سرامیک نما کار کرده باشد بدون هیچ قراردادی و الان حدود هشت سال از اتمام کار می‌گذرد و چند عدد از سرامیک‌ها افتاده باشد آیا اگر خسارتی به ماشین یا هر وسیله دیگری برسد استاد کار بدهکار هست یا نه؟
14:07
06 تیر 1401
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
باید ارتباط میان ورود خسارت و قصور یا تقصیر شما به اثبات برسد در غیر این صورت، مسئولیتی متوجه شما نخواهد بود.
14:00
07 تیر 1401