قرارداد مدیریت شبکه های اجتماعی و معرفی انواع این قرارداد

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/06/19
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد مدیریت شبکه های اجتماعی

قرارداد مدیریت شبکه های اجتماعی یک قرارداد مهم و کاربردی است. به واسطه این قرارداد، یکی از مهم‌ترین ارکان یک کسب و کار اینترنتی مشخص می‌شود. به این دلیل از عبارت «کسب و کار» نام بردیم زیرا شبکه‌های اجتماعی به صورت هدفمند در این حوزه فعالیت می‌کنند. مساله مدیریت شبکه‌های اجتماعی، زمانی نمود پیدا می‌کند که حساب کاربری شخصی (خصوصی) مد نظر نباشد. حساب‌های کاربری عمومی، به روش‌های مختلف کسب درآمد می‌کنند و به همین دلیل است که ترجیح دادیم از واژه کسب و کارهای اینترنتی استفاده کنیم. این مقدمه را بیان کردیم که بگوییم، قرارداد مدیریت شبکه های اجتماعی در حقیقت، قرارداد انتخاب مدیر برای کسب و کار شما است.

هرچند که این شرایط کاری به صورت مجازی ایجاد می‌شود اما شواهد نشان می‌دهد که این حوزه کاری، می‌تواند با لایه‌های متعدد جامعه، در ارتباط باشد و بسیار تاثیرگذار است. شبکه‌های اجتماعی، یکی از قدرتمند‌ترین جامعه‌های مجازی است. باید بپذیریم که اینترنت، شکل تازه‌ای از ارتباطات را به وجود آورده است. ارتباطات جهان امروز بدون نادیده گرفتن اینترنت و امکانات آن امکان پذیر نیست. گسترش اینترنت موجب به وجود آمدن بسیاری از شبکه‌های اجتماعی شده است. هرچند در این مسیر، پروژه‌هایی شروع به فعالیت کرده‌اند و شکست خورده‌اند اما در این میان، چند شبکه اجتماعی بسیار موفق نیز ایجاد شده‌اند که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم ابعاد زندگی افراد جامعه را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

اهمیت همکاری در قرارداد مدیریت شبکه های اجتماعی

آیا قصد دارید که محصول یا کالای خاصی را تولید کنید؟ آیا کسب و کار شما به شیوه‌ای خاص خدمات ارائه می‌دهد؟

چه تولید کننده باشید، چه شخصی که خدمات ارائه می‌دهد، محدودیتی برای حضور در شبکه‌های اجتماعی ندارید. شما می‌توانید با استفاده از امکانات این فضا، در زمینه کسب و کار مورد نظرتان فعالیت کنید. حتی اگر صرفا به عنوان واسطه یا نماینده یک تولید کننده حضور داشته باشید، شرایط مناسبی برای فعالیت شما مهیا خواهد بود. البته باید آگاه باشیم که حضور موثر در این حوزه کاری به دانش و تخصص نیاز دارد.

گسترش استفاده از شبکه‌های مجازی، به اندازه‌ای رسیده است که بسیاری از کسب و کارها تمایل دارند در این جامعه مجازی جایگاهی داشته باشند. با اینکه سال‌های زیادی از به وجود آمدن شبکه‌های اجتماعی نگذشته است، اما حضور در این حوزه، به اطلاعات و دانش ویژه نیاز دارد. اگر تمایل دارید که به صورت هدفمند و موثر در این زمینه فعالیت کنید، لازم است که شخص متخصصی را برای مدیریت صفحه‌های اجتماعی کسب و کار خود در نظر بگیرید. انتخاب شما باید یک مدیر متخصص باشد که شرایط و ویژگی‌های حضور در شبکه‌های اجتماعی را بشناسد و با فعالیتی که انجام می‌دهد، بازده صفحه اجتماعی کسب و کار شما را افزایش دهد.

نمونه قرارداد مدیریت شبکه های اجتماعی چه شرایطی دارد؟

نمونه قرارداد مدیریت شبکه های اجتماعی ، یک قرارداد همکاری است که با توجه به شرایط کار، خواست کارفرما و موافقت کارپذیر به شیوه‌های متعددی تنظیم می‌شود. نوع همکاری و شرایط کار، نوع قرارداد را مشخص می‌کند. بدون شک، شرایط یکسانی برای همه همکاری‌ها وجود ندارد اما هر رابطه کاری باید از قانون ناظر به خود تبعیت کند.

در قرارداد مدیریت شبکه های اجتماعی ، مسئولیت نظارت، بررسی، پیگیری و اجرای تمام موضوعات مربوط به صفحه ‌اجتماعی، به عهده مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. کارفرما می‌تواند شرح وظایف مشخصی را برای مدیریت در نظر بگیرد یا اینکه می‌تواند مسئولیت صفر تا صد مدیریت صفحه اجتماعی را به او بسپارد. این گونه موارد، به شرایط کاری، ویژگی‌ها و توانایی‌های مدیر صفحه اجتماعی بستگی خواهد داشت.

انواع این قرارداد

قرارداد مدیریت شبکه های اجتماعی با توجه به شرایط کاری به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. در ادامه این بخش از مقاله، به مواردی از آن اشاره خواهیم کرد. البته تاکید می‌کنیم که در زمینه تنظیم قرارداد خصوصی، محدودیتی وجود ندارد و با استناد به ماده 10 قانون مدنی ، می‌توانید این قرارداد را به روش‌های گوناگون امضا کنید.

قرارداد با مدیر شبکه اجتماعی به صورت قرارداد کار

تصور کنید که یک شرکت هستید. شرکت شما دارای یک برند شناخته شده‌ است. احتمالا با گسترش شیوه‌های نوین ارتباط اجتماعی، به این نتیجه رسیده‌اید که از این شرایط برای گسترش کسب و کار خود بهره ببرید. با توجه به اینکه تا به حال در این زمینه فعالیتی نداشته‌اید، بهترین گزینه، این است که انجام و پیگیری این امور را به یک شخص متخصص بسپارید. شما می‌توانید متخصص کار در شبکه اجتماعی مورد نظر را به عنوان یکی از پرسنل خود استخدام کنید. برای این کار می‌توانید از قرارداد کار مدیریت شبکه اجتماعی استفاده کنید.

عنوان قرارداد کار مدیریت شبکه اجتماعی ، به این معنا است که برای استخدام مدیر شبکه اجتماعی، باید از قرارداد کار استفاده شود. شرایط کاری شما در این قرارداد، رابطه کارگری و کارفرمایی است و مدیر شبکه در ساعت کاری معین در شرکت شما حضور خواهد داشت. برای تنظیم این قرارداد، لازم است که از مشاوره حقوقی کار استفاده کنید تا بهترین قرارداد استخدام برای شما تنظیم شود.

قرارداد مدیریت شبکه های اجتماعی به صورت پیمانکاری

اشخاصی که قصد دارند به عنوان مدیر شبکه اجتماعی فعالیت کنند، اشخاص متخصصی هستند که در حوزه بازار مجازی، شیوه جذب و افزایش مخاطب، فروش آنلاین، ارتباط با مخاطب، تولید محتوا و چگونگی ارائه محتوا تجربه و تخصص دارند. اگر در ابتدای مسیر حضور در شبکه اجتماعی باشید و بخواهید که مراحل آغاز کار شما با سرعت بیشتری انجام شود یا اینکه اگر دچار رکود شده‌اید و تمایل دارید با استفاده از یک نیروی متخصص، جهش تازه‌‎ای در صفحه‌های اجتماعی خود ایجاد کنید، می‌توانید از قرارداد پیمانکاری با مدیر شبکه اجتماعی بهره ببرید. این قرارداد یکی از انواع قرارداد پیمانکاری یا پیمانی است.

با استفاده از این قرارداد، نیروی انسانی متخصص، متعهد می‌شود که با توجه به خواست و نظر شما، امور مشخصی را در حوزه شبکه‌های اجتماعی انجام دهد. برای مثال ممکن است موضوع قرارداد شما افزایش تعداد کاربران صفحه اجتماعی باشد. در این زمان، باید در بخش موضوع قرارداد به صراحت درباره این مساله توضیح دهید. به این ترتیب، مدیر شبکه‌های اجتماعی به خوبی از شرایط اجرای کار و هدف شما از این قرارداد آگاه می‌شود.

این قرارداد، مطابق با قانون مدنی و با استناد به ماده 10 تنظیم و اجرا خواهد شد. بنابراین، با شرط رعایت قانون، معتبر و صحیح است.

قرارداد مدیریت شبکه های اجتماعی به شیوه مشارکت

به تازگی مشاغلی ایجاد شده‌اند که به طور کلی ماهیت اینترنتی دارند. این مشاغل که به مشاغل مجازی یا اینترنتی شهرت یافته‌اند، در این حوزه فعالیت خواهند کرد. پروژه‌های ساخت شبکه‌های اجتماعی جدید، استارتاپ‌ها، سایت‌های ارائه خدمات آنلاین و موارد مهم دیگر، از جمله مواردی هستند که به صورت مجازی فعالیت می‌کنند. در این شرایط یکی از بهترین قراردادهایی که می‌توانید از آن استفاده کنید، قرارداد شراکت مدنی است. دو یا چند شخص با هدف و قصد مشترک، می‌توانند در یک حوزه کاری فعالیت کنند. در این قرارداد نیز مدیر شبکه اجتماعی با دو یا چند شخص دیگر قرارداد شراکت امضا می‌کند. با توجه به ماهیت شراکت، این قرارداد ممکن است به روش‌های مختلف تنظیم شود.

حق الزحمه قرارداد مدیریت شبکه های اجتماعی چگونه محاسبه می‌شود؟

اگر تمایل دارید که با یک مدیر شبکه اجتماعی، قرارداد مدیریت شبکه های اجتماعی تنظیم کنید یا اینکه به عنوان یک متخصص در این حوزه، تمایل دارید با اشخاص دیگر قرارداد همکاری داشته باشید، لازم است میزان دقیق حق الزحمه مدیر شبکه‌های اجتماعی را بدانید. میزان حق الزحمه این سمت شغلی، با نوع قرارداد و شرایط همکاری طرفین آن ارتباط مستقیم دارد. برای مثال، در قرارداد کار، حقوق ثابت تعیین می‌شود و مطابق آنچه قانون کار می‌گوید، مبلغ حق الزحمه هیچ نیروی کار انسانی نباید از نرخ مصوبه شورای عالی کار کمتر باشد. از طرف دیگر، تعیین حق الزحمه در قراردادهای پیمانی، شرایط دیگری دارد و دیگر مساله حقوق ثابت و تبعیت از نرخ مصوبه شورای عالی کار برای قراردادهای پیمانکاری مطرح نیست. در واقع برای تعیین حق الزحمه در قراردادهای پیمانکاری، نرخ معینی وجود ندارد. در این قراردادها، مقدار حق الزحمه مدیر شبکه اجتماعی براساس مسئولیت و وظایفی که به پیمانکار سپرده شده است و همچنین براساس حجم کار او مشخص می‌شود.

پیش از تنظیم قراردادهای همکاری میان کارفرما و مدیر شبکه‌های اجتماعی، لازم است که طرفین با یکدیگر گفتگو داشته باشند و با توجه به توافقات و شروط و تعهداتی که در نظر دارند، مبلغ نهایی را تعیین کنند.

پیشنهاد ما

شما می‌توانید متن قرارداد همکاری با مدیر شبکه‌های اجتماعی را دقیقا مطابق با شرایط و توافقات خود تنظیم کنید. برای این منظور، به شما خدمات تنظیم قرارداد اختصاصی را پیشنهاد می‌کنیم.
از طرف دیگر، برای پاسخ به سوالات حقوقی خود نیز، می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی رکلا بهره ببرید.

قرارداد استخدام ادمین اینستاگرام

اگر ادمین اینستاگرام را با تبعیت از قانون کار استخدام می‌کنید، از این نمونه قرارداد استفاده کنید.

نمونه قرارداد استخدام ادمین اینستاگرام
دانلود نمونه قرارداد استخدام ادمین اینستاگرام

قرارداد ادمین اینستاگرام

همکاری با یک ادمین حرفه‌ای برای فعالیت در پیج اینستاگرام خود را با امضای یک نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام ، مکتوب کنید.

نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام
دانلود نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات